Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

ik werd gebeld met een aanbod.

Het bedrijf MKB heeft 30 bedrijven geselecteerd voor gratis aanbiedingen! het word Gratis is echt gebruikt telefonisch.

Ik werd begin van de week gebeld en toen hadden we op donderdag ochtend afspraak.

eerst moest ik mijn bedrijf introduceren en wat mijn doel was, vervolgens liet hij zien op een paar printjes van google. U bedrijf is nergens op google te vinden. ook gebruikt u voor u producten trefwoorden, als nog niet! (maar dat klopte wel).

toen vertelde hij dat mkbclickservise zou mijn website en advertenties in de top 5 google plaatsen, zodat u meer klanten kunnen bereiken, dus meer klanten meer omzet. (Dat is ook waar ik opzoek naar was). vervolgens pakte hij een formulier en hij begon heel leuk te vertellen en een aantal regels weg strepen, dit krijg u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis totaal ongeveer 3000 euro! maar u betaald allen 235 euro per maand u krijgt een landingspagina met informatie over u producten en aanbiedingen, waardoor u in de top 5 van google veel meer kunt bereiken dan marktplaats. mkb zaal veel trefwoorden gebruiken waardoor je onmisbaar bent op google. (met het gedachte als ik meer bezoekers zou hebben,dan kan ik tenminste mijn kosten kunnen betalen, want ik ben de goedkoopste van Nederland! daarom heb ik het contract getekend). in de theorie vertellen ze en beloven ze een dienst maar wanneer je geteld hebt dan ben je naar de klote.

toen ik ging tekenen ging hij gelijk bellen doorgeven een nieuwe slachtoffer zijn gegevens, omdat ik naar mijn werk moest gaan had ik ook haast.

 

Op de eerdere reactie omdat ik graag onderdelen wil verkopen aan winkelier heb ik mijn bedrijf als kleine groothandel opgegeven.

  • 0

Ik ben telefonisch benaderd door . Hij mocht een paar kleinere bedrijven een speciale aanbieding. Gratis en voor niets. 3000 euro kreeg ik gratis van hem, maar ik moest per maand 235 euro betalen om in top 5 van google te staan, want mensen zouden mijn niet kunnen bereiken via google. met mkb zou ik heel veel klanten bereiken. Ik heb hem uitgelegd; ben een nieuwe ondernemer ik wil via webshop telefoon accessoires verkopen, dit is mijn bijbaan, want ik heb een vaste baan en verdien 1400 euro per maand heb een vrouw met twee kleine kinderen, ik zou u kunnen betalen als ik via jullie advertentie kan verkopen anders hebben we een probleem. Hij zei dat is geen probleem we gaan u daarmee helpen. ik vond het hele mooie en krachtige verhaal, maar helaas ik heb het getekend.

Na twee weken heb ik contact opgenomen met de aangewezen persoon. Hij zei landingspagina is klaar en hij zou deze week online gaan, aan het eind van de week heb ik gebeld of het zoveer was. toen was de aangewezen persoon op vakantie. week daarop heb ik weer gebeld, de landingspagina was nog niet klaar, zou week daarop online gaan. week daarop heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar, toen zei hij eind van de week. aan het eind van de week heb ik weer gebeld en het was nog steeds niet klaar. toen heb ik klacht ingediend en ineens kon dat binnen 10 minuten online.

aan het begin van de maand was 285 euro afgeschreven. voor dat de landingspagina online kon moest ik voor de volgende maand al betalen. uiteindelijk ben ik er achter gekomen dat mijn advertentie per dag voor 10 kliks ergens bovenaan zou staan, maar ik kon mijn advertentie nergens vinden. ik heb weer klacht ingediend, toen ben ik uitgenodigd. ik ben op afspraak gewest en ze hebben mij duidelijk gemaakt, dat het mijn eigen schuld was had vooronderzoek moest doen. ik moest nu kiezen tussen i.p.v. landingspagina mijn eigen webshop op google adverteren of contact afzeggen met 40% van de maandelijkse kosten betalen. Ik heb nu een probleem ik kan ze namelijk niet betalen wegens mijn financiële situatie. en ik wil ook niet verder na verschrikkelijke ervaring met MKB!

Kan iemand mij helpen adviseren hoe ik hier van af kom, want kinderbijslag is het enige wat ons in leven houd!!!!!!!!!!!!

