• 0

discussieer mee: hoe ondernemers zonder geld, maar in moeilijkheden helpen?

Gast Verwijderd account

De topics van deze strekking maken duidelijk dat in ieder ondernemingsplan een post "EHBO" opgenomen dient te worden. Ik bedoel hiermee een gereserveerd bedrag waamee je een expert in huis kunt halen als je hele feestje in het water dreigt te vallen. Misschien wel belangrijker dan een AOV, belangrijker dan een pensioen en belangrijker dan een WSNP-regeling.

 

Zou hier geen business in zitten. I.p.v. een rechtsbijstandsverzekering, een troubleshooterbijstandsverzekering?

 

Voor het stuk wat betreft onderzoek levensvatbaarheid en onderzoeken en uitvoeren van saneringen wordt ons kantoor vergoed door de meeste gemeenten in Nederland zodat deze dienstverlening de ondernemer niks kost.

 

@ Ruben

Waarom geen seconde

Opinion op het forum? Ik heb diverse klanten die via Hl per pm iemand hebben gevonden, die niet werden vergoedt door de gemeente en de ondernemer met slechte adviezen wel armer maar niet uit de problemen hebben geholpen met allerlei vreemde oplossingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Voor het stuk wat betreft onderzoek levensvatbaarheid en onderzoeken en uitvoeren van saneringen wordt ons kantoor vergoed door de meeste gemeenten in Nederland zodat deze dienstverlening de ondernemer niks kost.

Wanneer iemand jou vandaag belt, hoeveel tijd gaat er over heen voordat een gemeente het besluit heeft genomen dat ze jouw activiteit gaan vergoeden?

 

(en dan ga ik maar ff niet in op de achterliggende strekking van je opmerking)

 

@ Ruben

Waarom geen seconde

Opinion op het forum? Ik heb diverse klanten die via Hl per pm iemand hebben gevonden, die niet werden vergoedt door de gemeente en de ondernemer met slechte adviezen wel armer maar niet uit de problemen hebben geholpen met allerlei vreemde oplossingen.

Met deze opmerking zet je HL en haar leden in een kwaad daglicht zonder enige onderbouwing, dat is op zijn zachtst gezegd weinig chique.

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Voor het stuk wat betreft onderzoek levensvatbaarheid en onderzoeken en uitvoeren van saneringen wordt ons kantoor vergoed door de meeste gemeenten in Nederland zodat deze dienstverlening de ondernemer niks kost.

Wanneer iemand jou vandaag belt, hoeveel tijd gaat er over heen voordat een gemeente het besluit heeft genomen dat ze jouw activiteit gaan vergoeden?

 

(en dan ga ik maar ff niet in op de achterliggende strekking van je opmerking)

 

@ Ruben

Waarom geen seconde

Opinion op het forum? Ik heb diverse klanten die via Hl per pm iemand hebben gevonden, die niet werden vergoedt door de gemeente en de ondernemer met slechte adviezen wel armer maar niet uit de problemen hebben geholpen met allerlei vreemde oplossingen.

Met deze opmerking zet je HL en haar leden in een kwaad daglicht zonder enige onderbouwing, dat is op zijn zachtst gezegd weinig chique.

 

 

Als er een contract is met en gemeente kan de intake binnen 3 dagen plaatsvinden en direct gestart worden met traject. Bij geen contract gaat er 4 weken gemiddeld overheen voordat de gemeente en keus maakt.

 

 

Had je het chique gevonden als ik het Hl lid hier met naam had genoemd ? Mods zijn al ver voor deze post op de hoogte van mijn bevindingen.

 

En mocht je denken dat mijn achterliggende gedachte is hier klanten te werven dan klopt dat niet. Ik wil adviezen op het forum geven. Meerdere malen in Posts angegeven dat ik geen klanten hier wil en zal werven.

 

Danny

Link naar reactie
  • 1

@ Ruben

Waarom geen seconde

Opinion op het forum? Ik heb diverse klanten die via Hl per pm iemand hebben gevonden, die niet werden vergoedt door de gemeente en de ondernemer met slechte adviezen wel armer maar niet uit de problemen hebben geholpen met allerlei vreemde oplossingen.

