Ga naar inhoud

Geluk of hard werken?

Geplaatst:

Fuva

Hoi mensen van het forum,

 

Welke factoren spelen voor het grootste deel mee of een webshop succesvol wordt of juist niet. En hoeveel % houdt het 1 jaar uit?

 

Als je 100% jezelf inzet voor je webshop is er dan succes gegarandeerd of speelt er nog altijd een geluksfactor mee?

 

Freek

www.fuva.nl

Featured Replies

Geplaatst:

Spanish Connection

Beste Freek,

 

Geluk is altijd makkelijk als je ergens mee bezig bent, maar zonder hard werken en een goed plan kom je echt nergens. Ik denk dat er maar een heel klein % de ondernemers alleen van het geluk kan leven. (en zelfs als je er voor de volle 100 % voor gaat is er nog geen garantie dat het een succes gaat worden....)

 

Groeten

Joost (en heel veel geluk, wat je ook gaat doen)

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Geplaatst:

John B

Welke factoren spelen voor het grootste deel mee of een webshop succesvol wordt of juist niet.

Er zijn aardig wat factoren die een rol spelen. Hoe goed is je product? Is er een markt voor dat product? Hoe goed ken je die markt en hoe speel je daarop in? Hoe groot is de concurrentie en hoe pas je daartussen qua assortiment, prijsstelling, levertijd? Hoe maak je jezelf bekend? Hoe aantrekkelijk is je webshop, hoe gebruiksvriendelijk is die? Hoe bind je je klanten? Hoe zorg je ervoor dat ze je aanbevelen bij anderen?

 

Zaken als een verkeerd product, een verkeerde prijs of een onaantrekkelijke shop kun je niet compenseren met hard werken. Of je moet wel héél erg veel geluk hebben ...

Geplaatst:

Rene van Zandwijk

Geluk in zaken doen bestaat niet.

 

Diegene die in een ander zijn/haar ogen wel "geluk" hebben zijn gewoon goed bezig en weten wat er in de markt speelt en profiteren daarvan voordat anderen dat in de gaten hebben.

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Geplaatst:

herman van der helm

Als je het "geluk" hebt dat je begint is er altijd een kans dat het gelukt. :)

Geplaatst:

Gast

Als je 100% jezelf inzet voor je webshop is er dan succes gegarandeerd of speelt er nog altijd een geluksfactor mee?

De juiste keuzes en 100% inzet is belangrijker dan een geluksfactor. Garantie op succes heb je nooit, daar zorg je zelf voor. Geluk kan wel bijdragen aan (meer) succes :)
Geplaatst:

henkh

een enkele keer kan je het geluk hebben dat je een "gat in de markt' vindt ;)

Geplaatst:

Raoul K

Als het eenmaal voor de wind gaat, doe je jezelf tekort als je denkt dat dat alleen geluk was. Ook dat, (jezelf credits geven) moet je leren.

Geplaatst:

Middle

Geluk in zaken doen bestaat niet.

 

Diegene die in een ander zijn/haar ogen wel "geluk" hebben zijn gewoon goed bezig en weten wat er in de markt speelt en profiteren daarvan voordat anderen dat in de gaten hebben.

 

Geluk in zaken bestaat wel degelijk.

 

Diegene die in een ander/zijn haar ogen geen "geluk" hebben zijn gewoon slecht bezig en weten niet wat er in de markt speelt en zitten dus gewoon te slapen.

 

>:( Kom op zeg, wat een zwakke visie. Er zijn legio ondernemers die wel degelijk weten wat er in de markt speelt en keihard werken maar door tegenslag, beetje pech en omstandigheden geen (in een ander zijn ogen) succesvol ondernemer worden.

Geplaatst:

Rene van Zandwijk

Geluk in zaken doen bestaat niet.

 

Diegene die in een ander zijn/haar ogen wel "geluk" hebben zijn gewoon goed bezig en weten wat er in de markt speelt en profiteren daarvan voordat anderen dat in de gaten hebben.

 

Geluk in zaken bestaat wel degelijk.

 

Diegene die in een ander/zijn haar ogen geen "geluk" hebben zijn gewoon slecht bezig en weten niet wat er in de markt speelt en zitten dus gewoon te slapen.

 

>:( Kom op zeg, wat een zwakke visie. Er zijn legio ondernemers die wel degelijk weten wat er in de markt speelt en keihard werken maar door tegenslag, beetje pech en omstandigheden geen (in een ander zijn ogen) succesvol ondernemer worden.

 

Je maakt me nieuwsgierig, heb je voorbeelden ?

RetailAnalist en Adviseur Detailhandel | Zet winkels ( weer) op de rails.

Geplaatst:

TwaBla

 

Een gekend psychologisch fenomeen. Succes wordt toegeschreven aan eigen vaardigheid, terwijl falen wordt geweten aan externe omstandigheden. Nooit geluk dus en altijd pech.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

RiVe

Zonder geluk vaart niemand wel. Je kunt je eigen voorspoed en geluk hooguit beïnvloeden, maar het hangt ook af van zaken die je niet in de hand hebt.

 

Voornamelijk hard werken en een beetje geluk. En waardeer die momenten van geluk. ;)

Je hebt ze echt nodig.

 

Geplaatst:

Kena

 

Een gekend psychologisch fenomeen. Succes wordt toegeschreven aan eigen vaardigheid, terwijl falen wordt geweten aan externe omstandigheden. Nooit geluk dus en altijd pech.

 

inderdaad ;D

Geplaatst:

r.i.p. Ruben van den Oord

Hard werken en niet al te veel pech hebben.

Geplaatst:

dilelie

Om succes te behalen, en vervolgens een vorm van geluk te kunnen kopen, is op de juiste manier hard werken een factoor. Iedereen zou hard kunnen werken, maar slim en goed hard werken zijn belangrijk.

 

www.ikspamgraag.nl

Geplaatst:

dannyverhoeven

Geluk in zaken doen bestaat niet.

 

Diegene die in een ander zijn/haar ogen wel "geluk" hebben zijn gewoon goed bezig en weten wat er in de markt speelt en profiteren daarvan voordat anderen dat in de gaten hebben.

 

Soms is het krijgen van een deal ook een kwestie van gunnen. Dat noem ik ook geluk hebben.

 

Daarnaast is er een mooi gezegde hierover:

"The harder i work the luckier i get"

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Geplaatst:

willemj

Toen ik net voor mezelf begon gaf een klant een aanbeveling aan één van zijn relaties voor één van mijn diensten (systeembeheer) Toevallig zag deze nieuwe klant dat ik ook software maak en dat heeft me een aantal jaar een flink stuk van mijn omzet opgeleverd. Geluk dat deze klant dat zag. Dom dat ik niet harder had gewerkt aan het zichtbaar zijn van mijn kunnen.

 

Echt geluk is iemand toevallig ontmoeten in een lift die je enorm kan helpen. Maar zelfs in dat geval moet je je 'elevator pitch' paraat hebben en dat is hard werk.

 

 

Geplaatst:

H.G.

Geluk kan inderdaad een factor spelen, hard werken is mijn inziens een must.

Zonder hard te werken is het haast niet mogelijk.

Slapend rijk worden zijn er nog maar weinigen gelukt.

Geplaatst:

Stoffenwinkel

hard werken is weliswaar nodig maar wel op de juiste manier. Goede beslissingen nemen is erg belangrijk.

 

ik ken een aantal ondernemers die denken dat hard werken de oplossing is voor alles, dus nog meer uren, ds nog harder lopen en dan komt het wel goed.

 

Dat is dus niet zo, je moet wel met de goede dingen bezig zijn. Het is wel zo dat er maar weinig mensen zijn die het redden met niet hard werken ;D ;D ;D

 

Mijn man zit in de landbouw en daar zien we voorbeelden te over van boeren die maar door kachelen en zich niet afvragen waar ze mee bezig zijn. Als je bijv alles nog met een kruiwagen doet terwijl iedereen een tractor heeft...... nou ja dan werk je heel hard, maarre dan ga je het niet redden!

(geloof me ze bestaan, ik ben deze week nog bij eentje op bezoek geweest!)

Geplaatst:

electra

Geluk en pech beginnen al bij je geboorte. Daarna moet je er zelf het beste van maken.

Geplaatst:

Maarten Stevens

Als ik terug ga naar de vraag tav de webshop kom ik op het volgende uit (nav mijn webshops)

 

Van belang:

1 Goed domein

2 Goed content/product

3 Goede linkbuilding

4 Geduld en hard werken

5 Beetje geluk

 

1

Zonder goed domein heeft het weinig zin om op de juiste zoektermen hoog in Google te komen. Je moet dan een nieuwe productnaam/merknaam maken en daar veel mee adverteren zodat je veel zoekers krijgt naar je naam.

Beste is dus een goed generiek domein. Heb zelf een webshop gehad met een B domein en dat liep niet. Heb op een A domein een landingpage gezet en ineens schiet de verkoop omhoog en krijg ik bezoekers via het A domein die ik via B niet kreeg. Alleen het domein maakte het verschil al.

 

2

Je kan wel een goed domein hebben maar als je teksten, prijzen en producten niet goed zijn doe je dat succes weer teniet. Ze zullen dan naar je naaste concurenten gaan. Dus zorg dat je inhoud goed is, anders verlies je de bezoekers als nog!

Persoonlijk denk ik dat dit ondergeschikt is aan 1, de domeinnaam. Mensen kijken in 90% van de gevallen niet verder dan pagina 1 van Google dus een goedkopere concurent op pagina 5, daar zul je niet veel last van hebben. Maar je concurenten op pagina 1, daar zul je wel last van hebben!

 

3

Een goed domein en goed content is niet genoeg. Zorg voor goede linkbuilding op relevante pagina's en zoektermen. Dat zal je helpen in Google hoog te komen en hoog in Google = bezoekers/klanten

 

4

Een webshop heeft tijd nodig om te groeien. In Google duurt dat 3 a 4 maanden tot een half jaar om te ranken. Zo niet een jaar op een zoekterm met veel goede concurentie. Webshops/internet is van de lange adem. Neem de tijd, de meeste concurenten stoppen na een jaar dus dat is in je voordeel. Ondertussen natuurlijk niet stil zitten maar gewoon doorgaan!

 

5

Als laatste een beetje geluk. Een concurent die stopt, een domeinnaam die je op de kop kan tikken, een concurent die een penalty krijgt, enz. Dit zal een beetje helpen. Maar als je 1-4 goed doet zul je het niet nodig hebben!

 

In welk niche zou je de webshop willen beginnen?

 

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Geplaatst:

Y Happy Level

Als ik terug ga naar de vraag tav de webshop kom ik op het volgende uit (nav mijn webshops)

 

Van belang:

1 Goed domein

2 Goed content/product

3 Goede linkbuilding

4 Geduld en hard werken

5 Beetje geluk

 

1

Zonder goed domein heeft het weinig zin om op de juiste zoektermen hoog in Google te komen. Je moet dan een nieuwe productnaam/merknaam maken en daar veel mee adverteren zodat je veel zoekers krijgt naar je naam.

Beste is dus een goed generiek domein. Heb zelf een webshop gehad met een B domein en dat liep niet. Heb op een A domein een landingpage gezet en ineens schiet de verkoop omhoog en krijg ik bezoekers via het A domein die ik via B niet kreeg. Alleen het domein maakte het verschil al.

 

2

Je kan wel een goed domein hebben maar als je teksten, prijzen en producten niet goed zijn doe je dat succes weer teniet. Ze zullen dan naar je naaste concurenten gaan. Dus zorg dat je inhoud goed is, anders verlies je de bezoekers als nog!

Persoonlijk denk ik dat dit ondergeschikt is aan 1, de domeinnaam. Mensen kijken in 90% van de gevallen niet verder dan pagina 1 van Google dus een goedkopere concurent op pagina 5, daar zul je niet veel last van hebben. Maar je concurenten op pagina 1, daar zul je wel last van hebben!

 

3

Een goed domein en goed content is niet genoeg. Zorg voor goede linkbuilding op relevante pagina's en zoektermen. Dat zal je helpen in Google hoog te komen en hoog in Google = bezoekers/klanten

 

4

Een webshop heeft tijd nodig om te groeien. In Google duurt dat 3 a 4 maanden tot een half jaar om te ranken. Zo niet een jaar op een zoekterm met veel goede concurentie. Webshops/internet is van de lange adem. Neem de tijd, de meeste concurenten stoppen na een jaar dus dat is in je voordeel. Ondertussen natuurlijk niet stil zitten maar gewoon doorgaan!

 

5

Als laatste een beetje geluk. Een concurent die stopt, een domeinnaam die je op de kop kan tikken, een concurent die een penalty krijgt, enz. Dit zal een beetje helpen. Maar als je 1-4 goed doet zul je het niet nodig hebben!

 

In welk niche zou je de webshop willen beginnen?

 

 

 

 

Strookt een beetje met wat je hier zegt:

 

 

 

Ik denk dat je de hoeveelheid werk van de webshop overschat.

Geplaatst:

Micha van Veen

Even wat goedbedoeld gemurmel mijnerzijds.

 

Ik heb de afgelopen maand 2 nieuwe webshop klanten mogen verwelkomen. In de loop van de jaren merk ik dat ik mijn wervings gesprekken tegenwoordig als een soort van enthousiast adviserend / sceptisch / beschermend voer. Ik merk dat ik steeds sceptischer wordt als mensen bij mij komen voor een bepaalde oplossing. Puur om het feit dat ik mij in eerste instantie mij afvraag of degene wel een idee heeft waar hij/zij zich instort.

 

Maarten S heeft een goede pragmatische opsomming waar ik tot zekere hoogte achter sta. Maar wat ik probeer over te brengen aan starters is dat zij moeten beseffen dat een online versie van een winkel net zo veel of soms nog wel meer werk met zich meebrengt dan een fysieke winkel. Bij een fysieke winkel zijn allerlei zaken vanzelfsprekend. Voorraad, aankleding, presentatie, personeel, kennis en aanspreekbaarheid. Maar al die persoonlijke zaken zijn online niet aanwezig, dus om jezelf te onderscheiden van de rest is veel moeilijker. Een klant welkom heten in een winkel is een voordeel wat online niet aanwezig is. En juist omdat de online wereld (SEO, Conversie en weet ik veel wat) een ontastbaar iets is voor veel mensen, maakt het lastig om dit over te brengen. En niet zozeer op korte termijn, omdat in enthousiasme mensen er echt voor willen gaan en ook doen. Maar vooral in de lange termijn om dit vol te houden.

 

Dus naar mijn mening is de kern van het succes het volgende:

Hard werken, veel leren, kwaliteit, goede producten met passionele beschrijvingen, hele goede foto's, goede levering en nazorg, transparantie, klantenbinding en nogmaals heel hard blijven werken.

 

En zelfs dit biedt geen garantie tot succes.

 

Veel succes,

 

Micha

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Geplaatst:

Fruitbomb

Hallo Freek,

vooral hard werken denk ik. Geluk is niet iets waar je op kunt rekenen daarom heet het ook 'geluk'.

Hard werken en natuurlijk slim werken.

To see, or not to see

Geplaatst:

ronaldinho

Een klant welkom heten in een winkel is een voordeel wat online niet aanwezig is.

Ik ben het in een webwinkel nog niet tegengekomen, maar op een andere site wel: bij binnenkomst - of na een bepaalde tijd - wordt er een chatvenster geopend: "Welkom, kijk gerust even rond. Als u vragen heeft, iets specifieks zoekt of meer informatie wilt, helpen we u via de livechat graag persoonlijk verder".

 

Lijkt mij zeker in specifieke branches best wel handig.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.