Jump to content
Henk
Verberg

Op zoek naar een bedrijfs- of productnaam (verzameltopic)

Ik ben nu met mijn ondernemingsplan zover dat Ik het een naam moet gaan geven.

Ik weet wel wat Ik ga doen. Maar hoe noem Ik het?

Ik ga mij zelf verhuren op basis van zzp. Ik ga technische ondersteuning verlenen op zeer uiteenlopende werkzaamheden. Dit varieerd van Metaalbewerking tot Technische automatisering. Ik heb een zeer brede technische ervaring en scholing. Ik denk dus aan de klusbussen, maar dan anders. Zeg Technische Serviceverlening, Support ..enz.

Ik zoek dus een mooie naam en naam voor de website, voorheen Creasoft. Ja die, ;) De basis voor alleen Software is te smal, vandaar mijn vraag.Ik moet nu een nl website en kvk aanvragen. Maar ben het nog niet eens over de naam. Iemand een idee? dank en Gr Henk,

 

[edit]Titel aangepast aan verzameltopic - mod[/edit]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recommended Posts

  • 0

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen voor mijn bedrijfsnaam echter is daar niet veel uitgekomen wat nog vrij was en mij aansprak. Daardoor ben ik teruggevallen op 1 van mijn eerdere ideeën om mijn initialen te gebruiken en daarachter het werk wat ik ga doen. Nu ik heb besloten om dat door te zetten alleen twijfel ik nog erg tussen twee opties. Deze opties zijn:

 

Gd Design

of

Gd vormgeving

 

Heb al veel mensen om me heen gevraagd maar het gaat gelijk op qua voorkeur, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen om de doorslag te geven!

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Uit jouw voorgestelde namen maak ik niet echt op wat jouw werkzaamheden zijn. Denk dat je beter een iets langere naam kan bedenken dan 2 letters. En als je klanten in Nederland zitten zou ik ook gewoon voor Nederlandse termen gaan. ;)

 

Rieel-schoonmaak is een samentrekking van de voornamen van onze kinderen en aangevuld met onze werkzaamheden. En in ons logo nog de toevoeging "gewoon schoon"

 

Hier rondom een simpele maar opvallende huisstijl met een grote schoonmaakemmer die de rest doet. :)

 

Zelf bedacht, heel eenvoudig en ben er zelf nog steeds verbaasd over hoe enthousiast mensen er op reageren.

 

Als je iets meer info geeft van wat je doet krijg je vanzelf reacties. ;)

 

Zal wel even duren want rondom kerst is het op HL altijd komkommertijd. ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen voor mijn bedrijfsnaam echter is daar niet veel uitgekomen wat nog vrij was en mij aansprak. Daardoor ben ik teruggevallen op 1 van mijn eerdere ideeën om mijn initialen te gebruiken en daarachter het werk wat ik ga doen. Nu ik heb besloten om dat door te zetten alleen twijfel ik nog erg tussen twee opties. Deze opties zijn:

 

Gd Design

of

Gd vormgeving

 

Heb al veel mensen om me heen gevraagd maar het gaat gelijk op qua voorkeur, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen om de doorslag te geven!

Initialen horen op een zakdoek.

Ik zou dus met geen van twee doorgaan ;)

Er zijn duizenden vormgevers dus probeer te kijken wat jouw sterke punten zijn, en hoe je daar een onderscheidende naam bij kunt bedenken. Misschien moet je zélfs meteen al even kijken naar je productaanbod en aanpak of je daar iets unieks mee kunt doen, wat terugkomt in de naam, zodat alles samenwerkt om jou een onderscheidende positionering te geven.

Wie worden je klanten?

 


House of Progress® ontwerpt en faciliteert processen voor vooruitgang
www.houseofprogress.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Waarom niet gewoon Gdor (of te wel G-d'Or een gouden G). Kan je als vormgever ook vast wat mee. De nl domein naam is beschikbaar en de naam lijkt me behoorlijk catchy en krachtig.

Ik zou geen "design" of "vormgeving" sec gebruiken omdat dit te algemeen is. Maak het dus specifieker, bijv: Gdor grafische vormgeving of als eenmanszaak Gdor grafisch vormgever.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Uit jouw voorgestelde namen maak ik niet echt op wat jouw werkzaamheden zijn. Denk dat je beter een iets langere naam kan bedenken dan 2 letters. En als je klanten in Nederland zitten zou ik ook gewoon voor Nederlandse termen gaan. ;)

 

Rieel-schoonmaak is een samentrekking van de voornamen van onze kinderen en aangevuld met onze werkzaamheden. En in ons logo nog de toevoeging "gewoon schoon"

 

Hier rondom een simpele maar opvallende huisstijl met een grote schoonmaakemmer die de rest doet. :)

 

Zelf bedacht, heel eenvoudig en ben er zelf nog steeds verbaasd over hoe enthousiast mensen er op reageren.

 

Als je iets meer info geeft van wat je doet krijg je vanzelf reacties. ;)

 

Zal wel even duren want rondom kerst is het op HL altijd komkommertijd. ;D

 

Mijn naam bestaat niet uit twee letters wanneer ik voor GD Design ga, dan zijn het acht letters want GD Design is de bedrijfsnaam en niet alleen GD. Wat ik weet over namen is dat hoe korter hoe beter, makkelijker te onthouden etc. Waar ik me wel in kan vinden is om het Nederlands te houden want dat is ook de doelgroep, maar hoe het klinkt is ook belangrijk want weer makkelijker te onthouden..

 

 

Onderstaand een lijstje wat ik onder andere ga aanbieden:

 

-Huisstijl

-Advertenties

-Websites

-Vlaggen

-Merchandise

-Stickers

-Magazines

-Drukwerk

-Interactieve magazines

 

 

Mogelijk in de toekomst:

-Video bewerking

-Fotografie

-Videografie

-Marketing/SEO

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben al een tijdje aan het brainstormen voor mijn bedrijfsnaam echter is daar niet veel uitgekomen wat nog vrij was en mij aansprak. Daardoor ben ik teruggevallen op 1 van mijn eerdere ideeën om mijn initialen te gebruiken en daarachter het werk wat ik ga doen. Nu ik heb besloten om dat door te zetten alleen twijfel ik nog erg tussen twee opties. Deze opties zijn:

 

Gd Design

of

Gd vormgeving

 

Heb al veel mensen om me heen gevraagd maar het gaat gelijk op qua voorkeur, daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen om de doorslag te geven!

Initialen horen op een zakdoek.

Ik zou dus met geen van twee doorgaan ;)

Er zijn duizenden vormgevers dus probeer te kijken wat jouw sterke punten zijn, en hoe je daar een onderscheidende naam bij kunt bedenken. Misschien moet je zélfs meteen al even kijken naar je productaanbod en aanpak of je daar iets unieks mee kunt doen, wat terugkomt in de naam, zodat alles samenwerkt om jou een onderscheidende positionering te geven.

Wie worden je klanten?

 

 

Klanten doelgroep zijn voornamelijk startende ondernemers en kleine bedrijven, dat is de hoofd doelgroep voor de rest zal ik iedereen willen bereiken die iets nodig heeft qua grafisch ontwerp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Waarom niet gewoon Gdor (of te wel G-d'Or een gouden G). Kan je als vormgever ook vast wat mee. De nl domein naam is beschikbaar en de naam lijkt me behoorlijk catchy en krachtig.

Ik zou geen "design" of "vormgeving" sec gebruiken omdat dit te algemeen is. Maak het dus specifieker, bijv: Gdor grafische vormgeving of als eenmanszaak Gdor grafisch vormgever.

 

Bedankt voor het meedenken, echter vind ik Gdor niet echt een passende naam. Ook heb ik meerdere keren uw post moeten nalezen omdat ik niet meer wist wat het nou precies was, geen goed teken lijkt mij. Dat ''design'' of ''vormgeving'' algemeen is, dat klopt alleen is het wel een pluspunt dat mensen gelijk weten wat het bedrijf voor diensten aanbied...

 

Ik ga deze week nog even brainstormen, hopelijk krijg ik hier nog wat inspiratie. Volgende week ga ik wel echt knopen doorhakken want anders blijf ik te lang in dit proces van het bedenken van een naam hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Dat ''design'' of ''vormgeving'' algemeen is, dat klopt alleen is het wel een pluspunt dat mensen gelijk weten wat het bedrijf voor diensten aanbied...

 

Kan me goed voorstellen dat G D'or (Gdor) je niet aanstaat, zeker als je geen Frans (Vie D'or was een sterk merk en betekent letterlijk "gouden leven") beheerst, maar ben het eens met Annedien dat initialen niet echt een goed vertrekpunt zijn. Dat "design" mensen meteen laat zien wat je doet is m.i. niet zo. Bij "design" denk ik bijvoorbeeld meteen aan meubelen of woonaccessoires en bij vormgeving kan het ook nog alle kanten op. Lijkt er op dat je al een keuze hebt gemaakt en die graag bevestigd zou zien maar zo zit een forum niet in elkaar. ;)

In de praktijk gebeurt het natuurlijk wel heel veel. Een kennis heeft met vergelijkbare dienstverlening EVV media en communicatie als naam waarbij EVV de initialen van de eigenaar zijn. "Media en communicatie" is in mijn ogen sterker dan alleen design maar dat was al duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

@Gerdor

Wat er ook toe doet is of je 'rats klats' ontwerpwerk levert of dat je een high end designstudio wilt opzetten, maar dat kan ik nog steeds niet echt opmaken uit wat je opschrijft. Of het meer reclame-ontwerp wordt (belettering voor glazenwassers) of huisstijlen wilt maken (identiteiten voor grotere bedrijven)

Als ik het intuïtief benader voelt het allemaal een beetje lafjes, flauwtjes.

Ga je daar je klanten mee over de streep trekken? ;)


House of Progress® ontwerpt en faciliteert processen voor vooruitgang
www.houseofprogress.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Hallo Gerdor,

 

Vanuit een andere invalshoek, heb je al een ondernemingsplan gemaakt, als ik onderstaand lijstje zie, dan kom je toch in een gebied waarin de concurrentie moordend is.

 

Hoe ga je daarin opvallen :-\ , met de naam gddesign zeker niet.

 

Eens met Annedien, en misschien nog iets te vroeg voor een naam, maar ontbreekt je doelgroep, of die is althans net iets te groot, of je USP's zijn nog niet duidelijk.

 

Heb je dit boek gelezen?

 

Gewoon mijn menig op basis van de 4 berichten die je in dit forum geplaatst hebt. :)

 

 

 

Onderstaand een lijstje wat ik onder andere ga aanbieden:

 

-Huisstijl

-Advertenties

-Websites

-Vlaggen

-Merchandise

-Stickers

-Magazines

-Drukwerk

-Interactieve magazines

 

 

Mogelijk in de toekomst:

-Video bewerking

-Fotografie

-Videografie

-Marketing/SEO

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Mijn naam bestaat niet uit twee letters wanneer ik voor GD Design ga, dan zijn het acht letters want GD Design is de bedrijfsnaam en niet alleen GD.

 

Zoals "schoonmaak" in mijn bedrijfsnaam mijn activiteiten aangeven is Design het in jouw naam. De letterlijke vertaling is ontwerp en dat kan weer van alles zijn.

 

Bedrijfsnaam kiezen is lastig, weet ik alles van. Rieel is toevallig ontstaan uit de voornamen van onze kinderen en zal een hoop mensen niets zeggen of niet aanspreken. Door het te combineren met die knalgroene emmer en dit consequent door te voeren in al mijn uitingen valt het ineens wel op.

 

Maar goed er huizen hier genoeg creatieven dus wellicht komt er nog een mooi idee naar voren ;)

emmer2612.thumb.jpg.f89f0fac8db36dcc045dac29840f6fa4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0
Eens met Annedien, en misschien nog iets te vroeg voor een naam, maar ontbreekt je doelgroep, of die is althans net iets te groot, of je USP's zijn nog niet duidelijk.

 

Goed punt, Rick. Een goede bedrijfsnaam alleen is niet zaligmakend. ;)

 

Zelf heb ik mijn doelgroep ook strak afgebakend en het dit jaar zelfs nog eens wat bijgesteld. Zo is mijn doelgroep MKB die ongeveer 2 tot 7,5 uur per week aan schoonmaak nodig heeft en dan het liefst nog geen eens iedere dag. Zo kan ik meer kleine klanten bedienen wat mij weer minder kwetsbaar maakt.

 

Het type klant waar ik me voornamelijk op richt zijn adviesbureaus, Arbo-dienstverlening, ICT en particulieren die een betrouwbare hulp zoeken en het prijskaartje wat daar aan hangt graag voor over hebben. Voor mijn leegloop uren richt ik me op sportclubs waar je vaak overdag aan de slag kan omdat hun accommodaties dan toch leeg staan.

 

Waar ik beslist niet voor wil werken zijn scholen, kinderdagverblijven of lagere overheden. Uitgeklede prijzen en altijd gezeur.

 

Door je goed te focussen op je doelgroep krijg je m.i. sneller de klanten binnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Gerdor, welke namen of denkrichtingen uit de brainstormsessie heb je laten afvallen?

