• 0

waar vestigen webshop?

we zijn bezig om een bestaand bedrijf te splitsen (activiteiten van huidige bedrijf worden door de eigenaar van dat bedrijf zeer binnenkort beëindigd waarna ik die activiteiten in een nieuw bedrijf opnieuw ga opstarten) en het huidige bedrijf een klein deel van de activiteiten nog tot eind van dit jaar zal voortzetten en daarna helemaal opgeheven zal worden.

 

Activiteiten die ik ga ontplooien zijn de verkoop van goederen via verschillende marktplaatsen in Europa en later ook via eigen webshops.

Ik werk zonder voorraad, haal alle op dat moment verkochte goederen dagelijks op bij groothandels en krijg deel via pakketdienst thuis geleverd.

Binnengekomen spullen worden vervolgens opnieuw verpakt per klant en naar PostNL gebracht voor verzending.

Enige voorraad die ik zal hebben zijn de goederen die retourgekomen zijn en bestellingen die geannuleerd zijn (naar schatting maximaal 9 strekkende meter plankruimte).

 

Nu wilde ik dit dus de eerste 1 a 2 jaar vanuit huis doen (de schatting is dat we tot een 300 orders per dag met zijn 2en zonder extra personeel kunnen verwerken).

Toestemming is gevraagd aan woningbouw, die hebben geen probleem met een webshop vanuit huis en ook vanuit een eventueel tuinhuis hebben die geen probleem. zijn langs geweest, situatie bekeken , plannen aangehoord en schriftelijk toestemming gegeven.

 

Nu is bestemmingsplan van het huis uiteraard wonen dus daarvoor nagekeken en vandaag een afspraak gehad bij de gemeente om daar ook verder te informeren en te vragen naar mogelijkheden van verkrijgen ontheffing.

 

Was echter een zeer onplezierig gesprek bij gemeente met dat een webshop hier in deze stad nooit aan huis gevestigd mag worden, mag geen goederen ontvangen/hebben liggen/verpakken vanuit huis.

Verder meedenken over oplossing zat er echter ook niet in. kwam er op neer dat:

- er zal geen toestemming komen voor het runnen van een webshop vanuit huis, hoe klein het ook is

- ja je kan ontheffing aanvragen, maar hoe haal je in je hoofd dat dat verschil zal maken, dat zal echt niks veranderen.

- nee op industrieterrein mag je ook geen webshop  vestigen

- je zal maar moeten gaan kijken naar opslag (maar die liggen weer op industrieterrein)

 

Wat ik de eerste 1 a 2 jaar nodig heb is een ruimte van 8 tot 25 vierkante meter

Het moet als even kan binnen paar minuten van mijn huis zitten (vanwege o.a. situatie met onze dochter)

Ik verwacht de eerste paar maanden nog verlies te maken met bedrijf omdat er veel zaken verbeterd moeten worden in bedrijfsvoering die allemaal flink wat geld kosten.

Er is vanaf dag 1 redelijk wat omzet, maar met lage marge in begin en met hoge aanloopkosten.

 

De verwachte verliezen zijn bij vestiging vanuit huis goed op te vangen.

 

Ik had al op de industrietreinen (wat dus ook niet mag blijkt nu) hier vlakbij gekeken maar dan kom je al snel bij bedrijfsruimtes van minimaal 50 tot 100 vierkante meter met als snel een kale huur van 700 tot 1000 euro per maand en dan dus nog gas/water/electra/internet/enz.

Dat is financieel dus het eerste jaar niet haalbaar/verantwoord.

 

Daarnaast kan ik daar dus niet de hele dag zitten vanwege zaken met dochter en andere persoonlijke zaken.

 

Verder was er ook niet mogelijk dat de gemeente meedacht waar ik wel zou kunnen vestigen, ze kwamen niet verder dan dat eigenlijk vrijwel alles niet toegestaan is.

 

Hoe en waar kan/mag je een webshop dan wel vestigen als thuis en op industrieterrein niet toegestaan is. een winkelpand in de stad/winkelcentrum is ook geen serieuze optie.

 

Iemand nog ideeën?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
6 minuten geleden, Hans van den Bergh zei:

Beste Daniel,

 

Jij hebt hier zelf advies gevraagd, echter in de situatieschets bij die vraag lijkt het probleem elders te liggen dan jij denkt. Door dan te reageren dat het de reageerders aan de benodigde info ontbreekt, is dan zeker waar,  maar als wij het daarmee moeten doen,  kunnen wij je niet verder helpen. 

Als ik marge verhoog of zoals volgens bepaalde mensen zou moeten alles in bedrijfsplan veranderen bestemmingsplannen hier echt niet ineens. 

Maar zal voortaan dus beter oppassen met plaatsen van vragen. 

En nu hou ik het voor gezien. 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Was geen commentaar op jouw bericht. Maar gezien houding van bepaalde andere hou ik het voor gezien met mijn eigen topic en zoek ik oplossing wel ergens anders. 

Ik maakte in bedoeling ook een algemene opmerking. Ik roep ook van alles, maar adviezen oppakken of feedback verwerken is niet mijn sterkste punt (zonder een tweede ook😉)!

 

Veranderingen zijn lastig voor gewoontedieren zoals mensen en zelfs ondernemers, totdat je de voordelen er van ziet.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
9 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Als ik marge verhoog of zoals volgens bepaalde mensen zou moeten alles in bedrijfsplan veranderen bestemmingsplannen hier echt niet ineens. 

Maar zal voortaan dus beter oppassen met plaatsen van vragen. 

En nu hou ik het voor gezien. 

Dat is jouw goed recht,  maar alleen met relevante,  volledige en juiste informatie bij jouw vragen te verstrekken,  kun je volledige en juiste antwoorden op jouw vragen verwachten. 

Dat is echt wat hier mis is gegaan.

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 2
37 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Maar zal voortaan dus beter oppassen met plaatsen van vragen. 

 

Of de rest van de leden zal voortaan  beter oppassen met het plaatsen van antwoorden op jouw vragen, dat kan natuurlijk ook.

 

Dit doet me (net als vorige week) denken aan de  beroemde woorden van de grote filosoof Michael Philip Jagger:

You can't always get what you want
You can't always get what you want
You can't always get what you want
But if you try sometimes you might find
You get what you need

 

Zo werkt het op Higherlevel ook: niet de antwoorden die je graag zou willen krijgen, maar - verrasssend vaak! -wel de antwoorden die je nodig hebt. 

 

Doe er je voordeel mee!  (Ik heb dat gedaan)

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Daniel_Nijmegen zei:

Als ik... zou moeten ... in bedrijfsplan veranderen bestemmingsplannen hier echt niet ineens. 

 Dan is de conclusie heel simpel: het bedrijfsplan is dan niet goed,  daarin betrek je namelijk ook o.a. Politieke - en Juridische aspecten, en,  zoals je nu gemerkt hebt, doorkruisen die nu jouw doelen...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Hans van den Bergh zei:

 Dan is de conclusie heel simpel: het bedrijfsplan is dan niet goed,  daarin betrek je namelijk ook o.a. Politieke - en Juridische aspecten, en,  zoals je nu gemerkt hebt, doorkruisen die nu jouw doelen...

 

Hans, dat is wel erg rigide. Als een goede soldaat weet je dat niet alles in een plan past. Daar heb jij het afgelopen jaar ook mee te maken gehad. 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, TwaBla zei:

 

Hans, dat is wel erg rigide. Als een goede soldaat weet je dat niet alles in een plan past. Daar heb jij het afgelopen jaar ook mee te maken gehad. 

Klopt haarscherp, Twa, ik was inderdaad ooit een goede militair en ik heb vorig jaar als ondernemer  inderdaad ook iets onderschat, over het hoofd gezien... toen ik daarover hier op HL dan advies vroeg, deed ik mijn best de relevante informatie hiervoor aan te leveren. Dat leverde interessante inzichten op, waar ik mij zeer erkentelijk voor heb getoond en ben met de nuttige adviezen in mijn zak terug gegaan naar mijn plan om mij weer op de kerndoelen te richten en opnieuw te bepalen hoe ik die zou kunnen bereiken en wat daarvoor nodig is. 

 

Ik ben niet blijven ronddraaien in de randverschijnselen. Nu ben ik daardoor zover gekomen dat ik mij financieel rustig nog eens zo'n uitglijder kan veroorloven, zonder dat het mij ernstig zou raken.

 

Precies hierover probeerden wij Daniel te adviseren,  maar hij onthoudt de adviseurs relevante informatie en gaat niet terug maar het plan,  maar blijft zich vastbijten in een randverschijnsel dat hij toch niet kan veranderen. 

 

Oftewel,  door wat ik vorig jaar meemaakte, ben ik misschien wel zijn beste adviseur (practiced what I always preach), maar dat kan alleen als de juiste en meest relevante informatie wordt verstrekt. Hij ziet zijn probleem echter anders... en dan houdt het op...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Dat snap ik. Daniel komt hier elke drie maanden met een bijgesteld plan en aangescherpte inzichten, krijgt elke keer uiteenlopend maar ook goed advies, en maakt briesend zijn eigen keuzes. Lijkt wel een ondernemer. Op kanttekeningen bij zijn dalende marges reageert hij met de stelling dat zijn cijfers zijn doorgerekend door een externe adviseur. Externe adviseur? Daar wemelt het hier van.

 

Nu gaat het over eventuele vestigingseisen aan een webshop. En de ontdekking dat gemeentes daar ingewikkeld over doen. Als je ernaar vraagt. Niet naar vragen dus!

 

Pick your fights... 🤕

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

Wat ik me doorgaans afvraag in dit hele topic.. waarop heeft de TS bepaald dat ie aan detailhandel doet? 
Het ontvangen van goederen, her verpakken en dan weer verzenden, valt naar mijn weten onder logistiek, welke dus op een bedrijventerrein mag worden uitgevoerd.

Desalniettemin zou ik persoonlijk voor een fulfilment partner kijken, gezien de vooropgestelde problemen. Deze zijn er al tegen letterlijk pakketkosten ( €6,95 bij kleine aantallen, goedkoper naarmate het volume groeit). Dit maakt je als bedrijf flexibeler, biedt je meer ruimte je te focussen op het groeien van het bedrijf, de fulfilment partner kan meer volume aan, waardoor je niet tegen FTE beperking aan loopt en last but not least, de all-in tarieven die sommige hanteren biedt ruimte om ook minder goed lopende producten toch op de plank te hebben liggen.

Bovenstaande lost direct je vestigingsprobleem op, gezien je dan niks anders behoeft dan een brievenbus adres met vestigingsrecht, welke bij een partij als all-safe voor pak en beet 50 euro per maand te regelen is.

aangepast door whoeier
typo
Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Ward van der Put zei:

You can’t always plan what you want.

Daar heeft ene mijnheer Deming de pdca-cyclus voor bedacht:

https://www.pdcacyclus.nl/verbetermethoden/plan-do-check-act/

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dat gezien de naam de webshop in Nijmegen gevestigd zou moeten worden? Even snel Google er op los gelaten, daar zijn er al een kleine 40 van, waarbij bij een aantal zo te zien in een woonhuis gevestigd zijn (Streetview). Je zou de gemeente eens kunnen vragen hoe dat zit?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je hebt webshops en je hebt webshops, dat is geen (waarde)oordeel over TS, maar dat is wel de praktijk (diversiteit in omvang en idee over de onderliggende handel van toevallig een persoon of afdeling van een instelling waar je regelmatig mee te maken hebt (krijgt))...

 

één ding wat je TS niet kunt ontzeggen dat ie probeert te verbeteren en durft te vragen. Samenwerking met een logistieke partij (fulfimentbedrijf) vraagt om een ander bedrijfsmodel (die willen/kunnen niet zo snel goederen innemen en direct weer uitleveren onder een marginale vergoeding) en integratie van systemen (en dat wil/kan TS dan mogelijk weer niet).

 

Groet,

 

Highio

 

Edit: zwanzig dreißig Jahre später (Warnung/warning/waarschuwing: nicht für die Arbeit geeignet/NSFW/niet geschikt voor op het werk)

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Toch snap ik TS wel, ik loop ook regelmatig tegen 'de regeltjes' aan.


Gemeente zegt in deze geen webshop te willen in de stad, maar ze bedoelen waarschijnlijk 'geen onnodig vrachtverkeer'  door de straten.
Maar je kan m.i. prima een webshop  'hebben'  en de processen uit de bedrijfsactiviteiten elders onderbrengen zodat de bezwaren niet van toepassing hoeven zijn.
Echter,  de 'regeltjes' zijn vaak niet zo flexibel als de ondernemer zelf 🙂 

Idem zijn er voorbeelden qua 'detailhandel'. Gedefinieerd als 'verkoop aan particulieren'. Oorspronkelijk wordt eigenlijk gewoon de bakstenen winkel bedoeld, maar dat wordt dus alweer doorgetrokken naar webshops. Begrijpelijk dat je niet zomaar overal een winkel kan vestigen, maar een webshop runnen, desnoods alleen dropshipping, heeft niet

de neveneffecten die ment met de regeltjes wil vermijden. Helaas zijn we overgeleverd aan de bureaucreatie in deze... 

 

Link naar reactie
  • 5

om toch even een terugkoppeling te geven:

 

vandaag heel druk mee geweest:

 

op google informatie gezocht

makelaars gebeld

gemeente gebeld die me na enig zoekwerk doorverwees naar Omgevingsdienst regio Nijmegen.

Die stuurde me na meerdere interne telefoontjes  weer terug naar ondernemerspunt (welke ik al 2 keer gesproken had).

Gemeente wederom gebeld en wat verder doorgevraagd en die gingen het intern uitzetten.

Bureau zelfstandige gebeld maar die wisten ook niet goed wat ze er mee aan moesten aangezien ik daarvoor eigenlijk bij ondernemersdesk moest zijn maar daar al geweest was.

De partij gebeld die mijn ondernemingsplan onderzocht heeft. die heeft ook wat zaken uitgezocht en me paar handvatten gegeven.

Daarmee weer verder op internet zitten zoeken en inlezen.

Daarmee een mail opgesteld naar de gemeente betreffende ruimtelijke uitstraling enz. enz.

 

uiteindelijk kreeg ik uurtje terug een telefoontje van ondernemersloket (de persoon die ik 2 keer eerder gesproken had) dat ze goed nieuws hadden.

Daarna via e-mail een bericht gehad waarin bevestigd wordt dat alsnog toegestaan gaat worden.

 

Er is intern contact geweest tussen zo ongeveer alle afdelingen die hiermee te maken hebben waaronder de gemeentelijke bestemmingsplan Jurist en de gemeentelijke handhaver.

Die hebben nogmaals bevestigd dat uit jurisprudentie blijkt dat een webshop (alles wat goederen verkoopt aan consumenten via internet) als detailhandel gezien moet worden en dus niet in woonhuis of bedrijfspand zou mogen.

De handhaver gaf daarbij echter ook aan dat in de gemeente Nijmegen uiteindelijk naar de ruimtelijke uitstraling gekeken wordt en op basis daarvan gehandhaafd wordt.

Dat houd in dat een webshop die GEEN showroom heeft en GEEN afhaal mogelijkheid bied onder aan huis gebonden beroepen geschaard worden en daarmee enkel nog aan de regels voor dergelijke bedrijven hoeven te voldoen.

