Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ewout Wolff
Het moet er toch maar van komen : het is Goede Vrijdag en dan denk je over dingen wat anders na.
Zoals hoe we hier met elkaar omgaan. Het zal de trouwe leden niet zijn ontgaan dat Higherlevel een beetje dubbel begint te worden in zijn/haar (?) reacties: enerzijds geweldig ondersteunend, hartverwarmend, vrijgevig. Kijk alleen maar naar de reacties op de grote draad van Down/Up. Een online gemeenschap op zijn best.
Aan de andere kant heb je het gehak op elkaar. Het veel te snelle reageren. Het Kneuzen om de inhoud van een post - alleen omdat iemand dat niet bevalt. Het overal het laatste antwoord op willen hebben-gedrag. Het aan de schandpaal nagelen van elkaar. Ook de manier van spreken kan soms bot, fel, stom aggressief zijn. Als een klas met pubers, zo komt het mij af en toe over.
Begrijp mij goed: als iets een schandaal is, zal ik de laatste zijn om te zeggen: " tut, tut" - en het daarbij laten. Gelukkig is HL een goede plaats om af te reageren (aarchh moment van de dag/ Yes!!! moment, etc...) en is er veel ruimte voor ongein, plagerij en geneuzel in de ruimte (Offtopic is als subforum helemaal daarvoor gemaakt).
Volgens mij is het mogelijk om in korte tijd dit forum naar een veel hoger niveau te tillen dan waar we nu op zitten. Een niveau waardoor we iets kunnen neerzetten, wat verder reikt dan dit forum. Wat constructief is en wat mensen hoop biedt en innovatie aanjaagt en versnelt. Maar dan zullen we dit gedrag ver van ons moeten houden, is mijn overtuiging. Als iemand hier voorzichtig zijn ziel en zaligheid bloot komt leggen over waarom zijn/haar nieuwe concept nog niet aanslaat, dan is daar een bepaalde sfeer voor nodig, die vertrouwen geeft en die positieve kritiek als standaard heeft.
Maar zo denk ik erover.
Graag hoor ik hoe jullie het ervaren, wat je eigen ervaringen zijn met krenken en gekrenkt worden, wat je wens voor een Hoger Niveau is wat dit betreft en wat volgens jou oplossingen zijn om dit te verbeteren.
Online marketing manager Onedaycompany
http://twitter.com/ewoutwolff