Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ewout Wolff
Lang, lang geleden hadden alle leden van HigherLevel een pseudoniem. Experts en Admins niet andes. Het was ook toen een goed en gezellig forum, maar er was toch ook wel een afstand hierdoor.
Ik weet niet wie er mee begonnen is, maar ik kan mij goed herinneren dat Jeroen Bakker zijn pseudoniem wegdeed en zich met naam en toenaam identificeerde. Dat ben ik een paar jaar geleden ook gaan doen en ik geloof dat ik 1,5 jaar geleden een foto van mijzelf erbij zette. (hiervoor was ik webwolff en zag je een smiley bij mij staan).
Heeft dit wat veranderd ?
Na wat denken over dit onderwerp kan ik zeggen: ja. Ik merk dat het niveau van de discussie met mensen die zich tonen met hun werkelijke naam, beter is. En dat mensen zich serieuzer en leuker gedragen ten opzichte van mij.
Misschien is dat perceptie, maar zo voel ik het: als je iemand serieus wilt nemen als forum-deelnemer en/of leverancier en/of klant, dan blijf het wat gek als je iemand met een pseudoniem ziet staan.
Mensen zonder pseudoniem zie ik genuanceerder antwoorden. En laten we eerlijk zijn : ik vertrouw hun antwoorden en mening gewoon iets meer: iedereen weet dat Google deze plaats erg goed weet te vinden. Als iemand hier weggehoond wordt met zijn eigen naam, dan is dit zeker een groot risico.
En last but not least: het voelt gewoon iets meer volwassener. Met pseudoniemen was okay 4 jaar geleden toen het internet nog niet zo massaal bewoond werd. Maar nu zie ik het toch meer als iets voor fora voor games met pukkelige pubers. Daar is niets mis mee, maar het is wel wat anders dan een forum van serieuze ondernemers.
En ik wil gewoon proberen om ons forum op een steeds hoger niveau te brengen.
Daarom doe ik hier een oproep aan iedereen die het nog niet heeft gedaan:
Wil je meer serieus genomen worden ? Wil je HigherLevel en jezelf op een hoger plan brengen ?
Aarzel dan niet en verander je pseudoniem naar je werkelijke naam. En als je wilt : zet er een goede foto van jezelf bij.
Het is tijd voor HigherLevel 2.0. Doe je mee ?
Ewout Wolff, moderator van HigherLevel.
Online marketing manager Onedaycompany
http://twitter.com/ewoutwolff