• 0

900.000 euro om ondernemers gratis les te laten geven ...

http://www.ondernemersfacts.nl/index.php/de-dubbele-boodschap-van-jong-ondernemen/

>;(

 

"Vandaag werd bekend dat de stichting Jong Ondernemen 900.000 euro subsidie krijgt van het Ministerie van Economische Zaken om ondernemers les te laten geven op scholen en universiteiten. Als vrijwilliger welteverstaan, dus onbetaald. Over waar al dat geld dan voor nodig is, zwijgt de stichting in alle toonaarden."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

In aanvulling op mijn reactie op ondernemersfacts.nl wil ik hier ook nog wel even iets kwijt over hoe dingen irl kunnen lopen.

 

In maart 2013 kwam Maurits op HL terecht met een vraag over hoe hij sponsoren zou kunnen werven voor zijn ondernemingsplannenwedstrijd.

 

Ik gaf in dat topic al aan dat hij er verstandig aan zou doen alvast contacten te leggen met vervolgopleidingen om te kijken of er op die manier aangesloten zou kunnen worden bij studierichtingen die iets doen met ondernemerschap.

 

Diezelfde week was ik in Utrecht en kwam mij ter ore dat de Hogeschool Utrecht bezig was met een incubator voor de studenten van de hogeschool. En dus nam ik via pm contact op met Maurits en heb hem uitgenodigd om eens te komen praten over de mogelijkheden die StudentsInc voor hun zou kunnen bieden.

 

Daar kwamen wij (Nils de Witte en ik) er al snel achter dat de vereniging van Maurits blijkt te bestaan uit een groep zeer enthousiaste en zeer gedreven leerlingen die nu regelmatig op de locatie van StudentsInc samen komen om te vergaderen over hun ondernemingsplannenwedstrijd.

 

Niet alleen dat, we (InnoSquad) hebben er al een leerling van deze groep langs gehad die een hartstikke leuk idee heeft voor een geheel nieuw type koptelefoon.

 

Ook tijdens onze gesprekken met volwassen ondernemers hebben we het soms over deze groep enthousiaste leerlingen die, zoals Maurits al aangeeft, elkaar met hun enthousiasme aansteken met het ondernemersvirus.

En zo kwam het dat vorige week een van onze afspraken spontaan aangaf wel als sponsor te willen fungeren voor de ondernemeingsplannenwedstrijd van Maurits en zijn mede organisatoren.

 

 

Wat in Utrecht gebeurt doe ik nu in het klein in Brabant. Samen met een student van Avans (Advanced Business Creration) ontwikkelen wij nieuwe concepten met als doel om die ook daadwerkelijk in de markt te zetten. Ook dat werkt aanstekelijk in zijn omgeving en zie je dat andere jongeren ook na gaan denken over ondernemerschap.

Wat mij betreft mag daar best een incubator naar het voorbeeld van Studentsinc in Utrecht uit voortkomen. (Hallo Avans)

 

Het enige wat deze ondernemers jongeren echte tegenhoud is . . . het onderwijs.

Wat blijkt, Hogescholen en Universiteiten zijn eigenlijk helemaal niet ingericht op ondernemende studenten. Ondanks dat de Hogeschool Utrecht nu een eigen incubator heeft ondervinden leerlingen veel weerstand van hun eigen docenten als het gaat over zoiets als afstuderen in je eigen bedrijf. Daar moet dus nog wel wat werk verricht worden.

 

Resumerend, zorg dat leerlingen op scholen de juiste faciliteiten krijgen en toegang hebben tot de juiste mensen en dan lijkt het er op dat alles vanzelf gaat (bij wijze van dan). Zorg ook dat er vanaf moment een toekomstperspectief is, geef ze dus niet als opdracht een onderneming opzetten die ze aan het einde van hun opdracht weer op moeten heffen. (niet te geloven!)

Op dit moment is het van belang dat de onderwijsinstellingen zelf door krijgen dat als je ondernemen een onderdeel is van je opleiding je de leerlingen ook de ruimte moet geven om dat in de praktijk te brengen.

Lijkt me een mooi klusje voor de Stas onderwijs, zorgen dat er van hogerhand druk wordt uitgeoefend om het onderwijs zo in te richten dat studentondernemers de ruimte krijgen om af te studeren binnen hun eigen bedrijf.

 

Zoals Maurits zelf al aangaf, als andere leerlingen het enthousiasme zien waarmee hun medestudenten aan het ondernemen slaan dan werkt dat aanstekelijk en gaan ook zij zich afvragen of het misschien iets voor hun is.

 

 

Overigens liggen hier ook interessante kansen voor de ondernemers in het algemeen.

Je kunt je voorstellen dat hier een soort ruilhandel mogelijk is. Studenten doen iets voor een ondernemer, bijvoorbeeld onderzoek, in ruil voor die werkzaamheden doet de ondernemer iets terug voor de onderneming van de studentondernemer.

 

Ondernemers die dat leuk lijkt om daar iets mee te doen kunnen bijvoorbeeld op 20 september meedoen aan het webinar "Meet & Greet met studenten Hogeschool Utrecht en ondernemers"

Dit event is opgezet door Nils de Witte van de HU en Perry Smit van Syntens.

Link naar reactie
  • 1

Het is wel heel makkelijk stichtinkje-bashen vandaag zeg. De blogger uit de openingspost van Annedien is met grof geschut op Twitter zijn mening aan verkondigen, en wordt uitgenodigd voor een gesprek. Het ware inderdaad netter geweest als de jaarverslagen (en de loonstroken van alle medewerkers) online hadden gestaan, maar soit.

 

Overheid wil iets leuks, want een of andere minister heeft bedacht "meer ondernemers is meer goed, en goed is beter". Overheid richt stichtinkje op, zoekt daar een bestuur bij. Bestuur zoekt medewerkers en gaat aan de slag. Je kunt vinden dat die 900.000 euro belastinggeld beter besteed had kunnen worden en dat die 900.000 euro uit het bedrijfsleven beter gewoon als winst belast en en als dividend uitgekeerd had kunnen worden. Wellicht ben ik er zo een die dat vind, ik weet nog niet zeker of ik 'lessen in ondernemerschap' heel veel vind toevoegen.

 

Dát kun je de stichting echter niet kwalijk nemen, vind ik.

 

Als je wél vindt dat het nuttig is dat er 1,8 miljoen in "jonge ondernemers" wordt gestopt, kun je heel wel vinden dat de huidige Stichting er een armetierig potje van maakt, maar dan ga je bij het ministerie van ELI langs en hou je een goeie pitch en doe je het voortaan zelf, en beter.

 

 

 

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
  • 1

Het is wel heel makkelijk stichtinkje-bashen vandaag zeg.

Het is wel heel gemakkelijk een dik gesubsidieerde club die anderen voor niks aan het werk zet als slachtoffer neer te zetten van een stel goed geïnformeerde verontwaardigde individuen zeg. Voor die 1,8 miljoen gemeenschapsgeld mag je best een kritisch geluid fatsoenlijk en onderbouwd van repliek voorzien.

(Overigens: er zijn heel veel stichtingen die anderen voor niks laat werken, vrijwilligers inzetten is op zich normaal en redelijk)

 

Te stellen dat je geen kritiek zou mogen hebben en zelf moet gaan pitchen met iets is een non-argument.

Ik kan ook iets vinden van een steenkolencentrale zonder dat ik zelf een schonere energiecentrale hoef te bouwen nietwaar.

 

Weliswaar zitten er vast wat speculaties in die misschien niet kloppen, maar het gedrag en de verslagen van andere mensen die ervaring hebben met deze partij doet wel het nodige vermoeden. Het zou fantastisch zijn als we er allemaal naastzitten!

 

Link naar reactie
  • 1

Heb deze discussie met belangstelling gelezen. Persoonlijk doe ik ook wel eens wat op een hoge school in Breda. Daar zou ik een km vergoeding voor kunnen krijgen maar die heb ik geweigerd. Ik vond het namelijk leuk om te doen en ook nog eens erg leerzaam. De wereld veranderd in rap tempo en de jeugd (studenten) staan aan de basis van die verandering. Door zaken uit te leggen en vragen te beantwoorden krijg je bovendien weer inzicht in je eigen sterktes en zwakten. Bovendien kom ik vrijwel altijd met ideeën thuis.

 

Je krijgt er als ondernemer dus ook wat voor terug. Gratis! Heb me dan nooit ook maar een beetje geërgerd aan het feit dat leraren betaald krijgen. Sterker, daar heb ik zelfs nooit aan gedacht.

