• 0

Het beste advies dat je ooit kreeg?

Sinds een aantal weken staat er in elk nummer van de Intermedair een geinige item dat prominente Nederlanders laat spreken over het beste advies dat ze ooit kregen (en wat er gebeurde toen ze de dit wel/niet opvolgden).

 

Ik ben benieuwd naar de wijsheden en adviezen van anderen die HL-ers op cruciale momenten in hun leven belangrijke keuzes hebben laten maken.

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb lang zitten nadenken maar kan me geen moment voor de geest halen dat ik 'het' advies kreeg. Niet dat ik geen goede adviezen heb gekregen, in tegendeel. Maar ik denk dat ik op cruciale momenten het welbedoelde advies van mensen in de wind heb geslagen en mijn gut feeling heb gevolgd. Nooit spijt van gehad ;D

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Van een (ras)verkoper kreeg ik ooit de opmerking: "als je wilt verkopen dan zeg je eerst 'ja dat kan' en dan zoek je uit of het ook echt kan". Niet mee eens maar voor ik dat hoorde was mijn reactie vaak "nee dat kan niet / is moeilijk / kost veel tijd", daarna is m'n reactie veel positiever geworden (en ik heb nog altijd een passende oplossing kunnen leveren, ook terwijl ik in eerste dacht "nee, dat kan niet")

 

Niet het 'beste' advies maar wel het advies met de meeste impact.

Link naar reactie
  • 0

Ik als rasechte blauwdruk-denker kreeg ooit het volgende advies van iemand die ik nog steeds als de beste manager karakteriseer die ik ooit ben tegengekomen: 'denk aan het vliegwiel, duw er duizend keer flink tegen en zal zeker een keer hard gaan draaien'. Ik die altijd dacht dat een vastomlijnd van te voren uitgedacht plan het beste was heb hier veel van opgestoken. In allerlei opzichten.

 

laterz,

Alef

 

Link naar reactie
  • 0

Focus!

 

Als ondernemer zie je overal bergen met op de top een flinke hoeveelheid goud. Je komt echter nooit bij dat goud als je die berg niet beklimt en je kan maar één berg tegelijk beklimmen. Focus je op die berg en je komt bij het goud, verlies je focus en je komt nooit verder dan het begin van de berg...

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Het advies wat het meeste impact heeft op mijn leven komt van mijn partner. Ik schreef mijn hele leven van alles en nog wat maar altijd voor mezelf of voor familie. Als ik maar kon schrijven! Natuurlijk vond mijn familie dat ik leuk kon schrijven...

Mijn partner heeft me het advies te geven om voor een krant te schrijven of een boek te schrijven.

Bij een krant werd ik na het opsturen van enige epistels meteen uitgenodigd en de hoofdredacteur zei: "Eindelijk weer eens iemand die kan schríjven!"

Ik was helemaal ondersteboven van deze opmerking. Ik ben nog altijd niet overtuigd van mijn kunnen maar sinds ik voor die krant gewerkt heb en wat klussen als tekstschrijver achter de rug heb begint het zelfvertrouwen te groeien.

Momenteel ben ik met een opdracht bezig die een aantal andere tekstschrijvers niet wilden doen: de klant kan niet verwoorden wat hij precies wil. Ik vind een opdracht als deze juist een uitdaging en ik vind het heerlijk.

Het advies van mijn partner heeft mijn leven op een positieve manier veranderd en ik ben hem er dankbaar voor.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een supervrouw die ik 5 minuten kende: 'je zoekt een nieuwe baan, of een nieuwe baas. Een nieuwe baas moet je inspireren en je eigen fouten laten maken. Dat is zoeken naar een speld in een hooiberg. De enige baas die jou dat kan bieden, ben je zelf'. Drie maanden later was ik aan het freelancen. Zij zei iets dat ik eigenlijk al wist (ik was vóór loondienst al zelfstandig) maar het was zo diep weggestopt en zij haalde het boven.

 

De moeder van een vriendin 'hou alsjeblieft nooit op met zo maf te zijn'.

 

Alle netwerkadviezen (Hoen!): 'weet je wie jij eens zou moeten bellen / mailen / spreken'.

Link naar reactie
  • 0

"Je moet niet te aardig zijn."

Je moet doen wat je moet doen, daarnaast kan je overwegen om een kleine extra te geven maar daarna moet je echt gaan regelen dat het ook allemaal vergoed wordt anders verdien je nooit wat.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je iets echt graag wil dan lukt het ook!

 

Verzamel mensen om je heen die beter zijn dan jij zelf, want dan kan je groeien. Als je mensen om je heen verzamelt die slechter zijn zal je groei stagneren.

Ofwel: Wie met honden in bed kruipt, wordt met vlooien wakker.

 

Geef nooit, nooit, nooit op!

 

En nog een paar adviezen:

 

Het leven is een spel. Wie niets riskeert, kan ook niets winnen.

 

De enige mens die nooit een fout maakt, is degene die nooit wat doet.

 

Als je bang bent om te verliezen, zul je nooit winnen

 

 

 

www.SportsMerchandisingEurope.com

www.fanartikel.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf was ik nogal iemand die altijd snel zijn zegje klaar had staan totdat een collega tegen mij zei:

 

"Bepaal voor jezelf hoe je wilt overkomen en hou daar rekening mee."

 

Sindsdien bekijk ik per situatie wat de beste methodiek is. Zo zorg ik ervoor dat men niet direct afschrikt door mijn directheid.

You can have it fast, cheap, or working. Choose two.

Link naar reactie
  • 0

iemand zei een keer "zorg dat je je bedrijf goed onder controle heb, dan is de klant ook tevreden". dus zeg maar doel 1 bedrijf onder controle, doel 2 klant tevreden. aan de ene kant ben ik het er niet mee eens, want 'klant is koning', aan de andere kant, als je je alleen maar aan de klant aanpast en niet nadenkt of je het zo altijd kan volhouden, dan gaat het vanzelf een keer mis en dan is klant niet meer tevreden. ;)

Link naar reactie
  • 0

-Beleef plezier in wat je doet!

-Volg je hart, want soms zijn de 'verstandigste wegen' niet altijd de leukste of meest uitdagende of beste! Maar blij wel met die beide beentjes op de grond.

 

 

en om even terug te komen op het aspect: "doe waar je goed in bent". Daar ben ik het niet helemaal mee eens, want soms moet je ergens nog goed in worden en daar kom je alleen maar achter als je het eers 'doet'! Ik hou er niet van om mezelf te beperken, want mijn oma zegt nog altijd dat ze niet oud genoeg kan zijn om te leren....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.