• 0

Problemen eigen bedrijf

Hallo iedereen,

 

Ik wil me eerst even kort voorstellen. Ik ben maussie95, 19 jaar en heb een kleine computerwinkel die in de problemen zit. Een lading schulden, een zaak die niet echt aantrekt en een huurbaas die in de nek hijgt.

 

De winkel bestaat net een jaar en een paar maanden. Ik heb schulden gemaakt om te kunnen beginnen, de inkoop en het interieur. Ik heb een huurcontract van 3 jaar. Gezien de inkomsten en de uitgaven, trekt de zaak het niet. Grootste probleem hierbij is de huur. Gezien er geen verbetering aan zit te komen (ondanks alle moeite die ik erin heb gestoken), zie ik nog maar één oplossing: stoppen met de zaak. Ik heb dit aangegeven aan mijn schuldeisers. Dit was slechts voor één persoon een probleem, de huurbaas. Hij staat erop dat ik mijn contract uitzit of anders alle resterende huur betaal.

 

Ik zie door de bomen het bos niet meer, wat alle regels betreft. Ik struin al een aantal weken dit forum en Google af, maar kan de juiste keuze niet vinden.

 

De schulden op dit moment:

 

[*]Bedrijf van mijn vader: om en nabij de €45.000

[*]Mijn huurbaas: €3872 (exclusief de volgende 1 jaar en 9 maanden huur. Met die erbij €44.528)

[*]De boekhouder: €3000

[*]Mijn leveranciers: €3000 aan openstaande posten, waarvan €1000 vervallen.

 

Ik heb een aantal keuzes:

 

[*]Mijn huurcontract uitzitten, terwijl mijn schulden oplopen. Geen aantrekkelijke optie voor mij.

[*]Failliet laten verklaren zonder schuldsanering. Gezien ik niet meer diploma's heb dan mijn Havo, zal het vinden van een baan met een normaal salaris er niet zomaar inzitten. Afbetalen wordt dan erg lastig.

[*]Failliet laten verklaren met schuldsanering. Ook geen fijne optie, maar dan kan ik tenminste na 3 jaar met een schone lei verder.

[*]Iets anders wat iedereen min of meer tevreden stelt.

 

Diploma's heb ik niet. Ik woon nog thuis en heb dus geen hoog loon nodig, maar ik wil in de loop van de tijd toch aan een eigen huis denken. Sowieso kan ik mijn brood niet verdienen met deze winkel, ook niet in de loop van de tijd.

 

De enige die tegenstribbelt is de huurbaas. Wij hebben de optie gekregen om een andere huurder te vinden in plaats van ons, maar de makelaar heeft er een hard hoofd in, wat niet echt een verrassing was. Gezien ik nu 2 maanden achterloop met de huur, wil de huurbaas over 4 dagen een incassobureau inschakelen. Volgens mij is dat voor ons beiden niet goed. Als ik kon betalen had ik dat gedaan en extra kosten kan ik niet gebruiken.

 

De stappen die ik al heb ondernomen:

 

[*]Verkoopster ontslaan

[*]Afspraken gemaakt met de huurbaas over betaling achterstallige huur.

[*]Andere markten aanboren

[*]Op allerlei media adverteren

 

Geen van die stappen had het gewenste succes. Het ontslaan van de verkoopster (die tevens de administratie bijhield) zorgde er voornamelijk voor dat ik een enorme werkdruk kreeg waardoor ik het allemaal niet kon bijbenen. De nieuwe afspraken met de huurbaas kon ik niet nakomen. De andere markten (bij name websites maken, server beheren en nieuwe artikelen verkopen) trokken niet aan. De reclames zorgden niet voor extra klanten.

 

Kortom: het bedrijf is niet levensvatbaar binnen de huidige vorm en er komen alleen schulden bij.

 

Wat is de beste optie?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Een faillissement is voor een privé persoon nooit een reële optie want het lost niets op.

Met dit in ons achterhoofd zijn mijn pa en ik in gesprek gegaan om opties te bespreken. We hebben, na alles op een rijtje te hebben gezet, besloten om voorlopig het huurcontract uit te zitten en daarna te kijken naar een kleiner pand. Gezien mijn omzet en klantenkring moet er wel brood in zitten. We hebben afspraken gemaakt over volgende stappen.

