First timers en regulars

Aanbevolen berichten

Wat mij vandaag opviel (ik wilde me opnieuw registreren om te kijken hoe dat gaat) is dat er bij de regels die je moet accepteren niet dik boven staat wat er niet mag (meest voorkomende zaken; eerst zoeken, geen huiswerk vragen, geen geld vragen etc...)

 

Zie afbeelding.

 

Daarnaast kan je selecteren wat je bent; student, ondernemer etc. Waarom niet een pop-up tonen als je student kiest; je mag natuurlijk lid worden maar geen huiswerkvargen. Want natuurlijk mogen studenten die morgen gaan ondernemen vragen stellen.

 

 

Afbeelding162HL.thumb.png.21b477c58a1848e1cf2b727162a91bcb.png

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie

Daarnaast kan je selecteren wat je bent; student, ondernemer etc. Waarom niet een pop-up tonen als je student kiest; je mag natuurlijk lid worden maar geen huiswerkvargen. Want natuurlijk mogen studenten die morgen gaan ondernemen vragen stellen.

 

Dit vind ik wel een mooie toevoeging idd. Sowieso wilden we die opties al opschonen n.a.v. een opmerking ergens op het forum van een student die hier op wees, dus dan vind ik jouw oplossing wel elegant.

 

Een lijstje van wat allemaal _niet_ mag meteen als eerste neerzetten... Dat klinkt veel te onvriendelijk vind ik. We moeten niet laten gebeuren dat potentiële leden meteen al niet meer lid willen worden, juist omdat er zoveel drempels en regels zijn (dat verwijt krijgen we nu soms al).

Link naar reactie
En wat is je gedachte over starters/herstarters met iets meer complexere vragen? Die heb ik in het verleden ook gezien.

 

Die kunnen van een mod gelijk toegang krijgen tot het hele forum.

 

Ik vraag me ook af voor degenen die regelmatig advies uitbrengen of ze binnen 2 forums bezig willen/kunnen zijn en/of dit handig is? :-\

 

Nee, want voor de niet-starters is het allemaal 1 groot forum, waarbij je net als nu de mogelijkheid hebt te kiezen welke deelforums je op de homepage wilt zien.

Link naar reactie

 

Type over: 'ja, ik wil echt een nieuw onderwerp op het forum plaatsen'.

 

"Ja, ik heb mijn stinkende best gedaan om via de zoekfunctie van het forum, www.antwoordvoorbedrijven.nl, www.kvk.nl, www.ondernemersklankbord.nl, www.google.com en www.msn.com het antwoord te vinden op mijn vraag, maar kon het echt, echt, echt waar nergens vinden. Ik ben mij ervan bewust dat indien een forumlid met één enkele zoekactie via één van bovenstaande bronnen het antwoord weet op te rakelen, ik verplicht ben om alle auto's van Henri Kroeze met de hand in de Meguiars NXT Tech Wax Paste te zetten (volgens het 5 stappen systeem, dat wel)."

( Henri weet wel wat ik bedoel... ;D )

Daar houd ik je aan, het is een pokkewerk!!! ;D Heb drie auto's te gaan!

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie

En wat is je gedachte over starters/herstarters met iets meer complexere vragen? Die heb ik in het verleden ook gezien.

 

Die kunnen van een mod gelijk toegang krijgen tot het hele forum.

 

Ik vraag me ook af voor degenen die regelmatig advies uitbrengen of ze binnen 2 forums bezig willen/kunnen zijn en/of dit handig is? :-\

 

Nee, want voor de niet-starters is het allemaal 1 groot forum, waarbij je net als nu de mogelijkheid hebt te kiezen welke deelforums je op de homepage wilt zien.

 

Ik wacht het af. Maar ik moet eerlijk zijn..ik ben nog niet overtuigd.

If at first you don't succeed try again

Link naar reactie

Het blijft een spel van het opwerpen van argumenten voor of tegen. Alle argumenten zijn ergens op gebaseerd en persoonafhankelijk wordt daar een waarde aan toegekend. Deze discussie leid tot vernieuwingen waar niet iedereen het mee eens is dus ik denk dat het een goed idee is om initiatieven voor drempels tijdelijk te testen.

