• 0

Welke pagina's moeten er op mijn website komen?

Dag allemaal,

 

Hoogste tijd om zelf eens een vraag te stellen. Sinds 1/9 ben ik fulltime ondernemer. Daar hoort een website bij. Geen SEO wonder, maar een simpele site zodat ik mijn bestaan als ondernemer kan onderbouwen. mensen willen immers toch meer dan alleen wat contactgegevens op HL ;). Domein en wordpress template zijn gereed. Nu vullen dus. Daarbij gaat het me om welke pagina's essentieel zijn. Ik heb tot dusverre:

 

- Home: bedrijfsnaam, logo, contactgegevens, plaatjes, omschrijving van mijn diensten in 3 woorden, twitterfeed

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

- blog. (Ja die zal ik actief bijhouden)

- over Joost. Spreekt voor zich.

 

En dan? Mis ik nog een pagina waarvan jullie denken dat die echt nodig is? Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan. Maar andere tips, suggesties zijn welkom.

 

Hartelijk dank vast.

 

Groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

pagina met ''klanten over Joost'' ?

 

Yep, Danny is me net voor, maar dat (die testimonials) is jouw voornaamste visitekaartje, etalage en uithangbord. Dat is - wat mij persoonlijk betreft - wat ik als prospect ook het meest kom halen op een site: een eerste inschatting van de kwaliteit en gunning aan de hand van heldere testimonials die er niet veel te dik boven op liggen. Liefst nog met naam en foto van de klant erbij, om de echtheid extra te onderstrepen.

 

Dát, en uiteraard het feit dat er maar 1 fiscalist of boekhouder in Nederland is die de absolute post- en karmakoning van Nederlands beste en grootste ondernemersforum is.

 

Dus niet om door google beter gevonden te worden, die concurrentiestrijd met collega's wil ik niet aangaan

 

Die strijd ben je al lang geleden aangegaan, maar op een andere - naar vermoed veel slimmere - manier.

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Het belangrijkste is dat je kijkt naar wat je bezoeker komt halen, en niet naar wat jij wilt brengen.

 

Kijk naar websites van concullega's en bedenk wat jou als potentiele klant aanspreekt, en wat juist niet.

 

Captcha zou ik wel doen als je een contactformulier gebruikt, al ben ik zelf meer een voorstander van een klikbaar emailadres in plaats van een formulier dat niet echt wat toevoegt, qua functionaliteit.

Link naar reactie
  • 1

- diensten: iets uitgebreidere pagina waarin ik omschrijf waarvoor mensen bij mij terecht kunnen

 

Suggestie: niet een opsomming van wat jij allemaal kan en welke expertise je hebt, maar vooral een indicatie welke problemen je voor mij op kunt lossen. Dan hoef ik als lezer die vertaalslag niet te maken.

 

- contactformulier. Naam, telefoon of e-mail en vraag zijn verplicht. Captcha wel of niet doen?

 

Op het contactforumulier van mijn fotosite zit geen captcha en ik krijg er nooit spam op binnen. Dus weg met die ellendige Captcha ;D

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Dank allemaal!

 

@Danny: top, helemaal niet aan gedacht, dank je wel. Zal er vast ruimte voor reserveren.

 

@Norbert, dank je. Mooi parallel ook in de video ;D

 

@Peter en Ron, ook dank. Dat ik niet vanuit mezelf moet schrijven is me duidelijk. Tip van Ron dat ik oplossingsgericht moet schrijven is helder, dank je. Peter, klikbare mail is idd handiger. Dan hebben mensen ook in hun verzonden items staan wat ze mij gevraagd hebben.

 

Mijn dank is groot heren!

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Waarom zou je uberhaupt een contactformulier aanbieden? Als je toch je e-mail en telefoonnummer aanbiedt kunnen mensen toch net zo makkelijk e-mailen of bellen?

 

Edit: Dit is nu een beetje spuit 11. Ik heb iets te lang gewacht met op verzenden drukken. Nog wat verdere tips dan:

Probeer er geen hele verhalen over jezelf of over je diensten op te zetten. Er is toch niemand die dat gaat lezen blijkt uit mijn ervaring.

Link naar reactie
  • 1

Peter, klikbare mail is idd handiger. Dan hebben mensen ook in hun verzonden items staan wat ze mij gevraagd hebben.

 

Dat laatste zou niet de reden moeten zijn waarom je kiest voor een klikbare mail (een combinatie van een invulformulier en een klikbare mail is overigens ook mogelijk, dan laat je het helemaal aan de relatie wat hij het prettigst vindt).

Ik heb op mijn site een heel eenvoudig formulier geïmplementeerd - mooi stukje gratis software dat je bijna geheel naar je hand kunt zetten. Als het formulier verzonden wordt dan gaan er twee mails uit, één naar mij en één naar degene die het formulier heeft ingevuld. Binnen het mailprogramma van de verzender is dus altijd de aanvraag terug te vinden.

 

Het voordeel van een invulformulier is dat je meteen de basisgegevens kunt vragen (NAW-gegevens, voorkeur van contact, etc. etc.). Bij een mail is het altijd maar afwachten of je meteen de voor jou handige informatie beschikbaar hebt. Wellicht niet doorslaggevend maar wel handig.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel gelezen dat om te veel vragen, zoals bepaalde naw gegevens, een extra drempel opwerpt. Ik wil het zo eenvoudig mogelijk hebben voor bezoekers.

 

Wellicht. Maar ja, die mensen kunnen dan met je klikbare mail zo anoniem blijven als ze zelf willen zijn 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

@tim,

 

Geen spuit 11 hoor. T.a.v. Je tip om niet over mezelf te schrijven. Dat is in mijn werkveld wel belangrijk. Potentiële klanten willen vaak toch weten wat je ervaring en opleiding is. Bedenk me net dat linkedin daar natuurlijk ook al voor is..

Zal het eens afwegen tegen elkaar

 

Dank

Misschien niet helemaal duidelijk: Maar ik zou wel over je zelf schrijven om je credability te verhogen (voor de mensen die je niet via HigherLevel kennen). Maar ik zou er geen heel levensverhaal van 2 A4tjes aan text van maken. ;)

Link naar reactie
  • 1

Stel jezelf eens een andere vraag.

 

Wat willen / zoeken jouw "potentiele" klanten als ze op jouw website komen en via welke weg zorg je dat het woord "potentieel" vervalt. Kortom converteren.

 

Alle informatie, testimonials, blog etc. moet in dienst staan van converteren. Een blog puur om een het hebben van een blog is onzin en zonde van de tijd.

 

Doel?

Als het doel van de website is dat mensen een formulier invullen of bepaalde informatie geven, dan moet het pad daarnaar toe optimaal zijn. Dus vanaf de frondpage in maximaal 1 klik. Vanuit andere content (blog / testimonials) altijd voor ogen houden dat ze daarna naar het formulier gaan en invullen. En dus op het formulier ook geen blokkades opwerpen.

 

Deze moet optimaal zijn dat mensen hem graag invullen. Jammer joh dat jij last van spam hebt... (al zijn er andere oplossingen als captcha)

 

Stel je voor

Potentiele klant belt mij om even te bespreken, maar ja ik heb geen zin om te rijden. Ow en meneer / mevrouw komt u maar naar mij toe en en wel in de middag want ik wil uitslapen.

Ik denk nu dat je enkel heb gedacht aan inhoud, niet waar jij wilt dat de bezoeker naar toe gaat om klant te worden. Lees tip, verleiden op internet (ik weet dat de site allergie opwekkend eruit ziet) van http://aartjanvanerkel.nl

 

En nog van harte met je full-time ondernemersschap :-)

 

Micha

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

@Dennis. Dat vind ik niet zo erg. Op anonieme basis adviseer ik toch niet.

 

@Tim, helder, dank je.

 

@Ron, thanks again.

 

@Micha, dank je. conversie is geen doel op zich voor mij. Anders zou ik me ook zorgen moeten maken om de vindbaarheid. Het gaat mij erom mijn online aanwezigheid te bevestigen met een site. Dat geeft voor mensen die contact zoeken toch meer houvast dan alleen een linkedin profiel. Je redenatie kan ik volgen als ik klanten zou willen trekken via mijn website overigens, dank! Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat :)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

Wanneer je inderdaad een pagina toevoegt met referenties dan heb je in mijn ogen alles wat je moet hebben als visitekaartje.

 

Als 'leukigheidje' dacht ik aan een melding die ze via je website kunnen activeren wanneer ze de omzetbelasting aan moeten geven (als dit tenminste bij je dienstverlening past). Je hoort regelmatig dat men daar te laat mee is. Laat ze via de website aangeven hoe vaak ze belasting moeten doen en stuur dan tijdig een automatisch mailtje als herinnering. Fijn voor de (potentiele)klant en jij kan er eventueel je nieuws/blog in vermelden.

 

[ Ik zie dat je met Wordpress werkt, indien je kiest voor zowel contactformulier als aanklikbaar e-mailadres dan kun je inderdaad zoals Dennis aangeeft via het formulier ook een kopie laten sturen aan de verzender. Met de Wordpress plugin 'Contact Form 7' is dat mogelijk en werkt ook erg makkelijk]

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 1

Ik weet niet of het al is aangegeven maar ik denk dat je in een aparte kolom ook je netwerk kunt presenteren, dat klikbaar bereikbaar is. Als ieder van je netwerk dat doet, wordt de marketing toch weer wat breder opgezet. Andere opmerkingen heb ik je al gemaild.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Joost,

 

ik ben benieuwd hoe de website eruit ziet. Schrijf je al iets over jouw manier van kennismaken/intaken en globale werkwijze inclusief communicatie?

 

Zijn een telefonisch spreekuur of terugbelfunctie van meerwaarde bij jouw vorm van dienstverlening?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@twabla ligt eraan wat je interpretatie / definitie is.