 

Een hele trieste situatie die - helaas - kenmerkend is voor deze branche. Kosten van de huur van een pand kosten de gemiddelde ondernemer de kop. In de elektronica (computerbranche) vindt er een hele kaalslag plaats, aangezien de marges op apparatuur inmiddels nihil is. Een winkel met de bijbehorende kosten is dan ook geen optie meer. Een andere post op dit forum geeft dit aardig weer.

Wat mij wel verbaasd is dat je op reparaties weinig verdient. Mijn ervaring is juist het tegenovergestelde; met reparaties verdien ik juist het meeste.

Ondanks alle problemen is het misschien verstandig de markt eens goed te inventariseren; misschien kun je jouw dienstenaanbod wat beter op de markt toespitsen.

Een verhuurder wil natuurlijk zijn penningen innen voor de duur van het contract; de realiteit is echter dat er meer dan voldoende panden - ook in dorpen - te huur staan. Dat weet de verhuurder ook.

Hier moet ongetwijfeld onderhandelingsruimte aanwezig zijn.

 

In ieder geval succes!

Inderdaad zit er weinig marge op mijn verkoop. Ik mag blij zijn als ik 5-10% pak.

Ik verdien wel meer op reparaties dan op verkoop, maar ik reken regelmatig te weinig voor mijzelf.

Het is niet zo dat ik dagen stilzit zonder klanten, er zijn altijd wel reparaties of afspraken waar ik naartoe moet.

 

Adverteren gaat nog meer geld kosten, en je hebt inmiddels al een vaste klantenkring heb ik gelezen.

Zijn dit voornamelijk particulieren?

Vooral particulieren inderdaad.

Leg je ook al netwerken aan bij bedrijven? Hier in het dorp zijn 2 ondernemers samen een aantal jaar geleden een computerzaak begonnen waarbij de 1 in de winkel staat en de ander voornamelijk bedrijfsnetwerken in onderhoud heeft. Met name dat laatste schijnt een leuke omzet op te leveren.

Ondertussen heb ik ook het grootste deel van het bedrijfsleven hier als klant. Geen netwerken onderhouden, wel service aan apparatuur en verkoop.

Verder waarderen hun klanten ook hun goede service (mocht er iets niet goed werken komen ze 's avonds aan huis langs om het op te lossen). Hiermee krijgen ze ook hele goede mond op mond reclame en een hoge gunfactor: ze verkopen een hoop dingen die je op een webshop of bij de mediamarkt voor een behoorlijke lagere prijs kan vinden.

Dat doe ik inderdaad ook. Zo ongeveer de helft van de avonden in de week kom ik bij mensen thuis langs om problemen te verhelpen of nieuwe printers, computers of netwerken te installeren. Veel nieuwe klanten die ik krijg hebben van mij gehoord via vrienden of familie.

 

Hoe groot is de ruimte die je huurt, en hoeveel heb je minimaal over? Is een pop-up store mogelijk om de huurkosten te delen?

De ruimte is voor mij te groot. Ik schat het zo ongeveer op 120m2. Ik zou het met de helft kunnen doen. Het pand heeft ook twee grote deuren. Het pand zou zo in tweeën verdeeld kunnen worden, buiten het keukentje en het toilet. Er waren twee bedrijven die daar wel interesse in hadden, maar die hadden er niet meer dan €300 in de maand voor over. Dan wilden ze niet alleen dat stuk van het pand, maar dan had ik zelf er ook nog in moeten staan en hun artikelen willen verkopen. Dat vond ik te weinig geld en ik heb geen kaas gegeten van hun artikelen (sjaals, hoeden en andere kledingaccessoires).

 

Wat verkoop je momenteel, en nog belangrijker: wat verkoop je nog niet?

Zaken zoals hoesjes en screenprotectors voor mobiele telefoons en tablets zijn misschien leuke bij producten. Heb je bij jou in het dorp al een telecom winkel? Kan je zelf dingen verzinnen die je nog mist in het dorp maar wat wel een leuke extra omzet kan geven?

Ik verkoop laptops, computers, printers en alle kabels en accessoires die daarbij horen. Ook accessoires voor tablets en smartphones. Er is hier geen telecomwinkel. Het was oorspronkelijk de bedoeling om ook smartphones te verkopen, maar ik kan geen leverancier vinden die ze voor een fatsoenlijke prijs aan wil bieden. Nu zou ik meer dan €50 boven de internetprijs zitten en dan heb ik nog niet eens een marge gepakt. Ook zit ik na te denken over domotica, maar ik denk dat de mensen hier geen interesse daarin hebben.

 

Hoe promoot je jouw zaak? Vooral in een dorp lijkt mij een bedrijfs pagina op facebook iets om regelmatig een nieuwe product in de spotlights te zetten. Of zo nu en dan tips plaatsen dat een computer eenvoudig sneller kan worden gemaakt met extra ram-geheugen bijvoorbeeld.

Geeft de komst van Windows 10 extra mogelijkheden?

Facebook, Twitter, mijn website en het lokale suffertje. Op Facebook en Twitter inderdaad tips als het sneller maken van een computer met extra geheugen en aanbiedingen waarbij ik de harde schijf vervang met een SSD. In het lokale suffertje (veel gelezen door oudere mensen) bied ik vooral mijn services aan (langskomen, installeren van nieuwe pc's aan huis). De komst van Windows 10 geeft inderdaad extra mogelijkheden. Die update gaat verrassend vaak fout.

 

Heb je al een computer/tablet cursus voor senioren overwogen, al dan niet met een leuke korting op een laptop/tablet bij inschrijving?

Ja, ik heb een proef met een aantal oudere mensen gedaan. Zij waren er heel tevreden over. Het lokale seniorenconvent geeft zelf cursussen en sturen regelmatig mensen langs mijn winkel voor een nieuwe laptop/tablet. Ik wil niet in hun vaarwater zitten.

 

Cash uitverkoop houden (cash bewaren), winkel dicht en dan wachten op de volgende stappen van de verhuurder? Gewoon ophouden met hem te betalen. Mogelijk met net briefje (ook aangetekend) dat je de huur niet meer kan betalen.

 

Dan afwachten tot hij de volgende stappen zet. Op een bepaald moment zal hij moeten kiezen om een bak geld uit te geven aan jurisdische kosten om waarschijnlijk niets van je te kunnen ontvangen en z'n pand leeg staat. Op dat moment heeft hij ook een probleem en is mogelijk bereid om een bepaalde deal te maken (en komt de shoendendoos met cash weer kijken).

Dat is inderdaad ook nog een optie. Gezien hoe hij is, geeft hij wel die bak geld uit. Hij heeft ook al aangegeven dat te gaan doen binnen een aantal dagen.

 


 

Faillissement is geen optie. Gezien ik waarschijnlijk voor de WSNP niet in aanmerking kom en anders het traject voor de WSNP veel te lang duurt, zit ik, desnoods met meer lening, het huurcontract uit. De winkel blijft voorlopig bestaan. Ik kan ondertussen de helft van de achterstallige huur betalen en de rest moet ik weer lenen bij mijn pa. De drukke back-to-school weken zijn nu aangekomen en voorlopig lijk ik genoeg werk te hebben om de huur te kunnen betalen. Het zal lastig blijven en brood is er (nog) niet uit te halen, maar dat is nu ook niet nodig.

 

Bedankt voor alle hulp! Het heeft mij veel geholpen om deze beslissing te maken.

Link naar reactie
  • 0

Als er geen copyshop bij jullie in het dorp zit zou je ook kunnen uitbreiden met print- en kopieerservice. En scanservice, dat wordt ook regelmatig gevraagd.

 

Of verkoop van printerpapier, wit en gekleurd. Zal geen storm lopen, maar als je de enige in het dorp bent krijg je wel weer aanloop.

 

Wat mij opviel was dat je een medewerker had voor de administratie, doe je nu zelf, maar dat je ook nog een grote schuld bij de boekhouder hebt. Als je zelf de administratie doet mag een boekhouder toch niet echt duur zijn?

Link naar reactie
  • 0
Als er geen copyshop bij jullie in het dorp zit zou je ook kunnen uitbreiden met print- en kopieerservice. En scanservice, dat wordt ook regelmatig gevraagd.

 

Of verkoop van printerpapier, wit en gekleurd. Zal geen storm lopen, maar als je de enige in het dorp bent krijg je wel weer aanloop.

Gekleurd papier bied ik al aan sinds ik open ben, er is serieus nog geen enkel blaadje verkocht. Wit A4-papier verkoopt wel.

 

Print-, scan- en kopieerservice bied ik inderdaad aan. Regelmatig komen daar mensen voor.

