• 0

Nederlanders betalen graag 3000 euro extra bij de dealer. Waarom?

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand. Want dat kost hooguit 2000 tot 2500. En de kans is zeer groot dat zoiets niet gebeurd , dus je houd dan gewoon 2 tot 3000 euro gewoon lekker in je zak.

 

WAAROM kopen de meeste Nederlanders dan toch bij die ene dealer die gewoon letterlijk , jou kei hard beroofd door 2500 euro meer te vragen!(Ik noem het beroven omdat je het zelfde auto kunt het elders(dus bij mij) voor 2 tot 3000 euro goedkoper kunt kopen...) Waarom waarom waarom ik begrijp het niet. Ik vroeg deze vraag vandaag nog aan mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen.

 

Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

-*Ik type misschien een beetje apart , waardoor mensen aangevallen kunnen voelen. Maar zo bedoel ik het dus absoluut niet. *-

 

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

Niks meer aan toe te voegen.

 

 

 

Die meneer heeft het zo goed geschreven , dat er serieus niks aan toe te voegen is. Ik kon letterlijk daar niks tegen terug zeggen. Want het klopt gewoon 100%. Snap niet waarom jij en ik gelijk kneusjes krijgen. Ik heb gewoon om 1 bericht , 3 kneuzen gekregen :p Wat wou je tegen zoeen bericht zeggen , er is niks inhoudelijks meer aan toe te voegen. Er is maar 1 ding die je eventueel erin kunt toevoegen , en dat is dat die verkoper een goede verkoper is. Meer niet.

 

1 ding is een feit , bij higherlevel mag je geen andere mening hebben. Als je dat wel hebt krijg je gewoon kneusjes. Want jou mening is anders. Dat mag hier niet. Jou mening gaat tegen de stroom in.

 

Vanaf nu zal ik hier niks meer schrijven. Misschien over een jaartje weer. Als ik tenminste niet failliet ga. Tot die tijd , wens ik iedereen veel succes. Het is een strijd waarbij je niet moet opgeven, ook al zwem je tegen het verkeer in. Blijven doorgaan tot het niet meer kan :D

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 3

Altan (it's me again :) ),

 

Ik vind een prijsverschil van 3.000,- op een auto van 6.000,- wat veel. Dat is een verschil van 50%! Daarvoor moet de dealer meer aan toegevoegde waarde bieden dan alleen zijn reputatie, Bovag-lidmaatschap en de dealerorganisatie die achter hem staat.

 

Jouw Toyota Yaris is niet hetzelfde als de Toyota Yaris van de dealer. Het is nooit dezelfde auto. Hooguit een soortgelijke auto. Merk, type en bouwjaar zijn in dit geval gelijk, maar is dat ook zo met de kilometerstand? Over het algemeen worden auto's met anderhalve ton of meer op de klok door de dealer doorgestoten naar de handel. Al houden de dealers in economisch mindere tijden wat vaker iets ervarener wagens ook wel in huis. De dealer heeft zijn occassionvoorraad namelijk hard nodig om merk-loyaliteit op te bouwen bij de beginnende en minder draagkrachtige Toyota-rijder. Maar niet tegen iedere prijs! De auto die de dealer aanbiedt moet namelijk aan dezelfde verwachtingen voldoen die de koper van een nieuwe Toyota heeft. Daarmee moet de inruiler aan nogal wat voorwaarden voldoen wil 'ie het predikaat 1st Class Occassoin verdienen. Voldoet 'ie daar niet aan, gaat 'ie resoluut richting de groothandel.

 

Er staan op het moment van schrijven 48 Toyota's Yaris uit 2001 te koop bij de Nederlandse Toyota dealers. De goedkoopste is een Terragroene 1.0 16V benzine en heeft 150.000 km gelopen. Quanta costa da wel nie? Voor slechts 3.900,- mag je 'm meenemen. Voor de duurste, een blauwe 1.3 16v benzine met 98.992 op de klok moet je 7.495,- neerleggen. Een verschil van 3.595,-! Voor die bom duiten meer rijg je ook meer: Een zwaardere motor, 50.000 km minder op de klok, stuurbekrachtiging, electrische ramen, centrale portiervergrendeling en een iets luxer stofje op de stoelen, een nieuwe APK die een vol jaar geldig is en een half jaar BOVAG garantie (>4.500,-). Wat mij betreft is die 3.500,- prijsverschil gerechtvaardigd.

 

Kijk jij nou maar liever naar de auto's die je wèl verkoopt, niet naar de deals die je moet laten gaan. Analyseer waarom je de auto's hebt verkocht, wat de aankoopmotieven van je klanten zijn. Als je daar een bepaalde lijn in ziet, destilleer je van zelf jouw sterke punten. Concentreer je op je sterke punten in plaats van de in jouw ogen zwakke punten van de concurrentie. Kraak de concurrentie nooit af, je weet nooit of de klant (of diens familie of vrienden) op een later moment wel een auto bij je kopen. Een goede ervaring wordt 5x doorverteld, maar een nare ervaring wel 20 keer!

 

Je komt net kijken in de autohandel. Bouw je netwerk op, ook bij de dealers. Praat met de verkopers, dan weet je snel hoe de markt in elkaar steekt. Iedere klant is er één, en je weet nooit wanneer 'ie terugkomt.

Link naar reactie
  • 2
1 ding is een feit , bij higherlevel mag je geen andere mening hebben. Als je dat wel hebt krijg je gewoon kneusjes. Want jou mening is anders. Dat mag hier niet. Jou mening gaat tegen de stroom in.

Daarom blijf ik je toch waarderen Altan. Je bent een spiegel voor mensen op dit forum. Misschien geen mooie spiegel, maar met genoeg reflectie dat stemt tot nadenken over ons eigen handelen.

 

En daar waar een andere persoon 10 x van dit forum wegloopt (en 9 x terugkomt) vanwege een verkeerd gevallen tekst in een reus(!) aan een ander, blijf jij gewoon meer dan 50 keer kneus na kneus incasseren alsof het je niets doet. Houden zo!

 

Feit blijft, je werkt bij sommige mensen als een rode lap op een stier. Soms wordt er beschamend grof met 2 maten gemeten: in het ene topic wordt iemand aangeraden terughoudend te zijn met de klant voor de koop rond is allerlei voordeel te bieden, terwijl in een ander topic jij wordt afgebrand over de vermeende kosten van proefritten. In beide adviezen zit een kern van waarheid, maar de houding van dezelfde forumleden in beide topics belachelijk hypocriet.... jammer dat mensen de balk in hun eigen ogen keer op keer over het hoofd blijven zien als ze naar de splinter van een ander wijzen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Altan, misschien ben je gewoon geen goede verkoper? Mijn laatste auto verkocht voor boven mijn vraagprijs ;)

 

Het gaat niet alleen om de staat van de auto. Tot nu toe heb ik als particulier een aantal auto's gekocht/verkocht en ik moet je melden, de houding van de verkopende persoon is erg belangrijk.

Link naar reactie
  • 1

Het is misschien een inkoppertje maar wat denk je van het volgende:

 

* bij een dealer doen ze niet zo moeilijk als je een proefrit wil maken.

* bij een dealer wordt je niet behandeld alsof je toch maar een leugenaar bent

* bij een dealer gaan ze er niet vanuit dat je toch enkel maar voor de lol even wat komt crossen in een auto

* een dealer komt in het geheel een stuk betrouwbaarder over

* enz.

Link naar reactie
  • 1

Het is misschien een inkoppertje

 

Heb je geen hoofdpijn, van het loeiharde inkoppen. ;)

 

Altan,

 

Toen ik mijn bedrijfswagen heb gekocht, ben ik naar een dealer gegaan, ik heb aangegeven wat ik wilde, maar ook meteen duidelijk gemaakt dat ik niet van plan was meteen al de knoop door te hakken.

Wil je koffie, was zijn antwoord.

 

Relaxed hebben we mogelijkheden doorgenomen.

Proefritje gemaakt en toen weer vertrokken.

 

Daarna nog een paar dealers bezocht en toch weer terug naar de eerste,

 

Weer over het terrein gelopen, weer een proefrit gemaakt , weer koffie gedronken.

Kritisch om de auto gelopen, bandjes zijn niet goed meer, moet schoongemaakt worden, daar mist iets, daar moet naar gekeken worden.

Was allemaal geen probleem, tijdens het afhalen, vertelde verkoper me ook, "ik heb ze in de werkplaats maar gewaarschuwd dat je kritisch bent, dus ze hebben extra goed hun best gedaan."

 

Zo ook met de aankoop van onze prive-auto, die is ook weer de werkplaats ingegaan voor kleinigheidjes, staat toch bij een andere dealer een identieke maar 1500 euro goedkoper, wat kun je daaraan nog doen.

Ook daar kom je wel weer uit met de verkoper, en dan lukt 1500 euro niet meer, maar er wordt nog wel wat gedaan.

En toen we de auto ophaalden en wilden wegrijden, zie je de verkoper de weg opspringen om al het verkeer tegen te houden zodat wij ongehinderd konden wegrijden.

