Stel je koopt ondernemer zijnde zakelijk een laptop. Je hebt dan geen retourrecht wat consumenten hebben. Heb je wel recht om, ondernemer zijnde, via webshop gekocht product met al eerder geopende verpakking aan de deur bij de pakketbezorger te weigeren met recht op geld terug enzo?
Een leverancier zou de verleiding kunnen hebben om bijvoorbeeld een door een consument geretourneerde laptop met één dode pixel door te zenden aan een ondernemer die geen recht heeft om zoiets te retourneren. Dan is de doos wel eerder geopend.
Mijn vraag is dus wat je rechten zijn wanneer je ondernemer bent en een eerder al geopend pakket bij de pakketbezorger aan de deur weigert?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Bluezman
Bluezman
Goedendag,
Stel je koopt ondernemer zijnde zakelijk een laptop. Je hebt dan geen retourrecht wat consumenten hebben. Heb je wel recht om, ondernemer zijnde, via webshop gekocht product met al eerder geopende verpakking aan de deur bij de pakketbezorger te weigeren met recht op geld terug enzo?
Een leverancier zou de verleiding kunnen hebben om bijvoorbeeld een door een consument geretourneerde laptop met één dode pixel door te zenden aan een ondernemer die geen recht heeft om zoiets te retourneren. Dan is de doos wel eerder geopend.
Mijn vraag is dus wat je rechten zijn wanneer je ondernemer bent en een eerder al geopend pakket bij de pakketbezorger aan de deur weigert?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72515-via-webshop-gekocht-product-geopende-verpakking-aan-deur-te-weigeren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
27 antwoorden op deze vraag