 

Wat mij opviel was dat je een medewerker had voor de administratie, doe je nu zelf, maar dat je ook nog een grote schuld bij de boekhouder hebt. Als je zelf de administratie doet mag een boekhouder toch niet echt duur zijn?

Doordat ik erg veel leveranciers heb en elke verkoop een factuur is, heb ik een erg grote administratie. Pasgeleden ben ik naar een boekhouder gegaan en die heeft alles in één keer gedaan. Ik kreeg een klap geld terug van de belastingdienst, dus ik zal wel een paar flinke fouten hebben gemaakt.

 

Heb je al contact gehad met de mobiele providers?

Niet met de providers. Dat kan ik uiteraard ook proberen. Wat ik wel heb geprobeerd is met een grote franchise organisatie, maar die reageerden nooit op de mail en de contactpersoon zat altijd in vergadering.

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Ken je Stichting Ondernemers Klankbord (OKB)?

 

Dit is een non-profit organisatie met vrijwillige adviseurs door heel het land. Een vrijwillger, vaak een ervaren manager met kennis, netwerk en authoriteit, kan je met raad en daad terzijde staan. Wellicht kan je dat helpen in gesprekken met de verhuurder of een plan en stappen naar de toekomst. Je kunt contact leggen via hun site, waarna je binnen enkele dagen een gesprek hebt.

 

Zie eventueel www.ondernemersklankbord.nl

De KvK Informatie- en Advieslijn is op werkdagen van 8:30 uur tot 17:00 telefonisch bereikbaar op 088-5852222.

Link naar reactie
  • 0

Hele waardevolle adviezen en raad, waarvan ik oprecht hoop dat ze je er doorheen helpen.

 

Mogelijk de helft van het pand scheiden van jouw helft en per dagdeel verhuren als vergaderrruimte, bijeenkomstruimte, kortstondige werkplek voor ZZP' ers of andere. Met koffie, thee, wifi.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even mee zitten lezen en vroeg mij af of je niet een deel van de winkel kunt "omtoveren" tot een soort van "MAKERSPACE". Met het oog op de popularitieit van bijvoorbeeld arduino, raspberry pi, android mediaboxen etc kun je een groep DIY liefhebbers een plek aanbieden waar ze zelf (samen) leuke projecten kunnen maken. Jij hebt de ruimte, gereedschap, kennis en de gebruikers hun ideeen.

 

In mijn optiek zou je hiermee een groter bereik kunnen creeren, omdat dit nogal schaarse plekken zijn waar enthousiastelingen samen kunnen komen.

 

Veel succes

Het is zoals het is :-)

Link naar reactie
  • 0
Wanneer je bent geïnteresseerd in verkoop van mobiele telefoons (met abonnementen) kan ik je wel helpen aan kontakten bij distributeurs. De reparatie van mobiele telefoons is ook een lucratieve markt. Stuur maar een mailtje, dan antwoord ik zo snel mogelijk.

Nog eens, bedankt!

 

Dag,

 

Ken je Stichting Ondernemers Klankbord (OKB)?

 

Dit is een non-profit organisatie met vrijwillige adviseurs door heel het land. Een vrijwilliger, vaak een ervaren manager met kennis, netwerk en autoriteit, kan je met raad en daad terzijde staan. Wellicht kan je dat helpen in gesprekken met de verhuurder of een plan en stappen naar de toekomst. Je kunt contact leggen via hun site, waarna je binnen enkele dagen een gesprek hebt.

 

Zie eventueel www.ondernemersklankbord.nl

Ga ik doen.

 

Hopelijk heeft --> deze link <-- ook nog een toegevoegde waarde. Ik heb geen idee wat de voorwaarden hier voor zijn wat betreft jouw computerzaak, maar met een beetje creativiteit kan je een 2-in-1-winkel creëren.

Ik heb geprobeerd met hun contact te leggen, maar ik kreeg geen reactie op mails en degene die over de franchise zat altijd in vergadering of was niet aanwezig. Na 2 maanden proberen was ik het wel zat met hun.

 

Hele waardevolle adviezen en raad, waarvan ik oprecht hoop dat ze je er doorheen helpen.

 

Mogelijk de helft van het pand scheiden van jouw helft en per dagdeel verhuren als vergaderrruimte, bijeenkomstruimte, kortstondige werkplek voor ZZP' ers of andere. Met koffie, thee, wifi.

