25/2 InnovatieSquad Meeting te Breukelen

Aanbevolen berichten

Ik woon tegenover een groothandel met diverse lekkere hapjes (gepu), en wil best borrelhapjes voor iedereen bakken - alleen heb ik daar inderdaad zo'n pan voor nodig.Verder culinair talent heb ik niet, bij voorbaat sorry ;)

 

Laat even weten of je die kunt regelen Nils, en of ik ook de olie moet meebrengen.

Link naar reactie
Imola zorgt voor de koek bij de koffie

 

For old times sake (schooltijd) wilde ik een stel roze koeken meenemen, je kent ze wel die kleffe dingen die aan je gehemelte plakken ;D Niets met Innovatie te maken maar gewoon voor de "good vibes" die ik krijg bij de "innovatie squad" als "hot group".

 

Cheers, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Heb er zin in!

School sputterde wat tegen maar toen ik iets riep van: "Ja maar de minister van Economische zaken vind het heeeel belangrijk dat er jonge ondermerens aanwezig zijn" gingen ze wel overstag ;)

 

Ohja, blijf niet slapen heb volgende dag weer vroeg rijles, dat bed kan dus afgebroken worden, volgende keer :)

Link naar reactie

Blijft (mits ik niets vergeten ben) open voor discussie de volgende agendapunten:

- forumindeling (her)structureren (wordt aan gewerkt door Nils en Mik - die denktank zal ik zodirect even plaatsen, zodat jullie op voorhand suggesties kunnen doen)

- marketingforum RSS-feed genereren en op voorpagina tonen (nog geen beslissing over - zal ik toelichten op 25/2)

- promotiemateriaal (toolkit gadgets, t-shirts)

- werven moderatoren

- toekomst/hoe verder met HL

 

Aanstaande vrijdag gaan we zo effectief ende efficient mogelijk discussieren :

Ik wil beginnen met het (potentieel) belangrijkste : toekomst/hoe verder met HL. Niet alleen omdat dit de aanleiding van 25/2 was, maar ook omdat de impact hiervan op de andere punten erg groot is.

 

Ieder die hier een idee over heeft, krijgt 5 a 10 minuten spreektijd om haar/zijn punt duidelijk te maken. Na dat elk voorstel is geweest, discussieren & besluiten we.

 

Daarna praten we over de overige punten die hierboven door Kermie zijn genoemd en die nog ter plekke opkomen.

 

Laat weten als je hiertegen bezwaren hebt, okay ?

Link naar reactie

Blijft (mits ik niets vergeten ben) open voor discussie de volgende agendapunten:

- forumindeling (her)structureren (wordt aan gewerkt door Nils en Mik - die denktank zal ik zodirect even plaatsen, zodat jullie op voorhand suggesties kunnen doen)

- marketingforum RSS-feed genereren en op voorpagina tonen (nog geen beslissing over - zal ik toelichten op 25/2)

- promotiemateriaal (toolkit gadgets, t-shirts)

- werven moderatoren

- toekomst/hoe verder met HL

 

Aanstaande vrijdag gaan we zo effectief ende efficient mogelijk discussieren :

Ik wil beginnen met het (potentieel) belangrijkste : toekomst/hoe verder met HL. Niet alleen omdat dit de aanleiding van 25/2 was, maar ook omdat de impact hiervan op de andere punten erg groot is.

 

Ieder die hier een idee over heeft, krijgt 5 a 10 minuten spreektijd om haar/zijn punt duidelijk te maken. Na dat elk voorstel is geweest, discussieren & besluiten we.

 

Daarna praten we over de overige punten die hierboven door Kermie zijn genoemd en die nog ter plekke opkomen.

 

Laat weten als je hiertegen bezwaren hebt, okay ?

 

Hoe komt die besluitvorming tot stand, dan?

Democratisch? (En wie besluit er dat er democratisch besloten gaat worden, enz.?)

Wordt er een commissie aangesteld? Wie zijn er nou echt 'beslissers', wanneer wordt iets wel doorgevoerd en wanneer niet?

Ligt Napoleonisme op de loer?

Gaat het nou om HL of om InnovatieSquad? (HL="officieel", IS=onafhankelijke cel van HL?)

En mensen die minder behept zijn met de gave om visies verwoorden in "pitches" van 5 a 10 minuten dan?

 

 

Link naar reactie

Hoe komt die besluitvorming tot stand, dan?

Democratisch? (En wie besluit er dat er democratisch besloten gaat worden, enz.?)

Wordt er een commissie aangesteld? Wie zijn er nou echt 'beslissers', wanneer wordt iets wel doorgevoerd en wanneer niet?

Ligt Napoleonisme op de loer?

Gaat het nou om HL of om InnovatieSquad? (HL="officieel", IS=onafhankelijke cel van HL?)

