Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HugoSmits
HugoSmits
Beste mensen,
Ik ben de afgelopen jaren werkzaam geweest in de game industrie en heb voornamelijk spellen
gemaakt voor de Nintendo DS. Omdat dit apparaat weinig ram geheugen bevat, is het voor
programmeurs altijd een uitdaging om toch zoveel mogelijk plaatjes erin te krijgen.
Hierdoor heb ik veel geëxperimenteerd met data compressie. Normaal waren deze nieuwe
technieken alleen op games toepasbaar. Echter heb ik nu een nieuw algoritme uitgevonden dat
plaatjes,zonder verlies van kwaliteit, gemiddeld 30% beter kan comprimeren dan bijvoorbeeld PNG.
Het formaat is uit te bouwen naar lossy en video. Daarnaast is het patenteerbaar.
Met deze nieuwe techniek wil ik een website en app bouwen waarmee mensen makkelijk media
kunnen delen. Eigenlijk zoals bijvoorbeeld wetransfer.com (Nederlands bedrijf, 100 miljoen waard) of
tinypic.com.
Het grote verschil tussen bovenstaande websites en mijn site zit hem voornamelijk in de nieuwe
techniek.
De huidige sites hebben allerlei limieten ingebouwd zodat de servers niet overbelast raken.
Zo gebruiken de meeste een lossy formaat als JPG, waardoor er flink kwaliteit verlies plaats vind.
Daarnaast mogen hoge resolutie foto’s vaak niet worden geupload.
Met mijn nieuwe formaat is het mogelijk om zonder enige vorm van kwaliteit verlies straks hoge
resolutie foto zonder enige limieten up te loaden.
Dit is bijzonder nuttig voor professionals en studenten in o.a. de fotografie,modellen,
vormgeving,media en design branche. Dit is alleen in Nederland al een ontzettend grote groep, waar
ik me in de eerste instantie op wil richten.
Geld wil ik verdienen met advertenties en abonnementen verkopen aan gebruikers
(waardoor extra functionaliteit beschikbaar komt).
Daarnaast kunnen er licenties voor de techniek verkocht worden aan andere partijen.
Op dit moment heb ik de nieuwe techniek draaiend als website en als windows applicatie.
Ik heb een pdfje toegevoegd waarin de bovenstaande info nog wat duidelijk is uitgelegd.
Op dit moment ben ik opzoek naar zakenpartners en investeerders.
Ik heb rond de 2 ton nodig. Dit wordt gebruikt voor het aanvragen van het patent, het bouwen van
de site/app, hosting en het verder ontwikkelen van het formaat (van foto’s naar video).
Mijn vraag is eigenlijk; hoe kan ik dat het beste aan pakken en, hoe kan ik in contact komen met de
juiste mensen hiervoor?
Alvast bedankt!
pivooto_info_v1.pdf
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/48991-nieuwe-data-compressie-methode/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
91 antwoorden op deze vraag