 

Eens zien hoe nieuwelingen dit ervaren en hoe huidige HL'ers het ervaren en dan een nieuw discussie topic openen.

 

Zelf ben ik voorstander om iets van een drempel te maken om de volgende redenen.

 

Wanneer je als persoon ergens hulp vandaan wil halen moet je hier moeite voor doen. Wanneer je een vraagstuk hebt die een adviseur moet beantwoorden moet je moeite doen. Wanneer een adviseur je heeft geholpen volgt er een factuur (bedankje en update op HL bijvoorbeeld).

 

Indien iemand een brandend probleem heeft en daar graag een antwoord op wil hebben, zal diegene in het leven buiten HL moeite moeten doen dus waarom hier niet? Zelf heb ik ervaringen op een ander forum dat nieuwelingen de sfeer verpestte door hun onwetendheid, lompe manier van vragen stellen of reageren en dat het niveau van vragen zo vermoeiend en irritant werd voor zittende leden dat een groot deel van de fanatieke posters verdween.

 

Daarom vind ik dat er een drempel moet komen om te zorgen dat zittende HL'ers niet weglopen vanwege het niveau verlies op het forum.

 

Wat je ook kan doen is dat een nieuweling een aantal voorbeeld threads op zijn scherm zetten en deze door moet lezen. Op die manier kan een nieuweling de "feel" krijgen hoe een fijne thread eruit ziet en zien ze een thread die door veel HL'ers als vervelend of irritant wordt ervaren.

 

Kan dit worden verwerkt in het forum? Geen idee, daar zou ik graag een antwoord krijgen van een modertor.

Fiscalist in de maak

Link naar reactie

Moeten we ons ook niet eens afvragen waarom er zoveel nieuwe vragen naar dezelfde weg worden gesteld?

(Ik merk op dat ik nu al in de 'ons'-vorm ga schrijven)

 

Ik heb bij wijze van test eens de zoekfunctie gebruikt op [ondernemingsplan] en nog een keer op [WBSO] en ik moet zeggen als ik probeer als buitenstaander naar de resultaten te kijken, ik niet heel vrolijk wordt.

 

Een waslijst van mogelijke topics waarin ik mijn antwoord al dan niet kan vinden, zonder dat ik direct kan inschatten welke relevant is (ja er zit een sorteerknopje bovenaan met relevantie, maar dat heb ik de eerste 3 keer over het hoofd gezien), met daarboven een groot rood overzicht met voor mij op dat moment geen relevante informatie.

 

Door de hele zoekinterface vriendelijker en toegankelijker te maken (bijvoorbeeld met de mogelijkheid de zoekopdracht te verfijnen met een aantal relevante steekwoorden) en wellicht de draadjes op een of andere manier te laten waarderen door de vaste kern van HL en die vervolgens bovenaan te plaatsen kan het zo zijn dat er minder nieuwe topics worden geopend.

 

En nu niet zeggen dat mensen te lui zijn om te zoeken. We kunnen het natuurlijk ook een beetje toegankelijker maken.

 

Frans

zoeken.thumb.jpg.73b669bccd26547c9d40b818e07c0e94.jpg

Link naar reactie
Ik heb bij wijze van test eens de zoekfunctie gebruikt op [ondernemingsplan] en nog een keer op [WBSO] en ik moet zeggen als ik probeer als buitenstaander naar de resultaten te kijken, ik niet heel vrolijk wordt.

 

Dat kan technisch gezien amper anders zonder handwerk oid te introduceren. Je zoekt namelijk ook wel op heel algemene begrippen, die heel veel aan de orde komen, zonder enige contact te bieden. Zoek je bijvoorbeeld op de drie termen WBSO subsidie aanvragen dan vindje veel gerichtere resultaten (verfijnen kan dus wel, hoezo dacht je dat dat niet kon eigenlijk?). Goed zoeken is sowieso iets wat voor veel mensen erg lastig is...