 

Om de doodeenvoudige reden dat de adviseur het dossier kent en eerder met het bijltje heeft gehakt. Die weet bijvoorbeeld dat Bank X beleid sus heeft terwijl Bank Y een ander beleid voert. Het is zelfs zo dat als de adviseur eerder met dezelfde bank heeft onderhandeld, hij weet welke contactpersonen voor welk argument in meer of mindere mate gevoelig is.

 

Op het forum heeft cliënt het bijvoorbeeld alleen maar over "de bank". Verder kan en wil cliënt niet alle details van een bepaalde situatie op een openbaar forum delen. Dat zou het proces trouwens in ernstige mate kunnen verstoren. Banken lezen mee op Higherlevel. En je wilt echt niet dat je tijdens de onderhandelingen wordt geconfronteerd met een pissige bankier die zijn toeschietelijkheid nu uitgebreid op het internet terug ziet. Die gooit dan alle deuren ineens dicht. Er is namelijk ook nog zoiets als interne bankpolitiek.

 

Ik heb tientallen ondernemers gesproken die hier op het forum hun problemen neerlegden. En er was er niet één bij waar de werkelijke situatie er precies zo uitzag zoals op het forum beschreven was. En dat varieerde van "Ik heb anderhalve ton schuld en ga misschien failliet" (bleek: Ik heb 2,5 miljoen euro schuld en heb via een constructie de bank een hak gezet en nu zijn ze kwaad") tot "ik heb anderhalve ton schuld en ga misschien failliet" (bleek: ik kan één rekening van €1.250,- niet betalen en heb geen vooruitzichten op nieuwe klussen").

 

Als cliënt dan op basis van halve informatie van 20 anderen 15 verschillende adviezen krijgt, ben je als adviseur de meeste van je kostbare tijd bezig om weer opnieuw alles uit te leggen en zijn vertrouwen terug te winnen. Terwijl die ondernemer maar één ding moet doen: Geld maken!

 

Ik heb ooit een ondernemer bijgestaan die hier op dit forum alles, maar dan ook alles verifieerde wat ik zei. Ik was meerdere uren per dag alleen maar bezig om het allemaal nog een keer uit te leggen, nog een keer op de strategie te laten focussen, nog maar een keer laten zien dat een bepaalde actie nu op dit moment gevolgen heeft op een later moment in het traject. Hij verifieerde zich zo regelrecht een faillissement in. Maar als hij die tijd nu had genomen om nieuwe klanten aan te boren was dat zeker niet nodig geweest.

 

Iedere situatie is uniek en vraagt om maatwerk. Je kunt gewoonweg geen second opinion vragen zonder daarbij de volledige openheid van zaken te geven. En dat gaat op een forum nu eenmaal wat lastig.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

@Ruben

 

Zoals je het omschrijft ben ik het 100 procent met je eens.

 

Gaat mij er om dat er veel mensen zijn die denken er verstand van te hebben omdat er een (helaas) goede boterham in te verdienen is , maar die uitindelijk geen oplossing bieden.

 

Vandaar mijn zorg hierover en de vraag om de aangeboden hulp hier samen te vatten zodat er voor erger behoed kan worden.

 

Nu hopen dat ts snel reageerd...

Link naar reactie
  • 1

Een goede boterham in te verdienen? Hoe dan? Het trekt inderdaad een hoop volk aan dat op de één of andere manier er beter van wil worden. Check Marktplaats.nl maar eens, of de kolom "Zaken en Transacties" van de zaterdag-editie van de Telegraaf. Maar hoe ze daar geld aan denken te verdienen is me geheel onduidelijk.

 

Natuurlijk, 'juristenkantoren' zoals het Haagse Q en het (wijlen) Haags Juristen College proberen rammelige CV-Ltd-Foundation producten te slijten aan wanhopige ondernemers. En dan zijn er nog de NvvK erkende schuldsaneerders, maar die werken aleen voor particulieren. Ondernemers die zich daar melden moeten eerst kun bedrijf staken en komen pas dan in aanmerking voor gefinancierde schuldhulpverlening. Dat is net zo effectief als je huis afbreken omdat je schuurtje in de fik staat.

 

In tijden van crisis kun je drie typen ondernemers onderscheiden: Het type dat niet geholpen kan worden, het type dat niet geholpen wil worden en het type dat niet geholpen hoeft te worden.

 

Type 1: "Er is een negative cashflow en het geld is op. Meneer de adviseur, kun u mij nu uit de stront trekken? Wat zegt u? Uw wilt betaald worden voor uw diensten? Ja, maar dat heb ik helemaal niet! Mijn bedrijf gaat onderuit en u wilt een voorschotnota voldaan hebben? Wat eens schande, over de ruggen van zielige ondernemers er zelf beter van willen worden! Ohooooohhhh!". *)

 

Type 2: "Mijn bedrijf gaat hard achteruit, ik voorzie grote problemen. Meneer de adviseur, wat moet ik doen? Nee, maar in mijn branche werkt dat niet zo. Dus u zegt dat ik het niet goed doe? U kunt het zeker allemaal beter? U vind dat ik/mijn bedrijf moet veranderen? Wat een waardeloze adviseur!"

 

Type 3: "Dames en heren van het managementteam: tijd voor maatregelen. Finance: Ik wil morgenochtend een begroting op mijn bureau met een 25% kostenreductie. Laat de controller 50.000 euro reserveren voor advocaatkosten. Kan me niet schelen waar ie het vandaan haalt. HRM: Alle freelancers en uitzendkrachten moeten er per direct uit. Alle tijdelijke contracten mogen niet verlengd worden. Ik wil morgenochtend een lijst van al het personeel dat onvoldoende presteert." Marketing: "Per direct alle lange termijn communicatie stoppen en verdubbel de inspanningen op Direct Marketing. Communicatie: Trek dat crisiscommunicatieplan uit de kast en bereid je voor op vragen van journalisten. Sales: Zet je mensen op scherp. Ik wil de voorraden halveren, dus er moet flink veel verkocht worden. Vertegenwoordigers die 20% plussen krijgen een Flatscreen TV, wie 10% in verkopen daalt vliegt er uit. Productmanagement: Ik wil een uitgebreide analyse van het product portfolio en de plaats in de markt ten opzichte van de concurrentie. Alle producten ouder dan drie jaar moeten gerestyled worden. Annie, bel onze vaste adviseur op en maak een afspraak voor morgen einde van de middag. Ik wil er zeker van zijn dat we niets over het hoofd zien. Dit moeten we goed aanpakken mensen, want als die kredietmarkt volgend jaar inderdaad in mekaar klapt, moeten we er goed op voorbereid zijn."

*) Edit: Type 1 iets verduidelijkt n.a.v. post henkh

Link naar reactie
  • 0

@ Ruben

Waarom geen seconde

Opinion op het forum? Ik heb diverse klanten die via Hl per pm iemand hebben gevonden, die niet werden vergoedt door de gemeente en de ondernemer met slechte adviezen wel armer maar niet uit de problemen hebben geholpen met allerlei vreemde oplossingen.

Met deze opmerking zet je HL en haar leden in een kwaad daglicht zonder enige onderbouwing, dat is op zijn zachtst gezegd weinig chique.

Had je het chique gevonden als ik het Hl lid hier met naam had genoemd ? Mods zijn al ver voor deze post op de hoogte van mijn bevindingen.

Danny

 

Ik ben het wel met Ard eens. Als er een lid is dat zich schuldig maakt aan dubieuze praktijken, dan zou mijns inziens dat lid er persoonlijk op aangesproken moeten worden, bijvoorbeeld door per PM eens om opheldering te vragen. Maar met dit soort opmerkingen c.q. vage beschuldigingen scheer je in één keer alle leden in dezelfde beroepsgroep over dezelfde kam, en plaats je jezelf daarmee boven een ieder ander. Niet chique nee.

 

Iemand met naam en toenaam noemen en openbaar op het schandblok zetten is iets wat onze beschaving al een tijdje heeft afgezworen, dus dat zou ronduit onbeschoft zijn geweest.

 

Welke rol de mods hierin (zouden moeten) spelen is me niet helemaal duidelijk. Misschien dat je daar eens wat opheldering over kan geven. Wat wilde je daar mee bereiken dan? De mods zijn er om de discussies in goede banen te leiden, niet om de integriteit van je concurrent onder de loep te nemen.

 

Bij mij komt het een beetje over als moddergooien.

 

Zoals gezegd: Niet chique.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb de opmerking van Danny absoluut niet als moddergooien ervaren. Toevallig zijn het allemaal mensen in dezelfde branche die dat wel zo ervaren?

 

Ik zag die zin van Danny als onderbouwing waarom hij het wel verstandig vindt als er af en toe een second opinion op het forum gevraagd wordt.

 

Overigens lijkt het mij logisch dat ook hier op HL mensen aanwezig zijn die niet geheel te vertrouwen zijn, dat is toch overal zo? Voordat je met iemand in zee gaat is het altijd goed meer achtergrond informatie te hebben (bv. naar hem verwezen door iemand of veel berichten op HL geplaatst).

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

 

 

Natuurlijk, 'juristenkantoren' zoals het Haagse Q en het (wijlen) Haags Juristen College proberen rammelige CV-Ltd-Foundation producten te slijten aan wanhopige ondernemers. En dan zijn er nog de NvvK erkende schuldsaneerders, maar die werken aleen voor particulieren. Ondernemers die zich daar melden moeten eerst kun bedrijf staken en komen pas dan in aanmerking voor gefinancierde schuldhulpverlening. Dat is net zo effectief als je huis afbreken omdat je schuurtje in de fik staat.

 

 

 

Onzin.

 

Waarom zou een ondernemer die door wilt gaan met zijn bedrijf(of onderzoeken of er mogelijkheden zijn ) zich daar melden?

Er zijn een aantal kantoren die door gemeenten worden vergoedt voor deze begeleiding die specifiek voor ondernemers is.

 

 

@Ruben.

 

Moddergooien? Naar wie? Niet chique?

 

Met welke zin of opmerking stel ik alle HL leden in het discrediet?

 

Ruben zegt :

Type 1: "Er is een negative cashflow en het geld is op. Meneer de adviseur, kun u mij nu uit de stront trekken? Wat zegt u? Uw wilt betaald worden voor uw diensten? Ja, maar dat heb ik helemaal niet! Mijn bedrijf gaat onderuit en u wilt een voorschotnota voldaan hebben? Wat eens schande, over de ruggen van zielige ondernemers er zelf beter van willen worden! Ohooooohhhh!". *)

 

Nogmaals,ik heb het pas 13 maal gezegd. 80 procent van de ondernemers kan kosteloos terecht bij instanties die ondernemers begeleid in hun moeilijke periode. Ondernemer wil/kan er inderdaad niet zelf voor betalen en kan dus inderdaad geen gebruik maken van deze adviseurs maar wel door de bureaus die door de gemeente vergoedt worden.

 

 

Ruben zegt :. Maar met dit soort opmerkingen c.q. vage beschuldigingen scheer je in één keer alle leden in dezelfde beroepsgroep over dezelfde kam, en plaats je jezelf daarmee boven een ieder ander. Niet chique nee.

 

Hoe kom je erbij. Je moet niet de context van mijn berichten zo veranderen dat je een verkeerd gevoel gaat kweken bij de lezers over mij.

 

Om dan de rest van de uitstekende leden niet te beledigen zal ik maar met de gegevens moeten komen. Dan is er duidelijkheid voor iedereen. Maar dat is ook niet chique volgens jou. Ik zal een mod toestemming vragen mijn ervaringen openbaar te maken. Desgewenst alleen per pm en niet openbaar op het forum.