 

Als je gevraagd wordt om ergens gratis aan mee te werken heb je een keuze. Ik zeg: DOEN.

 

Link naar reactie
  • 1

Vind het een ronduit ongemakkelijk dat er constant naar de effectiviteit van voorlichting richting een niet perse voor het ondernemerschap geïnteresseerde doelgroep wordt gekeken.

 

Als we naar sport-trainingen kijken en de effectiviteit meten aan de hand van het aantal geproduceerde kampioenen is het resultaat abominabele. Toch zal niemand zeggen dat het subsidiëren van een sportvereniging die grotendeels op vrijwilligers draait weggegooid geld is. Waarmee ik wil zeggen, en heb het al eerder gezegd in deze draad, dat alle zaken die belangrijk zijn voor ondernemers ook van pas komen in ieders dagelijks leven.

 

Ik zou veel meer geïnteresseerd zijn in de effectiviteit van de programma's op de mensen die wel ondernemer zijn geworden. En daarvan, val opnieuw in herhaling, staat vast dat kennis een kritische succesfactor is. En Linde heeft natuurlijk een punt als ze zegt dat ze niet voor niets subsidie hebben gekregen en grote bedrijven niet voor niets ook zwaar investeren in deze stichting.

 

Is de bron van de kritiek, vraag ik me af, niet vrees van consultants en adviseurs dat ze een deel van hun werk (inkomen) verliezen als anderen dat gratis adviezen en begeleiding geven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Vind je 15 veel of juist heel weinig? Ik vind het niet erg veel en bovendien vind ik de kosten ook niet indrukwekkend.

 

Het gaat om heel Nederland en ook nog alle vormen van onderwijs; lager, middelbaar en hoger. De subsidie is 900.000 euro voor 3 jaar. Dus elke medewerker, noem het voor mij part een manager, kost de samenleving 20.000 euro per jaar. Dat is inclusief kantoor, leaseauto's en alle onkosten.

Heb je enig idee hoeveel mensen er bijvoorbeeld bij Syntens werken en wat dat kost? Of hoeveel er naar innoverende bedrijven gaat in de vorm van allerhande subsidies waar een hele bedrijfstak aan subsidieadviseurs een rijk belegde boterham aan verdienen? Is dat doelmatig?

 

Maar ik ga me terug trekken uit deze "discussie". Wie betere ideeën heeft moet daar zelf maar iets voor opzetten en daar subsidie voor vragen. ;D

Link naar reactie
  • 1

Toen ik naar school ging werden ondernemers afgeschilderd als zakkenvullers (niet op school, maar dat was zo'n beetje de teneur) en was het ideaal voor veel middenklassers een 'baan voor het leven' bij de overheid of in zun andere institutie. Het onderwijs dat enigszins naar ondernemen rook was Economie I (macro) en Economie II (boekhouden).

 

Na school organiseerden we met een klein clubje schoolfeesten, filmvoorstellingen, tripjes naar het theater, examencafe's en zo nog wat. Dat vergde planning, inkoop, marketing, kasbeheer etc. Dat liep zo goed dat we konden gaan investeren uit opgebouwde reserves en zo de kosten per keer verlagen. We kochten ons eigen podium en een oude filmprojector. Je snapt het al: dat was ondernemen.

 

Nou kun je nog zo veel praters uitnodigen en boekjes uitdelen, maar ondernemen leer je pas door het te doen. Dat hoeft niet iedereen leuk te vinden. Ik denk desondanks wel dat het onderdeel moet zijn van het curiculum, want ondernemen is zo belangrijk in allerlei domeinen. Ondernemen is 'iets zien' en er vervolgens 'iets aan doen'. Ondernemen is belangrijk als we niet opgezadeld willen worden met nog meer mensen die afwachten tot het voor hen geregeld wordt.

 

Het huidig overheidsbeleid en de subsidies die daaruit voortkomen, zijn misschien wat al teveel gebaseerd op opportunisme. Er is een crisis, de werkeloosheid stijgt, de arbeidsmarkt is geflexibiliseerd en de statistieken suggereren dat NL achterblijft. Dus pomp maar wat geld in een initiatief met maatschappelijk draagvlak.