Link naar reactie

Ik sluit me volledig aan bij de post van Karen en wil daar het volgende aan toevoegen:

 

Te vaak zie ik een goed initiatief, zoals HL sneuvelen onder de wensen van mensen om zichzelf op een hoger platform te tillen. Zij doen dit dan met behulp van (goedbedoelde) regels of arbitrage om te voorkomen dat te laag niveau zichzelf aandient. Maakt niet uit wat de achterliggende motivatie is, het komt er altijd op neer dat "hun club" (let even op de bezitterige ondertoon) en daarmee zijzelf, naar een hoger niveau getild moet(en) worden.

 

Dat werpt inderdaad een blokkade op voor nieuwkomers, die om dezelfde reden dan ook aan deze deur voorbij gaan. Als dat de wens is, is het een heel goed idee om een ballotage commissie in te stellen voor wie wel en niet toegelaten mag worden. Indien we met HL mensen vooruit willen helpen, mogen we NIET OORDELEN over het niveau. Wie bezit er overigens het bijzondere inzicht om te kunnen voorspellen met welke mensen je beter wel en niet in discussie kunt gaan?

 

Daar wil ik aan toevoegen dat er voor degenen die zich willen identificeren met een hoger niveau, er voldoende mogelijkheden zijn, maar dat HL zelf zich niet voor dit doel zou mogen lenen, hoe groot die behoefte ook is.

 

Het is mijns inziens klare onzin dat mensen, zonder enige vorm van eigenbelang, zich inzetten voor "de goede zaak". En dat geeft ook niet, zolang het zichzelf beperkt tot redelijke proporties. Iemand die veel investeert in het geven van adviezen houdt daarmee niet alleen HL in leven, maar bedient er ook zichzelf en een groot lezerspubliek op lucratieve wijze mee. Iemand die vragen stelt bedient daar de "experts" mee door input te leveren, zichzelf en hetzelfde lezerspubliek. Zodra de baten niet meer tegen de lasten opwegen, moet ieder voor zich bepalen wat wijsheid is, maar niet gaan proberen een succesvol initiatief naar zijn persoonlijke wensen bij te stellen.

 

Tot slot voeg ik eraan toe dat ik de mensen die HL tot het huidige niveau hebben gebracht zeer dankbaar ben, maar dat ik me niet verplicht voel om daar een wederdienst (in de vorm van hogere status) tegenover te stellen. Ik vind het prachtig als iemand zijn Karma tot ongekende hoogte heeft weten op te schroeven, maar betreur het als iemand zich daar naar gaat gedragen.

 

Henk de Greef

 

 

Link naar reactie
Uit het niveau van sommige beginnersvragen alhier concluderen enkele hl-ers in al hun wijsheid meteen dat die mensen lui zijn en niet geschikt voor het ondernemerschap.

 

Daar moet ik dan natuurlijk even op reageren, want dat was letterlijk mijn stelling, die ik overigens nog steeds onderschrijf.

 

Ik heb het alleen niet over legitieme vaak voorkomende startersvragen, maar over vragen die overduidelijk aangeven dat de vraagsteller werkelijk geen idee heeft waar hij/zij mee bezig is. Ik heb het over de mensen die voor zichzelf willen beginnen en te beroerd zijn om de meest elementaire dingen even uit te zoeken, en zich in plaats daarvan hier even registreren en verwachten dat het ze even keurig voorgekauwd wordt. Dat is, in mijn beleving tenminste, precies het tegenovergestelde van wat je van een ondernemer (vooral in de letterlijke zin) mag verwachten.

 

Als iemand als eerste bericht hier iets van "hoi nou ik ben dus voor me eigen begonnen en nou vroeg ik me af of ik nou ook belasting moet betalen" plaatst, dan vind ik dat die persoon niet echt op HL moet zijn. Het heeft namelijk met zowel ondernemen als innovatie eigenlijk helemaal niets te maken.

 

Daarnaast weten dit soort 'starters' HL steeds beter te vinden, met als gevolg dat het nivo van het forum naar beneden gaat. Het is dus niet zoals Henk zegt dat een hoger nivo wordt nagestreefd, maar een verval naar een lager nivo voorkomen wordt.

 

Maar goed, dat is mijn kleingeld... ;)

Link naar reactie

Als ik nu zie dat de twee nieuwelingen: Bas222 en Marko aan alle kanten worden geholpen, zowel op het forum als achter de schermen omdat ze een "simpele" vraag hadden dan valt dat elitaire nog wel mee.

 

Het verschil is dat beide nieuwelingen wel feedback geven in tegenstelling tot vele anderen waar je totaal niets meer van hoort.

 

 

 

Link naar reactie

wat de uitkomst ook wordt het is in ieder geval de basis geweest voor een levendige discussie. Erg leuk om te zien dat de meningen en interpretaties zo uiteen lopen.

 

Maar soms proef ik ook wat extremen. Volgens mij wil niemand (dat lees ik in ieder geval in alle reacties, en is dus mijn interpretatie) van HL een dichtgetimmerd eliteclubje maken.

 

Als voorbeeld:

Heel veel ondernemingen zijn klein begonnen. Wanneer deze groeien kunnen zij niet de werkwijze aanhouden van toen ze nog klein waren. Met opeens 20 man in dienst, kunnen de originele starters niet de uren, boekhouding en productie blijven doen als dat ze dat vroeger deden. Dan wordt er hulp en/of manieren gezocht waarmee de boel gestroomlijnt wordt. Zoals bijvoorbeeld het invoeren van een urenregistratie. Heel vervelend, betuttelend en niet meer persoonlijk. Maar het is een noodzaak omdat je zelf niet voor 20 man kan bijhouden waar iedereen mee bezig is, en je kan (heel raar) niet verwachten dat zij zelf de uren goed bij houden.

 

De truuk is (en in praktijk blijkt dat heel lastig) dat ondanks de groei en professionalisering de basis van originele onderneming in tact te houden. Was de originele insteek "klanten zijn bij ons geen nummer, maar krijgen persoonlijk en op maat advies", kan dit veranderen naar mate de onderneming van je weg groeit. Opeens zijn de kleine klantjes die vroeger heel leuk en gezellig waren, een blok aan de been. want ze kosten teveel tijd en leveren te weinig op.

 

Sommige ondernemingen maken dan keuzes. ik wil groter worden en zal bepaalde groepen afstoten. Of ze gaan verdelen en stroomlijnen. Van 3 man die alles deden naar: Servicedesk welke zijn gespecialieerd voor het afvangen van algemene support. Productie welke de servicedesk ondersteund en sales welke de grote jongens moeten bedienen. De originele doelstelling van de onderneming kan een soort van gehandhaaft worden, en de originele starters houden het overzicht.

 

Dit gaat natuurlijk niet helemaal op voor HL, maar ik probeer hiermee te zeggen dat zelfreflectie, kritisch zijn en verbeteren helemaal niet erg is. En volgens mij wil niemand drempels, maar wel helderheid. Zodat nieuwe bezoekers het beste uit het forum kunnen halen. En nu stappen er teveel mensen blind in, schreeuwen wat en gaan weer weg.

 

Mvg,

 

Micha

 

PS op de volgende reactie:

Het is mijns inziens klare onzin dat mensen, zonder enige vorm van eigenbelang, zich inzetten voor "de goede zaak". En dat geeft ook niet, zolang het zichzelf beperkt tot redelijke proporties. Iemand die veel investeert in het geven van adviezen houdt daarmee niet alleen HL in leven, maar bedient er ook zichzelf en een groot lezerspubliek op lucratieve wijze mee.

 

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand met een karma van 250 en 2500 gegeven reacties heel veel rendement haalt uit het forum. De meeste reacties zijn professioneel niveau en anders in ieder geval met de beste bedoelingen. Tuurlijk je krijgt misschien naamsbekendheid, referenties op google en etc. Maar dit weegt niet op met de prijs die normaal betaald moet worden als zij ingehuurd worden voor hetzelfde werk. Wat ze zouden kunnen doen in de tijd dat ze met HL bezig zijn.

 

 

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie

Sow, we zijn een weekje verder nadat ik het topic opstartte.....5 pagina's vol met meningen,tips en vragen richting het beheer van HL.

Ik ben benieuwd in hoeverre de moderators iets doen/gaan doen met de hier besproken punten/adviezen.

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

Sow, we zijn een weekje verder nadat ik het topic opstartte.....5 pagina's vol met meningen,tips en vragen richting het beheer van HL.

Ik ben benieuwd in hoeverre de moderators iets doen/gaan doen met de hier besproken punten/adviezen.

 

Hi Ed,

 

Dit is al langer onder onze aandacht. We hebben twee problemen:

 

De sporadische bezoeker die een vraag stelt, antwoord krijgt en verdwijnt, onderschrijft wel het succes van HL. Daar moeten we dus erg voorzichtig mee zijn en is het dus moeilijk om hen elke keer weer naar de zoekfunctie en google te verwijzen.

 

Als je hen elke keer bij vraag 1 wijst op de regels, dan ontstaat inderdaad op termijn een elite club. Elke keer dat wij dat doen, valt dit te lezen op ons forum. Dat kan en zal afschrikwekkend werken.

 

Ondernemen is immers ook starten en daar horen erg basale vragen bij over boekhouding en belastingen, recht, wetgeving en overeenkomsten. Je kunt vaak ook wel lezen dat er bij de start geen geld is voor een adviseur.

 

Ik denk dat we voorzichtig met startend NL om moeten gaan. Wellicht moeten we meer nadruk geven aan de terugkeer als ze het wel begrijpen en zelf met tips kunnen komen. Wellicht is een 'vertel jouw ervaringen over HL' topic een idee.

 

De zoekfunctie promoten zou meer aandacht kunnen krijgen, maar de wijze waarop is onderdeel van discussie binnen HL admin.

 

We zijn er dus zeker mee bezig, maar het tegenhouden van de door jou bedoelde vragen kan nooit. De mods zijn niet 24/7 online. Daarnaast schoont het forum zichzelf erg goed. Veel beter dan andere vraag en antwoord fora.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Ik snap het probleem wel van de first timers. (ook ik nog niet zo lang geleden geweest). Het forum bevat een schat aan informatie en het is vaak lastig zoeken naar het antwoord waar je naar op zoek bent.

 

Als je de zoekfunctie gebruikt krijg je een berg aan resultaten. Je moet dan soms hele lange topics doorspitten voor de gewenste informatie. Soms vindt je dan net niet wat je zoekt. Dan kan ik me dus voorstellen dat je even een topic aanmaakt met je vraag. Hier is denk ik vrij lastig wat aan te doen.

 

 

Link naar reactie

@Joost: oké, dank voor je reactie. Klein detail in je verhaal: je hebt het erover dat ik bepaalde vragen zou willen tegenhouden......

Dat is nooit de essentie van mijn topic geweest, ik zou het liever omschrijven als een systeem waarbij newbies enige moeite moeten ondernemen voordat ze antwoord krijgen op hun vragen..........

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie

ik zou het liever omschrijven als een systeem waarbij newbies enige moeite moeten ondernemen voordat ze antwoord krijgen op hun vragen..........

 

Dat is onder de aandacht. Probleem daarin is om een manier te vinden die ervoor zorgt dat ze het doen i.p.v. te klikken op het kruis rechtsboven in de browser (te veel moeite). Drempels opwerpen voor nieuwkomers werkt toch vaak averechts.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Ik heb Het!

 

Schaf de zoekfunctie af, dan is iedere vraag weer legitiem..... en kan ik met een gerust hart vragen hoeveel hooi ik mijn ezel minimaal moet voeren, zodat hij net niet sterft.

 

Sancho

Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim.

Link naar reactie

Toen ik net in deze huiskamer binnen kwam, viel het mij op hoeveel expertise hier aanwezig was. Dit was al een drempel.

Wanneer je nog meer drempels gaat opgooien, ben ik bang dat veel newbies wegtrekken en nooit meer terugkomen.

 

Wanneer ik eerst naar een subforum verwezen wordt, omdat ik klaarblijkelijk niet voor vol wordt aangezien, ben IK pleite iig.

 

Ik blijf erbij, dat wanneer je als newbie hier komt, je bij de eerste 5x (bijvoorbeeld) inloggen de regels krijgt te zien, en daarna dus niet meer, je al heel veel onderschept.

 

En hier heb ik altijd iets anders over geleerd.... :

 

Daar kunnen ze stomme vragen stellen

 

>:(

Link naar reactie

Even een vraagje tussendoor:

 

Kunnen de mod's zien hoeveel actieve beantwoorders/posters er op dit moment zijn (actief = meer dan 50 postings)?

 

En hoeveel waren dat er 2 jaar geleden?

 

Ik heb namelijk de indruk, vooral de laatste maanden, dat erin redelijk hoog tempo nieuwe mensen bijkomen en dat de groep veelposters aan het groeien is, en dat oude bekenden na een tijdelijke afwezigheid weer terugkomen

 

Als er werkelijk sprake was van een probleem met de newbies dan zouden er toch veel mensen uit bovengenoemde groep moeten afhaken?

 

Het enige probleem voor de kwaliteit van dit forum lijkt mij de massaliteit van draadjes en antwoorden waar lijkt mij iig als newbie moeilijk uit te komen is.

 

Frans

Link naar reactie

Wanneer je nog meer drempels gaat opgooien, ben ik bang dat veel newbies wegtrekken en nooit meer terugkomen.

 

Och - je kunt het ook zo zien dat je de drempel wat verder weg legt, waardoor hij kleiner lijkt.

 

Na een tijdje, als je zelf wat groter bent geworden, stap je daar zonder nadenken overheen. :)

 

;D ;D ;D

Link naar reactie

@Frans. HL groeit per jaar ongeveer 30%. Huge dus.

 

In 2008 werd 30% van alle berichten door nieuwe leden geplaatst : mensen die in 2008 lid zijn geworden.

 

Over de oldtimers kan ik nu nog weinig zeggen, behalve mijn eigen gevoel en observatie ( en wat statistieken) - je ziet inderdaad tot mijn grote plezier dit en vorig jaar ineens weer oldtimers terugkomen. Mensen uit 2003, 2004 en 2005 bijvoorbeeld. Dat is al erg gaaf: het betekent dat dit forum, na een tijdje minder boeiend te zijn geweest voor hen, toch weer interessant geworden is. We hebben geloof ik al eens eerder een oefening gedaan hoeveel "regulars"hier zitten. (even opzoeken).

 

hier: 2 jaar geleden waren hier ongeveer 300 regulars. April 2008 waren dit 500+. Mijn schatting is dat we nu, na 2 jaar dus, op 600 regulars zitten.

 

Nog meer boeiende info: maandag 19 januari hebben we hier 9.445 bezoeken gehad, het hoogste aantal tot nu toe op 1 dag. In September 08 was ik blij om te melden dat we door de 7.000 per dag waren gegaan.

 

Nog meer boeiend: als ik kijk over de periode 1 september 2008 tot nu dan zijn er mensen die 201+ keer zijn gekomen naar de site. Dan praten we dus over 152 dagen. Blijkbaar dus mensen die vaker dan 1 x per dag langskwamen. Dit aantal mensen bedraagt....(tromgeroffel...) 3.090 mensen. Wow.

 

Dit is wat anders dan mensen die regelmatig posten, ik weet het, maar toch: denk eens in hoeveel dat is. Allemaal schrijvers en potentiele schrijvers, die darren om dit forum heen.

 

Voeg daar de mensen aan toe, die 101-200 keer in deze periode langskwamen : 2.321 mensen en dan wordt het dringen geblazen. 51-100 keer (ook niet vervelend) : 3.827

 

Laten we het houden op 6.000 mensen, die Higherlevel in deze periode dagelijks tot een aantal keren in de week zijn langsgekomen. Holy shit, is dan het enige wat ik kan zeggen. Niet alleen vanwege deze aantallen, maar ook omdat het verdraaid goed klopt met de Wet van de Online Community, die zegt dat er een factor 10 zit tussen de verschillende soorten leden van een online community.

 

In ons geval lijkt het dus op : 600 vaste posters en 6.000 vaste bezoekers.

 

How's that for an audience? ;)

 

Uw rekenmeester.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.