Ik zal kijken wat de mogelijkheden zijn en of er animo voor is.

 

Ik heb even mee zitten lezen en vroeg mij af of je niet een deel van de winkel kunt "omtoveren" tot een soort van "MAKERSPACE". Met het oog op de popularitieit van bijvoorbeeld arduino, raspberry pi, android mediaboxen etc kun je een groep DIY liefhebbers een plek aanbieden waar ze zelf (samen) leuke projecten kunnen maken. Jij hebt de ruimte, gereedschap, kennis en de gebruikers hun ideeen.

 

In mijn optiek zou je hiermee een groter bereik kunnen creeren, omdat dit nogal schaarse plekken zijn waar enthousiastelingen samen kunnen komen.

 

Veel succes

Dat is natuurlijk mogelijk. Gezien ik zelf nog weinig ervaring heb met Arduino bordjes en de Raspberry Pi, ga ik eerst mijzelf erin verdiepen. Zeker met Windows 10 IoT zijn die kleine apparaatjes hartstikke interessant.

 

Iedereen hartelijk bedankt! Ik laat sowieso van mij horen.

Link naar reactie
  • 0

Snap het allemaal niet helemaal. Ik dacht dat er zeker een paar duizend EURO extra omzet met voldoende marge per maand gegenereerd moet gaan worden als je besluit door te gaan...

 

...hoe voorzien de aangedragen opties daarin, terwijl je zonder middelen zit? Er zit misschien steeds wel een element in die bezoekers naar de winkel trekt, maar dat moeten tegelijkertijd dan ook kopers of betalende gebruikers zijn.

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Een terechte opmerking. De aangedragen ideeën zijn stuk voor stuk de moeite van het overwegen en het verder uitzoeken waard. Punt blijft wel dat het een investering in tijd en geld vergt. Ik krijg de indruk dat het aan beide ontbreekt.

De hoge huur is een van de pijnpunten, zoals bij zoveel winkeliers. Inmiddels houden diverse organisaties zich bezig met het bemiddelen in een verlaging van de huur. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar een halvering van de huur schijnt geen uitzondering te zijn.

Ten aanzien van de omzetkant kunnen er soms dingen eenvoudig en met weinig middelen worden verbeterd en veranderd.

 

Link naar reactie
  • 0
Snap het allemaal niet helemaal. Ik dacht dat er zeker een paar duizend EURO extra omzet met voldoende marge per maand gegenereerd moet gaan worden als je besluit door te gaan...

 

...hoe voorzien de aangedragen opties daarin, terwijl je zonder middelen zit? Er zit misschien steeds wel een element in die bezoekers naar de winkel trekt, maar dat moeten tegelijkertijd dan ook kopers of betalende gebruikers zijn.

 

Groet,

 

Highio

Klopt. Het besluit om door te gaan is genomen omdat ik na dit huurcontract naar een veel en veel kleiner pand kan verhuizen die niet in het centrum zit en daar wel wat kan verdienen. Daarbij is er besloten dat er meer marge gepakt moet worden de verkoop en reparatie, waarbij betalen voor service een aandachtspunt is. De extra opties, aangedragen in dit topic, zijn zeker de aandacht waard, maar moet ik wel onderzoeken op haalbaarheid.

 

Een terechte opmerking. De aangedragen ideeën zijn stuk voor stuk de moeite van het overwegen en het verder uitzoeken waard. Punt blijft wel dat het een investering in tijd en geld vergt. Ik krijg de indruk dat het aan beide ontbreekt.

De hoge huur is een van de pijnpunten, zoals bij zoveel winkeliers. Inmiddels houden diverse organisaties zich bezig met het bemiddelen in een verlaging van de huur. Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar een halvering van de huur schijnt geen uitzondering te zijn.

Ten aanzien van de omzetkant kunnen er soms dingen eenvoudig en met weinig middelen worden verbeterd en veranderd.

Vooral gebrek aan geld is nu het probleem. Gebrek aan tijd wisselt heel erg. De ene week is het druk, de andere week is het weer rustig. Deze week is veel drukker dan normaal. Weet iemand een betrouwbare organisatie die kan bemiddelen bij de huur? Ik lees namelijk nogal vaak dat er mensen op deze manier belazerd worden.

