Ik ben net teruggekomen vanuit London (waar ik op een business trip was), speciaal om mijn OB administratie af te ronden, zodat ik deze op tijd kon inleveren bij mijn boekhouder. Van te voren (voordat ik op reis ging) had ik alles (alle digitale inkomende en uitgaande facturen etc) al keurig in mijn eigen email-mappen gezet, zodat ik ze alleen nog maar hoefde af te drukken, om ze in een fysieke map in te kunnen leveren bij mijn boekhouder.
Wat mijn boekhouder wil is dat ik een fysieke klapper inlever waarin o.a.:
- Alle 12 afschriften van mijn zakelijke bankrekening zitten,
- En per afschrift dien ik daarachter alle inkomende en uitgaande facturen te stoppen die betrekking hebben op dat afschrift.
Aangezien we tegenwoordig bijna alle facturen digitaal ontvangen en versturen, diende ik alles wat ik digitaal ontving en verzond, alsnog af te drukken. Dit waren... 150 (!!!) documenten. :-\
Tijdens mijn zakenreis naar London vroeg ik mij af of dit niet anders kan!? De hoofdreden voor mij om terug te keren van deze reis, was het feit dat mij gevraagd wordt door mijn boekhouder een fysieke ordner in te leveren met alle papieren fysiek afgedrukt.
- Waarom is dit nodig voor een boekhouder als alles al digitaal gaat tegenwoordig?
- Ik heb ooit een controle gehad van de Belastingdienst, die mij ook vroeg om alles fysiek aan te leveren bij hun per post. Blijkbaar dient de BD dan fysiek mijn gegevens te kunnen inzien?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Grover
Grover
Ik ben net teruggekomen vanuit London (waar ik op een business trip was), speciaal om mijn OB administratie af te ronden, zodat ik deze op tijd kon inleveren bij mijn boekhouder. Van te voren (voordat ik op reis ging) had ik alles (alle digitale inkomende en uitgaande facturen etc) al keurig in mijn eigen email-mappen gezet, zodat ik ze alleen nog maar hoefde af te drukken, om ze in een fysieke map in te kunnen leveren bij mijn boekhouder.
Wat mijn boekhouder wil is dat ik een fysieke klapper inlever waarin o.a.:
- Alle 12 afschriften van mijn zakelijke bankrekening zitten,
- En per afschrift dien ik daarachter alle inkomende en uitgaande facturen te stoppen die betrekking hebben op dat afschrift.
Aangezien we tegenwoordig bijna alle facturen digitaal ontvangen en versturen, diende ik alles wat ik digitaal ontving en verzond, alsnog af te drukken. Dit waren... 150 (!!!) documenten. :-\
Tijdens mijn zakenreis naar London vroeg ik mij af of dit niet anders kan!? De hoofdreden voor mij om terug te keren van deze reis, was het feit dat mij gevraagd wordt door mijn boekhouder een fysieke ordner in te leveren met alle papieren fysiek afgedrukt.
- Waarom is dit nodig voor een boekhouder als alles al digitaal gaat tegenwoordig?
- Ik heb ooit een controle gehad van de Belastingdienst, die mij ook vroeg om alles fysiek aan te leveren bij hun per post. Blijkbaar dient de BD dan fysiek mijn gegevens te kunnen inzien?
Kan iemand hier meer licht op werpen?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/58197-fysieke-ordner-inleveren-bij-boekhouder-kan-dit-niet-digitaal/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag