• 0

Wat vinden jullie van mijn website [autobedrijf]

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Beste Higherlevel leden, 

In de wereld van autobedrijven is het lastig om vertrouwen te winnen, vaak sta je al 1-0 achter.


Graag hoor ik hoe jullie de website ervaren.
 

 

Met vriendelijke groet,

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

https://www.kai-automotive.nl 
 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Is het uitnodigend.
Kan men informatie (makkelijk) terugvinden?

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het doel is om toegankelijk en overzichtelijk te zijn.


Ook probeer ik af te stappen van cliche's zoals: perfect onderhouden auto, zeer betrouwbaar etc.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Hoe wordt het ervaren.

Ik ben nog nieuw op het forum maar lees al lange tijd mee.

 

In de toekomst hoop ik bij te dragen aan threads en hoop ik ook zelf feedback te ontvangen

aangepast door Mikky Vrolijk
Titel aangepast
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
1 uur terug, Ward van der Put zei:

Nette site!

 

Alleen wel (te) sloom: 

 

idd, op mijn slome lap met wifi uit jaar 0 duurt het helemaal lang. op pokkie met 4g gaat het wel sneller.

 

Tabblad verkocht vind ik niet echt interessant, geen idee of het toegevoegde waarde heeft. Verder ziet het er netjes uit.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Website ziet er gelikt uit alleen 'spoort' de 'look and feel' niet met het segment goedkopere auto's. Het aanbod is momenteel magerder dan de claim van gemiddeld zo'n 25 stuks.

 

Ik zie op het eerste gezicht ook maar één foto per occasion. Aanzicht, dashboard en interieurfoto toevoegen? Of bij voorbaat een galerie tonen? De afbeeldingen zijn er immers wel.

 

Hoe maak ik nu belangstelling voor een specifieke auto duidelijk via het contactformulier?

 

Losser is Twente, nabij Enschede in de provincie Overijssel > verduidelijk dit.

 

KAI is dat naar de voornaam van de eigenaar en wat lezen bezoekers dan in de 'signature'?

Algemene opmerking: leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Allereerst dank voor het warme welkom en voor de tijd en moeite.

bartjeboy

Kan me voorstellen dat je het saai vindt maar dat komt door het feit dat ik het graag overzichtelijk wil laten, en niet "te flashy".

Heb de link gebruikt en was niet bewust dat de site zo sloom was!

 

henkh

Heb zoals gezegd bijna alle posts over autobedrijven hier gelezen en de site is eigenlijk een aanvulling op Marktplaats.
Ik snap dat als er niet veel occasions worden aangeboden mensen vaak afhaken. Zo kan men zien welk soort auto's voorbij komen.

 

Highio

Ik begrijp precies wat je bedoelt met een aantal punten, misschien is het een idee om bijvoorbeeld de andere foto's 1 voor 1 te weergeven zodra je met de muis op de foto staan (heb geen idee hoe dit op de smartphone zou werken)
In het contactformulier zou je dan handmatig het kenteken en/of merk, model moeten toevoegen.

Leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker klink erg interessant, maar hoe bedoel je dat precies

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Leidt de bezoeker of klant nog iets duidelijker klink erg interessant, maar hoe bedoel je dat precies?

Wat mij opvalt, is dat ik een (nieuwe/laatsttoegevoegde?) website, Facebook-pagina en Marktplaats-account zie. En daarbij an sich ruim voldoende contactmogelijkheden, maar dan toch kun je klanten beter (ver)leiden of sturen. Op Facebook verwijs je recent bijvoorbeeld naar marktplaatsadvertenties, maar dat zou kunnen zijn, omdat de website toen nog niet beschikbaar was. Doel lijkt me dat je klanten naar de website, op een 'ik wil bezichtigen/proefrijden-formulier' en in de showroom wilt hebben.

Dit kan vanaf de productpagina's nog scherper.

Continu onderweg zou ik tekstueel aanpassen naar regelmatig onderweg.

Geste is een 053-nummer te gaan gebruiken met doorschakeling naar mobiel. Ik zie nu twee verschillende mobiele nummers, maar zie niet direct van wie of wat of waarvoor die bedoeld zijn. Naam ontbreekt (namen ontbreken). Ook een zeker moment van aanwezigheid in de week ontbreekt. Dat is bijvoorbeeld niet uitnodigend voor lokale/regionale klanten die gewoon eens laagdrempelig of vrijblijvend willen komen kijken.

Snelheid van de site kun je direct drastisch verbeteren door de diverse afbeeldingen te comprimeren. Ik zie er nu flink wat van 100-130kB en dan heb ik het nog niet over de achtergrond met Audi TT.

Zijn jullie aangesloten bij een branche-organisatie? Of hebben jullie een APK en servicepartner? Ik zie alleen iets over financieren en verzekeren.

 

Oh ja, ik zag ook nog ergens een hotmail.com e-mailadres. Direct vervangen.

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Op je homepage zeg je: "Wij bieden auto’s aan tegen super scherpe prijzen!" Dat is blijkbaar je USP. Maar de site ziet er niet goedkoop uit. Er is een verschil tussen wat je zegt dat je bent, en hoe je je online gedraagt. Het klinkt misschien raar, maar je site zou er goedkoper uit moeten zien als prijs je belangrijkste verkoopargument is. 🙂

 

Je hebt het erover dat je betrouwbaar wil overkomen, dan zal op de eerste plaats je presentatie toch met je woorden moeten rijmen.

 

Wil je trouwens echt voornamelijk goedkoop zijn? Je zult niet de enige autodealer in je buurt met dat USP zijn. Misschien dat je nog eens verder moet kijken met hoe je je onderscheid van de concurrentie. (Dat is ook een kwestie van ervaring.)

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
18 minuten geleden, Branko Collin zei:

Op je homepage zeg je: "Wij bieden auto’s aan tegen super scherpe prijzen!" Dat is blijkbaar je USP. Maar de site ziet er niet goedkoop uit. Er is een verschil tussen wat je zegt dat je bent, en hoe je je online gedraagt. Het klinkt misschien raar, maar je site zou er goedkoper uit moeten zien als prijs je belangrijkste verkoopargument is. 🙂

 

Goed punt. Je site ziet er inderdaad heel strak uit en heeft de uitstraling van een luxe automerk, terwijl je heel goedkope auto's verkoopt.

Ik denk dat dit design meer een zakelijke doelgroep aanspreekt, terwijl je voorraad die doelgroep niet zal aanspreken. Die is juist bedoeld voor particulieren met een wat lager budget, maar die hebben je site misschien allang weg geklikt omdat ze denken dat ze jouw auto's toch niet kunnen betalen.

Ik zie dat je Analytics geïnstalleerd hebt, dus je zou eens kunnen kijken wat je bounce rate is. Als deze heel hoog is in combinatie met een korte bezoektijd zou je eens een wat minder luxe uitstraling kunnen proberen.

Hoe dan ook, netjes gedaan en mooi gebruik gemaakt van Elementor Pro.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

Link naar reactie
  • 0

Kort en bondig;

traag

logo alleen op homepage

energie label voegt niets toe (en in de meeste gevallen zelfs negatief)

verkochte wagens in de verkoopvoorraad

verkocht voegt niets toe

onduidelijk of wel of niet aanwezig bent

 

foto's van "dikke" wagens als achtergrond

logo te dik

 

Lijkt op een site waar dure sport bolides verkocht worden.

Maar wel een mooie site! Succes met ondernemen.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht precies hetzelfde toen ik de site bekeek. Bij "Voorraad" had ik direct dikke auto's verwacht en niet een Opel Agila van € 499,-

Daarbij zeg je notabene zelf: "Wij bekijken de auto’s voordat ze op sites als Marktplaats worden aangeboden en pikken de pareltjes er tussen uit."?

 

Volgens mij worden dergelijke auto sites merendeels gebruikt om naartoe te linken vanuit bijvoorbeeld Marktplaats etc. om extra informatie te bieden. Doordat je je voorraad via een iframe laat laden vanaf een externe site, heb je die mogelijkheid al niet, dat is jammer. Betekent ook dat die pagina's niet geïndexeerd worden en het voor Google niet bekend is dat je site regelmatig geüpdate wordt met nieuwe auto's.

 

Leuke opmerking over de koffie! Dat viel direct op, en die stijl wil je eigenlijk overal terugzien.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Je geeft in je openingspost aan dat vooral vertrouwen een ding is in de automotive branche. Daar ben ik het mee eens, omdat je nooit 100% weet wat je nou eigenlijk aankoopt. Daardoor ontstaat er vaak automatisch een gevoel van wantrouwen. In 2014 kocht ik mijn auto bij een online autodealer. Omdat vertrouwen een van de grootste obstakels is (zeker bij enkel online verkoop, zoals in voorbeeld), moet je er alles aan doen om je 'social proof' op orde te maken.

 

Belangrijke punten om meer te doen met o.a. social proof en beïnvloeding van potentiële klanten:

- Verzamel en toon reviews

- Toon je 'score' --> 9/10 op basis van 354 klantbeoordelingen

- Zorg voor een vast telefoonnummer - kan een lokaal nummer zijn of 088/085-nummer

- Laat zien hoeveel auto's je al verkocht hebt - vertrouwen zit vaak in aantallen

 

Als laatste - maar ook al eerder benoemd door anderen: de uitstraling van je website strookt niet met het segment auto's dat je verkoopt. Ook deze mismatch is van invloed op het vertrouwen.

 

PS: check ook de 7 overtuigingstechnieken van Cialdini en verwerk die in je website (bijv. schaarste -> auto's worden snel verkocht).

 

Succes!

Moeite met het bereiken van je doelgroep? Middels online en/of offline campagnes maken we jouw bedrijf op het juiste moment zichtbaar en activeren we je doelgroep!

Link naar reactie
  • 0

Ik had eerlijk gezegd niet veel verwacht bij het plaatsen van de post maar ik ben zeer positief verrast door de feedback, hier kan ik echt wat mee!

Highio De advertenties van Marktplaats plaatsen we direct op de Facebook-pagina om de pagina up-to-date en actief te houden, ook om makkelijker via Facebook te adverteren in de regio. Marktplaats is naar mijn mening ook dé weg om auto's aan te man te brengen en de site is meer op "proffesioneel" over te komen.
We zijn niet aangesloten bij een branche behalve uiteraard de RDW, reparaties doen we zelf ook niet. Het is puur in- en verkoop. 
Uiteraard hebben we wel contacten om reparaties uit te voeren.

 

Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vindt om de site te "down-graden"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het minder luxe uitstraalt zonder het te goedkoop te laten lijken.

 

Wat betreft de "Verkocht" pagina is het meer met het idee zoals JvanMar aangeeft, vertrouwen uit te stralen.
Zie het meer als portfolio

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Waar is het openingsbericht of de paginering van dit draadje gebleven?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mooie site, wel een rommeltje.

 

Dit is, op desktop, zonde van de ruimte:

 

kai.thumb.JPG.ef0fa5432982eff14b72f2f12bc76ac8.JPG

 

Op dit screenshot zou duidelijk moeten zijn wat jij doet. Dat is het niet. Iets met automotive, ja. Dat kan van alles zijn.

 

Verder vermoed ik dat de afgebeelde auto (Audi TT?) niet correspondeert met je aanbod. Je hebt vooral "bompa auto's" (Opel, Citroën, Renault, VW...), niks mis mee overigens, maar je verkoopt geen halve of hele bolides. Speel in op je publiek en laat ook daar een "bompa auto" zien. Ja minder cool, ik weet het. Jammer.

 

Gebruik daar ook geen stockfoto, maar plaats daar wel je top-auto die je écht hebt. Incluis linkje naar de juiste detailpagina.

 

Ik zou ook moeten weten waarom ik bij jou moet zijn. Voordelen voor mij, geen voordelen van jouw bedrijf. Zie ik niet. Toch niet zonder scrollen.

 

En hier moet je ook gelijk de bezoeker begeleiden, handje vasthouden, bij het nekvel grijpen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat de meeste mensen langs komen om een occasie te kopen. 

 

Verleidende zin met vette CTA dus, die ze brengt naar de pagina waar ze auto's kunnen kopen.

 

Verder is je hoofdmenu bovenaan niet optimaal. Waar begin jij mee? Over. Een Over Mij/Ons.  Is DAT de toptaak? Lezen wie jij bent? Neen. Auto's kopen, da's de toptaak. Dat zet je dan eerst. Die Over verander je best in Over Ons (Over KAI of Over Mij mag ook) en zet je als voorlaatste in de rij. 

Eerst wil ik weten wat jij doet, wat je voordelen zijn, wat je aanbod is, daarna wil ik misschien en eventueel eens lezen wie jij bent.

 

Als je eerst gaat neuzelen wie je bent, dan jaag je mensen weg. Die zitten nog niet in die fase.

 

Verkocht lijkt mij compleet nutteloos. Leuk voor jou, maar wat interesseert het mij welke auto's je hebt verkocht en ik dus niet meer kan kopen?

 

Voorraad wijzig je in Occasie Auto's. Voorraad is mystery meat, ik weet niet wat ik krijg, tot ik de doos heb geopend. Met Occasie Auto's weet ik wel aan wat ik mij kan verwachten. Leuker voor je bezoekers en...ook beter voor Google. Die gaat je beter associëren met occasie wagens. Laat dat nu handig zijn zeg.

 

Inkoop lijkt mij een twijfelgeval. Klikken ze er veel op? En vooral maken ze veel gebruik van de onderliggende pagina? Neen? Weghalen uit je menu dan. Oproepen om wagens in te kopen kan je strategisch 'overal' doen.

 

Oh en doe je gebruikers een plezier, haal die animaties eruit. Knipperende knopjes, bewegende logo's etc. moet je echt niet doen.

 

Da's niet het enige hoor, leuke mooie site waar wel iets van valt te maken, maar er is nog werk aan.

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
Op 25-9-2019 om 11:58, KA0107 zei:

*snip*

 

Ik moet zeggen dat ik het wel lastig vindt om de site te "down-graden"

Hoe kan ik ervoor zorgen dat het minder luxe uitstraalt zonder het te goedkoop te laten lijken.

 

Wat betreft de "Verkocht" pagina is het meer met het idee zoals JvanMar aangeeft, vertrouwen uit te stralen.
Zie het meer als portfolio

 

Da's niet downgraden, maar net upgraden. Je mag best een verzorgde site hebben als occasie dealer, maar niet één met de look van een Porsche- of Jaguar-dealer.

 

Bezoekers zijn keihard hoor. Die komen binnen, met het idee 'ik wil een occasie' en een flink aantal is na enkele seconden al weg omdat ze denken aan het verkeerde adres te zijn. Ga er niet vanuit dat de meeste heel je site gaan doorploegen. Gaat niet gebeuren. Seconden. Daar gaat het om. Seconden om hun aandacht vast te grijpen en ze het idee te geven 'proficiat, hier moet je zijn'.

 

Die Verkocht pagina schiet zijn doel voorbij. Beter kan je op quasi alle pagina's een testimonial laten zien van de wagen die verkocht is mét glunderende nieuwe bezitter. En laat hem of haar kort aan het woord. Gebruik liefst foto's van mensen die meestal tot je doelgroep horen. Zorg dat mensen zich kunnen spiegelen aan wat ze zien, laat ze onbewust denken "Als iemand die lijkt op mij DAAR een wagen koopt, dan is dat ook goed voor mij".

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga je een URL geven van een bedrijf dat lease wagens verkoopt:

 

https://www.lingscars.com/

 

En voor je begint te gillen: neen, doe dit niet na, gaat wellicht niet goed uitpakken. En toch doen die mensen zeer veel héél goed. Vooral het design moet je niet nabootsen. Zij komen er mee weg, jij niet. Bij hun werkt het als een marketing gimmick. Mensen sturen massaal die URL naar elkaar door, "Dit moet je gezien hebben, wat een vreselijke website".

 

Zij komen er mee weg, omdat Ling al jaren de gekste dingen doet om aandacht te krijgen. Hun site past bij hun imago. En het werkt. Zowat elke grote krant in Engeland heeft er over geschreven: gratis publiciteit. Miljoenen mensen werden hierdoor gratis bereikt.

 

Qua usability, persuasion, informatie architectuur en marketing zit het wel goed in elkaar. Niet dat er geen foutjes inzitten, maar het is echt wel best goed.

