Bij ons in de onderneming zijn we vanwege explosieve groei ons logistiek proces aan het ontwikkelen. Als gevolg hiervan hebben we ons pakketverwerking deels geautomatiseerd. De producten die verkocht zijn worden gepickt, ingepakt en op de lopende band geplaatst. Hierbij onderscheiden we 3 type pakketen, Postnl, UPS, en Same day delivery. Deze kunnen helaas vanwege ruimtegebrek niet door een systeem op de band gescheiden worden, dus dit doen we handmatig aan de hand van het type verzendlabel dat er op geplaatst is, en deze moeten dus in 3 verschillende postkarren worden geplaatst.
Het probleem wat hierbij ontstaat is dat hierdoor er veel sorteerfouten worden gemaakt en klanten hun pakketten dus helaas niet op tijd ontvangen.
Mijn oproep op dit forum is dan ook voor diegene die hier ervaring mee heeft of een idee/oplossing voor heeft. Het lijkt simpel, goed opletten op de labels, maar dit gaat dus alsnog dagelijks fout.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
janlak89
janlak89
Beste mensen,
Allereerst bedankt voor het meedenken!
Bij ons in de onderneming zijn we vanwege explosieve groei ons logistiek proces aan het ontwikkelen. Als gevolg hiervan hebben we ons pakketverwerking deels geautomatiseerd. De producten die verkocht zijn worden gepickt, ingepakt en op de lopende band geplaatst. Hierbij onderscheiden we 3 type pakketen, Postnl, UPS, en Same day delivery. Deze kunnen helaas vanwege ruimtegebrek niet door een systeem op de band gescheiden worden, dus dit doen we handmatig aan de hand van het type verzendlabel dat er op geplaatst is, en deze moeten dus in 3 verschillende postkarren worden geplaatst.
Het probleem wat hierbij ontstaat is dat hierdoor er veel sorteerfouten worden gemaakt en klanten hun pakketten dus helaas niet op tijd ontvangen.
Mijn oproep op dit forum is dan ook voor diegene die hier ervaring mee heeft of een idee/oplossing voor heeft. Het lijkt simpel, goed opletten op de labels, maar dit gaat dus alsnog dagelijks fout.
We verwerken gemiddeld 1200 pakketten per dag.
Nogmaals hartelijk dank!
Met vriendelijke groeten,
Jan Baarssen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/56831-fouten-in-het-handmatig-sorteerproces/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag