• 0

Geschil met Allebedrijvenin... (AllebedrijveninNederland.nl)

Een dikke maand geleden hebben we een proefabonnement genomen op een dienst van een reclamebureau dat via internet opereert.

Dit hebben we via de telefoon gedaan, en het gesprek is opgenomen als bewijs van goedkeuring.

Duidelijk werd er bij verteld dat we binnen een maand moesten opzeggen anders zouden we er voor een heel jaar aan vast zitten. Aangezien wij ontevreden waren over de geleverde diensten in de eerste maand hebben wij contact met het bedrijf gezocht via de telefoon en duidelijk gemaakt dat wij het bij het proefabonnement wilde laten. Het bedrijf melde ons echter dat het afmelden per telefoon niet mogelijk was en dat we dit alleen per post konden doen. Dus hebben wij die zelfde dag nog een brief op de post gedaan (helaas niet aangetekend) waarin wij verklaarden geen zaken meer te willen doen met het bedrijf.

 

Maar tot onze verbazing ontvingen wij een week later een rekening van 400 euro! Het bedrijf melde ons dat zij geen brief ontvangen hadden en dat als we niet snel betaalden ze een deurwaarder zouden sturen.

 

Nu is onze vraag dus: Hoe lossen wij dit op?

 

Het bedrijf zegt in haar recht te staan en niet te willen onderhandelen aangezien zij geen opzegging ontvangen zeggen te hebben. Zelf vinden wij het vreemd dat wij een internetdienst per post moeten afzeggen en dat afzeggen per telefoon, fax of mail niet mogelijk is.

 

We zijn ten einde raad, wij hebben geen bewijs dat wij de brief verstuurd hebben, is er toch nog een mogelijkheid om hier onder uit te komen?

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wij zijn zonder een simpel google onderzoekje (bijzonder dom) akkoord gegaan met een advertorial in de nieuwsbrief van allebedrijvenin. Deze gaat in september worden verstuurd. Omdat we vrijwel alleen maar negatieve ervaringen lezen willen we de advertorial annuleren. We zijn een telefonische overeenkomst aangegaan.

 

Weet iemand in hoeverre je nog onder een dergelijke overeenkomst uit komt? Bij Allebedrijvenin beweren ze het volgende: "Ik kan het contract niet voor je ontbinden, omdat het een wettelijke overeenkomst is". Dit was een reactie op mijn vraag of ze informatie konden doorspelen over het ontbinden van de overeenkomst.

 

Ik heb al wat uitzoekwerk verricht, maar kan nergens iets vinden over het ontbinden van een overeenkomst voordat deze feitelijk bekrachtigd wordt, dus met het versturen van de advertorial.

 

Graag hoor ik van iemand of ik er nog onderuit kan. Bij voorbaat dank.

 

mvg,

 

Tim

Link naar reactie
  • 0

 

Ik heb al wat uitzoekwerk verricht, maar kan nergens iets vinden over het ontbinden van een overeenkomst voordat deze feitelijk bekrachtigd wordt, dus met het versturen van de advertorial.

 

 

Een overeenkomst is een overeenkomst op het moment dat je hem aangaat. Als je die daarna wil ontbinden, zul je dat ergens op moeten baseren. Wat 'feitelijke bekrachtiging' is, weet ik niet. Waar heb je die uitdrukking vandaan?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn zonder een simpel google onderzoekje (bijzonder dom) akkoord gegaan met een advertorial in de nieuwsbrief van allebedrijvenin. Deze gaat in september worden verstuurd. Omdat we vrijwel alleen maar negatieve ervaringen lezen willen we de advertorial annuleren. We zijn een telefonische overeenkomst aangegaan.

 

Weet iemand in hoeverre je nog onder een dergelijke overeenkomst uit komt? Bij Allebedrijvenin beweren ze het volgende: "Ik kan het contract niet voor je ontbinden, omdat het een wettelijke overeenkomst is". Dit was een reactie op mijn vraag of ze informatie konden doorspelen over het ontbinden van de overeenkomst.

 

Ik heb al wat uitzoekwerk verricht, maar kan nergens iets vinden over het ontbinden van een overeenkomst voordat deze feitelijk bekrachtigd wordt, dus met het versturen van de advertorial.

 

Graag hoor ik van iemand of ik er nog onderuit kan. Bij voorbaat dank.

 

mvg,

 

Tim

 

 

 

Geachte heer Broere,

 

Wij vinden het vervelend om te lezen dat u dit gevoel heeft bij de overeenkomst. Uw vaste contactpersoon bij Allebedrijvenin zal vandaag nog contact met u opnemen.

 

Met vriendelijke groet,

 

Chava Vass

 

Klantenservice

Link naar reactie
  • 0

Eerder vandaag heeft Allebedrijvenin contact met mij opgenomen. Daarbij ben ik vriendelijk te woord gestaan en zijn de meeste twijfels weggenomen. Ik kreeg sterk de indruk dat ze erg hard bezig zijn geweest om de klachten uit het verleden te vertalen in een betere dienstverlening.

 

Voor wie geïnteresseerd is kan ik later nog een update doen over de afhandeling van de advertorial.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Klinkt bekend...

 

Nav mijn klacht en de melding van Chava en reacties daarop, heeft ze vrijdag, na kantoortijd, toch nog zelf telefonisch contact opgenomen. Moet eerlijk zeggen dat de oplossing naar tevredenheid is! Helpt toch zo'n reactie. Hopelijk wordt de mederwerker die ik eerder aan de tel. had aangesproken op zijn gedrag. Case closed!

Heerlijk dit soort reacties.

 

Het is inmiddels bekend dat abin eist dat je dit bericht plaatst anders gaan ze niet akkoord met een deal.

 

Spreek zelf uit ervaring. Wel grappig dat dit dus nog steeds de polici is.

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 0

Misschien zouden de partijen die zich bezig houden met acquisitiefraude, beoordelingen-/klachtenfora en bedrijvenregisters e.d. zich eens gezamenlijk hard moeten maken voor zoiets als een Impressum voor dit soort partijen.

 

Dit lijkt me prima wetgeving die de drempel net weer even hoger maakt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb veel problemen met het opzeggen van mijn account bij allebedrijvenin. Dit probeer ik al sinds 2013

In eerste instantie kreeg ik te horen dat ik te laat was met opzeggen en dus een jaar nog aan hun vast zat. De persoon die ik gesprokken had vertelde wel dat ik alvast een mail met opzegging kon sturen en hij zou een melding maken in hun systeem dat ik per 2014 geen gebruik meer wou maken van hun dienst. Zo gezegd zo gedaan. Ik keurig een mail gestuurd in oktober 2013 maar in oktober 2014 kreeg ik weer de rekening voor de komende periode. Ik heb weer een mail gestuurd dat ik had opgezegd en geen gebruik meer wou maken van hun diensten. Hier heb ik nooit reactie op gehad. Ik heb de bank opdracht gegeven om hun incasso te blokeren. Nu blijven ze mij lastig vallen en dreigen met een deurwaarde als ik niet betaal. Verder beweren hun dat ze nooit emails hebben ontvangen..... Wat kan ik verder doen ? Heb al een melding gedaan bij de fraudedesk maar blijkt hun niet af te schrikken

Link naar reactie
  • 0
De persoon die ik gesprokken had vertelde wel dat ik alvast een mail met opzegging kon sturen en hij zou een melding maken in hun systeem dat ik per 2014 geen gebruik meer wou maken van hun dienst. Zo gezegd zo gedaan. Ik keurig een mail gestuurd in oktober 2013. Hier heb ik nooit reactie op gehad.

En wat heb je toen gedaan? Nogmaals mail gestuurd, of aangetekende brief verstuurd?

Heb je die mail overigens met ontvangstbevestiging verstuurd(niet dat dat heel erg veel bewijslast biedt, maar je kunt dan in ieder geval aantonen dat je de mail verstuurd hebt)

Vertel aub niet dat je vervolgens niets gedaan hebt, want dan sta je niet erg sterk!

 

Verder beweren hun dat ze nooit emails hebben ontvangen.

Klassieker! Zoals uit nagenoeg alle acquisitieproblemen en fraude- topics blijkt zijn dit soort bedrijven vooral sterk in het doen van telefonische toezeggingen die je - tenzij je het opneemt, niet hard kunt maken.

Zorg dus altijd voor schriftelijke bevestiging of stuur de opzegging altijd aangetekend per brief.

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1
Ik weet niet hoor, of je zonder ontvangstbevestiging dus niks hebt aan dat bericht, namelijk

Scherp opgemerkt Annedien :) Alleen moet je er dan zo te lezen - wel voor gaan procederen:

Een elektronisch gesloten contract mag ook elektronisch worden opgezegd. Dit is echter alleen nog nooit bij de rechter getest.Veel elektronische dienstverleners zetten in hun algemene voorwaarden dat overeenkomsten (zoals abonnementen op telefonie of Internet) alleen schriftelijk kunnen worden opgezegd. In theorie kan zo'n overeenkomst dus ook per digitaal getekende e-mail worden opgezegd. In de praktijk is het wachten op de eerste klant die hierover naar de rechter stapt, zodat hier jurisprudentie over komt.

 

Zoals ik de blog van Engelfriet lees zou je dus zelfs met ontvangstbevestiging niet 100% safe zitten.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Om te beginnen hoef je niet te gaan procederen, je kan ook gewoon afwachten wat de tegenpartij doet. Als die een incassobureau of deurwaarder op je dak sturen, vertel je deze dat je hebt opgezegd.

 

De tegenpartij zal zelf een proces moeten starten en aangezien dat een stuk duurder is dan het geld bij volgende slachtoffers halen, is er een kans dat ze dat niet doen.

 

Vervolgens zul je voor de rechter aannemelijk moeten maken dat jij die opzegging ook echt hebt gestuurd. Dat doe je aan de hand van het dossier dat je uiteraard een jaar geleden bent begonnen te vormen toen je doorkreeg met boefjes te maken te hebben. Daar kan een kopie van je e-mail bij zitten en de ontvangstbevestiging van die e-mail.

 

Als de rechter in dat geval vindt dat jij aannemelijk genoeg hebt gemaakt dat die opzegging de deur is uitgegaan, zal de tegenpartij met tegenargumenten moeten komen waarom zij hem niet hebben ontvangen of waarom jouw stukken niet kloppen. Oplichters doen dat vaak door glashard te liegen, door opnames digitaal te manipuleren enzovoort.

 

Van een incassobureau of deurwaarderskantoor dat voor criminelen int zou ik overigens uitgaan dat deze zelf ook crimineel zijn. (Dat hoeven ze niet te zijn, maar better safe than sorry.)

 

Als je een advocaat kent die bereid is je te matsen (advocaten zijn nogal duur), zou je kunnen kijken of hij/zij bereid is een blafbrief namens jou te sturen.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1

tenzij je het opneemt

 

Automatic Call Recorder is een hele mooie app (voor Android). Zowel jezelf als "de andere kant van de lijn" worden duidelijk opgenomen. Na de proefperiode heb ik de betaalde versie genomen (een paar euro) en de gespreksopname kunnen eventueel via mail verstuurd worden. Verder word ook het inkomende/uitgaande nummer (mits geen privé nummer) en datum en tijd opgeslagen.

En nee, ik heb geen aandelen op die app ;D

Link naar reactie
  • 0

Automatic Call Recorder is een hele mooie app (voor Android). Zowel jezelf als "de andere kant van de lijn" worden duidelijk opgenomen. Na de proefperiode...

Ik gebruik al een tijdje "Call Recorder", van clevermobile.net - helemaal gratis, inclusief opslaan van het betreffende nummer. Geen automatisch mailgedoe of zo, maar je kunt het natuurlijk altijd op diverse manieren van je SD naar je PC verplaatsen. Ook hier geen aandelen, trouwens.

Link naar reactie
  • 0

@ Peter: Is de "andere kant van de lijn" ook duidelijk te horen op de opname? Na een aantal gratis varianten te hebben uitgeprobeerd had ik daar nogal eens problemen mee gehad.

Ook bij de door mij gebruikte app is het mogelijk om via usb de opname naar mijn laptop te kopiëren ;)

Ik vraag mij af hoe een rechter tegen 2 verschillende opnames (origineel en bewerkte) zou kijken indien zoiets ooit eens op een zaak uit zal lopen, maar nou dwaal ik misschien te veel van het onderwerp af.

Link naar reactie
  • 0

YESS eindelijk iemand die het zelfde heeft mee gemaakt, ik heb ze nog niet betaalt maar ik ga dit dus ook niet doen aangezien ik zelf wil gaan produceren en hier een zaak voor will maken wil ik iemand hebben die het zelfde heeft mee gemaakt.

dag

ik heb inmiddels een vervelende kwestie met allebrijvenin, vergelijkbaar met de eerdere berichten hier; ingegaan op aanbieding, opgezegd per post die zij beweren niet te hebben ontvangen, en nu stellen ze dat de opzegging aangetekend had moeten zijn verzonden, wat ik niet wist!

binnenkort incasso, en mijn vraag is nu; wat zijn de ervaringen qua bijstand van fraudemeldpunt, en in hoeverre men doorgaat tot kantonrechter (bedrag onder E400)

 

alvast veel dank voor de reacties,

annet

Link naar reactie
  • 0

chava is wel een erg jong meisje voor zo een functie maar ze doet haar best. Ze is ook zo op facebook te vinden onder haar echte naam. ABIN belooft veel maar doet weinig. Snelle babbel van verkoper veel ja scoren en snel een ja op hun bandje en je zit aan ze vast. Via hun website hoger scoren in google is een soft. Je bent alleen maar vindbaar in hun vooringestelde doelgroepen.

Link naar reactie
  • 0

Lees dit altijd met intresse.

 

Zijn er ook benadeelden die geprobeerd hebben op te zeggen door persoonlijk langs ABIN te gaan?

Zou handig zijn voor toekomstige benadeelden om te weten of dit een hoger slagings percentage heeft.

 

Misschien met een standard brief die je aldaar ondertekend en beter nog met een getuige erbij die je inleverd met de opmerking dat je hierbij opzegt?

Link naar reactie
  • 0

Heb ook zo een geval met niet ontvangen emails over opzegging.

Gelukkig bewaar ik altijd alle mails die ik verstuur en ontvang, de medewerkers van incassobureau credifin zijn wel van het handige soort kan ik stellen.

Heb 19 mails met service vragen gestuurd naar info@allebedrijven.nl en allemaal netjes beantwoord.

Tot zover niets aan de hand, alleen opzeggen naar dat emailadres levert de reactie van creditfin op die stelt dat info@allebedrijven.nl niet zou bestaan.

Het juiste adres zou zijn info@allebedrijvenIN.nl en dan is het tch vreemd dat wel alle mails beantwoord zijn op het "verkeerde" adres.

 

Na ontvangst van de mail van credifin met een ander eigen emailadres een mail gestuurd naar info@allebedrijven.nl met daarin de vraag hoe ik zou kunnen adverteren op hun site.

En ondanks dat dit emailadres niet zou bestaan binnen de 30 minuten een mail van Chava Sass hoe dat zou moeten :-)

 

Heb de beste man van credifin toch maar een mailtje gestuurd dat ze zulke dingen toch iets anders moeten regelen.

 

Beste,

 

Techniek blijft toch verrassend volgens allebedrijven, heb net eens naar alle 19 mails gekeken die ik ooit voor service vragen naar allebedrijven heb gestuurd.

Het zal u misschien verrassen maar ondanks dat die naar info@allebedrijven.nl zijn gestuurd zijn die wel allemaal beantwoord.

 

Toch wel heel apart dat ze dan net die ene niet hebben ontvangen maar wel hebben bevestigd.

 

Zal het nog leuker maken, heb vanmorgen (9.17 uur) met een ander emailadres een mail gestuurd naar info@allebedrijven.nl, heb daar toch echt een reactie (9.40 uur) opgehad van klantenservice medewerker Chava Sass.

Natuurlijk bezorg ik uw graag een pdf met daarin de betreffende mails van vanmorgen.

Maar ik mag nu toch wel concluderen dat het niet uitmaakt of er gestuurd wordt naar info@allebedrijven.nl of info@allebedrijvenin.nl het enige wat mij wel duidelijk is dat u me IN de zeik neemt.

Gelijk duidelijk waar IN voor staat.

 

Stel voor om mij verder niet meer lastig te vallen met dit soort onzin, als allebedrijvenIN de boel wil belazeren vindt ik prima, maar laat ze het dan op een minder doorzichtige manier doen.

 

 

Vriendelijke groet, Regards,

 

Jack de Booij

Info@axhippo.nl

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bij Abin houd het niet op. Mooie beloftes door callcenter medewerkers met een mooie babbel over aanbiedingen of meer klanten. Maar voor je het weet zit je aan een half jaar of jaar contract vast en opzeggen is erg lastig.

Luid en duidelijk in de bandopname vermelden dat je alleen van aanbiedingen of proefabbo`s gebruik wil maken als deze automatisch worden stopgezet.

En als je geen basis vermelding wil dit ook aangeven dat je verwijderd wil worden anders blijf je in hun belllijst staan. Tijd dat de K.V.K. geen lijsten meer verkoopt aan dit soort bedrijven.

Link naar reactie
  • 0

Het vreemde is aan deze hele saga dat men bij aanschaf wasmachine bij Expert wel de volgende dag in de zaak staan als hij niet meer werkt of je toch er vanafziet, ook als het om een bedrijfs aanschaf gaat.

 

De achterliggende vraag waar ik op doelde is meer in de richting; waarom is men bang in de auto te stappen als je weet dat je maar 3 dagen de tijd hebt. Zeker wanneer je onheil voelt en het om grote bedragen gaat. Dat is dus iets wat ik niet begrijp.

 

Opzeggen per post kan altijd, maar wil je 100% zeker zijn dan doe je dat toch persoonlijk? Zo groot is Nederland nou ook weer niet dat reistijd een dilemma kan zijn.

Link naar reactie
  • 0

Het kantoor van Abin in Gouda is gehuurd in een pand met beveiliging op de begane grond. Hier moet je jezelf eerst aanmelden ik denk dat als er bekend is bij Abin waar je voor komt je gewoon botweg geweigerd wordt. Mr Massimo Gagliotti krijg je zeker niet te spreken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.