 

Als mkb een dienst blooft, dan moeten ze het ook waarmaken!

 

Beste Jamali,

 

Het productieproces heeft een gemiddelde duur van een maand. In uw geval heeft het ook ongeveer een maand geduurd, voordat uw landingspagina’s online stonden. De landingspagina’s staan sinds eind mei online en het is daarom ook wel erg vroeg om te zeggen dat wij niet kunnen waarmaken wat wij beloven. U bent bij ons op kantoor geweest waar één van onze campagnebeheerders alles heeft uitgelegd over de campagne en Google Analytics. U heeft tijdens het gesprek ook aangegeven dat u nog steeds twijfelt en dat u er na het weekend op terug zou komen bij de accountmanager. Dat kan natuurlijk nog steeds. Ik raad u aan om contact op te nemen met onze klantenservice op 030 266 96 66. Zij kunnen u helpen en adviseren, bij zowel doorgaan met de samenwerking als bij het ontbinden van de overeenkomst.

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

dit krijg u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis, dit krijgt u gratis totaal ongeveer 3000 euro! maar u betaald allen 235 euro per maand

Tja, met die handelswijze is an sich niets mis natuurlijk, beetje vergelijkbaar met een gratis airco/lichtmetalen velgen enz. bij een auto.

 

maar wanneer je geteld hebt dan ben je naar de klote.

Yep, dat is het lastige van dit hele verhaal, zeker als het opzeggen lastig is en er al snel kosten aan verbonden worden.

 

Houd je ons hier op de hoogte van het verloop na het gesprek met je accountmanager?

 

Commerciële ondersteuning nodig? Theuws.com

  • 0

.....................

toen ik ging tekenen ging hij gelijk bellen doorgeven een nieuwe slachtoffer zijn gegevens,

.....................

 

Hij belde naar kantoor en zei dat hij een 'nieuw slachtoffer' had?

Cynisch...

 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

  • 0

Naar aanleiding van ons telefonisch onderhoud d.d. 23 juni 2016, sturen wij u deze e-mail.

 

Op 16 juni 2016 bent u bij ons op kantoor geweest. U wilde graag rondom de tafel zitten voor het bespreken van de achtergebleven (verkoop)resultaten.

 

Wij hebben een goed gesprek gehad en de SEA-specialist (mod edit: naam verwijderd) heeft u extra uitleg gegeven over de werking van Google Adwords en wat men wel en niet kan verwachten van online adverteren. Het behalen van resultaten is geen garantie. Het blijft immers adverteren.

 

Momenteel kampt u met financiële problemen waardoor u de maandelijkse facturen niet kunt voldoen. Wij betreuren deze situatie voor u. U heeft ons gevraagd om een korting op de maandelijkse bijdrage. Wij kunnen u helaas geen korting geven op de maandelijkse bijdrage.

 

Wel hebben wij u vanuit een klantvriendelijk oogpunt diverse extra’s aangeboden wat invloed kan hebben op een beter verkoopresultaat. U heeft zelf een webshop online staan en wij hebben voorgesteld om vanuit onze expertise een analyse uit te voeren op uw webshop voor verbetertips. Deze verbeteringen zouden kunnen helpen de bezoekers op uw webshop meer te overtuigen om over te gaan tot een bestelling. Dit is uiteraard geen garantie. Voorts hebben wij aangeboden om direct te adverteren met de Google AdWords-campagne voor uw webshop.

 

U zou zich beraden over dit voorstel en de overweging maken om hiermee akkoord te gaan of de overeenkomst beëindigen en de opzeggingsvergoeding voldoen. In de tussentijd heeft u online uw ongenoegen geuit. In die klacht geeft u aan dat u vanwege financiële onmacht niet aan de verplichtingen kunt voldoen terwijl onze vertegenwoordiger de verwachting bij u heeft gewekt dat de maandelijkse kosten gegarandeerd terugverdient zouden worden middels onze inspanningen.

 

Wij hebben dit eerder tijdens het gesprek bij ons op kantoor ook met u besproken. Wij begrijpen niet hoe die verwachting bij u is ontstaan en betreuren dit misverstand ten zeerste. Daar er geen dergelijke toezeggingen zijn gedaan door onze vertegenwoordiger en/of verwachtingen zijn gewekt.

 

Telefonisch heb ik dit vorige week ook nog is met u besproken. Onder andere dat wij u ook geen korting kunnen geven op de maandelijkse bijdrage en/of de duur van de overeenkomst verkorten.

 

Wij vernemen graag van u of u alsnog gebruikt wilt maken van ons voorstel betreffende uw webshop.

 

Mocht u de overeenkomst vroegtijdig willen beëindigen, dan herinneren wij u aan artikel 8 van de overeenkomst. Wij hopen dat dit niet aan de orde zal zijn en wij benadrukken u nogmaals dat er wat ons betreft niets in de weg staat voor een goede en fijne verdere samenwerking.

 

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op. Wij staan te allen tijde voor u klaar met raad en daad!

 

Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en wij zien uw reactie met belangstelling tegemoet.

 

  • 0

Wat naar voor je Jamali. Ik vind het een erg kenmerkende reactie van ze. Past goed in het beeld wat hier al geschetst is van dit bedrijf. De kritiek dat u de campagne niet kunt betalen, omdat er geen rendement uitkomt pareren met dat dit ook niet gegarandeerd kan worden is natuurlijk erg slecht.

 

Los van de aangeboden oplossing zou ik als ik Proximedia was hand in eigen boezem steken en erkennen dat deze campagne niet werkt voor u als klant. In zo'n geval ga je of gewoon regelen dat het genoeg rendement oplevert, zodat u weer kunt betalen. Allicht zelfs uit coulance een extra adwords tegoed er nog aan toevoegen voor het feit dat de camagne eerder niet goed genoeg werkte.

 

Dus zij moeten naar mijn mening uit zichzelf u tips geven hoe u een betere conversie kan halen uit de webshop. Als ze dat dan documenteren, kunnen ze diezelfde tips ook meteen de rest van hun klanten mee helpen. Een adwords campagne voor een webshop richten op een 'landingspagina' waar niets gekocht kan worden is natuurlijk gewoon een fout van Proximedia. Dat hadden ze natuurlijk in eerste instantie nooit mogen doen. Dat is sowieso een gigantische conversie killer op zichzelf.

 

Als ze dan daar geen heil in zien, de campagne stoppen en het verlies nemen. Zij hebben immers gefaald in hun primaire dienst. Namelijk zorgen dat u genoeg nieuwe klanten krijgt om hun te betalen. Of dat dan aan uw webshop ligt of niet, is daarbij niet relevant. Als zij vinden dat uw webshop niet het beoogde rendement mee gehaald kan worden, hadden ze dat ook van te voren kunnen bedenken en u helemaal geen contract aan moeten bieden.

  • 0

Schrijnend!

En dan zonder enig onderzoek je handtekening zetten op een overeenkomst waarin je jezelf verplicht twee jaar lang 285 euro per maand te betalen voor....

 

Wat gebeurt er nou als je gewoon stopt met betalen? Kan iemand dat scenario eens uittekenen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Ik hoop toch zo dat er eens mensen van die verkoopgesprekken opnemen...

 

Het moet toch wel mogelijk zijn zoiets op te zetten. Ik heb nog wel een webshop draaien die weinig tot niets verkoopt en daarvoor in te zetten is.

 

Is het mogelijk om via een vooropgezette actie eindelijk eens hun verdediging volledig aan flarden te schieten? En dus ook in de rechtszaal definitief duidelijk te maken dat het oplichters zijn?

  • 0

Schrijnend!

En dan zonder enig onderzoek je handtekening zetten op een overeenkomst waarin je jezelf verplicht twee jaar lang 285 euro per maand te betalen voor....

 

Wat gebeurt er nou als je gewoon stopt met betalen? Kan iemand dat scenario eens uittekenen?

Dan zeggen ze op, vragen ze de ontbindingsvergoeding en gaan ze daarvoor procederen. En met een goed verweer krijg je dan misschien die ontbindingsvergoeding gehalveerd en wellicht een hoger beroep voor je kiezen.

 

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

  • 0

Wat vreemd toch, dat er door de vertegenwoordigers keer op keer verwachtingen gewekt worden die achteraf volgens MKB Clickservice nooit gewekt zouden zijn.

Dan gaat een rechter bijvoorbeeld het midden zoeken tussen verwachtingen wekken en hooggespannen verwachtingen koesteren.

 

De Zalando-broers konden structureel meer uitgeven dan er binnenkomt; een webwinkel in telefoonaccessoires met 50 euro omzet per maand kan dat niet.

  • 0

 

Ga je dan niet gewoon failliet?

Ja, als je die kosten niet op kan hoesten wel. En failliet gaan is voor een eenmanszaak bepaald geen oplossing van het probleem.

 

MKB Clickservice zal zich daarvan vermoedelijk weinig aantrekken. Als het tot een zaak komt, staat hun verdienmodel ter discussie en ze zullen alles doen om die discussie in hun voordeel te beslechten, ook in hoger beroep denk ik (maw áls je bij de rechtbank al gelijk krijgt, is dat nog niet het einde).

Zolang er geen opnames zijn van het gesprek staan ze ook sterk.

 

En mijn eigen inschatting is dat als die opnames er wél zouden zijn, er ook niets uit te halen zal zijn. Hun handelwijze staat al zo lang ter discussie dat ze de verkopers inmiddels getraind zullen hebben om precies langs het randje te scheren. Mooie suggesties, stel-je-voor's en zou-kunnen-dat's, afgewisseld met 'onze ervaring leert', maar geen enkele concrete toezegging.

  • 0

Wat vreemd toch, dat er door de vertegenwoordigers keer op keer verwachtingen gewekt worden die achteraf volgens MKB Clickservice nooit gewekt zouden zijn.

Dan gaat een rechter bijvoorbeeld het midden zoeken tussen verwachtingen wekken en hooggespannen verwachtingen koesteren.

 

De Zalando-broers konden structureel meer uitgeven dan er binnenkomt; een webwinkel in telefoonaccessoires met 50 euro omzet per maand kan dat niet.

en zelfs als zo'n rechter ertoe komt dat de verwachtingen inderdaad te hoog waren, en komt tot de helft van het bedrag of zelfs een kwart, dan is dat nog veel te veel voor de omzet in bovenstaande geval.

  • 0

Het meest schandalige vind ik nog dat Jamali heeft aangegeven op dat moment niet voldoende omzet te maken om die 235 per maand te kunnen betalen, en dat ze hem toch een contract hebben laten tekenen.

 

Het zal vast allemaal legaal zijn, maar damn, wat is het schofterig...

  • 0

Tenenkrommend weer. Niet alleen de torenhoge prijs of de verbreekvergoeding steekt hier maar ook de dienstverlening. Als relatieve leek zie ik meteen dat de landingspagina's op geen enkele manier aansluiten bij de, met alle respect, zeer matige webshop. Het doel was meer bezoekers en meer conversie maar dit lijkt mij eerder een conversiekiller.

 

MKB clickservice had in dit geval geen landingspagina's moeten voorstellen maar een upgrade van de shop zelf. Dat zien ze zelf in tweede instantie ook in. En dan hoor je als fatsoenlijk bedrijf je zaken te corrigeren in plaats van een kleine ondernemer uit te knijpen.

 

Jamali doet er goed aan om hier op Higherlevel eens tips te vragen over zijn webshop. Ik zou in ieder geval beginnen met "Empathie voor u keuze" weg te halen. Dit lijkt een vertaling uit Google translate.

  • 0

 

De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht. De diensten en de maandelijkse kosten worden duidelijk gecommuniceerd. Toch heeft de klant besloten om de overeenkomst te ondertekenen. De klant maakt uiteindelijk zelf de keuze om gebruik te maken van onze diensten of niet.

 

Wat jullie dus enorme hufters maakt, omdat jullie de dienst ongevraagd forceren op de klant met agressieve verkooptactieken. Er moet direct getekend worden en de klant mag niet eerst, voordat hij tekent, een en ander rustig bekijken en op een andere dag alsnog tekenen.

 

Je kan dan niet stellen dat het de klant zijn eigen schuld is dat hij jullie peperdure, nutteloze dienst gebruikt. Jullie zijn immers diegene die klanten benaderen met deze dienst.

  • 0
De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht. De diensten en de maandelijkse kosten worden duidelijk gecommuniceerd. Toch heeft de klant besloten om de overeenkomst te ondertekenen. De klant maakt uiteindelijk zelf de keuze om gebruik te maken van onze diensten of niet.

Wauw... O.o

 

Je weet dat hij niet zal kunnen betalen, maar je laat hem toch tekenen want "Eigen schuld, dikke bult"?

 

Wel heel erg bedankt dat je eindelijk eens eerlijk bent over hoe weinig respect jullie voor je klanten hebben. Deze reactie verdient het om ingelijst te worden!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 38 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.