Erelijst
-
Joost Rietveld
Moderator16Punten23320Aantal berichten -
Norbert Bakker
Moderator13Punten18318Aantal berichten -
Hans van den Bergh
Moderator10Punten11185Aantal berichten -
Ward van der Put
Moderator9Punten3701Aantal berichten
Populaire inhoud
Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 09/23/25 in Berichten
-
Pas op met bankrekeningnummers op je website!
Lijkt alsof ik de enige ben met een afwijkende mening: je hoeft je bankrekeningnummer niet op straat uit te delen, maar om de post vast te pinnen met "pas op" ervoor vind ik zwaar overdreven. Mensen informeren is prima, mensen onnodig angst aanjagen zeker niet. We moeten niet gaan doen of je je bankrekeningnummer van je zakelijke rekening met je leven moet verdedigen. Ook niet of je wakker moet liggen omdat je bankrekeningnummer ooit op het internet heeft gestaan en nu in het archief zit. Een beetje kwaadaardig persoon bestelt 100 artikelen op Bol.com, vraagt 100 facturen op, retourneert 100 artikelen en googled op de bedrijfsnaam om de naam van een tekenbevoegde te hebben. Die zal je in 80 van de 100 gevallen probleemloos vinden. En dan is dat even de "moeilijkste" weg die ik bedenk, want volgens mij zijn er nog tig andere mogelijkheden om aan bankrekeningnummers te komen die minder moeite kosten. Wat ik wil zeggen: Je bankrekeningnummer is een middel dat ieder bedrijf nodig heeft. Die kan je simpelweg niet "verbergen" of "achterhouden" (facturen/offertes/briefpapier). Hem van je site halen is prima advies hoor, daar niet van, maar het is naïef om te denken dat men hem dan niet kan achterhalen. Het probleem is toch gewoon Delta? Die sluiten blijkbaar op basis van een naam en bankrekeningnummer een abonnement af, wat natuurlijk heel gek is in 2025. Laat dit hun maar 20x gebeuren (en ja heel vervelend voor gedupeerde ondernemers); dan gaan ze vanzelf de protocollen aanpassen gezien zij voor de kosten zullen opdraaien. Ik kan me sowieso niet heugen wanneer de laatste keer was dat ik ergens online een abonnement kon afsluiten zonder de eerste termijn met ideal te betalen, eerst een cent over te maken, een incassomachtiging te tekenen, via IDIN bevestiging te geven of het uploaden van je paspoort/rijbewijs ter verificatie.3 punten
-
Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
Trots, dat ben ik, enorm trots! Op mijn concullega adviseurs van RADI - AOV, op mijn mede-kerncommissieleden Ruud Houtzager, Maarten Prins RADI en Majan Van Riessen, op mijn mede-initiatiefnemer van RADi-AOV Annemieke Postema, en uiteraard op mijzelf. In de Memorie van Toelichting op de concept wet Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ) wordt maar liefst 30 keer verwezen naar overleg met en adviezen van "mijn" RADi-AOV tijdens de internetconsultatie en ons overleg op het Ministerie van SZW samen met branchevereniging Adfiz En onze naam wordt niet alleen "genoemd" (Prof. dr. Ir. P. Akkermans), maar we hebben met z'n allen ook échte concrete en meetbare resultaten bereikt: vrijwel alle scherpe kantjes van het overgangsrecht zijn eraf zodat vrijwel iedereen die nu al een AOV heeft - of er nog op korte termijn één afsluit - niet verplicht hoeft deel te nemen aan de publieke regeling maar de vrije keuze heeft. Op zulke dagen voel ik me super, man!3 punten
-
Overname familiebedrijf op jonge leeftijd
Voordat je gaat praten en denken over de rechtsvorm en hoe je e.e.a. gaat inrichten fiscaal en juridisch, is het volgens mij veel belangrijker dat je met je vader gaat praten over zijn rol in jouw bedrijf. Je zult de eerste niet zijn waarbij vaders het niet kan loslaten dat het zijn bedrijf niet meer is. Als je denkt dat je nu veel conflict hebt, wacht maar wat er gebeurt als hij straks zijn bedrijf nog steeds als zijn bedrijf ziet. Dat geeft intern conflicten, niet alleen met jou maar ook met personeel, en zorgt naar buiten toe voor een hoop onduidelijkheid voor relaties van het bedrijf. Ga daar eerst eens goed voor zitten om te kijken hoe je dat werkend krijgt. Verder nog even op nummer: Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Hangt ook af van de waarde van het bedrijf en de hoogte van de uitkoopsom; Op basis van de overwinst (wat resteer er in de onderneming aan winst nadat voor jou er een redelijke arbeidsbeloning en pensioen van de winst is afgehaald). In de regel ongeveer 3 tot 5 keer de overwinst; Zie aanhef + maak daarbij ook goede afspraken over de financiën, zowel de uitkoop als de verplichtingen rond vaders loon; Keukentafel, pot koffie erbij, en samen in gedachten een hele werkweek doornemen. Valt zo niet te zeggen. Er zijn mogelijkheden om het fiscaal zonder afrekening te doen, maar de vraag is of dat wenselijk is. Hangt o.a. af van uitkoopbedrag, belastingdruk, overig vermogen vader, etc. Zie aanhef en punt 4. Sowieso ligt het op de weg van je vader om jou richting het personeel te presenteren als opvolger en daarbij duidelijk te maken dat er geen nepotisme-cadeautjes worden uitgedeeld en jij dus net als hij zal handelen als eerlijk en integer eigenaar; Niet meer expertise/ervaring idem Succes!3 punten
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
In 2001 fors geïnvesteerd in digitale fotoservice om er in no-time achter te komen dat klanten hun foto's niet langer af lieten drukken maar op hun telefoon of computer laten staan. In 2006 >100k in de bietenbak gegooid. Paar zware jaren gehad maar de overstap naar de schoonmaak heeft het helemaal goed gemaakt. Eind 2023 pensionado geworden maar inmiddels weer met klussen bezig, bankhangen gaat toch vervelen.2 punten
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
Bedrijf starten met iemand die je dacht goed te kennen. Alle formaliteiten op papier, behalve verplichtingen over zijn inspanningen in ons bedrijf. Die bleven uit.... Het heeft me wel gebracht waar ik nu sta, want hieruit is Denarius advies ontstaan, maar dan dus lekker van en voor mezelf 😉2 punten
-
Regels smoren ondernemerschap
2 punten
-
Regels smoren ondernemerschap
2 puntenregels vraagt om denken in oplossingen, stimuleert creativiteit. En ja, er zijn veel te veel regels. Daar heb ik mijn bedrijf aan te danken 😁2 punten
-
15 oktober 2025, 09:30 - 11:30, Open Coffee Amersfoort - netwerkcafé voor ondernemers
Korte toelichting: sinds enige tijd zit ik met mijn bedrijf in een dynamisch bedrijfsverzamelgebouw in Amersfoort. Hier worden ook regelmatig netwerkbijeenkomsten georganiseerd, waaronder deze open coffee. Ben je Higherlevel lid of -lezer in midden-Nederland en lijkt het je leuk een keertje live collega ondernemers en mij te ontmoeten, meld je dan aan!2 punten
-
Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
🙏 it's a finance man, it's an insurance guy, no, it's SuperNorbert2 punten
-
Overname familiebedrijf op jonge leeftijd
@Vstan24 , allereerst welkom op Higherlevel! Mijn belangrijkste advies: laat je begeleiden door iemand die gespecialiseerd is bedrijfsoverdracht binnen de familie. Naast financiële (prijs, wijze van waardering en betaling), fiscale (wat is de meest fiscaal vriendelijke vorm voor zowel koper als verkoper) spelen vooral emotionele aspecten een grote rol en blijven deze in de familiekring ook een rol spelen na verkoop/na overdracht, zeker als de oud eigenaar in een andere rol nog aan het bedrijf verbonden blijft. Ik durf te stellen dat dat sowieso gedoe op gaat leveren: 2 kapiteins op 1 schip. En zorg daarbij ook voor een persoon op zakelijke afstand, dus niet de boekhouder die al 30 jaar voor je vader actief is of dat ene vriendje met een juridische achtergrond: uiteindelijk zijn jullie dan beiden beter af!2 punten
-
Pas op met bankrekeningnummers op je website!
Ik wil je niet nog een paar jaar ouder maken, maar buitgemaakte gegevens zijn natuurlijk opgeslagen. As je pech hebt worden ze ook nog doorverkocht. Echter nu ze gelijk geblokkeerd zijn zal die persoon wel snappen dat nog meer misbruik niet veel kans op succes geeft. ER zijn dus nog een paar stappen die je moet zetten zie hier hoe te handelen bij identiteitsfraude Wat kan ik doen bij identiteitsfraude? | Het Juridisch LoketBij identiteitsfraude misbruikt iemand anders uw gegevens. Verzamel bewijs van de fraude. Meld dit zo snel mogelijk. En doe aangifte bij de politie. je moet ook aangifte doen bij de politie en je bank informeren. ALs er namelijk meer fraude gevallen via jouw rekening komen dan kan het zijn dat de bank jou als medeplichtige ziet en maatregelen tegen jou neemt. Het is fijn dat je je geld terug hebt maar dat is omdat het bedrijf direct meewerkte maar daarmee is het risico op verder misbruik niet opgelost.2 punten
-
Van chatbot naar concurrentievoordeel: 4 AI-tips van een expert
2 punten
-
Van chatbot naar concurrentievoordeel: 4 AI-tips van een expert
Hi Niels, Als eerste, dankjewel voor de inzichten die ik nu al heb door het lezen van het artikel en het delen van jouw expertise. Zelf heb ik een onderneming in de onderwijsgerelateerde branche. In het begin van je artikel lees ik dat veel ondernemers AI inzetten voor het genereren van teksten (herkenbaar)! Ik gebruik AI als inspiratiebron voor bijvoorbeeld mijn social media teksten, daar zitten soms echt 'ohja momenten' tussen. Ik ontwikkel lesmateriaal voor het basisonderwijs, waar veel tijd en uren in gaat zitten. Denk hierbij aan het bedenken van een onderwerp/thema, maar ook de uitwerking van de lessen die moet voldoen aan de doelen van het onderwijs en passen bij de leeftijd en belevingswereld van een kind. Is dit iets waar ik AI voor zou kunnen inzetten en in welke vorm? Heb jij hier tips/tools voor? Ik zie namelijk door de bomen het bos even niet meer 🤣 en gezien mijn onderneming groeit en de vraag van scholen ook steeds meer geworden is lijkt het mij tijd om efficient(er) te werken. Benieuwd naar je tips en reactie. Groetjes, Priscilla2 punten
-
Van chatbot naar concurrentievoordeel: 4 AI-tips van een expert
Hi Mats, Om beter gevonden en geciteerd te worden door AI bots, kun je het beste de focus van jouw SEO/GEO verleggen van zoekwoorden naar uitgebreide, door AI leesbare content die specifieke vragen beantwoordt. Drie tips die ik je daarbij kan geven mbt content: Gebruik duidelijke opmaak: korte alinea’s, beknopte zinnen en bullets of genummerde lijsten zodat AI het makkelijker kan scannen. Maak FAQs: beantwoord vragen direct in een vraag-en-antwoordstructuur om gemakkelijke snippets te bieden die AI kan gebruiken. Implementeer Schema Markup: voeg gestructureerde tags toe aan je pagina’s om het doel en de context van je content helder aan AI-systemen door te geven. Hoe je dat het beste kunt doen, zou ik even aan Chat of Claude vragen ;)2 punten
-
Klant van opdrachtgever benaderen, na niet betalen factuur
Mee eens, maar ... Iedereen heeft een grens ... tot hier en niet verder is iets wat alleen jijzelf kunt bepalen.1 punt
-
Btw op privé aangekocht bedrijfspand terugvragen
Dit was niet helemaal correct. Excuus, en sorry voor de ruis.1 punt
-
Klant van opdrachtgever benaderen, na niet betalen factuur
Let wel op je woorden, want kwaad spreken van iemand kan als smaad worden opgevat.1 punt
-
Btw op privé aangekocht bedrijfspand terugvragen
in aanvulling op de informatie van Joost. via deze link kun je wat meer lezen over hoe je moet beoordelen of en hoe je btw moet verrekenen als het gebruik anders is dan verwacht. https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/onroerende_zaken/herziening_btw/ Je kunt dus gewoon vooraf de keuze maken alle btw af te trekken ervan uitgaande dat je een geschikte huurder vind die aan de genoemde eisen voldoet. Je kunt wijziging van de btw tijdvak aanvragen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/content/wijziging-aangiftetijdvak-btw#verzoek-wijziging-aangiftetijdvak Maar de belastingdienst beslist en als je hoofddoel is sneller btw terug te krijgen dan is de kans op een afwijzing groter. De bouw van een bedrijfspand neemt meestal lange tijd in beslag, je kunt dus ook met de aannemer afspraken maken over het moment van factureren. Je kunt bijv afspreken dat je in de laatste maand van een tijdvak een factuur krijgt voor de komende 3 maanden. Maar die je in termijnen mag betalen. Dus op 30 september krijg je dan een (voorschot)factuur voor de verwachte kosten of bouwtermijnen van het 4e kwartaal. Maar je betaald de factuur in delen. Waar je dan wel rekening mee moet houden is dat de aannemer wel 20-25% van de factuur snel wil hebben (binnen 30 dagen) omdat hij dan ook de BTW moet afdragen en ook niet als jouw voorfinancier wil optreden. Maar met een beetje slim plannen van facturen kun je bij grote bedragen wel het cashflow probleem oplossen of verkleinen. Als je grote teruggaven verwacht en een nieuw BTW nummer hebt zorg dan dat je ook meteen pro-actief je bankrekeningnummer waarop je teruggaven wilt ontvangen. Dat kan zomaar 4-6 weken schelen op de eerste teruggaaf als je dat vooraf doet. dat kan via deze link https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/betalenenontvangen/content/rekeningnummer-doorgeven-zo-doet-u-dat1 punt
-
Btw op privé aangekocht bedrijfspand terugvragen
De voorwaarden voor het terugvragen van de btw op de aankoop van het pand (inderdaad per kwartaal achteraf, maandelijks kan niet), zijn: Het pand daarna gaan verhuren aan een ondernemer die het pand minstens voor 90% gebruikt voor BTW belaste omzet; Jullie een BTW-nummer aanvragen; In de huurovereenkomst de belaste verhuur overeengekomen is. Jullie zijn dan voor de omzetbelasting ondernemer. Privé zit het pand in box 3, zolang je het niet verhuurt aan een met jullie verbonden persoon of onderneming. Leegstand in het begin is geen probleem. Mocht het langer duren of ga je verhuren aan een onderneming die (deels) vrijgesteld is van BTW, dan zul je een stuk van de BTW die je uitgevraagd hebt, moeten terugbetalen.1 punt
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
Samenwerken met mensen waarvan je dacht dat zij eenzelfde (goede) moraliteit hebben als jezelf. Niets of te weinig vastleggen op papier.1 punt
-
Klant van opdrachtgever benaderen, na niet betalen factuur
Ja hoor dat mag. Er is geen wet die dat verbiedt. Contact met andere opdrachtnemers / leveranciers, kan nuttig zijn voor steunbetuigingen voor een faillissementsaanvraag. Daarmee kan je de druk wat extra opvoeren. Bijkomende voordeel … Er is geen minimumbedrag voor een faillissementsaanvraag. Daarmee is - al dan niet dreigen met - een faillissementsaanvraag een effectief incassomiddel.1 punt
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
Oei, heb je even...haha. Heel aantal fouten, maar sowieso zoals Norbert al aangaf soms te naïef geweest en vertrouwen dat wat mensen zeiden ze ook echt gingen doen. Dit heeft me veel geld gekost. Daarnaast teveel in mijn bedrijf in plaats van aan mijn bedrijf werken. Dus alles zelf willen doen in plaats van de dingen waar ik niet goed in ben uitbesteden.1 punt
-
Klant van opdrachtgever benaderen, na niet betalen factuur
Ik zou eerst maar eens bij die opdrachtgever van jouw klant informeren of zij nog iets te betalen hebben aan die klant. Dan is beslag leggen ineens wel heel nuttig en zinvol.1 punt
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
Oh, lees hier gerust een aantal van mijn posts (>18 jaar) terug, dan kom je genoeg blunders tegen...🫣; het leuke is, dat ik, in retrospectief, mij daar niet (meer) voor schaam... Het is daarom dat ik al geruime tijd vaak het advies geef om zo klein mogelijk te beginnen, dan snel veel fouten te maken om daarvan te leren en stapsgewijs op te schalen. Liever meter voor meter huppelen dan voor 10 meter in één sprong gaan...1 punt
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
contract afgesloten zonder de kleine letters te lezen.1 punt
-
Wat was jouw grootste ondernemersblunder?
A long time ago, (but not in in a galaxy far, far away) Een bedrijf starten met mensen die je niet goed kent, en niets vastleggen op papier. Samen een bedrijf starten is net als een huwelijk en een nare exit hetzelfde als een ruziescheiding. Zorg dat je elkaar vooraf goed kent, dat de verwachtingen vooraf zijn afgestemd en dat er afspraken zijn gemaakt (op papier!) over wat te doen als je elkaar niet meer leukt vindt. Don't be naive!1 punt
-
Bedrag ontvreemd (gestolen)
1 puntLos van hoe je het boekt en administreert; ik zou wel aangifte doen. Niet dat je daar die 100 euro mee terugkrijgt of bewijs (voor de verzekering) hebt, maar voor de politie is het daarmee wel mogelijk om trends te zien (bv insluipingen op een industrie terrein.)1 punt
-
Kleinschaligheidsinvesteringsaftrek (KIA) en korting
Nee, het gaat om de werkelijk betaalde prijs, dus na korting. Een creditfactuur verlaagt gewoon het investeringsbedrag1 punt
-
Loondienst icm zzp + concurrentie/relatiebeding
Allereerst welkom op Higherlevel.nl! Ik ben geen jurist, maar dit ChatGPT-achtige verzinsel is om verschillende redenen een juridisch mijnenveld: (a) Sinds de afschaffing van de slavernij kunnen mensen geen eigendom van andere mensen meer zijn. Deze bepaling is daarom waarschijnlijk nietig. (b) Een medisch beroepsbeoefenaar kan eigenaar zijn van een medisch dossier, maar niet van de medische gegevens in dat dossier. Het Nederlands recht kent geen eigendom van patiëntgegevens. In de ruimere betekenis van “patiëntrelatie” of “klantrelatie” valt er op dit beding wat af te dingen: er kan een medische noodzaak zijn om patiëntgegevens te delen en dit recht van patiënten weegt zwaarder dan een individuele arbeidsovereenkomst. (c) Hoewel zij onder druk staat, hebben we in Nederland nog steeds een vrije artsenkeuze. Het staat patiënten vrij zich tot een andere arts of hulpverlener te wenden. Dit geldt ook voor een second opinion, dus patiënten moeten daartoe tegelijkertijd patiënt kunnen zijn bij de praktijk van je werkgever én een andere praktijk. Het lijkt mij dat niet aan dit recht kan worden getornd doordat een praktijk meent zich patiënten te kunnen toe-eigenen. Maar ik denk dat je er, meer praktisch, anders tegenaan moet kijken. Als je werkgever je geen hoger loon of meer betaalde uren gunt, is het tijd om te vertrekken. Zoek een betere werkgever, want bij de huidige blijft dit probleem dooretteren. Je bent zzp'er tegen wil en dank — en een negatieve keuze is geen goede basis voor ondernemerschap.1 punt
-
Verwerking boekhouding eenmanszaak
Daarvoor kun je het beste de ondernemerscheck doen https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/ondernemers/content/hulpmiddel-checken-of-ik-ondernemer-ben-voor-de-inkomstenbelasting Als ondernemer moet je een volwaardige administratie voeren. in de aangifte inkomstenbelasting kun je zien welke vragen je dan allemaal moet beantwoorden. Bij inkomsten uit overige werkzaamheden. geef je in principe inkomsten -/- uitgaven op als die positief zijn. Er zijn geen specifieke eisen behalve dat je moet kunnen aantonen hoe je aan die winst bent gekomen, vaak is het meest praktisch om toch een boekhouding te voeren, zeker als je ook met voorraad werkt en misschien investeringen doet in bedrijfsmiddelen die meerdere jaren meegaan. Binnen het eigen vermogen heb je meerdere grootboekrekeningen. waaronder een rekening voor prive stortingen en prive opnamen. want die heb je inderdaad nodig voor de vermogensvergelijking aan het einde van het jaar, Samen met de winsten uit boekjaren vormt dit het saldo van het eigen vermogen. Nadat je aangifte hebt gedaan boek je de saldi op de rekening prive stortingen en prive opnamen over naar de rekening eigen vermogen zodat ze voor het nieuwe jaar weer op 0 staan . Dan is de boeking Prive opnamen aan bank In je boekhouding heb je minimaal 3 rekeningen voor de BTW/OB Te betalen omzet belasting (Die je rekent over je omzet) te vorderen omzetbelasting (die je terugvraagt over je inkoopfacturen) en Af te dragen omzetbelasting. Dat is het bedrag van de aangifte en effectief het saldo van de andere twee rekeningen. Afhankelijk van de complexiteit van je onderneming (hoog of laag tarief, inkoop in het buitenland, verkoop in het buitenland) kunnen er nog veel meer balansrekeningen zijn maar voor de basis uitleg volstaat het om met 3 rekeningen te werken Als je een aangifte hebt gedaan boek staat er dus een schuld op de rekeinng Af te dragen omzetbelasting. En als je de aangifte hebt betaald loopt die rekening weer naar 0. Die lopen in principe niet via je boekhouding want inkomstenbelasting is een prive belasting. Het bedrag aan winst dat uit je boekhouding blijkt daar betaal je belasting over. In de praktijk komt het vaak voor dat de IB toch via de eenmanszaak wordt betaald maar dat is dan gewoon een prive opnamen, dus de boeking is dan ook Prive opname aan bank. Hoe je iets corrigeert wat je niet goed gedaan hebt is erg lastig beantwoorden als niet precies duidelijk is wat er is fout gegaan.1 punt
-
Loondienst icm zzp + concurrentie/relatiebeding
Welkom op HL Hier schijn jij aan te voldoen, namelijk: Hier is het van belang dat de werkgever dit specifiek, dus ook met specifieke redenen omkleed, met jou is overeengekomen, want het recht op nevenwerkzaamheden is er in principe altijd, tenzij het werkgeversbelang zich daar aantoonbaar ernstig tegen verzet. Het beding kan dus al snel strijdig zijn met grondwettelijke (art. 19) recht op vrijelheid van arbeidskeuze van een werknemer. Kortom: op basis van (let wel!) joúw lezing van de situatie lijk jij niet onrechtmatig te handelen. De werkgever lijkt geen belangrijke redenen te hebben aangevoerd, maar desondanks nevenwerkzaamheden bij voorbaat toch te willen verbieden en jij geeft aan geen bestaande, nieuwe of potentiële relaties van de werkgever te 'kapen', Als de werkgever daar niet aan mee wil werken, pleit dat m.i. ook niet diens voordeel...1 punt
-
Startende ondernemer | marketing
Een zeer generiek site, met nietszeggende teksten ("Artiesten komen zelden alleen. Vaak reizen tourmanagers en/of crewleden mee om alles soepel te laten verlopen. Gemiddeld moet je rekening houden met 2–4 extra personen, afhankelijk van de show en de bekendheid van de artiest.") die hetzelfde zijn voor iedere artiest. Zowel voor "Emma Heesters" als voor "Sint en Piet te dikke vrienden" is "de prijs op aanvraag" en "meestal all-in." Kortom geen informatie waar iemand die Emma of Sint wil boeken mee uit de voeten kan. Tegelijkertijd levert een google search voor Emma Heesters boeken tientallen hits op, vaak met wel een prijsindicatie en technische info. Marketing is meer dan wat hits op Google. Je zult zelfs in de meest rudimentaire vorm aandacht moeten besteden aan de 4 P's. Daar is hier nog wel wat werk te verrichten.1 punt
-
Startende ondernemer | marketing
Misschien kun je beginnen met lokale targeting via sociale media — artiesten en evenementen zijn vaak sterk regio-gebonden. Denk aan Instagram Reels en korte promotievideo’s met optredens.1 punt
-
Startende ondernemer | marketing
Welkom op HL Gefeliciteerd en succes met jouw ondernemerschap! Jouw link is verwijderd uit de tekst, zie de Forumregels waarom. Over bereik creëren is op dit forum genoeg over te vinden, dus gebruik vooral ook de zoekfunctie!1 punt
-
Niet-EU-bedrijf wil via mij een btw-nummer aanvragen
Assumption is the mother of all fuckups, maar dit schreeuwt katvanger.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Autoreclame was 1, mijn uitgebreide netwerk 2 en een duidelijke doelgroep 3. Vooral dat laatste was een goede keuze. We hebben ons altijd gericht op mkb bedrijven die kwa grootte een behoefte hadden van 2 tot 10 uur schoonmaak per week. Geen overheden, scholen of kdv's waar budgetten altijd krap zijn of aanbesteding vereisten. Via mijn netwerk kwam ik al regelmatig in contact met onze doelgroep en nieuwe contactpersonen daardoor breidde dat nog sneller uit. Met dank aan alle Calimero marketing lessen en de boeken van Jos Burgers. Ideale kost om groot te worden door klein te blijven.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Dat kan ik me voorstellen, als de website slechts het plaatje van een schoonmaakemmer was 😉 Het is natuurlijk erg sectorafhankelijk welke inzet van marketingmiddelen wel of niet goed werken. Voor jouw sector kan ik me goed voorstellen dat de reclame op locatie met de auto goed werkt.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Onze website was nooit meer dan 1 pagina met de schoonmaak emmer, paar regels tekst en naw gegevens. Onze auto's waren ook met die emmer beplakt en dat waren echte klant magneten. Hoe vaak we niet aangesproken werden als we ergens geparkeerd stonden. De auto belettering heeft ons veel meer opgeleverd dan de website. Inmiddels is de auto reclame al ruim 1 jaar er van af en staat de website op under construction. Werken is tegenwoordig mogen en niet meer moeten.1 punt
-
Regels smoren ondernemerschap
Spot on: dan bedenken we een rechtvaardiginggrond waarom "ik toch echt uitgezonderd ben van die regels"1 punt
-
15 oktober 2025, 09:30 - 11:30, Open Coffee Amersfoort - netwerkcafé voor ondernemers
Is dan best een volle agenda vermoed ik zo. Wij kijken bijvoorbeeld op netwerkoverzicht.nl of de site van de bni, boomerang of open coffee. Maar er zijn dus ook veel ''zelfstandige'' netwerkclubs.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Een website (mits goed gebouwd) maakt je als ondernemer geloofwaardig (tot op zekere hoogte). Conversie in de vorm van ''iemand neemt contact met je op'' is voor een groot deel van de ondernemers voldoende, behalve de ondernemers die al contact hebben met hun klant en waarbij hun website dus als visitekaartje dienst (nadat ze al contact hebben gehad met de klant). Die klanten willen vooral weten of ze de ondernemer kunnen bereiken ''mocht er wat misgaan''. Voorbeeld: de stukadoor, timmerman. Verder kun je ook voorkomen dat je aanbod verouderd door juist niet teveel op je website te zetten.1 punt
-
Ondernemerschap literatuur
1 puntIk ben nog steeds een fan van "Eckart's Notes" van oud BSO topman Eckart Wintzen. De nodige humor en zelfspot en ook een aantal praktische ondernemerslessen. "Start with why" van Simon Sinek; voor iedereen die wil nadenken over de basis van zijn bedrijf. Je kunt ook de TED-talk op youtube bekijken. "The art of War" van Sun Tszu. Moeten we nu echt een oorlogsboek lezen Hans? Je moet niks, maar de Nederlandse titel ('Winnen zonder Strijd') geeft aan dat je er best een hoop van kunt leren, al was het maar over een Taoistische levenshouding. En daar op voortbordurend: "De Tao of Pooh". waar het Taoisme door William Hoff wordt uitgelegd aan de hand van de belevenissen van een "bear of very little brain", die veel slimmer (b)lijkt te zijn. Ook goed om een beetje te snappen wat er allemaal in China gebeurt (al moet je je daarvoor weer verdiepen in Confucius en dat kost enige moeite.) "Influence " van Robert Cialdini is een (terechte) klassieker en verplichte kost voor iedereen die wil verkopen óf zich tegen verkopers wil wapenen. "Tipping point" van Malcolm Gladwell over hoe je organisaties verandert door zelf anders te gaan handelen.1 punt
-
voorwaarden nav enkele afzeggers
nav opmerkingen over manier van werken. Ik heb aangegeven dat ik deze manier van werken immoreel vindt. Dat ik elke aanvraag waar dit bedrijf bij vermeld staat niet op zal reageren. (ik heb geen abbonement waarbij ik een hoeveelheid aanvragen moet betalen. Ik betaal per reactie op een aanvraag.) Homedeal geeft aan: dat ze het heel vervelend vinden en dat ze intern feedback zullen geven dat ze niet de mogelijkheid hebben/bieden om aanvragen zonder vermelding van collegae aan te bieden. Hier kan ik dus heel veel mee (niet dus) Dit heeft voor mij twee invloeden: ik mis hierdoor mogelijkheden om te reageren op aanvragen ik hoef niet te betalen voor de (hoge) aanvraag kosten1 punt
-
American express voordelen als zzp'er?
Ander punt om in overweging mee te nemen dat, ondanks de beeldvorming, Amex in Nederland geen creditcards uitgeeft, maar chargecards. Werkt hetzelfde in gebruik, echter alle uitgaven worden standaard elke maand afgeschreven op een vast tijdstip zonder optie om het open te laten staan. Wat enerzijds geen BKR betekent, maar ook betekent dat je je uitgaven niet open kunt laten staan zoals bij andere creditcards.1 punt
-
Starten onderneming - twijfels
Bang zijn is normaal. Het belangrijkste is dat angst je er niet van weerhoudt om te beginnen.1 punt
-
Ben jij echt onderscheidend?
1 puntIk merk vaak dat er nog veel ondernemers zijn die gebrek aan fantasie hebben. En dat dit ze beperkt in het onderscheiden van hun concurrenten. Een mooi voorbeeld daarvan is die nachtschilder in de post van Ward. Die nachtschilder heeft duidelijk meer fantasie dan zijn concullega's. Een gebrek aan fantasie komt vaak naar boven als je ze vraagt om een dienst of product wat buiten de gebaande paden gaat. Kan je bijvoorbeeld snachts schilderen want overdag moet de toko draaien.... Nee tuurlijk niet want snacht slapen wij..... Zelf vind ik altijd dat ik bergen fantasie heb en ik heb dan ook een aantal vrienden die daar helemaal in mee kunnen gaan zodat we soms de meest onmogelijke scenarios bedenken. En er is altijd wel iets wat daar weer uitkomt wat onderscheidend is. En als je dan net zoals Jasper er financieel net wat stabieler bij zit kun je je zelf nog wel eens iets veroorloven wat je dan net die voorsprong geeft op de concurrentie. Mijn onderscheidende factor ten opzichte van de rest is dat ik wereldwijd zowel mijn producten verkoop alsook producten inkoop.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Voor mij is mijn website erg belangrijk en ik zoek ook op diverse andere websites van ondernemers. Bij jou (topic starter) zou ik overigens niets bestellen, op geen van de website staan adresgegevens of KvK vermeld. Dat is toch al jaren lang verplicht. Om klanten te trekken via de website moet je dus wel zorgen dat je eigen websites aan de eisen voldoen.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Mod comment: Berichten over de 3 profielen van de 3 bedrijven van Monique verborgen. Ja, deze startposts stellen 3 x een vraag over de eigen dienstverlening, maar dat is toegestaan zolang de vragen interessant zijn en vraagsteller zelf (tijdig) inhoudelijk reageert. Geef nieuwe leden a.u.b. het voordeel van de twijfel en en warm welkom.1 punt
-
Hoe belangrijk vinden jullie je website voor het binnenhalen van klanten?
Mooi dat je dit onderwerp aanhaalt. Zelf werk ik veel via social media en deel ik daar veel actuele informatie. Ik zorg wel altijd dat ik door kan verwijzen naar de website, dus ook dat is zeker voor mij actueel en belangrijk. Samen met de webdesigner kijk ik iedere maand of er veranderingen doorgevoerd moeten worden en indien er tussentijds wat gewijzigd moet worden dan wordt dat ook meteen opgepakt. Mijn voordeel is wellicht ook dat vooruit plan, ik werk bijvoorbeeld ook deels seizoensgebonden, waardoor ik de website en social media op elkaar af kan stemmen. Lang verhaal kort, ik vind het beide belangrijk, maar kan me ook voorstellen dat een website wellicht niet voor iedereen relevant of nodig is. Ik ken ook veel ondernemers die alleen maar via social media werken namelijk.1 punt
-
Hoe zeg je leuk nee tegen een vraag om "korting"?
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00
Copyright Higherlevel.nl 2002-2025 - Alle rechten voorbehouden - Privacy statement - Powered by Ping Media en bedacht door Mikky
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.