Deze regels zijn als volgt:

 

In gebouwen die ingevolge deze regels gebruikt mogen worden als woning (inclusief bijbehorende aan- en uitbouwen) is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- en bedrijfsactiviteiten toegestaan, onder de volgende voorwaarden:

a. maximaal 35% van het vloeroppervlak van de woning, inclusief aan- en uitbouwen, mag tot ten hoogste 50 m² worden gebruikt voor een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit;

b. degene die de activiteiten in de woning uitvoert, dient tevens de bewoner van de woning te zijn;

c. de activiteiten dienen qua aard, omvang en uitstraling te passen in een woonomgeving;

d. er mag geen horeca of detailhandel ter plaatse plaatsvinden, uitgezonderd een beperkte verkoop als ondergeschikte activiteit en in relatie met een aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteit;

e. de activiteiten mogen geen nadelige invloed hebben op de normale afwikkeling van het verkeer en geen onevenredige parkeerdruk veroorzaken.

 

In bijgebouwen is de uitoefening van aan huis verbonden beroeps- of bedrijfsactiviteiten niet toegestaan.

 

Regel d. brengt je dan weer in een soort van kringetje maar levert dus uiteindelijk geen probleem meer op.

 

Ik heb in elkgeval de toestemming om vanuit huis te starten zodat ik naar verwachting de komende 1 a 2 jaar vooruit kan. dit was (voor nu, komen er vast nog meer later in proces) het laatste opstaken voor de start van nieuwe bedrijf.

Hoop bedrijf nu met een week of 2 bij de KvK in te kunnen schrijven en per 1 juni de activiteiten te laten starten vanuit nieuwe bedrijf.

 

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Die hebben nogmaals bevestigd dat uit jurisprudentie blijkt dat een webshop (alles wat goederen verkoopt aan consumenten via internet) als detailhandel gezien moet worden en dus niet in woonhuis of bedrijfspand zou mogen.


Precies dat 🙂 Anyway, volharding heeft idd gewerkt. 

Link naar reactie
  • 0
Op 30-4-2019 om 17:09, Daniel_Nijmegen zei:

Overigens net de KvK even gebeld en die moest vooral lachen om de gemeente en stelde ook wat vragen en kwam daarop tot het advies: gemeente negeren en niet verder over vragen maar gewoon in huis vestigen zolang dat geen overlast veroorzaakt omdat met regels van de gemeente inderdaad gewoon helemaal niks mogelijk is.


Good for you 😊 En voor mensen die in hetzelfde schuitje zitten lijkt me bovenstaand advies de beste manier: gewoon beginnen! Zolang er niet drie keer per week een grote vrachtwagen de hele straat blokkeert zullen de buren niet gaan klagen, en zolang de buren niet klagen zal een gemeente of woningstichting hoogstwaarschijlijk ook niet uit zichzelf gaan ingrijpen. 

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

niet altijd,

zo heb ik paar buren die wel zullen klagen (die klaagde al toen er nog niks was)

De ene zijn klasse 1 tokkies en de ander een bejaarde betrapte drugscrimineel (wietplantage).

Die eerste veroorzaken overlast voor gehele wijk, de 2de krijgt vrijwel enkel nog aandacht van die tokkies en moet je daarvoor op dit vlak dus ook oppassen.

Daarmee ooit naar aanleiding daarvan met woningbouw bemiddelingsgesprek gehad waarbij de verzinsels van hun kwamen dat ze heel erg overlast van mij hadden doordat er bedrijf in huis zat (zat daar toen helemaal niet gevestigd maar 50 km verderop)  en dat ze overlast hadden omdat er meerdere keren per week mensen bij hun aan de deur stonden die bij hun om sextoys kwamen vragen opzoek naar "mijn" bedrijf maar dat niet konden vinden. 

En ze zouden elke dag steeds geconfronteerd worden met de aanblik van sextoys (als er wat binnen of uitgaat zit dat in onbedrukte bruine dozen) en er mijn partner zou een hoer zijn enz.

 

Totale onzin dus en woningbouw heeft dat volledig genegeerd, maar geeft wel aan dat ik beter goed geregeld kan hebben.

En dat is het nu, woningbouw heeft officieel toestemming gegeven en de gemeente nu ook.