 

Ik denk in "conversie is omzetting". Directe online (zoals in mijn voorbeeld) of lange gefaseerde / termijn conversie is beide prima. Maar het is commercieel getinte website / lees klanten werven/behouden/tevredenheid/etc als een doel, dus conversie in bepaalde vorm. Naar mijn bescheiden mening.

 

De website kan zoals Joost nu aangeeft ook dienen omdat je in een gesprek aangeeft dat je een expert bent in iets. En dat de website dient om deze stelling te onderstrepen d.m.v. bewijsvoering in bijvoorbeeld een blog waarin je kennis en expertise overbrengt. Dit is ook conversie... Daarom begon ik mijn vrijblijvende en enkel goedbedoelde voorbeeld ook met "doel?". Ik las in het verhaal van Joost en de reacties niks over een doel en wilde alleen aangeven om daar over na tedenken. Niks meer en niks minder. Maar ik las heel veel over een formulier (captcha) en dacht dat de reden van de website was dat mensen (klanten) dat zouden invullen?

 

Op het volgende mag mij verwijten een "beperkte visie" te hebben, maar ik geloof niet in het hebben van een website omdat "ja eeuuuhhh iedereen er een heeft en omdat het dan moet". En dat las ik een beetje, maar ik ben de eerste om toe te geven dat ik dat misschien mis had.

 

Even charcheren, :-)

Tevens krijg ik op 2 punten van de terugkoppling van @Joost ook een beetje jeuk.

"online aanwezigheid te bevestigen met een site"

Maak dan een pagina met "Hoi ik ben joost en ik besta echt" en stel dan je vraag niet op HL.

 

Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat

Serieus? Whoopdiefrakkingdoooo. Hoelang zit jij nu al op HL? Pas klantenwerving doen als er noodzaak is? En misschien heb ik dit mis, maar zo interpreteer ik het :-) Maar als dat het geval is, herdenk dat heel erg serieus.

 

Allemaal goedbedoeld

 

Micha

 

@twabla Juist wel, ik ben hier ook om te leren. Maar ik hanteer even mijn definitie omdat ik deze basseer op mijn ervaringen en opgedane kennis tot nu toe. En wil deze juist heel graag aanpassen / verbeteren / verbreden door dit soort reacties en discussies. Ik ben ook maar een goedbedoelende prutser...

 

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

 

Tevens krijg ik op 2 punten van de terugkoppling van @Joost ook een beetje jeuk.

"online aanwezigheid te bevestigen met een site"

Maak dan een pagina met "Hoi ik ben joost en ik besta echt" en stel dan je vraag niet op HL.

 

je mist het punt Micha. Ik ben vindbaar op HL, linkedin en ik schrijf her en der wat. Ik werk vanuit huis, dus geen kantoor.

Ik mail met @denarius-advies met achter dat domein een lege site.

 

En dat vind ik niet professioneel genoeg. Ik vind dat een website, zeker in mijn vakgebied, een noodzakelijk onderdeel is van je zakelijke identiteit. In jouw definitie zou ik dan ook geen visitekaartjes nodig hebben, maar zou ik kunnen volstaan met "Hoi ik ben Joost. Schrijf mijn nummer maar even op een papiertje". Dat doe je niet.

 

In die zin en in jouw uitleg moet je conversie bij mij dan wellicht zien dat bezoekers van mijn site (hopelijk) bevestiging zien in mijn vakkennis en daarom besluiten mij te benaderen. Bovendien is het voor mij alleen al belangrijk dat mijn contactgegevens makkelijk te vinden zijn. Ik krijg net even te vaak te horen dat het lastig zoeken was naar mijn telefoonnummer (op HL en Linkedin vindbaar maar natuurlijk niet makkelijk).

 

Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat

Serieus? Whoopdiefrakkingdoooo. Hoelang zit jij nu al op HL? Pas klantenwerving doen als er noodzaak is? En misschien heb ik dit mis, maar zo interpreteer ik het :-) Maar als dat het geval is, herdenk dat heel erg serieus.

 

Dat heb je inderdaad mis. Kijk het filmpje in Norberts reactie eens. Google is de boot. Die kerel die loopt te schoppen is elke andere website van vakcollega's die ook op google zitten en strijden om vindbaarheid. HL en alle andere plaatsen waar ik schrijf en kennis deel zijn op het eiland. Of wellicht is de zee google en HL de boot en het eiland een metafoor voor de manier waarop ik de strijd op google niet aanga. Je begrijpt me wel.

 

Daarbij mis je de context van mijn opmerking ("Wie weet in de toekomst nog, voor nu is het al druk zat"). Die doelde op tips gegeven voor diensten die ik nog niet lever. En die ik, gezien de drukte, ook op korte termijn niet ga leveren. Dat heeft niets van doen met enige hooghartigheid of het feit dat ik niet aan klantenbinding doe.

 

Als er iets is waar ik constant mee bezig ben dan is dat klanttevredenheid. Vandaar ook een site waarop mensen kunnen lezen hoe ze mij kunnen benaderen, welke oplossingen ik bied (nogmaals dank Ron) en wat mijn achtergrond is.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 44 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.