 

Design of vormgeving is geen duidelijk label. Media, Reclame of Visuele Communicatie is een betere noemer. Maar, er zijn al tientallen EMZ's en bureautjes die hun initialen aanvullen met een dergelijk label. Gevolg: laag onderscheidend vermogen, zeker als je ook nog eens zo'n brede portfolio nastreeft. Misschien is het zelfs handiger om activiteiten onder twee handelsnamen uit te gaan voeren. Heb je ook geen prachtige voor- of achternaam om te gebruiken?

 

Kijk net even breder voor een 'ingeving'. Zo las ik ook een gewaagd 'Droger Design' in jouw forumalias plus openingsbericht.

 

Viskom als voorbeeld is mooi uitgewerkt (en de naam doet me even lachen), Mediagekte (Media Madness), Mediagedoe (nadruk op praktisch, licht negatieve associatie, maar de rompslomp wordt uitbesteed aan jou, maak maar een verhaal om klanten te winnen) of Visuelecommunicatiespecialist.nl?

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Is dit voor een nieuw bedrijf? Dan zou ik me niet al te druk maken over de perfecte bedrijfsnaam, grote kans dat je over vijf jaar totaal andere dingen aan het doen bent en je tegen die tijd met andere handelsnamen aan het spelen bent. (Drie grote klussen voor de verpakkingsindustrie en je heet Uw Verpakking Mijn Ontwerp. ;))

 

Kijk of de domeinnaam en handelsnaam nog vrij zijn en of jouw naam niet op andere namen 'botst' of maakt dat je lastig bent te vinden. Er zijn bijvoorbeeld Christenen die 'God' niet willen spellen en daar dan G-d of G'd van maken, als jij je naam als Gd Design spelt, stoot dat misschien klanten af.

 

Als het voor een bestaand bedrijf is, kijk dan eens naar wat de meerwaarde van jouw bedrijf is, wellicht zitten daar wat namen in verborgen.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik heb redelijk wat (beschikbare) namen laten vallen die of door mij of door mijn omgeving werden afgeraden. Ik ben het met u eens dat het onderscheidend vermogen niet hoog is, om mijn diensten onder twee handelsnamen te laten vallen lijkt mij op dit moment niet nodig. Alle activiteiten die ik aanbied is het werk van een grafisch ontwerper. Ook wil ik mij eerst richten om de bedrijfsnaam onder de aandacht te brengen en met twee handelsnamen moet ik bekendheid genereren voor twee, dan kan ik in mij beter focussen om 1 naam onder de aandacht te brengen.

 

Ik wil niet teveel namen hier neer gaan zetten i.v.m concurrentie, als er mensen zijn die samen met mij willen gaan brainstormen in een skype gesprek, graag!.

 

Mijn forumalias 'Gerdor' is gebaseerd op de eerste drie letters van voor en achternaam. Hier ik wil niets mee gaan doen.

 

Ik zit nu wel een beetje in dubio om GD design door te zetten of verder te kijken naar een andere naam. Echter heb ik niet meer alle tijd om een naam te bedenken, onder andere omdat ik nu echt verder wil maar ook omdat er op korte termijn twee facturen moeten worden verstuurd. Die wil ik wel onder de naam laten vallen die ik in de toekomst ga gebruiken + bijbehorende huisstijl.

 

Ik werk trouwens van huis uit, je moet het daarom ook meer zien als een nieuwe freelancer dan als een nieuw reclame bureau met bijbehorende vestiging.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Je geeft aan geen bureau te (willen) zijn en je als freelancer in de markt te willen plaatsen. Is dan de naam Gerdor Ontwerpt dan geen optie? Waarbij je Gerdor door je eigen naam kunt vervangen? Dan heb je een persoonlijke touch.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Uiteindelijk ben je communicatiespecialist voor je klanten die weer communiceren met hun klanten/prospects.

 

Zou denken aan: Ruisloos communicatiedesign

 

Dat niet iedereen design als communicatie ziet, zou ik me niet zo druk om maken. Uiteindelijk ben jij diegene die goed communiceert of juist super creatief is in je communicatie.

 

Wanneer je meer creatief bent, zou ik zeggen: Verbrand imago bouwer.

 

Pak de 5 redenen/competenties waarom jij goed bent in je werk.. Gebruik dat als uitgangspunt.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben een juweelontwerpster en werk hoofdzakelijk in zilver. Echter twijfel ik nog over de naam. Enerzijds wil ik kiezen voor mijn eigen naam. Dit is enerzijds gebruikelijk voor ontwerpers. Hij is ook goed uitspreekbaar in het buitenland, en ik ben zowat de enige op deze planeet die er op dit moment mee rondloopt. Als je googelt Natascha M...ns, ben ik de enige die je vindt. Mijn eigen naam gebruiken heeft dus wel heel wat voordelen. Anderzijds twijfel ik omdat mijn naam niet zo fancy klinkt. Ik twijfel ook of hij dicht genoeg aanleunt bij het publiek waaraan ik verkoop, die gewend zijn aan namen die gelinkt zijn aan duisternis of sprookjesachtig klinken. Maar tot mijn mening beperk ik me dan weer qua stijl tot enkel deze doelgroep, en heb ik later geen mogelijkheid meer tot evolueren in stijl.

Wat is jullie mening over mijn eigen naam gebruiken als label voor mijn ontwerpen?

 

 

edit: naam uit gehaald

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

waarom niet beide, jou eigen naam als ontwerper voor alles wat je maakt, maar voor die specifieke doelgroep en productlijn een "fancy" naam die goed bij die doelgroep past.. dat geeft je de mogelijkheid een beetje te spelen met de koppeling tussen jou naam / reputatie als ontwerper en de specifieke doelgroep. ik roep maar wat..

 

FairyDust

by Natascha Ma..ens

 

die toevoeging "by Natasha..." kun je mee spelen hoe prominent je dat maakt in je promotie van de producten.

 

 

ps als je een redelijk unieke naam hebt wil je hem misschien niet al te vaak genoemd hebben op dit forum of dit topic. want anders is dit topic ook eenvoudig terug te vinden in google, wees je daarvan bewust

(vandaar dat ik maar even niet je volledige naam overneem in mijn uitleg)

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Had hier niet bij nagedacht en heb mijn naam uit mijn post uitgefiltert.

 

Wat jij wil zeggen is dat ik eerder de collecties bijvoorbeeld namen moet geven, heb ik dat juist begrepen? Dat lijkt mij anders wel een goede optie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja, per collectie als dat zo heet bij juwelen, daar ben ik niet zo in thuis.. vandaar dat ik het maar productlijn noemde..

 

Gaat mij erom dat je dan flexibiliteit opbouwt in het darkness en sprookjesachtige doelgroep hecht men aan een passende naam en profileer je meer daarop

 

en als jij je later ontwikkeld en ook een elegante of meer hoog segment lijn ontwikkelt is het in die doelgroep misschien meer gebruikelijk naar de naam van de ontwerper te gebruiken.. en bij die collectie heb je dan wel een naam voor de collectie maar leg je in de promotie meer nadruk op je naam en reputatie als ontwerper..

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Een simpele tip, probeer zoveel mogelijk je eigen naam niet in je bedrijfsnaam of productnaam terug te laten komen. Mocht je, je bedrijf ooit willen verkopen dan is dit makkelijker als je niet je eigen naam gebruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
  • 0

Ik ben een juweelontwerpster en werk hoofdzakelijk in zilver. Echter twijfel ik nog over de naam. Enerzijds wil ik kiezen voor mijn eigen naam. Dit is enerzijds gebruikelijk voor ontwerpers. Hij is ook goed uitspreekbaar in het buitenland, en ik ben zowat de enige op deze planeet die er op dit moment mee rondloopt. Als je googelt Natascha M...ns, ben ik de enige die je vindt. Mijn eigen naam gebruiken heeft dus wel heel wat voordelen. Anderzijds twijfel ik omdat mijn naam niet zo fancy klinkt. Ik twijfel ook of hij dicht genoeg aanleunt bij het publiek waaraan ik verkoop, die gewend zijn aan namen die gelinkt zijn aan duisternis of sprookjesachtig klinken. Maar tot mijn mening beperk ik me dan weer qua stijl tot enkel deze doelgroep, en heb ik later geen mogelijkheid meer tot evolueren in stijl.

Wat is jullie mening over mijn eigen naam gebruiken als label voor mijn ontwerpen?

 

 

edit: naam uit gehaald

Alles hangt af van de strategie die je wil volgen en het merk dat je wil ontwikkelen. Wil je, net als een modehuis bijvoorbeeld, heel erg op de ontwerper spelen of een herkenbare stijl neerzetten die niet per se aan jouw persoon gelinkt is? Wordt het een high end product, one-offs, of ga je grootschaliger produceren? Kan je bij jouw product (fantasy?) goed een conceptmerk neerzetten en heb je dan al snel een trouwe schare fans of moet je elke keer opnieuw je publiek winnen?


House of Progress® ontwerpt en faciliteert processen voor vooruitgang
www.houseofprogress.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 0 leden online en 111 gasten

    There are no registered users currently online

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept