• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe logo?

Omschrijving van je concept:

Ik ben bezig een nieuw label op te zetten voor mijn freelance activiteiten die ik nu al weer 12 jaar uitvoer.

De belangrijkste reden is dat het oude label niet voldoende meer dekte wat ik doe en bereik voor klanten.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In eerste instantie was ik van plan om een grafisch ontwerper te vragen voor mij een ontwerp te maken. Ik had echter zelf al snel een idee en ben dit gaan uitwerken.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik richt me op organisatie die vraagstukken hebben hun innovatie succesvol in de markt te zetten. Met name gekeken vanuit een strategie, organisatie, marketing en sales optiek.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niets behalve dan mijn persoon: mijn persoonlijkheid, netwerk, kennis en ervaring.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hou zelf van een simpel en helder logo. Wat vinden jullie?

logonovivendi5.bmp

Ok?

Of Is het dusdanig dat ik toch nog wat geld zal moeten uitbesteden aan een grafisch ontwerper? ;)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Of Is het dusdanig dat ik toch nog wat geld zal moeten uitbesteden aan een grafisch ontwerper

 

I'm sorry, maar ik vind het foeilelijk geknutsel.

 

Dit logo oogt erg "1975", hetgeen wat mij betreft niet erg past bij de sleutelwoorden "marketing" en al helemaal niet bij "innovatie".

 

Mijn advies: snel vergeten, en op zoek naar een professional!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Als je klanten wil aantrekken die jou inschakelen als specialist in Marketing & Innovatie, kun je niet met een zelf in mekaar geknutseld logo aankomen.

Twaba,

 

Ik ben het dus niet met je eens. Mijn klanten zijn nuchtere bedrijven die zelf ook niet allerlei poes-pas belangrijk vinden. Een veel te fancy logo past niet bij nog bij mijn klanten.

Ik ben wel blij met je feedback want er zullen best mensen zijn die er net zo over denken. En dat geeft dan toch ook weer te denken.

 

Groet

Gerard

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het dus niet met je eens. Mijn klanten zijn nuchtere bedrijven die zelf ook niet allerlei poes-pas belangrijk vinden. Een veel te fancy logo past niet bij nog bij mijn klanten.

 

Wie heeft het over poespas en fancy? Een logo kan ook gewoon nuchter en zonder poespas zijn, maar wel professioneel ogen.

 

Ik sluit me verder aan bij Twa en Norbert

Link naar reactie
  • 0

Ja, simpel en helder, niets mis mee. .... maar een wat grafisch werk maakt het wel professioneler!

Vergeet niet te voldoen aan de verwachtingen van jouw klanten. Ik verwacht met z'n logo een net beginnende klusjesman te hebben gescoord. Daar kun jij niet aan voldoen.

 

Een beetje grafisch werk hoeft niet veel te kosten. Persoonlijk zou ik voor iets wat toch een eerste indruk achter moet laten naar een bureau gaan en ff praten. Als je het echt persee spotgoedkoop wilt houden, dan kun je altijd kijken naar de vele logo ontwerp wedstrijden die je op het web kunt vinden.

 

Krijg je volledige vectorbestanden en soms zelfs huisstijl.

 

http://www.ontwerpen-voor-geld.nl

http://www.brandsupply.nl/

etc.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

 

Als je een professioneel gemaakt logo poespas vindt, waarom zou je dan een expert voor marketing & innovatie inhuren? Een professionele instelling betekent dat je je eigen sterkten en zwakten onderkent, en deskundigen inhuurt om je zwakten te compenseren. Denk je daarentegen dat je daar geld op kunt besparen door zelf te knutselen, dan kom je niet van dat bodemniveau weg.

 

In dat geval zou ik je aanraden vooral dat beeldmerk te gebruiken. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Als je een professioneel gemaakt logo poespas vindt

@Twaba: Dat vind ik zeker niet. Ik heb zelf bij grote bedrijven gewerkt als marketeer en advieswerk gedaan waar Eur 10.000 een laag bedrag is voor een logo en bijbehorende huisstijl. De insteek is dan echter anders.

 

Een te fancy logo past niet bij mij noch bij mijn klanten. En een goed professioneel logo hoeft natuurlijk ook niet te fancy te zijn want past bij het bedrijf en haar klanten. De vraag die ik mij echter stelde was of ik met mijn eigen idee voldoende zou hebben.

Het gaat me niet om goedkoop, ik heb er best wat geld voor over maar jullie weten allemaal dat de kosten voor de baten uitgaan en als je Eur 1000,- kunt bezuinigen waarom zou je dat dan niet doen?

 

Gezien ik twijfelde heb ik hier dus mijn vraag gesteld. Ik neig nu toch ook naar een een extra slag. Wellicht is de wedstrijd tip van Veeveevee een goed idee?

 

Wordt vervolgd. :)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het ermee eens met de rest, heb zelf ooit gedaan zoals Veeveevee aanraadt en dat beviel me goed, had het toen bij www.99designs.com gedaan. Sindsdien laat ik het doen door de ontwerper die ik toen koos, maakt voor zeer lage prijzen mooie ontwerpen, zit in Srebrenica, kan eventueel gegevens doorgeven als je wilt.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra: Mijn drukker zou een ander resolutie plaatje krijgen natuurlijk. Dit is een link naar een tijdelijk plaatje.

Echter gezien de discussie is de kans groot dat iemand er nu een andere/nieuwe versie van zal maken in een eps bestand voor zal maken, dan is dat ook gelijk goed. ;D

 

@John: Dat zou ik dan te beperkt vinden. Ik richt me bijvoorbeeld ook op zaken die met de organisatie van zo'n innovatief bedrijf te maken heeft. Bijvoorbeeld interne overleg structuren en heeft dan niets met marketing te maken.

 

Iedereen bedankt voor zijn feedback tot nu toe!

Link naar reactie
  • 0

een logo moet toch iets uitstralen van je bedrijf en wat je doet.

 

Dit logo vind ik allesbehalve "marketing en innovatie" uitstralen. Met alle respect, maar als ik het logo zie, dan zou ik eerder aan een verhuisbedrijf oid denken.

 

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de tip voor http://99designs.com/

 

dan kun je altijd kijken naar de vele logo ontwerp wedstrijden die je op het web kunt vinden.

 

en dan 2-4 weken bezig zijn om een stuk of 10 beginnende ontwerpers aan te sturen? Dan ben je meer kosten aan tijd kwijt dan die zeg 500-1000 euro voor een logo.

logo & grafisch design

Link naar reactie
  • 0

Of Is het dusdanig dat ik toch nog wat geld zal moeten uitbesteden aan een grafisch ontwerper? ;)

 

Hoeft niet direct via een grafisch ontwerper, maar maak eens een aantal varianten.

Wat bij dit logo enorm stoort is de extra spaties tussen de twee woorden om het links en rechts uitgelijnd te krijgen. Dat kun je beter oplossen met een ander lettertype of spatiëring tussen de letters.

Regelafstand is ook te groot, het lijken allemaal losse objecten op deze manier.

Kleurtje toevoegen om het iets moderner te maken?

Link naar reactie
  • 0

Veel mensen zijn visueel ingesteld. Een goed beeldmerk (al dan niet met een "plaatje") is m.i. onmisbaar. Of dit door een professional wordt ontworpen of door een deskundige hobbyist maakt op zich niet uit. Belangrijk is, zoals hier al eerder werd opgemerkt, dat het logo iets uitstraalt van wat je bent, of doet, waar je voor staat c.q. welk gevoel je wil dat je klanten krijgen als ze met jouw bedrijf zaken doen.

 

Mijn logo's zijn ontworpen door iemand die mij heel goed kent, weet waar ik voor sta en wat ik doe.

Inhoudelijk heb ik in alle jaren weinig op/aanmerkingen gekregen op mijn logo maar klanten geven wel aan dat het heel herkenbaar is (zowel als "plaatsje" als qua uitstraling).

 

Kortom: MAAK er iets van. Praat eens met een ontwerpbureau. Daar zitten heel creatieve geesten. Een goed bureau zal eerst moeite doen om te achterhalen wie en wat je bent, doet en wilt uitstralen en dan op basis daarvan met enkele voorstellen komen. Dat je daarvoor niet perse bij de reclamemakers van Apeldoorn terecht hoeft lijkt me duidelijk maar ga ook niet perse voor de goedkoopste oplossing. Een beeldmerk/logo is iets waar je jaren mee wil doen, doe het dan ook goed.

Succes!

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 2

Marjan heeft helemaal gelijk in haar post. Maar ik ben het met Gerard eens dat niet in alle gevallen een enorm doordacht en uitgeplozen logo nodig is. Maar als je dan iets simpels wil gebruiken zorg er dan wel voor dat het netjes is uitgewerkt en niet klungelig overkomt. Paint is niet geschikt om een logo te produceren wat er online strak uit ziet en zeker niet op drukwerk.

 

Ik heb in een paar minuten je logo even nagemaakt in Photoshop. Ziet er meteen een stuk strakker uit.

 

novivendi.png

 

Hier een PDF versie voor ander gebruik: http://www.brightwood.nl/werk/novivendi.pdf

 

edit: Inovatie? ;) Hoef er niks voor te hebben Gerard. Kijk maar of je er iets aan hebt.

Aan het broeden op een nieuwe startup...

Link naar reactie
  • 0

Ik heb in een paar minuten je logo even nagemaakt in Photoshop. Ziet er meteen een stuk strakker uit.

Beste Wouter,

 

Bedankt in ieder geval voor je moeite!

Ik heb mijn vraag nu reeds uitgezet bij 1 van die wedstrijd sites. Ik wilde daar nu de reacties eens even afwachten.

Als ik zou besluiten uiteindelijk jouw versie te gaan gebruiken lijkt me een fee wel billijk :)

Moet er wel Innovatie komen te staan ;)

Ik laat van me horen als ik over een 1 a 2 weken duidelijkheid heb.

 

Groet

Gerard

 

Link naar reactie
  • 0

een logo moet toch iets uitstralen van je bedrijf en wat je doet.

 

Dit logo vind ik allesbehalve "marketing en innovatie" uitstralen. Met alle respect, maar als ik het logo zie, dan zou ik eerder aan een verhuisbedrijf oid denken.

 

Ik kan me alleen maar aansluiten bij de tip voor http://99designs.com/

 

dan kun je altijd kijken naar de vele logo ontwerp wedstrijden die je op het web kunt vinden.

 

en dan 2-4 weken bezig zijn om een stuk of 10 beginnende ontwerpers aan te sturen? Dan ben je meer kosten aan tijd kwijt dan die zeg 500-1000 euro voor een logo.

 

Persoonlijk is z'n wedstrijd niet hetgeen ik zou adviezeren, maar dacht ik geef de optie even. Ik denk wel dat het goedkoper KAN met z'n wedstrijd. Het aansturen hoeft niet zoveel tijd te kosten, maar dit hangt af van:

- hoe kritisch en hoe ver jij al met een idee of een beeld bent

- hoe goed jij dat over kunt brengen in tekst op z'n site

Dan loop je het risico dat van de 30 ontwerpen er geen goede tussen zit, nogmaals, hoe kritisch ben jij? Betekent dat je wat uren en 100 euro kwijt bent.

Bij een goed bureau geloof ik dat je echt wel meer kosten kwijt bent, maar een goed bureau moet ook een bevredigend resultaat kunnen leveren.

Overigens, klopt het dat aardig wat van die ontwerpers zelf al bij dergelijke bureaus werken. Is gewoon een budget oplossing waar je geluk mee kan hebben.

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Lees eens hoofdstuk 5 van Calimeromarketing. wat Karin daar schrijft gaat zeker op voor al die adviesbedrijven. Vraag jezelf eens af of zo'n mooi maar duur logo wel herkend wordt.

 

Een goede website en een goede folder leveren waarschijnlijk meer op. En besteed voldoende aandacht aan je briefpapier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.