En mensen die minder behept zijn met de gave om visies verwoorden in "pitches" van 5 a 10 minuten dan?

 

Lieve Annedien, hardstikke bedankt voor je vragen. Nee, we hebben geen statutenvoor HigherLevel. Dus ik kan mijn antwoord op je vragen heel kort houden :

 

Als op de 25ste niemand zin heeft om een besluit te nemen over wat dan ook, dan gebeurt er niets. Full Stop.

 

Aan de andere kant bleek in de voorafgaande discussies dat "er een stap genomen moest worden met HL". Daarna volgden verschillende ideeen.

Om zo'n volgende stap te nemen leek het ons goed om zoveel mogelijk van de echt participerende mensen bij elkaar te brengen en te kijken of zij ook zin hadden in die stap - wat die ook moge worden.

 

En het besluitvormingsproces en daarna wil ik zoveel mogelijk laten aansluiten aan de praktijk van HigherLevel : als je weet dat mensen andere dingen willen, moet je eerst weten welke ideeen hierover zijn. Die vertellen/presenteren mensen dan aan elkaar. Daarna ontstaat er discussie.

En net als hier op het forum zijn er sommige mensen die dan daarna ook concreet iets gaan doen - denk aan de moderatoren, Zrski, Kermie, yourself. Hoe achter de schermen van HL de beslissingen worden genomen, democratisch of niet : ik weet het niet. Maar tot nu toe is het blijkbaar mogelijk geweest om bij grote meerderheid beslissingen te nemen. Laten we dat volhouden.

Het lijkt mij dat dit besluitvormingsproces en de wijze van stemmen en uitvoering op de 25ste niet wezenlijk anders moet zijn.

 

Ik weet niet precies wat je bedoelt met Napoleonisme. Maar mocht het iets van doen hebben met (misbruik van) macht, dan zou ik zeggen : niemand kan de macht grijpen in HL. Niet de overheid, niet 1 deelnemer, niet 1 moderator, niet 1 expert. We hebben elkaar nodig, zonder elkaar zijgt de boel ineen.

 

En het gaat over HigherLevel, nergens anders over.

 

Mensen die minder begaafd zijn met pitches van 5 min : ik probeer een voor iedereen aangename en toch gestructureerde opzet aan te bieden, waarin we dingen bespreken over HL, die iedereen van belang vindt. Omdat we beperkte tijd hebben, is het goed om iedereen beperkt de tijd te geven om haar/zijn idee uit de doeken te doen.

 

Maar eerlijk gezegd hoop ik dat (zeker mensen die wat minder orerend begaafd zijn) mensen hun ideeen hier, in deze thread, naar voren willen brengen. Dat bespaart niet alleen ieders tijd, ook kunnen we dan in alle rust de voor- en nadelen van de ideeen bekijken.

Mocht ook dat de lastig zijn, dan stel ik mij graag beschikbaar om als woordvoerder op te treden voor diegenen, die dit zelf te lastig vinden.

 

Hebben we aan dit alles met zijn allen geen behoefte aan : no sweat toch ? In het slechtste geval hebben we er over kunnen praten en weten we wat voor ideeen hier leven. De discussies die we hier hebben gezien de afgelopen maanden - denk alleen al aan de bijdragen van Kermie- zorgden er bij mij voor dat ik een veel geruster gevoel heb over het voortbestaan van HigherLevel.

 

Ewout.

Link naar reactie

Als op de 25ste niemand zin heeft om een besluit te nemen over wat dan ook, dan gebeurt er niets. Full Stop.

 

Maar als jullie nou wel zin krijgen om besluiten te nemen, dan is het misschien slim om te beseffen dat bezoekers van dit forum (en zelfs moderators) veel inspraak hebben, maar dat de besluitvorming elders ligt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Als op de 25ste niemand zin heeft om een besluit te nemen over wat dan ook, dan gebeurt er niets. Full Stop.

 

Maar als jullie nou wel zin krijgen om besluiten te nemen, dan is het misschien slim om te beseffen dat bezoekers van dit forum (en zelfs moderators) veel inspraak hebben, maar dat de besluitvorming elders ligt.

 

Zullen we maar niet vooruit lopen op de ontwikkelingen.

Laten we eerst eens vast stellen wat we eigenlijk willen.

Daarna zien we wel wie af wat beslissingsbevoegd is, al is het mogelijk dat we dingen gaan doen die gewoon een eigen leven kunnen gaan leiden.

 

Dat is nou net wat deze meeting zo interessant maakt !

Link naar reactie

<>

 

Ik heb het al eens eerder gelanceerd, maar kunnen we hier geen thread of agenda van maken?

 

Net zoals een lekker overzicht van wat we gaan eten, zou ik eigenlijk nu al wel een overzicht willen zien wat we allemaal willen! Maakt het vrijdag wat efficiënter en kunnen we meer tijd besteden aan eten:-)

 

Perry

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.