Eind vorige maand een factuur ontvangen van een van mijn opdrachtnemers. Factuurbedrag klopte, maar hij heeft in zijn factuur een betaaltermijn van 3 dagen opgenomen, en letterlijk binnen een week na dat mij deze factuur is gemaild kreeg ik al een bericht van incassocenter.nl, gelijk met incassokosten, dossierkosten en extra btw.
Ik heb gereageerd aan incassocenter dat ik met opdrachtnemer nimmer een betaaltermijn heb afgesproken en verwijs dus naar de 30 dagen wettelijke betaaltermijn. Ze hebben inmiddels mijn reactie ontvangen en gaan dit met cliënt bespreken en komen dan bij mij terug. Ondertussen blijven de herinneringen komen, en kreeg ik zojuist zelfs een ''Laatste sommatie tot betalen'', dit is denk ik te wijten aan hun gebrekkige administratie.
Nu is mijn vraag: Aangezien ik de betaaltermijn van de factuur betwist, klopt het dat, als opdrachtnemer een nieuwe factuur stuurt, de 30 dagen wettelijke betaaltermijn pas ingaat op het moment dat ik de correcte factuur heb ontvangen, of gaat dit dan in vanaf de datum van de oorspronkelijke factuur?
Daarnaast lijkt het me dat de bewijsplicht nu bij hem ligt, i.a.w. moet hij nu kunnen aantonen dat wij blijkbaar een betaaltermijn van 3 dagen hebben afgesproken lijkt me. Ik wil graag betalen, maar de 30 dagen betaaltermijn komt mij momenteel wel goed uit.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Daniel 12
Daniel 12
Beste HL'ers.
Eind vorige maand een factuur ontvangen van een van mijn opdrachtnemers. Factuurbedrag klopte, maar hij heeft in zijn factuur een betaaltermijn van 3 dagen opgenomen, en letterlijk binnen een week na dat mij deze factuur is gemaild kreeg ik al een bericht van incassocenter.nl, gelijk met incassokosten, dossierkosten en extra btw.
Ik heb gereageerd aan incassocenter dat ik met opdrachtnemer nimmer een betaaltermijn heb afgesproken en verwijs dus naar de 30 dagen wettelijke betaaltermijn. Ze hebben inmiddels mijn reactie ontvangen en gaan dit met cliënt bespreken en komen dan bij mij terug. Ondertussen blijven de herinneringen komen, en kreeg ik zojuist zelfs een ''Laatste sommatie tot betalen'', dit is denk ik te wijten aan hun gebrekkige administratie.
Nu is mijn vraag: Aangezien ik de betaaltermijn van de factuur betwist, klopt het dat, als opdrachtnemer een nieuwe factuur stuurt, de 30 dagen wettelijke betaaltermijn pas ingaat op het moment dat ik de correcte factuur heb ontvangen, of gaat dit dan in vanaf de datum van de oorspronkelijke factuur?
Daarnaast lijkt het me dat de bewijsplicht nu bij hem ligt, i.a.w. moet hij nu kunnen aantonen dat wij blijkbaar een betaaltermijn van 3 dagen hebben afgesproken lijkt me. Ik wil graag betalen, maar de 30 dagen betaaltermijn komt mij momenteel wel goed uit.
Hartelijk dank vast.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72290-incassobureau-op-mijn-dak-binnen-een-week-na-ontvangst-factuur/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag