Ga naar inhoud

06 op je visitekaartje of niet?

Geplaatst:

fvddungen

Aangezien ik ben verhuisd met mijn bedrijf moet ik nieuwe visitekaartjes laten maken. Nu had ik nooit mijn 06 nummer er op staan, maar ik zie het bij anderen steeds vaker. Ik twijfel dus of ik mijn 06 nummer op mijn visitekaartje moet zetten. Aan de ene kant wil ik gewoon niet dat klanten me rechtstreeks bellen, maar naar de centrale bellen. Maar aan de andere kant, waarom doen vele anderen het dan wel? Draagt het bij aan de uitstraling van je bedrijf ofzo? En dan nog, als de relatie met een klant vertrouwd is, dan kan ik ze alsnog mijn 06 geven, toch? Dus vooralsnog neig ik er naar om mijn 06 nummer er niet op te zetten. Maar hoe denken jullie er over? Misschien zie ik belangrijke argumenten over het hoofd.

Zelfstandige loonslaaf

Featured Replies

Geplaatst:

Frans Sijtsma

En als mosterd na de mosterd na de maaltijd

 

Geen 06 erop staan.

 

Men kan naar de zaak bellen en de binnendienst besluit, als ik buiten de deur ben, of er wordt doorverbonden of niet.

Zo niet dan neemt iemand intern het indien gewenst door de beller van me over

 

Frans

Geplaatst:

retail

Er zijn tegenwoordig mobieltjes met 2 verschillende nummers zodat je zakelijk en privé gescheiden kan houden.

Geplaatst:

MartinDupuis

  • Moderator

Er zijn tegenwoordig mobieltjes met 2 verschillende nummers zodat je zakelijk en privé gescheiden kan houden.

 

Welke dan? Dat zou ideaal zijn voor me.

 

Groet, Martin

Geplaatst:

retail

Er zijn tegenwoordig mobieltjes met 2 verschillende nummers zodat je zakelijk en privé gescheiden kan houden.

 

Welke dan? Dat zou ideaal zijn voor me.

 

Groet, Martin

 

Voor wie niet.

 

http://www.dualsimstunts.nl/samsung-duo-sim.html

 

 

Geplaatst:

TJ

Hoi mannen en vrouwen,

 

Gewoon 06 erop zetten!

 

Ik heb het er al vele jaren op staan en word zelden buiten werktijden gebeld.

Als men dan belt, dan is het ook echt nodig en ben je ook blij dat je kunt helpen!

De meeste mensen snappen best dat je 's avonds en in het weekend niet te veel moet bellen.

 

No offence: eigenlijk een beetje een non-topic als je het me vraagt. ::)

 

Groeten, Stefan

Geplaatst:

Quinten86

Ik ben het geheel met Msteer eens, geen 06 erop.

en voor je "belangrijke" contacten schrijf je het achterop. hierdoor voelt de klant zich ook extra speciaal.

Geplaatst:

Jaap Haagmans

In mijn markt kun je er niet omheen. Ik moet 24 uur per dag, 7 dagen in de week bereikbaar zijn. Dat betekent lang niet altijd dat ik de klant te woord kan staan, maar daar is de voice mail voor uitgevonden, dan kan ik ook altijd snel en gericht terugbellen.

 

Een vast nummer is voor mij overigens ook helemaal niet handig, zoals ik zeg ben ik 24 uur per dag en 7 dagen in de week bereikbaar en daardoor vaak juist buiten kantooruren aan het werk. Tijdens kantooruren komt het dus regelmatig voor dat ik helemaal niet in de buurt van mijn kantoor ben.

Ruby on Rails fanaat

Geplaatst:

geschenkplein.nl

Bij je eigen bedrijf zou ik zeker altijd een 06-nummer vermelden op je visitekaartje.

Als je onderweg bent wil je immers ook goed bereikbaar zijn.

Wellicht is het de moeite om een extra telefoon te nemen specifiek voor je werk. Zo kun je die telefoon 's avonds ook altijd uit zetten en van je rust genieten (terwijl je nog bereikbaar bent voor je vrienden).

 

Alja

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

No offence: eigenlijk een beetje een non-topic als je het me vraagt. ::)

 

Yep. Als je op je 06 gebeld wilt kunnen worden moet je het er op zetten, anders niet. Hoe lastig kan dat zijn?

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Hiko

Inderdaad peter

 

Zo lastig is de antwoord helemaal niet.

Als je gebeld wilt worden plaats ej je 06 nummer op je kaartje.

Als je niet gebeld wilt worden doe je dit niet.

 

Wil je wel dat je klanten je bellen maar ben je bang dat ze dit doen na werktijden , dit komt heel zelden voor of er speelt een nood geval dat ze je echt nodig hebben.

Dan ben je uiteraard achteraf blij dat je toch je nummer daarop vermeld hebt.

"Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert."

Geplaatst:

bumblebeecrew

Als je goed bereikbaar wilt zijn voor je klanten dan zou ik het zeker doen! Zorg wel dat je voicemail beschaafd is! ;)

Geplaatst:

JRS

Als mijn klanten willen bellen dan kijk ik zelden op de klok. Zij zijn op elk tijdstip welkom. Bij mij staat een 06 er dan ook gewoon op.

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Als mijn klanten willen bellen dan kijk ik zelden op de klok. Zij zijn op elk tijdstip welkom.

 

Nou...daar ben ik wel een beetje op terugekomen toen ik een klant had die gewoon zaterdagavond om 11 uur of zondagochtend om 9 uur belde met dingen die absoluut geen haast hadden en die hij prima in een mailtje had kunnen vertellen.

 

Als er echt paniek is, natuurlijk, dan maakt het niet uit, maar voor dagelijkse dingen hanteer ik toch echt in principe kantoortijden - ook ondernemers hebben een priveleven.

  • 4 weeks later...
Geplaatst:

John Doe Boe

Zelf gebruik ik mijn 06 nummer op mijn visitekaartje, ik wil dat mijn klanten met altijd kunnen bereiken. De klanten weten zelf wel wanneer het een geschikte tijd is om te bellen. Mochten ze toch op een ongeschikt moment bellen zeg ik gewoon dat ik hem of haar niet te woord kan staan op dat moment en dat ze me even een mailtje moeten sturen.

 

Ik vind dat je dat gewoon kan zeggen tegen je klanten. Eerlijkheid vind ik alles, ook al is het antwoord niet altijd positief voor de klant. De meeste klanten respecteren je vrije tijd en zullen dus meestal niet op ongeschikte tijden bellen.

 

Het is echt een persoonlijke keuze die je moet maken, alleen jij kan beoordelen of je het fijn zou vinden of niet.

Geplaatst:

NOYB

Iedereen moet doen wat hij/zij denkt dat goed is.

 

Ikzelf maak me er niet zo druk om, mijn gsm is niet geheim, ik bepaal uiteindelijk zelf of en wanneer er opgenomen wordt (wat wel of niet gepast is) nou wordt ik door mijn klanten niet of nauwelijks gebeld buiten kantoortijden.

 

Nu is het wel gevaarlijk om te zeggen dat klanten zelf wel weten wanneer ze wel of niet kunnen bellen, hun prioriteiten liggen immers anders dan die van de "leverancier" wat zij als noodzaak of spoed zien kan jij wel heel anders zien.

 

Ik heb ooit eens gehad dat een klant tijdens eerste kerstdag (einde van de middag) belde om een vraag beantwoord te krijgen, alleen maar omdat hij een meningsverschil had met zijn zwager.

Geplaatst:

Remon van Ommen

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Geplaatst:

NOYB

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

 

Extra 06 nummer vermelde maakt het inderdaad wel persoonlijker. De relatie met je klanten denk ik niet dat dat erg belangrijk is, de manier en kwaliteit van je dienstverlening is denk ik belangrijker.

 

Mijn ervaring is dan ook dat als je veel gebeld moet worden (in mijn sector dan) dan gaat er iets niet goed met je dienstverlening.

 

Veel klanten geven er bij ons namelijk de voorkeur aan eerst per email te reageren, als er dan iets niet opgelost kan worden klimmen ze pas in de telefoon, maar zover wil ik het niet laten komen ;D

Geplaatst:

Remon van Ommen

Een 06 nummer maakt het in mijn optiek wel ''persoonlijker'' een vaste lijn is iets meer afstandelijk. Het hebben van een 06 op je visitekaartje toont dus in zekere zin betrokkenheid. Ik persoonlijk denk dat zoiets heel belangrijk is voor de relatie met je cliënten/klanten.

 

Extra 06 nummer vermelde maakt het inderdaad wel persoonlijker. De relatie met je klanten denk ik niet dat dat erg belangrijk is, de manier en kwaliteit van je dienstverlening is denk ik belangrijker.