 

Altan, de keuze om bij jou een auto te kopen wordt niet gemaakt tijdens het handje klappen, maar in de eerste 30 seconden dat mensen kennis maken met jou en met jouw bedrijf.

Daar wordt de beslissing genomen en dan is het aan jou om de mensen te begeleiden naar een auto en deze te verkopen.

 

De koop kan op dat moment plaatsvinden, maar ook een dag later of een week later.

 

 

 

 

 

 

 

Die is goed. Echt een slimme actie van de verkoper.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Ik zie jou hier graag verschijnen Altan.

;)

En het is vorige week ook al aan je gemeld, je bent een kneusjesmagneet geworden op dit forum.

Blijf lekker meedoen, dan krijg je ook weer reusjes.

Bedankt voor het compliment over mijn verhaal.

Waarschijnlijk heeft Norbert nu een halt toegeroepen over het toekennen van kneuzen aan jou. Nogmaals, ik zie je graag terug.

 

Link naar reactie
  • 1
Toch vermoed ik een verband tussen het karma van TS en de manier waarop hij in het leven staat

Aangezien kneuzen niet spontaan ontstaan, maar gegeven moeten worden door forumleden, vermoed ik eerder dat er een verband bestaat tussen de manier waarop TS in het leven staat en hoe een aantal personen op dit forum daarop reageert. (overigens zonder daar een waarde-oordeel over uit te willen spreken, ieder zijn/haar mening uiteraard...)

 

Daarbij moet nog gezegd worden dat niet iedereen even sociaal handig met het medium forum omgaat, zodat er ook nog een verschil kan zijn tussen hoe iemand in het leven staat, en hoe hij/zij zich presenteert op een forum. Prappant voorbeeld is dat zelf als Altan iemand een compliment geeft, hij nog wordt afgekneusd voor de manier waarop...

 

Mijn persoonlijke voorkeur is duidelijk: ik lees liever de (op z'n tijd felle) inhoudelijke kritiek van iemand als Ruben, dan weer het zoveelste afzeiken vanwege de vorm.

 

@Rick: je slaat de spijker op z'n kop met je reustekst:

Op een bepaald moment dient men te accepteren dat een persoon onhandig of bot kan reageren. Altan is vrij jong, woont nog thuis, komt uit een andere cultuur. Wil dolgraag meedoen met dit forum en hij heeft het lef om te ondernemen.. Rick

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

offtopic

Misschien is het een idee om wel de commentaren (kritieken) te laten staan bij zijn profiel, maar de teller gewoon op nul te zetten?

Een paar goede berichten van Altan en hij staat in no time weer op 0, of zelfs positief. En als het hem zelf blijkbaar niet boeit dat hij op -veel staat, waarom zouden wij ons er dan druk om maken?

/offtopic

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik heb soms bijv auto's op voorraad staan die gewoon letterlijk, PRECIES hetzelfde is als bij de dealer , maar dan wel 2000 tot 3000 euro goedkoper.

 

Dus als je bij mij koopt , betekend het dus dat het geen probleem is dat je 2 motors moet kopen omdat 2x je motor is verbrand.

'tuurlijk Is dat wel een probleem: twee keer een verbrande motor betekent twee keer gezeur. En bij de dealer heb je garantie die niet alleen door de dealer verstrekt wordt, maar ook door importeur en fabrikant gesteund wordt. Maar het belangrijkste is dat je bij de dealer ook het (al dan niet gerechtvaardigde) vertrouwen hebt dat ze specifiek van de verkochte auto verstand hebben.

Link naar reactie
  • 0
Ze betalen gewoon 2000 tot 3000 euro meer voor hetzelfde auto. Ik had een toyota yaris 2001 , voor 3000 te koop , dealer wilt er 6000 voor. Klant gaat gewoon eerst naar de dealer , en betaald 3000 meer voor hetzelfde auto. Ik had ook nog is garantie aangeboden.(500 euro per maand, motor+versnellingsbak) Ik heb de auto gezien van de dealer, en echt waar , niks bijzonders , gewoon precies hetzelfde als die van mijn. Menneer gaf gewoon 6ruggen aan de dealer. Alsof 3000 euro in zijn tuin groeit.

 

dus bij jou met 6 maanden garantie is ook 6000 euro totaal, als ik het goed lees. ;D

Link naar reactie
  • 0

Beste Altan, voor beide beide prijsniveaus zijn klanten. Kopen doe je daar waar je je het prettigst voelt. De een vindt de prijs doorslaggevend, de ander de omgeving, de (vermeende) goede service en niet te vergeten het vertrouwen in de verkoper.

 

Garantie is een stukje papier waar de meeste mensen fiks voor willen betalen. Formeel is iedere (leverancier) garage verplicht een product te leveren dat aan de verwachtingen voldoet, Indien dit niet zo is, ben je als bedrijf die de goederen levert ook zonder garantie verplicht het gebruiksgenot te verzekeren en zul je dus moeten repareren als er iets stuk is. Nu is de praktijk dat sommige garages die dit niet doen, de prijs lager maken. Ze zetten dan op hun faktuur dat er geen garantie verstrekt wordt. Voor prijskopers is dit een aantrekkelijk verhaal en zij zijn dan ook meer jouw doelgroep. Probeer je hierop te concentreren en laat die andere groep maar gaan. Je ergeren aan je foute klanten jaagt ook de goede de deur uit.

Link naar reactie
  • 0

 

De dealer heeft ook auto's die hij zo snel mogelijk kwijt wil. De inruilers die als handelsauto's zo snel mogelijk doorgestoten worden naar verkopers onderin de markt. De dealer zoekt daar geen marge op en wanneer je als klant snel toehapt kun je zulke wagens voor de handelsprijs inkopen. Da's al snel 1000 euro onder de gangbare verkoopprijs. Maar het is wel een barrelmarkt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Steven en Herman slaan de spijker op hun kop. Zij het dat herman garantie afdoet als een stukje papier. Dat klinkt alsof kopers die bereid zijn om meer te betalen voor een auto met garantie niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. Maar het is natuurlijk niet zomaar een stukje papier, het is iets dat de betrouwbaarheid van de verkopende partij onderstreet en dat de koper een zeker gevoel geeft. Vooral kwaliteitskopers hechten veel waarde aan zekerheid en betrouwbaarheid. En betrouwbaarheid is niets iets dat je als nieuwkomer snel effe regelt. Al helemaal niet door een potentiële koper garantie voor E 500 per maand aan te bieden. Want dit komt over als: "Dit is ongeveer het bedrag dat je de komende tijd maandelijks kwijt zult zijn aan reparaties."

 

Dus je hebt de volgende opties:

1. Verkoop auto's zonder garantie voor een zodanig lage prijs dat de kopers het risico van reparaties voor lief nemen (500 a 1.000?);

2. Verkoop duurdere auto's inclusief tenminste 3 maanden garantie en zorg ervoor dat ze Dekra-goedgekeurd zijn o.i.d.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

En nog steeds zijn er "ondernemers" die denken dat je UITSLUITEND op prijs kunt concureren ::)

 

mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen

 

Met deze strategie trek je ook een bepaald type volk, al was die yaris 1500 euro, dan nog zouden afdingen (zit erin he, vanaf de geboorte?)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Jantax zegt: " Zij het dat herman garantie afdoet als een stukje papier."

 

Ik zeg meer. Namelijk dat wel of geen stukje papier (garantie) er niet toe doet. Je bent altijd verplicht als je goederen levert om de mensen een goede garantie te bieden. Ook als je het schriftelijk regelt dat je geen garantie biedt ben je het wettelijk nog steeds verplicht. Van een auto van 10 jaar oud die je koopt mag je er als particuliere koper vanuit gaan dat je daar nog enkele jaren mee moet kunnen rijden. Zoniet kun je wettelijk verhaal halen bij de leverancier. Dus eigenlijk koop je met garantie formeel niets. Zij het dat je met dat stukje papier minder gauw naar de rechter hoeft te stappen omdat de verkoper zich ook uit zichzelf verplicht heeft.

Handelaren onderling hebben deze bescherming van de wet niet. Zij kunnen ondeling wel degelijk afspreken geen garantie te geven.

Als je dus de auto bij de ene autohandelaar of de andere koopt maakt formeel niets uit. Ik kijk altijd even om de hoek of ze een goed uitgeruste garage hebben. Dat schept bij mij het meeste vertrouwen.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de algemene strekking van de vorige reacties eens. Het is echter nog iets sterker. Mensen kiezen soms ook gewoon op prijs en niet altijd zoals Altan ervaart, de goedkoopste. Mensen redeneren soms heel simpel, zelfs zonder garantie of vertrouwen:

Nee, ik koop niet de goedkoopste, want daar is vast was mis mee. Nee, ik koop niet de duurste, want dan betaal ik vast te veel. Dan koop ik maar de auto die er tussenin zit.

 

Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon hoge prijs associeren met kwaliteit en geven gewoon blind veel geld uit zodat ze het risico op 'gezeik' kleiner maken. Zwitsers schijnen vooral een hoge prijs te associeren met kwaliteit en Zwitsers willen kwaliteit.

 

Voor jou Altan, is denk de vraag: Hoe kun jij jouw potentiele kopers meer vertrouwen geven?

 

 

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Als je het aan mij vraagt , ik vind die mentaliteit wel heel raar. En echt niks aan.

 

 

En nog steeds zijn er "ondernemers" die denken dat je UITSLUITEND op prijs kunt concureren ::)

 

mijn vader, en hij gaf een vreemd antwoord: Dat zit in hun beetje. Vanaf geboorte af worden ze een beetje zo opgegroeid waardoor ze die mentaliteit krijgen

 

Met deze strategie trek je ook een bepaald type volk, al was die yaris 1500 euro, dan nog zouden afdingen (zit erin he, vanaf de geboorte?)

 

 

 

 

Die afdingen kan maar tot een bepaalde limiet. Je kunt proberen wat je maar wilt , maar als de prijs 1000 is , dan is de prijs ook 1000. Niet eronder , erboven mag altijd. Maar je hebt wel gelijk dat die volk die jij bedoeld , zoveel mogelijk proberen af te dingen. Tot nu toe heb ik geen enkel klant gehad , die gewoon direct betaalde. Behalve op 2 auto's eentje van 400 en eentje van 500. Maar de rest zijn allemaal ''afdingende'' mensen. Nederlander/Marokaan/Turkse/Suriname maakt niet uit. Allemaal hetzelfde.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met de algemene strekking van de vorige reacties eens. Het is echter nog iets sterker. Mensen kiezen soms ook gewoon op prijs en niet altijd zoals Altan ervaart, de goedkoopste. Mensen redeneren soms heel simpel, zelfs zonder garantie of vertrouwen:

Nee, ik koop niet de goedkoopste, want daar is vast was mis mee. Nee, ik koop niet de duurste, want dan betaal ik vast te veel. Dan koop ik maar de auto die er tussenin zit.

 

Je hebt natuurlijk ook mensen die gewoon hoge prijs associeren met kwaliteit en geven gewoon blind veel geld uit zodat ze het risico op 'gezeik' kleiner maken. Zwitsers schijnen vooral een hoge prijs te associeren met kwaliteit en Zwitsers willen kwaliteit.

 

Voor jou Altan, is denk de vraag: Hoe kun jij jouw potentiele kopers meer vertrouwen geven?

 

 

 

Garantie aanbieden op auto's boven de 3 á 4000 euro. Wat ik dus ook meestal doe. Maar daarnaast zou ik eerlijk gezegd niet weten wat meer vertrouwen zou kunnen geven. Garage is gewoon netjes enz , praat ook gewoon netjes met de klanten.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het is gewoon een strategie. Hoge vraagprijs, hoge inruil. Het gaat erom wat je moet bijleggen. Heb je geen inruil dan krijg je meteen een andere vraagprijs.

 

€ 500,00 voor 1 maand garantie op motor en.... Grote bedrijven hebben een gemiddelde kostprijs per 6 maanden garantie. (Bovag) en die zit tussen de € 350 en € 500 per 6 maanden.... Ze houden wel rekening met bepaalde merken bv. bij volvo is het wat duurder (die heb ik :-\)

 

 

Link naar reactie
  • 0

[off topic]

 

bij volvo is het wat duurder (die heb ik)

 

Tell me all about it. Onbetrouwbare krengen zijn het. Iedere 5 jaar heb ik wel wat.

Net 800 Euro kwijt voor nieuwe koppelingsplaten, en dat terwijl er pas 300.000 op de teller staat

;D ;D ;D ;D ;D ;D

 

[/off topic]

 

On topic: Bovag garantie is geen verzekering. Iedere garage kan dus zelf de prijs betalen die ze voor 6 maanden Bovaggarantie willen vragen.

Sommige garages en handelaren bieden wel de mogelijkheid de garantie te verzekeren, of verzekeren op die manier hun eigen Bovag-garantie (dat kan dus wel). Heb in mijn Pon-tijd zelf dat soort producten verkocht aan garages. Garantieverzekeringen zijn bij uitstek polissen met erg veel kleine lettertjes, heel veel uitsluitingen I(airco's, banden, sterk aan slijtage onderhevige onderdelen) en bieden geen dekking meer zodra de kilometerstand boven een bepaald maximum uitkomt (bijvoorbeeld 120.000,- km)

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 467 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.