Nogal een vreemde, voor mij nieuwe situatie. Hoop dat iemand hierbij kan helpen. Wegens actief geschil even anoniem.
Wij geven bijles. Ouders kunnen zich op onze website aanmelden voor bijles, het systeem gaat dan op zoek naar de juiste match voor hun kind.
Wij kregen een aanmelding binnen die 100% klopte. Er waren ouder gegevens, leerlinggegevens en adresgegevens.
Binnen 10 uur hadden we al een docent gevonden, die contact opnam met de leerling (dit doen we altijd zo). Er is dus geen tussenkomst van ouders, aangezien zij alles in hun account kunnen meekijken.
Er werden twee bijlessen gegeven, die gingen allebei goed. We hebben daarna geprobeerd contact op te nemen met de ouders, maar kregen geen gehoor.
Na 3 weken en meerdere betaal herinneringen kregen we ineens een belletje van een nogal geïrriteerde vader die aangaf dat hij hier niets van af wist.
Zijn minderjarige dochter had het formulier ingevuld, en daarom was de overeenkomst volgens hem niet meer geldig.
Wij hebben wel twee uur les gegeven en kosten gemaakt. Maar hij beweert dat hij niets hoeft te betalen omdat -achteraf- blijkt dat zijn dochter het formulier heeft ingevuld.
Wij konden hier uiteraard niets van weten. Alle gegevens klopten en we hadden geen vermoeden van een minderjarige 'klant'.
Vader weigert nu de twee lessen te betalen, noemt ons oplichters en lokkers (terwijl wij gewoon nietsvermoedend onze dienst hebben geleverd) en dreigt uit het niets met een advocaat.
Wat moet ik nu doen met deze situatie? Ze zijn bij aanmelding akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (waarin ook betalingsverplichting is opgenomen).
aangepast door AnoniemNL Duidelijker definiëren van de vraag
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
AnoniemNL
AnoniemNL
Nogal een vreemde, voor mij nieuwe situatie. Hoop dat iemand hierbij kan helpen. Wegens actief geschil even anoniem.
Wij geven bijles. Ouders kunnen zich op onze website aanmelden voor bijles, het systeem gaat dan op zoek naar de juiste match voor hun kind.
Wij kregen een aanmelding binnen die 100% klopte. Er waren ouder gegevens, leerlinggegevens en adresgegevens.
Binnen 10 uur hadden we al een docent gevonden, die contact opnam met de leerling (dit doen we altijd zo). Er is dus geen tussenkomst van ouders, aangezien zij alles in hun account kunnen meekijken.
Er werden twee bijlessen gegeven, die gingen allebei goed. We hebben daarna geprobeerd contact op te nemen met de ouders, maar kregen geen gehoor.
Na 3 weken en meerdere betaal herinneringen kregen we ineens een belletje van een nogal geïrriteerde vader die aangaf dat hij hier niets van af wist.
Zijn minderjarige dochter had het formulier ingevuld, en daarom was de overeenkomst volgens hem niet meer geldig.
Wij hebben wel twee uur les gegeven en kosten gemaakt. Maar hij beweert dat hij niets hoeft te betalen omdat -achteraf- blijkt dat zijn dochter het formulier heeft ingevuld.
Wij konden hier uiteraard niets van weten. Alle gegevens klopten en we hadden geen vermoeden van een minderjarige 'klant'.
Vader weigert nu de twee lessen te betalen, noemt ons oplichters en lokkers (terwijl wij gewoon nietsvermoedend onze dienst hebben geleverd) en dreigt uit het niets met een advocaat.
Wat moet ik nu doen met deze situatie? Ze zijn bij aanmelding akkoord gegaan met de algemene voorwaarden (waarin ook betalingsverplichting is opgenomen).
aangepast door AnoniemNLDuidelijker definiëren van de vraag
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/75428-klant-weigert-afgenomen-bijles-te-betalen-want-afnemer-blijkt-later-minderjarig/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
23 antwoorden op deze vraag