 

Iemand hier ervaring met de BBZ?

Link naar reactie
  • 0

En nu een terugkoppeling.

 

Na een aantal maanden doormodderen, ga ik toch failliet. De nieuwe ideeën hebben (nog) niet opgeleverd wat ik nodig heb en financieel is het gewoon op. Ik moet onder dat huurcontract uit, want die is me nu financieel aan het wurgen. Ik heb meer moeten lenen en ik loop nu weer 3 dagen achter op de huur.

 

In de tussentijd heb ik een normale baan gevonden waar ik binnenkort aan de slag kan. Eind van de week gaat de winkel dicht. Ik heb zelf faillissement aangevraagd om het allemaal zo kort als mogelijk is te houden.

 

Jammer, maar het is niet anders. Ik wil jullie allemaal nog eens bedanken voor de hulp!

Link naar reactie
  • 0

Een faillissement kan wat rust geven, maar is geen eindpunt.

 

Breng spoedig het idee van een crediteurenakkoord aan bij de curator, neem je pa eventueel mee.

 

Als daarvoor de middelen of de mogelijkheden er niet zijn, vraag om omzetting faillissement in WSNP op grond van artikel 15b Fw. Naar mijn mening is dit niet meteen kansloos, vooral niet als de curator daar positief in wil adviseren.

 

Succes, Ido van der Gragt

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
  • 0

Steven, mag ik vragen waarom je nu wel kansen op toelating tot WSNP ziet?

Een paar maanden geleden schreef je nog "Met deze schulden in zo korte tijd is de kans op een toelating tot de wsnp klein."

 

De schulden zijn alleen maar toegenomen.

Is het verschil dat TS nu een baan heeft?

 

Ik heb van dichtbij een aanvraag WSNP mogen meemaken en het kan erg lang (al snel een jaar of meer) duren voordat je toegelaten wordt tot WSNP.

 

Als het hebben van een baan het verschil maakt is dat goed nieuws. Dat zou een strohalm voor alle ondernemers in zwaar weer kunnen zijn. Probeer een betaalde baan te vinden en via 3 jaar WSNP heb je zicht op licht aan het einde van de tunnel. Drie jaar is lang maar niet onoverkomelijk lang.

Nooit had ik het oude tuinhuis moeten verlaten

Link naar reactie
  • 0

Of trek die faillissementsaanvraag in en vraag WSNP aan. Zeker als je een baan hebt, lijkt me dat heel verstandig!

Met Hans vind ik het apart, als dit zo maar zou kunnen. Hoe werkt het dan als TS WSNP aanvraagt en de huurder en electriciteitsmaatschappij vervolgens alsnog zijn faillissement aanvragen, omdat de rekeningen niet worden betaald? Volgens mij gaan zaken dan door elkaar lopen.

 

Maar zelfs als TS zelf het faillissement aanvraagt (om daarna de WSNP in te rollen), dan heb je te maken met een recente uitspraak van de Hoge Raad, welke heeft geoordeeld dat een faillissementsaanvraag moet worden afgewezen, als het de ondernemer te doen is om via die achterdeur de WSNP in te rollen.

 

Ik kreeg verder de indruk dat het tegenwoordig toch echt de bedoeling is dat je eerst zelf je faillissement aanvraagt, zodat de curator de boel kan liquideren of nog naar een akkoord toe kan werken. Als er écht niets anders meer te halen valt, wordt óf het faillissement opgeheven ("gebrek aan baten") óf kan er alsnog een aanvraag voor de WSNP worden gedaan, maar dan met een vrij specifieke art. 285 Fw-verklaring. Anders wordt die omzetting ook afgewezen.

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Steven, mag ik vragen waarom je nu wel kansen op toelating tot WSNP ziet?

Een paar maanden geleden schreef je nog "Met deze schulden in zo korte tijd is de kans op een toelating tot de wsnp klein."

 

De schulden zijn alleen maar toegenomen.

Is het verschil dat TS nu een baan heeft?

Precies. Die baan geeft een concreet zicht op een oplossing en die baan betekent dat de oorzaak van de schulden, de onderneming, is beëidigd.

Ik heb van dichtbij een aanvraag WSNP mogen meemaken en het kan erg lang (al snel een jaar of meer) duren voordat je toegelaten wordt tot WSNP.

Kan binnen een maand of twee, drie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.