 

Mijn ervaring is dan ook dat als je veel gebeld moet worden (in mijn sector dan) dan gaat er iets niet goed met je dienstverlening.

 

Veel klanten geven er bij ons namelijk de voorkeur aan eerst per email te reageren, als er dan iets niet opgelost kan worden klimmen ze pas in de telefoon, maar zover wil ik het niet laten komen ;D

 

Wellicht had het wat genuanceerder gekunt ;) maar de strekking van mijn boodschap is duidelijk. Daarnaast verschilt dit uiteraard ook per sector, maar ik bedoelde het vooral in het algemeen. Maar goed het is dus niet het ''aller'' belangrijkste maar draagt er in zekere mate wel aan bij! ;D

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Geplaatst:

NOYB

Remon,

 

daar sta ik inderdaan niet altijd goed om bekend, ik ben vrij direct ;)

 

de opmerking was ook zeker niet direct naar jouw bedoeld hoor, maar eerder in het algemeen.

 

en ja je hebt gelijk dat een goede bereikbaarheid (of dat nu mobiel of via een draadje gaat) bijdraagt aan een goede verstandhouding.

Geplaatst:

Jesse Meijers

Het is belangrijk dat je bereikbaar bent. Ben je dat zonder 06-nummer te vermelden en vind je dat fijner: vooral niet op je visitekaartje zetten!

 

Voor je uitstraling maakt het echt niet uit.

 

Sorry maar: JIJ vindt het belangrijk. Wellicht dat anderen dat niet vinden en je opmerking is nogal uit de lucht gegrepen (wat niet wil zeggen dat deze niet waar is).

 

Het ligt ook heel erg aan wat voor bedrijf je runt. Als je zoals veel ondernemers hier een eenmanszaak hebt (je bent bijvoorbeeld ZZP-er) dan is het wellicht heel fijn om je 06 te geven. Heb je een bedrijf met meer lagen, wil je misschien graag dat men de 1e lijn belt en niet direct jou.

 

Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen en deze alleen op tijden dat JIJ beschikbaar wilt zijn doorschakelen naar je mobiel. Heb je meteen geen gedoe met netnummers meer als je gaat verhuizen en bovendien kun je er in no-time een helpdesk achter plakken, of juist weghalen.

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Geplaatst:

koenvanp

Ik zou een standaard visitekaartje drukken met het telefoonnummer van het bedrijf/centrale. Voor mensen die ik belangrijk vind zet ik mn 06 gewoon even op de achterkant.

Geplaatst:

ironny

 

Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen

 

Gewoon "even" een 088 nummer aanvragen?

Mag ik je er "even" op wijzen dat 088 nummers aanvragen via de opta gaat? dit zo'n 6 tot 8 weken kan duren en je deze nummers alleen in blokken van 100 nummers kunt aanvragen?

 

t is maar "even" een klein detail..

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Geplaatst:

Merkava

Jje kunt een telefoon net als een televisie gewoon uitzetten. Meestal moet je daarvoor de rode knop wat langer indrukken of zoals bij Nokia een apart knopje bovenop het toestel wat langer ingedrukt houden. Even de gebruiksaanwzijzing erbij pakken, echt het kan.

 

Als ik mensen zowel een vast als een 06 nummer geef dan bellen ze mij uitsluitend op mijn mobiel. Ik zet daarom geen vast nummer meer op mijn visitekaartje. En ik heb weer een extra regeltje ruimte om te vertellen waarmee ik ze kan helpen.

Geplaatst:

newintown

Ik heb al jaren mijn 06 op mijn visitekaartje staan. Een 06 geeft ook aan dat je op meer plekken bent dan alleen je eigen locatie en dus er beweging is binnen het bedrijf; wat goed is in veel gevallen.

Geplaatst:

Wouter33

 

Maar als je nou klein bent en denkt te gaan groeien? Is ook een oplossing voor... Gewoon even een 088 nummer aanvragen

 

Gewoon "even" een 088 nummer aanvragen?

Mag ik je er "even" op wijzen dat 088 nummers aanvragen via de opta gaat? dit zo'n 6 tot 8 weken kan duren en je deze nummers alleen in blokken van 100 nummers kunt aanvragen?

 

t is maar "even" een klein detail..

gr ronny

 

Hij bedoelt waarschijnlijk een 087 nummer die je overal kan krijgen.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.