 

 

@lezers

 

De reden dat ik een mod geraadpleeg heb is dat ik in mijn bedrijf een aantal ondernemers heb die eerst met een HL lid bezig zijn geweest hun onderneming te redden en nadien door hun gemeente naar ons kantoor is verwezen om kosteloze hulp te krijgen. Deze persoon heeft er zo'n zooitje van gemaakt dat geen enkele van deze ondernemers,die via HL aan dit lid gekomen zijn, goed zijn geholpen. En ja,dit niet chique lid heeft er geld voor gevraagd. En ja,flink ook. En ja,vooraf laten betalen.

 

Ik heb een flink dossier van dit lid die hier soms de hemel in geprezen wordt waardoor ik het zo zat was ik op het punt stond het dossier openbaar te maken. Ik heb de mods het dilemma kenbaar gemaakt.

 

Danny

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Nogmaals,ik heb het pas 13 maal gezegd. 80 procent van de ondernemers kan kosteloos terecht bij instanties die ondernemers begeleid in hun moeilijke periode. Ondernemer wil/kan er inderdaad niet zelf voor betalen en kan dus inderdaad geen gebruik maken van deze adviseurs maar wel door de bureaus die door de gemeente vergoedt worden.

Daarbij dient wel aangetekend te worden dat de overheidsgefinancierde oplossing over het algemeen bbz-georiënteerd is en lang niet elke ondernemer daarvoor in aanmerking komt. Nu krijg ik in het algemeen vooral te maken met mensen die in dit stadium reeds het lid op de neus hebben gekregen, dus mijn beeld ervan is zonder twijfel éénzijdig.

 

Aan de andere kant is het zo dat het systeem van gefinancierde rechtsbijstand ook - beperkte - ruimte biedt voor ondernemers om een advocaat in te schakelen in de situatie dat het actuele 'rechtsprobleem' tot bedrijfsbeëindiging zou kunnen leiden. Regelmatig krijg ik in dit soort kwesties een toevoeging van de Raad voor Rechtsbijstand.

 

Maar zeker zo vaak zie ik dat ondernemers echt niet *willen* betalen voor advies, of nog beroerder, dat ze wel toezeggen te betalen, maar het niet doen, terwijl je later in het faillissementsverslag leest dat ze zeker nog een aantal maanden cashflow hebben gehad. En het probleem rondom een insolventiedossier is dat je niet *kunt* volstaan met wat adviezen per email. Je hebt inzage nodig in het gehele dossier en je moet de diverse scenario's helemaal doorpraten, zonder er iets van op papier te zetten, om te voorkomen dat achteraf bewijs ontstaat voor iets dat misschien wel als paulianeus aangemerkt kan worden of tot een Beclamel-aansprakelijkheid leidt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een flink dossier van dit lid die hier soms de hemel in geprezen wordt waardoor ik het zo zat was ik op het punt stond het dossier openbaar te maken. Ik heb de mods het dilemma kenbaar gemaakt.

 

Danny

Danny,

 

ik begrijp je dilemma. Het lijkt me een lastige situatie. Wellicht is het een goed idee om dit een keer persoonlijk met 1 of enkele mods te bespreken (misschien de 26e?). Blijkbaar speelt er meer achter de schermen dan ik/wij kunnen zien. Ik sta er persoonlijk ook voor open om hierover een gesprek met je te hebben. Ik zal de 26e ook aanwezig zijn.

 

Ondertussen is dit topic behoorlijk scheefgegroeid. Wellicht is het zinvol de discussie niet meer in dit topic te voeren. Een nieuw topic beginnen? of eerst de bijeenkomst van de 26e afwachten?

 

Ard

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Ik heb een flink dossier van dit lid die hier soms de hemel in geprezen wordt waardoor ik het zo zat was ik op het punt stond het dossier openbaar te maken. Ik heb de mods het dilemma kenbaar gemaakt.

 

Danny

Danny,

 

ik begrijp je dilemma. Het lijkt me een lastige situatie. Wellicht is het een goed idee om dit een keer persoonlijk met 1 of enkele mods te bespreken (misschien de 26e?). Blijkbaar speelt er meer achter de schermen dan ik/wij kunnen zien. Ik sta er persoonlijk ook voor open om hierover een gesprek met je te hebben. Ik zal de 26e ook aanwezig zijn.

 

Ondertussen is dit topic behoorlijk scheefgegroeid. Wellicht is het zinvol de discussie niet meer in dit topic te voeren. Een nieuw topic beginnen? of eerst de bijeenkomst van de 26e afwachten?

 

Ard

 

Goed idee. Excuus aan ts voor het vervuilen van zijn topic.

Link naar reactie
  • 0

waarschijnlijk is TS type 1.

 

Volgens mij is er al eens een discussie geweest hoe je mensen in zo'n situatie zou moeten kunnen helpen door een soort vrijwilligerswerk van HL-leden of er een fonds voor op te richten maar is dat doodgebloed door gebrek aan animo of omdat het financieel niet haalbaar bleek.

 

De regelmaat waarmee dit soort topics geopend wordt geeft toch aan dat de nood wellicht veel hoger is dan we denken. Wellicht levert dit nieuwe topic weer wat mogelijkheden of adviezen op.

Link naar reactie
  • 0

 

discussieer mee: hoe ondernemers in moeilijkheden zonder geld helpen?

 

Wie zit er zonder geld? De noodruftige ondernemer of zijn hulpverlener?

 

Er lijkt ondanks het geringe budget van omvallende ondernemers toch een industrietje te zijn ontstaan, en nu signaleer ik wat kinnesinne tussen adviseurs die uit de overheidsruif eten en adviseurs die van kale kippensoep leven. MIsschien kan iemand eens een lijstje maken hoe je als omvallende ondernemer kan voorkomen dat je van de drup in de regen belandt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk bestaat in deze situaties ook het vierde type ondernemer: hij/zij die geholpen wìl worden en geholpen kàn worden.

Deze herken je onder andere aan:

[*]Het kunnen toegeven dat hij/zij niet in eigen huis beschikt over de kennis, ervaring, vaardigheden en netwerk om de problemen snel en adequaat op te kunnen lossen. De problematiek raakt vaak alle aspecten in de bedrijfsvoering, meestal in combinatie met financiële aspecten waar veel ondernemers te weinig affiniteit mee hebben.

[*]Het niet de “kop in het zand steken”, maar de lange termijn consequenties van actuele problemen (h)erkennen en daarom op tijd aan de bel trekken.

[*]Het beschikken over zelfkennis/reflectie en beseffen dat het kan ontbreken aan "afstand" om onbevooroordeeld en vanuit een ander perspectief naar de stand van zaken te kijken.

[*]Het op basis van wederzijds vertrouwen openstaan voor advies/kritiek en volledig openheid willen geven.

In echte noodsituaties is externe hulp nuttig en vaak noodzakelijk. De onderliggende oorzaken komen niet zondermeer vanzelf naar boven, en dus ook niet de oplossingsrichtingen. Ondernemers hebben een eigen verantwoordelijkheid om eventuele adviseurs kritisch te selecteren: verzoek tenminste om referenties en vraag voorgaande klanten naar hun ervaringen met de betreffende adviesorganisatie.

 

Link naar reactie
  • 0

Denk dat dit forum meer dan eens heeft laten zien dat je mensen kunt helpen zonder dat er direct geld tegenover hoeft te staan.

 

Net als met de vele vragen die hier gesteld worden over het financieren van hun onderneming bij navraag vaak helemaal geen geldvragen zijn maar met andere dingen te maken hebben. Zo zijn ook de 'op het randje van de afgrond vragen' die gaan over geld veel meer vragen die over hele andere zaken gaan.

Voor beide geldt dat het hun financierings- probleem even oplost maar de eigenlijke vraag of belemmerende overtuiging is er nog steeds.

De betreffende geldvrager is daarom alleen al eigenlijk prima in staat om die mensen die hem helpen de boel weer op de rails te krijgen te betalen.

 

Kortom, ik zie het probleem niet.

Link naar reactie
  • 1

De vraag die mij regelmatig gesteld is, en ik nu jullie voorleg :

Hoeveel heb je er voor over om uit de shit te komen ?

Dit blijft mij namelijk triggeren, tweeledig eigenlijk.

 

Een ondernemer met een schuldenlast van 2,5 ton, met de schuldeisers in zijn nek, wordt gevraagd of hij er een bepaald bedrag voor over heeft, zodat zijn schulden opgelost worden.

 

Ten eerste heeft deze ondernemer hoogstwaarschijnlijk dit bedrag niet, want dan was het allang naar de schuldeisers gegaan.

 

Ten tweede “voelt” het fout. Je geeft wederom geld uit wat eigenlijk de schuldeisers toebehoort, ook al is het voor de “goede zaak” Het klopt niet, is krom.

 

Ten derde wordt er nooit, en kán de schuldhulpverlener nooit ook maar enige garantie geven dat het allemaal goed komt. Je weet dus niet of je geld wel goed besteed wordt.

 

Anderzijds…. Doe je niks en laat je geen hulp opdraven, kan het alleen maar slechter worden. Maar ja, die poen dan weer he ?

 

Ook als hulpverlener kun je niet van een droge boterham leven. En aangezien je cliënten al in een lastig parket zitten, zul je niks kunnen doen, voordat er pecunia’s op tafel liggen. Hard, maar wel waar !

 

Ik benijd de schuldhulpverleners niet. Ik heb persoonlijk achter de schermen van HL diverse mensen geholpen. Ik ben zelf geholpen en weet hoe iemand denkt die zo in de shit zit. Maar als schuldhulpverlener moet je wel zo’n ongelooflijk dikke huid hebben…… je krijgt de hulpvrager, die zijn hele toestand in jouw schoot werpt, en verwacht dat JIJ het wel even oplost. Dan kun je naar alle boze crediteuren, je hebt te maken met wachttijden (BBZ-aanvraag, uitstel van betaling-aanvraag, voorkomen bij de rechtbank, waar je op de wachtlijst staat enzovoorts) En dit niet bij 1 cliënt, nee, jouw bedrijf bestaat uit dit soort cliënten…. Ga er maar aanstaan….Pfffff…..

 

Dus….afsluitend…ook ik heb geen oplossing voor dit probleem.

Om 20K te reserveren voor dit soort moeilijkheden is kul. Klaar.

 

Want wanneer je in deze moeilijkheden zit, heb je ook die 20K allang verbruikt om je schuldeisers in te lossen.

BTW is ook verstandig om te reserveren, maar wanneer er een deurwaarder op de stoep staat, weet ik wel waar dat gereserveerde geld naar toe gaat….

 

De ondernemer in de shit heeft dus 2 mogelijkheden : Of ik ga gewoon kapot, of ik geef nogmaals geld uit aan iemand die mijn geen garantie kan geven, maar het is wel mijn laatste hoop. Dan maar weer geld lenen bij family & friends (als die er dan nog zijn, overigens)

 

Waarbij ik wel wil opmerken dat de schuldhulpverlening alleen kans van slagen heeft met volledige medewerking, en belangrijker nog, de volledige INZET van de vrager, om alles tot een goed einde te brengen. De badgasten die hun boekhouding inleveren en een dikke envelop met zwart geld en er dan van uitgaan dat de troubles opgelost worden, kunnen wat mij betreft…..

 

Laat maar…..

 

Link naar reactie
  • 1

 

Ik heb een flink dossier van dit lid die hier soms de hemel in geprezen wordt waardoor ik het zo zat was ik op het punt stond het dossier openbaar te maken. Ik heb de mods het dilemma kenbaar gemaakt.

 

 

Blijft de (mijns inziens legitieme) vraag onverminderd overeind staan: Waarom neem je dan niet even per PM contact op met dat desbetreffende HL-lid? Leg hem of haar voor wat je ter ore bent gekomen, en vraag om een toelichting. Zo ingewikkeld is dat toch niet?

 

Dit forum hangt van goedwillende maar onvolmaakte ondernemers aan elkaar die ervaringen met elkaar delen "opdat een elck die het leest dit ten goede kan gebruiken ter leering ende vermaeck." Het lijkt me sterk dat het desbetreffende HL-lid niet zou openstaan voor een goedbedoelde raad of oprechte belangstelling. Het hufter-gehalte valt op dit forum wel mee geloof ik.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.