 

Overigens gaf de gemeente na vragen/suggesties van mij vandaag nog aan dat ze bij toekomstige bestemmingsplannen de vestiging van webshops beter gaan regelen en mogelijk maken .

aangepast door Daniel_Nijmegen
Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Daniel_Nijmegen zei:

De ene zijn klasse 1 tokkies en de ander een bejaarde betrapte drugscrimineel (wietplantage).

Laat dit soort kwalificaties en bijbehorende verhalen maar achterwege op een veel bezocht forum als dit. Het zou aanstootgevend kunnen zijn.  Wees blij dat het uiteindelijk gelukt is...

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Innovatie Strateeg I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  

Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij is dit hele probleem simpel te omzeilen door gebruik te maken van een virtueel kantoor. Dan zit je voor een paar tientjes per maand op papier in een mooi kantoorpand. Die sturen de post door en de rest van het verkeer gaat via internet. Je werkt gewoon vanuit je huis. Zolang je in je woonomgeving geen overlast veroorzaakt met brengen en halen van spullen is er niks aan de hand. 

Link naar reactie
  • 0
Op 18-5-2019 om 00:11, Markilanosz zei:

Volgens mij is dit hele probleem simpel te omzeilen door gebruik te maken van een virtueel kantoor. Dan zit je voor een paar tientjes per maand op papier in een mooi kantoorpand. Die sturen de post door en de rest van het verkeer gaat via internet. Je werkt gewoon vanuit je huis. Zolang je in je woonomgeving geen overlast veroorzaakt met brengen en halen van spullen is er niks aan de hand. 

dat is een schijn/papieren oplossing.

als je namelijk wel eens controle krijgt kan je al snel dwangsommen tegemoet zien en loop je kans dat je je bedrijf kan opdoeken.

afgelopen paar jaar meerdere zaken zo in het nieuws geweest, of door jaloerse buren of door concurrenten die geklaagd hadden.

 

Link naar reactie
  • 0
Op 19-5-2019 om 07:22, Daniel_Nijmegen zei:

dat is een schijn/papieren oplossing.

als je namelijk wel eens controle krijgt kan je al snel dwangsommen tegemoet zien en loop je kans dat je je bedrijf kan opdoeken.

afgelopen paar jaar meerdere zaken zo in het nieuws geweest, of door jaloerse buren of door concurrenten die geklaagd hadden.

 

Ik snap je reactie niet. Een virtueel kantoor is een volledig legale oplossing. Daar is je bedrijf gevestigd, voor de kvk en voor de belastingdienst. Dat adres communiceer je. 

 

Link naar reactie
  • 0
39 minuten geleden, Markilanosz zei:

 

Ik snap je reactie niet. Een virtueel kantoor is een volledig legale oplossing. Daar is je bedrijf gevestigd, voor de kvk en voor de belastingdienst. Dat adres communiceer je. 

 

ja maar dan mag je niet alsnog de werkzaamheden uitvoeren vanuit huis.

Gaat er wettelijk gezien niet om waar je ingeschreven staat maar van waar je de werkzaamheden uitvoert.

Dus als ik me in een virtueel kantoor inschrijf maar de werkzaamheden vanuit huis ga uitvoeren en de gemeente krijgt klachten van buren (100% kans in mijn geval door bepaalde indirecte buren) dan komen ze alsnog controleren op mijn huisadres en als ik daar dan vollop bezig ben met pakjes maken en verzenden dan zal ik echt alsnog een dwangsom krijgen omdat feitelijk niet vanuit dat virtuele kantoor gewerkt wordt maar vanuit huis.

Is vergelijkbaar met 2 mensen met uitkering die feitelijk samenwonen maar zich beide op een ander adres hebben ingeschreven en daardoor beide volledige bijstand zouden krijgen. op papier is het in orde maar als de gemeente de praktijk ontdekt hebben ze toch echt een probleem.

Dat is wat ik bedoel met een papieren oplossing.

 

Maar nu is dus in elkgeval (hoewel niet precies zoals ik had gewild) wel gewoon volledig toegestaan vanuit huis.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 530 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.