 

Dat moet jij ook doen. Jouw tone of voice moet overeenkomen met wie en wat jij bent. Als pakweg de Zeeman morgen poepchique panden begint te huren, met een duur interieur, afgeborstelde verkoopstertjes die van de catwalk lijken weggelopen te zijn in dienst neemt, maar wél zijn assortiment met koopjesprijzen handhaaft, dan stort het allemaal in elkaar.

 

Een dealer van pakweg Breitling uurwerken kan dan weer niet gaan zitten in een gore tent met de look and feel van een nachtwinkel ergens in een achterbuurt.

 

Alles moet kloppen en in overeenstemming zijn met elkaar. Wat jij doet en hoe jij wil overkomen, daar is geen match tussen, waardoor veel bezoekers verward je website verlaten.

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
  • 0
Op 27-12-2019 om 20:10, ** Edwin ** zei:

Beter kan je op quasi alle pagina's een testimonial laten zien van de wagen die verkocht is mét glunderende nieuwe bezitter. En laat hem of haar kort aan het woord. Gebruik liefst foto's van mensen die meestal tot je doelgroep horen.

 

Of handgeschreven briefjes van tevreden klanten. (Bied een gratis keuring een maand na aanschaf aan en misschien dat zij zo'n briefje voor je willen invullen.)

 

Ik weet overigens niet of alle starters van de topics die je aan het opgraven bent, je reacties nog lezen, Edwin.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Beste KA0107,

 

De uitdaging die je met je concept wil oplossen:

Vraag. Is het uitnodigend?

In eerste aanleg wel, want de homepage ziet er top gestyled uit.

Vraag. Kan met informatie (makkelijk) terugvinden?

Op zich is de informatie terug te vinden. De vraag is echter of de klant op zoek is naar de informatie die je geeft. (als voorbeeld: zit een klant te wachten op de verkochte auto’s)

 

Vraag. Is de website toegankelijk en overzichtelijk?

Wat mij betreft niet echt.

Tips. Wanneer je naar beneden scrollt, dan verdwijnt je menu (Home, Over, etc). Zorg dat de ‘menustructuur’ zichtbaar blijft (om zowel toegankelijk en overzichtelijk te blijven).   

 

Vraag. Hoe wordt het ervaren.

Kijk naar de feed-back van **Edwin**. Die slaat de spijker op z’n kop op meerdere fronten.

 

Wanneer jouw website bedoeld is als ‘veredeld visitekaartje’ dan is het inderdaad handig om je website toegankelijk en overzichtelijk te maken (en de overige gegeven tips ter harte te nemen).

 

Wil je jouw website voor je laten werken (verkoopresultaten behalen), pas dan de formule 8K=R toe. Dit staat voor de 8 K’s die een website moet bevatten voordat je er resultaat van mag verwachten. De 8 K’s staan voor:

KOMEN

KIJKEN

KLIKKEN

KIEZEN

KEUREN

KOPEN

KRIJGEN

KLACHTEN

 

Veel succes met KAI-automotive

 

Vriendelijke groet, Edwin

 

Link naar reactie
  • 0
Op 30-12-2019 om 12:47, Branko Collin zei:

 

Of handgeschreven briefjes van tevreden klanten. (Bied een gratis keuring een maand na aanschaf aan en misschien dat zij zo'n briefje voor je willen invullen.)

 

Ik weet overigens niet of alle starters van de topics die je aan het opgraven bent, je reacties nog lezen, Edwin.

 

Ik zou geen cadeautje geven om zo'n briefje te krijgen, dan wordt het te gemaakt en is het niet spontaan. Slechts weinig mensen weigeren om een testimonial te maken, helaas zijn er wel veel die het bij woorden houden en niet overgaan tot daden. Ze hebben geen tijd, vergeten het, weten soms niet hoe er aan te beginnen.

 

Op zich lijken handgeschreven briefjes wel leuk. Pluspunt is dat het de geloofwaardigheid wel versterkt, minpunt is dat niet iedereen een ander zijn geschrift kan lezen.

 

Het is niet zo belangrijk dat de starters niet reageren, een aantal zal het heus wel lezen. Bovendien zijn er een hoop andere mensen die dezelfde 'foute' dingen op hun website doen.

 

 

 

️ Haal meer uit je website, maak hem gebruiksvriendelijk

 

Download je gratis e-book

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    0 leden, 268 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.