• 0

Ondernemers die last hebben van de ruzie tussen RTL en The Dutch Media Group?

(aangepast)

Zijn hier ondernemers die last hebben van de ruzie tussen RTL en The Dutch Media Group?

 

Wij hebben een contract met The Dutch Media Group (hierna TDMG), voor de opname van een reclame filmpje in het programma Barometer.

Door een conflict tussen RTL en TDMG , heeft RTL de samenwerking met TDMG stop gezet (zie radar uitzending) en zal RTL de geplande uitzendingen niet meer uitzenden.

 

TDMG geeft by aan dat ze haar verplichtingen naar ons als klant niet kan nakomen.
Zij geven ook aan dat wij geen vordering op TDMG kunnen maken.

 

Ik heb vandaag de RTL, TDMG en Dutch Content Productions (de producent van het programma), maar ze willen allemaal niets zeggen.


Er zijn op dit moment geen opnames geweest, ik denk dat ik daarom recht het om de samenwerking stop te zetten en mijn geld terug te vragen.

 

Er is nu een kort geding gaande tussen de DCP en RTL.

 

Wat is jullie advies, de uitspraak afwachten of zelf al stappen ondernemen. En kan ik iets doen of laat het meegezonden contract zien dat ik geen kans maak.

 

Uitzending RADAR:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/rtl-trekt-stekker-uit-samenwerking-met-the-dutch-media-group-na-uitzending-radar/

Ik deel de mening van RADAR niet,, het was voor mij duidelijk dat dit een reclame blok zou worden met andere ondernemers uit dezelfde branche.

 

Ironisch is het wel dat ik nooit reclame wilde maken en het nu onder druk van andere dan wel een keertje wilde doen....

 

 

De-Barometer-black-3-printed.pdf

aangepast door Hans van den Bergh
Afgesplitst en titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 1
17 uur geleden, Moedeloos zei:

TDMG geeft by aan dat ze haar verplichtingen naar ons als klant niet kan nakomen.
Zij geven ook aan dat wij geen vordering op TDMG kunnen maken.


Er zijn op dit moment geen opnames geweest, ik denk dat ik daarom recht het om de samenwerking stop te zetten en mijn geld terug te vragen.

Als TDMG zelf aangeeft dat ze haar verplichtingen niet na kan komen, lijkt het me een duidelijk geval van wanprestatie. Er komt geen samenwerking tot stand en dan heb je volgens mij wel degelijk het recht op teruggave van het reeds betaalde.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Aangezien ze aangeven niet te kunnen leveren, is dat, lijkt mij een prima opening tot ontbinding. Maar misschien denk ik te simpel.

(Interessant inkijkje: de summiere "voorbereiding" verklaart grotendeels het totaal generieke format, die het echte potentieel van video grotendeels laat liggen.
Heb me altijd afgevraagd of de deelnemers echt profijt hebben van een reclame die doet alsof het geen reclame is en daardoor ook geen pay-off heeft.)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet dat het echt omzet verhogend is, meer een beetje opscheppen wat je tot nu bereikt hebt.
Gezien het kleine budget dat er is, kun je ook niet echt verwachten dat de beste content makers zijn.
 

Het is best een hoog bedrag, maar als je het vergelijkt met de kosten, is het niet onredelijk.

Link naar reactie
  • 1
4 uur geleden, Moedeloos zei:

Ik denk niet dat het echt omzet verhogend is, meer een beetje opscheppen wat je tot nu bereikt hebt.
Gezien het kleine budget dat er is, kun je ook niet echt verwachten dat de beste content makers zijn.
 

Het is best een hoog bedrag, maar als je het vergelijkt met de kosten, is het niet onredelijk.

Als je er niets van verwacht, maar gewoon wil opscheppen, dan is video inderdaad een kostenpost.
Als je een video laat maken die om de doelgroep draait en deze weet te bereiken en aan te spreken, wordt de video ineens een investering ipv een kostenpost.

Je noemt het budget laag en hoog tegelijk, maar ik hoop vooral dat je het terugkrijgt.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg niet dat het budget hoog is, ik geef alleen aan dat het bedrag te hoog is om zomaar af te schrijven.
Een echt goed reclame filmpje kost een stuk meer, dan wat we nu betaald hebben.

Ik ben niet zo goed in boekhouden, maar volgens mij is boekhoudkundig een reclame nooit een investering maar altijd een kostenpost.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Blij dat RTL dat contract heeft opgezegd ben ik hopelijk een keer af van die telefoontjes.

 

We hebben meerdere telefoonnummers voor verschillende websites en minimaal 1x per week word ik gebeld door deze Group.

 

 

 

aangepast door Hans van den Bergh
Beladen term en enkele typfouten (omwille van leesbaarheid) aangepast
Link naar reactie
  • 0
Op 19-5-2023 om 04:12, Moedeloos zei:

............

Ik ben niet zo goed in boekhouden, maar volgens mij is boekhoudkundig een reclame nooit een investering maar altijd een kostenpost.

Boekhoudkundig wel.
Maar als je een goede video laat maken, die zichzelf terugverdient is het zakelijk gezien een investering met rendement. Als je een matige video laat maken, die 0 effect heeft op de omzet, dan is het letterlijk een kostenpost.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
Quote

The Dutch Media Group, voorheen Z-Works, is failliet verklaard. Gedupeerde ondernemers die wachten op geld kunnen hun vordering bij de curator aanmelden. Maar de kans is klein dat zij hun geld ooit nog terugzien, zegt advocaat Caspar Janssens tegen Radar.

 

The Dutch Media Group failliet: kans klein dat gedupeerde ondernemers geld ooit nog terugzien

Link naar reactie
  • 0
  • 0
On 17/04/2023 at 14:23, Inspiresta said:

Dat deze partij nog steeds niet gestopt is. Heb hier jaren geleden mee te maken gehad. 

 

Na een brief van een jurist heb ik nooit meer iets vernomen.

Hi, ik wil ook graag met behulp van een jurist actie ondernemen. Welke argumenten en punten zijn gebruikt in uw brief? Als u het niet erg vindt om te delen. Het zou mij nu ook erg helpen in mijn situatie. MVG

Link naar reactie
  • 0

De curator kent ook de negatieve publiciteit en de op zijn minst controversiële werkwijze.

De curator is benoemd door de rechtbank. Die gaat dus niet zomaar vorderingen innen omdat er facturen openstaan. Hij zal beoordelen of er geleverd is wat beloofd is, zo niet dan geen verdere invordering.
Het is wel vervelend als je een voorschot hebt betaald, want dat terugkrijgen is vrijwel uitgesloten omdat je gewoon mag aansluiten bij de andere schuldeisers.

Curators zijn over het algemeen op zoek naar verkoop van kroonjuwelen, niet naar kruimels.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.