 

Dat kan veel beter. We leven in een tijd waarin iedereen op elk moment de informatie kan ophalen die ie nodig heeft. Dat maakt initiatief belangrijk. Das geen excuus om het onderwijs af te schaffen, maar wel aanleiding om eens goed na te denken over basisvaardigheden en -kennis en de manier waarop onderwijs wordt aangeboden. Laat een paar wijze mannen een mooie matrix maken met gewenste kennis en vaardigheid, en zet vervolgens een Open Source School op met een Edu Cloud waar docenten en leerlingen uit kunnen putten. Geef meer ruimte voor initiatief aan docenten en studenten. Dan staat ondernemen ineens in het hart van het onderwijs.

 

Waar het misschien ook hoort.

 

(en iets minder kattig op Jong Ondernemen svp)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet bekend met het werk van de stichting Jong Ondernemen.

 

Wel was ik laatst aanwezig bij een presentatie van een van de oprichters van die stichting. De presentatie was volgens mij vooral bedoelt om zijn nieuwe boek te pluggen. In de presentatie somde hij vooral op in welke bedrijven hij allemaal wel niet aandelen gehad had. Ik had eigenlijk het idee dat hij de stichting wilde gebruiken om zelf mooie sier mee te maken omdat het publiek bestond uit jonge ondernemers. Dat gaf mij geen fijn gevoel bij de stichting zelf. Dit verhaal versterkt mijn gevoel daarin.

 

En "een stichting die gerund wordt als bedrijf". Dat is gewoon een wolf in schaapskleren. Noem het dan gewoon Jong Ondernemen BV en schrap die subsidie en laat zien dat je inderdaad kan ondernemen om zodoende het goede voorbeeld aan de jongste generatie te geven.

 

Lees ook de reactie van Nico Schouten op de blog eens. Daar ben ik het volledig mee eens.

 

Gebruik die 9 ton per jaar om jonge ondernemers een middagje wat te laten vertellen op een school en geef ze daar 1000 euro voor. Kan je 900 hoogwaardige presentaties laten geven per jaar. Snijdt aan 2 kanten; 1000 euro is best veel geld voor een jonge ondernemer dus je steunt ook direct ook zijn bedrijf!

Link naar reactie
  • 0

Ongelooflijk inderdaad, voor 300.000 per jaar kun je 8,5 FTE inhuren op basis van 35.000 per jaar. Reken daar nog eens de helft van het bedrijfsleven bij en je hebt 17 man full-time aan het werk. Natuurlijk erg versimpeld, maar een Stichting met subsidie zou openheid van zaken MOETEN geven. Ik zou graag meewerken om scholieren te inspireren (zelfs gratis), maar niet op deze manier.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik word sowieso een beetje groen en geel van alle zogenaamde goede doelen en stichtingen.

 

Ik behandel momenteel voor o.a. een leasemaatschappij de kredietaanvragen. De hoeveelheid stichtingen die een auto willen leasen ik voorbij zie komen is absurd. Met name omdat de kleinste auto een BMW 5 serie of een volvo XC** is.

 

Dit is ronduit verspilling van belastinggeld en hoop dat er zeer hard ingegrepen wordt indien blijkt dat die 900K met name het salaris van de bestuurders is.

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0
En "een stichting die gerund wordt als bedrijf". Dat is gewoon een wolf in schaapskleren. Noem het dan gewoon Jong Ondernemen BV en schrap die subsidie en laat zien dat je inderdaad kan ondernemen om zodoende het goede voorbeeld aan de jongste generatie te geven.

Dat een stichting gerund wordt als een bedrijf is niet vreemd en komt heel veel voor. Het is gewoon een rechtsvorm met veel vrijheid. Het enige wat de stichting niet mag is als doel hebben uitkeringen uitkeren aan haar oprichters en bestuurders (waarbij aangemerkt moet worden dat een uitkering iets anders is dan bijvoorbeeld salaris of vergoedingen). En het lijkt mij eigenlijk heel gezond dat een stichting verstandig met centjes om gaat, zoals in het bedrijfsleven ook de bedoeling is.

 

Gebruik die 9 ton per jaar om jonge ondernemers een middagje wat te laten vertellen op een school en geef ze daar 1000 euro voor. Kan je 900 hoogwaardige presentaties laten geven per jaar. Snijdt aan 2 kanten; 1000 euro is best veel geld voor een jonge ondernemer dus je steunt ook direct ook zijn bedrijf!

Dat vind ik best een goede optie ;D

En als je er € 500,00 van maakt dan is het nog veel geld voor een startende ondernemer en kun je 1.800 presentaties laten geven. Lijkt mij een hele zinnige besteding van overheidsgeld. Zeker als je nagaat dat het niet om €900k maar om €1.8m gaat - kun je dus 3.600 hoogwaardige presentaties laten verzorgen.

 

Maar goed, er is ook zoiets als coördinatie en overhead - laten we het op 2.500 presentaties per jaar hebben. Die kun je bijna niet slijten hoor 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ongelooflijk inderdaad, voor 300.000 per jaar kun je 8,5 FTE inhuren op basis van 35.000 per jaar. Reken daar nog eens de helft van het bedrijfsleven bij en je hebt 17 man full-time aan het werk. Natuurlijk erg versimpeld, maar een Stichting met subsidie zou openheid van zaken MOETEN geven. Ik zou graag meewerken om scholieren te inspireren (zelfs gratis), maar niet op deze manier.

 

Blijkbaar is het wel heel erg veel werk om ondernemers te overtuigen om gratis aan de slag te gaan. Werk is tijd en tijd is geld...

Link naar reactie
  • 0

...maar een Stichting met subsidie zou openheid van zaken MOETEN geven.

Maar die plicht is er dus niet bij een stichting.

Meestel is er wel vanuit de subsidiegever de eis om een accountantsverklaring te overleggen waaruit blijkt dat het subsidiegeld op de juiste wijze is gebruikt. Laten we hopen dat de overheid dat ook in dit geval als eis oplegt.

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Ik word sowieso een beetje groen en geel van alle zogenaamde goede doelen en stichtingen.

 

Ik behandel momenteel voor o.a. een leasemaatschappij de kredietaanvragen. De hoeveelheid stichtingen die een auto willen leasen ik voorbij zie komen is absurd. Met name omdat de kleinste auto een BMW 5 serie of een volvo XC** is.

 

Dit is ronduit verspilling van belastinggeld en hoop dat er zeer hard ingegrepen wordt indien blijkt dat die 900K met name het salaris van de bestuurders is.

 

Hoe kun je nou aan de rechtsvorm beoordelen of het om een goed doel gaat? Er zijn ook hele commerciële bedrijven die de stichting als rechtsvorm kiezen. Of dat handig is is een tweede en lijkt mij vooral een fiscaal en juridisch verhaal. Maar om daar nou een moreel oordel over te gaan vellen ;)

 

Met betrekking tot de opmerking over het gebruiken van de subsidie voor het salaris van de bestuurders: lijkt mij een terechte zorg en vandaar ook vaak de eis van de accountantsverklaring.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hoe kun je nou aan de rechtsvorm beoordelen of het om een goed doel gaat? Er zijn ook hele commerciële bedrijven die de stichting als rechtsvorm kiezen. Of dat handig is is een tweede en lijkt mij vooral een fiscaal en juridisch verhaal. Maar om daar nou een moreel oordel over te gaan vellen ;)

 

Met betrekking tot de opmerking over het gebruiken van de subsidie voor het salaris van de bestuurders: lijkt mij een terechte zorg en vandaar ook vaak de eis van de accountantsverklaring.

 

Het gaat om de combinatie goed doel en stichting. Bijna vanzelfsprekend is de bedrijfsactiviteit een factor tijdens het nemen van een besluit.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

 

Hoe kun je nou aan de rechtsvorm beoordelen of het om een goed doel gaat? Er zijn ook hele commerciële bedrijven die de stichting als rechtsvorm kiezen. Of dat handig is is een tweede en lijkt mij vooral een fiscaal en juridisch verhaal. Maar om daar nou een moreel oordel over te gaan vellen ;)

 

Met betrekking tot de opmerking over het gebruiken van de subsidie voor het salaris van de bestuurders: lijkt mij een terechte zorg en vandaar ook vaak de eis van de accountantsverklaring.

 

Het gaat om de combinatie goed doel en stichting. Bijna vanzelfsprekend is de bedrijfsactiviteit een factor tijdens het nemen van een besluit.

Puur voor mijn nieuwsgierigheid: is deze combinatie voor jouw opdrachtgever een reden om een aanvraag af te keuren?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

...maar een Stichting met subsidie zou openheid van zaken MOETEN geven.

Maar die plicht is er dus niet bij een stichting.

Meestel is er wel vanuit de subsidiegever de eis om een accountantsverklaring te overleggen waaruit blijkt dat het subsidiegeld op de juiste wijze is gebruikt. Laten we hopen dat de overheid dat ook in dit geval als eis oplegt.

 

Hopen? De overheid heeft toch verantwoording af te leggen.

Of kan dat alleen in een parlementaire enquête?

Link naar reactie
  • 0

Als je Googlet op "jaarverslag jong ondernemen" krijg je wel allerlei hits van voorgaande jaren maar als je er op klikt krijg je een "node not found". Da's nou jammer, want best interessant.

 

Wat natuurlijk wel zo is, is dat je een stichting kunt oprichten zoals je goeddunkt (doelstelling) en dat als de Overheid er brood in ziet ze dat kunnen sponsoren. Dat kan ook promotie van linksbenig hoefhinkelen zijn.

 

Welke politicus zou het leuk vinden hier kamervragen over te stellen? ;D

Link naar reactie
  • 0
Als je Googlet op "jaarverslag jong ondernemen" krijg je wel allerlei hits van voorgaande jaren maar als je er op klikt krijg je een "node not found". Da's nou jammer, want best interessant.

Er is wel een google webcache van 5 juni 2013. Wel frappant ::) dat deze pagina's nu verdwenen zijn....

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Point Taken Marcel, en dank voor het tegengeluid: dat is ook nodig!

 

Ik vel overigens geen oordeel over de stichting, heb me er niet in verdiept. Maar ik vind het wel frappant dat de jaarverslagen een week geleden nog op de site stonden, en nu niet meer. Zo wordt het ook wel erg moeilijk om een mening te vormen.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrepen heb moeten stichtingen de staat van baten en lasten deponeren bij de KvK.

Welk register alleen tegen betaling (...) toegankelijk is.

Maar heeft niet iemand een abonnementje bij de KvK die even wil kijken? ;)

 

Stichting Jong Ondernemen 56817312

Bezuidenhoutseweg 12, 2594AV 's-Gravenhage Rechtspersoon

Link naar reactie
  • 0

Als ik het goed begrepen heb moeten stichtingen de staat van baten en lasten deponeren bij de KvK.

Welk register alleen tegen betaling (...) toegankelijk is.

Maar heeft niet iemand een abonnementje bij de KvK die even wil kijken? ;)

 

Stichting Jong Ondernemen 56817312

Bezuidenhoutseweg 12, 2594AV 's-Gravenhage Rechtspersoon

Helaas, pas m.i.v. 01-07-2014 als de wetswijziging ook doorgang vindt.

 

Wel een gezellige locatie overigens, samen met onder meer MKB Nederland en VNO NCW. Kun je je afvragen wie eigenlijk het initiatief voor deze stichting genomen hebben ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Als je wél vindt dat het nuttig is dat er 1,8 miljoen in "jonge ondernemers" wordt gestopt, kun je heel wel vinden dat de huidige Stichting er een armetierig potje van maakt, maar dan ga je bij het ministerie van ELI langs en hou je een goeie pitch en doe je het voortaan zelf, en beter.

Zo werkt het natuurlijk niet en dat is 1 van de redenen die de verontwaardiging voedt. Je komt alleen bij het ministerie binnen als je de juiste mensen kent (ex-ambtenaar bent) en alleen dan maak je aanspraak op 2 mln om te verdelen onder je vriendjes een stichting als een bedrijf mee te runnen.

 

Een andere reden is dat iedereen weet dat je deze stichting met 2 FTE prima kan draaien als de sprekers vrijwilligers zijn. Die 2 FTE hoeven natuurlijk geen topsalaris, want ze doen goed van gemeenschapsgeld. Trek dan nog eens 100k uit voor wat promotiemateriaal en je zit op een budget van 190k per jaar. Voor dat geld kun je heel wat vrijwilligers voor de klas krijgen. Wat moeten ze met de overige miljoenen?

 

Hier zie je waar de overige miljoenen aan verbrand worden. 15 medewerkers. Voor iedere laag in het onderwijs is er een Business Unit manager, een programmacoordinator, een business development manager en een projectmanager aan het werk. Boven deze laag van managers is er een laag met de commercieel directeur, de operations manager en de algemeen directeur. Dat is een flink management dat in de top van Philips niet zou misstaan. Deze stichting heeft echter geen 200k medewerkers, maar slechts 3 niet-managers.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.