Wij hebben in juni 2019 een 3 jarig contract afgesloten bij een energiebedrijf. Nu kregen wij in november jl. een brief dat wij niet meer kredietwaardig zijn en dat het contract wordt ontbonden of we moeten 6 maanden vooruit betalen. Dit terwijl de rekening maandelijks door hun automatisch wordt geincasseerd en wij nog nooit een betaalachterstand hebben gehad. Onze kredietwaardigheid is bepaald door Creditsafe. Wij hebben dat kredietrapport ook ingezien. En inderdaad dat rapport laat niet echt een gezond bedrijf zien. Echter ik weet dat we wel een gezond bedrijf zijn. En aangezien we een maatschap zijn, zijn onze financiële gegevens alleen bekend bij onze bank en boekhouder en niet bij de kamer van koophandel of andere instellingen/bedrijven. Ik heb Creditsafe gesproken en zij zeggen dat het op o.a. basis van statistieken is, en de ligging en nog een paar algemeen tendensen.
We hebben een advocaat (die nog 14 zaken heeft tegen deze energiemaatschappij) en hun advies is om onze jaarrekening in te leveren bij de energiemaatschappij zodat ze kunnen zien dat we wel kredietwaardig zijn. Dat is mij echter een stap te ver. Het is toch belachelijk dat wij dus cijfers moeten inleveren bij een energiemaatschappij omdat ze misschien vermoeden dat wij de aankomende 6 maanden niet meer kunnen betalen. Het staat in de algemene voorwaarden van de energiemaatschappij dat zij ten alle tijden een kredietwaardigheidstoets mogen doen.
Wij hebben het vermoeden dat wij hun teveel geld kosten met de huidige energietarieven en dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn.
Heeft iemand hier een goed advies wat we moeten doen? Of heeft iemand dit ook meegemaakt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Trudy12
Trudy12
Wij hebben in juni 2019 een 3 jarig contract afgesloten bij een energiebedrijf. Nu kregen wij in november jl. een brief dat wij niet meer kredietwaardig zijn en dat het contract wordt ontbonden of we moeten 6 maanden vooruit betalen. Dit terwijl de rekening maandelijks door hun automatisch wordt geincasseerd en wij nog nooit een betaalachterstand hebben gehad. Onze kredietwaardigheid is bepaald door Creditsafe. Wij hebben dat kredietrapport ook ingezien. En inderdaad dat rapport laat niet echt een gezond bedrijf zien. Echter ik weet dat we wel een gezond bedrijf zijn. En aangezien we een maatschap zijn, zijn onze financiële gegevens alleen bekend bij onze bank en boekhouder en niet bij de kamer van koophandel of andere instellingen/bedrijven. Ik heb Creditsafe gesproken en zij zeggen dat het op o.a. basis van statistieken is, en de ligging en nog een paar algemeen tendensen.
We hebben een advocaat (die nog 14 zaken heeft tegen deze energiemaatschappij) en hun advies is om onze jaarrekening in te leveren bij de energiemaatschappij zodat ze kunnen zien dat we wel kredietwaardig zijn. Dat is mij echter een stap te ver. Het is toch belachelijk dat wij dus cijfers moeten inleveren bij een energiemaatschappij omdat ze misschien vermoeden dat wij de aankomende 6 maanden niet meer kunnen betalen. Het staat in de algemene voorwaarden van de energiemaatschappij dat zij ten alle tijden een kredietwaardigheidstoets mogen doen.
Wij hebben het vermoeden dat wij hun teveel geld kosten met de huidige energietarieven en dat ze ons liever kwijt dan rijk zijn.
Heeft iemand hier een goed advies wat we moeten doen? Of heeft iemand dit ook meegemaakt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72741-opzeggen-3-jarig-energiecontract-nav-creditsafe-kredietrapport/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag