Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Nakoming lijkt mij het meest logisch; wel is het verstandig om nu al te zorgen dat de verdere correspondentie juridisch juist is.
  2. Ik kan mij nog wel herinneren dat ik bijna 20 jaar geleden met een vriend van me een proefrit ging maken in een Corrado. Het ding was zo gaar als wat, dus na de proefrit was het duidelijk: deze gingen we niet kopen. De verkoper in kwestie was laaiend want we hadden toch een prijs afgesproken, hij had al die moeite gedaan om de auto uit de showroom te halen en als er iets mis was, dan zou dat gemaakt wordend, dus we moesten de auto kopen. En dat argument werd kracht bijgezet door enkele pillenslikkers. Dat was de laatste keer dat hij en ik reageerden op een advertentie uit Apeldoorn. Als Altan op deze manier zaken wil doen en zich daarin niet wil onderscheiden van zijn concurrenten, dan denk ik niet dat hij hier veel bijval zal krijgen.
  3. Tenzij je zwart op wit van de bank hebt dat jij niet meer hoofdelijk aansprakelijk bent voor de vordering, kom je er niet onderuit. Het is dus zaak zo snel mogelijk ter voorkoming van verdere kosten een regeling te treffen en je voormalig compagnon, desnoods in rechte, aan te spreken,
  4. Dat je iemand 20 kent en je dan zo genaaid wordt, is toch juist een reden om hem zo hard mogelijk aan te pakken? met brieven schrijven kom je er niet en met eigen rechter spelen maak je het alleen maar erger. Maar ik neem aan dat je advocaat je dat ook wel heeft gezegd.
  5. Iedereen met een RDC koppeling kan de rest-BPM op kenteken opzoeken.
  6. 1. Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, hetzij hier, hetzij elders, maar ik heb de vraag iig voorbij zien komen, met dezelfde details (rekening 'leegplukken', bedrijfsbus blijven gebruiken. Wat is er in de tussentijd gebeurd en waarom is dit nog niet aan de rechter voorgelegd? 2. Je hebt al een advocaat, waarom laat die geen actie nemen?
  7. De vorige eigenaar(met zijn 10%) kan ons niks maken zolang de holding niet in financiële problemen komt, toch? Zeker wel, dit is bij uitstek iets waarover de ondernemingskamer kan oordelen. En niks krijgen voor aandelen noem je niet 'slecht gaan' ? Voor de derde aandeelhouder gaat dat zeker wel slecht.
  8. Dan is er enkel het probleem dat het verkopen van de aandelen tegen een niet marktconforme prijs als wanbestuur aangemerkt kan worden, voor de gevolgen waarvan de bestuurders die het besluit nemen aansprakelijk gehouden kunnen worden.
  9. Heb vanmiddag het apparaat bij mijn moeder gebracht en het is het - voor mij iig - een bijzondere gewaarwording te zien dat iemand die fysiek moeite heeft met toetsenborden zo makkelijk het die iPad, inclusief swipes etc, overweg kan. (overigens verbaast het mij niet minder dat mijn zoontje van nog geen twee ook feilloos diezelfde iPad weet te unlocken, om daarna de iPod op te starten)
  10. Dat gaat ook niet veranderen voor dit probleem. En los daarvan vraag ik me af of je voor zoiets wel op bij een rechtsbijstandverzekeraar aan het juiste adres bent.
  11. Mijn advies van een paar weken geleden blijft staan; sterker nog: waarom heb je dat kort geding nog niet aangespannen?
  12. Ik had ook zoiets van 'wat moet je nu ermee, alles wat met de iPad kan, kan ook met de iPhone', maar sinds ik hem heb, ben ik overtuigd en gebruik ik mijn laptop veel minder om te internetten. Daarnaast is het zakelijk voor mij ideaal, omdat ik op kantoor toegang heb tot mijn intranet en daarmee in besprekingen direct over de informatie beschik. En zometeen ga ik mijn moeder, die door diverse lichamelijke problemen een pc nauwelijks kan bedienen, ook een iPad geven.
  13. Helemaal met Marina eens: wij gebruiken voor kantoo een goede teleservice die onze overloop zeer goed opvangt. (overigens niet die van Marina)
  14. Bestemmingsplannen zijn allen verschillend, dus je zult concreet moeten gaan kijken waar je een perceel kunt vinden waar de bestemming, al dan niet met ontheffing, aansluit bij je plan.
  15. ik denk dat je beter de volgorde in de gaten kunt houden: eerst een advocaat regelen voor je civiele zaak en dan samen met die advocaat een gedocumenteerde aangifte doen bij het OM, niet bij de politie. Yup, die mogelijkheden zijn er vaak wel. Daarnaast kunnen mensen toch wel vaak via hun netwerk iemand vinden die op speciale condities op willen treden.
  16. Kijk, hier komt het inzicht. Moet de eindgebruiker van een product of dienst dan niet altijd de BTW betalen? De eindgebruiker moet BTW betalen over de dienst (het abonnement), maar de wat TS heeft gedaan is daarna een betaling aan de eindgebruiker en uit die betaling een bedrag aan BTW gehaald en teruggevraagd. Dat kan niet, want die BTW is niet op de in de Wet OB voorgeschreven wijze gespecificeerd op een factuur van de eindgebruiker aan TS.
  17. De fiscus kan, op grond van de leidraad invordering, allerlei mooie regelingen accepteren. Op de inhoud valt er niks te winnen, want wat jij hebt gedaan is wat mij betreft evident fout: je verrekend BTW op een transactie met een niet-BTW plichtige.
  18. Over die klanten moet je een afspraak maken met je werkgever. Dat is beter dan een procedure.
  19. Dat je de innovatie niet altijd ziet, wil niet zeggen dat ze er niet is.
  20. NOFI, maar ik heb het gevoel dat dat ook precies is waar je al direct begon de plank mis te slaan: door HL als een site te zien. HL is IMHO een netwerk waarvan maar een deel zichtbaar is op de site. Het is het netwerk in zijn geheel dat je zou moeten beoordelen, niet alleen het openbare deel.
  21. Ik doe zelf geen gefinancierde rechtsbijstand (meer), dus ken die regels niet zo goed, maar kun je wel een gefinancierde advocaat krijgen voor een zakelijk geschil (ik ga er even vanuit dat Christine een zakelijk geschil heeft, maar misschien is dat niet zo)? Ja, dat kan. Ik doe wel zaken op toevoegingsbasis, juist omdat bijvoorbeeld faillieten of sanieten daar gebruik van kunnen maken zo toch toegang hebben tot juridische bijstand.
  22. Dat moet je aan de rechter vragen en die zal beoordelen of het beding onredelijk is, maar gezien het langjarige karakter van de accountant-klant relatie en het beperkte aantal klanten ten opzichte van de omvang van de markt, verwacht ik eigenlijk niet dat een rechter je zomaar de ruimte geeft het klantenbestand te benaderen in strijd met het beding. In de accountancy is het overigens niet ongebruikelijk dat iemand in jouw positie met de werkgever een deal sluit over het overnemen van één of meer klanten. Ook is het niet ongebruikelijk dat bij overtreding de rechter de contractuele boetes onverkort toewijst.
  23. Als ze heel veel geluk heeft geeft de rechter haar uitstel om alsnog met een advocaat op de proppen te komen, maar formeel gezien moet de rechter vaststellen dat ze niet op de voorgeschreven wijze is verschenen en een verstekvonnis tegen haar wijzen. Gezien haar inkomenssituatie vraag ik me af of ze niet voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking komt. Dat scheelt niet alleen het betalen van (het grootste deel van) de advocatenrekening, maar levert ook 75% korting op het griffierecht op. Want ook als gedaagde bij de sector civiel moet je, mits verschenen, griffierecht betalen. Mijn advies is daarom zo spoedig mogelijk een advocaat in te schakelen die op basis van gefinancierde rechtsbijstand werkt. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken draait een zaak niet zozeer om wat er op de mondelinge behandeling (de comparitie) wordt verteld, maar begint het bij een goed en gedegen formuleren van zowel de eis (in de dagvaarding) als het verweer (en eventuele tegeneis) in de conclusie van antwoord. Die zitting van 11 augustus, daar hoeft alleen maar de advocaat zich te melden. En zelfs als dat niet gebeurt, heb je nog vier weken, want nadat verstek is verleend, duurt het vier weken voor er vonnis wordt gewezen en in die vier weken kan het verleende verstek nog gezuiverd worden.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.