Ik hoop dat iemand me met deze vraag zou kunnen helpen.
Ik ben werkzaam (fulltime) in loondienst bij de overheid. Nu wil ik al jaren graag een eigen webshop en deze is ook daadwerkelijk online gegaan vorige week. Het is een bestaand concept van een bv waarbij ik een overeenkomst heb getekend/Op dat moment was ik gewoon regulier aan het werk. Met de intentie om me netjes meteen in te schrijven bij de KVK en het te melden bij mijn werkgever.
De dag voordat de website online ging ben ik onverwachts ziek(burn out) geworden en nu in ziektewet bij mijn werkgever. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet minimaal 2 maanden voordat ik weer daar uit zal zijn want ben gebonden aan het advies van de arbodienst. Ik kan me nu dus niet aanmelden bij de kvk want mijn werkgever zal dit als het voeren van een dubbele agenda gaan zien omdat ik nu ziek thuis zit. Dit is het totaal niet maar is ongunstige samenloop van omstandigheden.
Het probleem is nu ook dat conform mijn overeenkomst met de bv ik mezelf dien in te schrijven omdat de webshop online is en helemaal handelsklaar is voor eventuele consumenten. Consequentie is anders dat ik 40 maanden webshop kosten moet betalen......
Nu vraag ik mij dus af als je je aanmeld of de belastingdienst bijvoorbeeld ook je werkgever zou kunnen inlichten?. Zie misschien spoken maar wilde het toch vragen of iemand hier daar meer van af zou weten of mij hopelijk advies zou kunnen geven.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
ikke78
ikke78
Ik hoop dat iemand me met deze vraag zou kunnen helpen.
Ik ben werkzaam (fulltime) in loondienst bij de overheid. Nu wil ik al jaren graag een eigen webshop en deze is ook daadwerkelijk online gegaan vorige week. Het is een bestaand concept van een bv waarbij ik een overeenkomst heb getekend/Op dat moment was ik gewoon regulier aan het werk. Met de intentie om me netjes meteen in te schrijven bij de KVK en het te melden bij mijn werkgever.
De dag voordat de website online ging ben ik onverwachts ziek(burn out) geworden en nu in ziektewet bij mijn werkgever. Hoe lang dit gaat duren weet ik niet minimaal 2 maanden voordat ik weer daar uit zal zijn want ben gebonden aan het advies van de arbodienst. Ik kan me nu dus niet aanmelden bij de kvk want mijn werkgever zal dit als het voeren van een dubbele agenda gaan zien omdat ik nu ziek thuis zit. Dit is het totaal niet maar is ongunstige samenloop van omstandigheden.
Het probleem is nu ook dat conform mijn overeenkomst met de bv ik mezelf dien in te schrijven omdat de webshop online is en helemaal handelsklaar is voor eventuele consumenten. Consequentie is anders dat ik 40 maanden webshop kosten moet betalen......
Nu vraag ik mij dus af als je je aanmeld of de belastingdienst bijvoorbeeld ook je werkgever zou kunnen inlichten?. Zie misschien spoken maar wilde het toch vragen of iemand hier daar meer van af zou weten of mij hopelijk advies zou kunnen geven.
in ieder geval alvast bedankt.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48276-inschrijving-kvk-en-ziek/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag