Geachte,

 

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

 

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

 

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

 

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

 

Benji barends

 

[titel ververst - mod]

 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Wauw... O.o

Je weet dat hij niet zal kunnen betalen, maar je laat hem toch tekenen want "Eigen schuld, dikke bult"?

Wel heel erg bedankt dat je eindelijk eens eerlijk bent over hoe weinig respect jullie voor je klanten hebben. Deze reactie verdient het om ingelijst te worden!

 

Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen. Dit is ons dan ook niet kwalijk te nemen. Wij lichten onze diensten toe en bespreken de bijbehorende kosten. Het is dan de keuze van de ondernemer om de overeenkomst te ondertekenen. En het is dan zeker niet “Eigen schuld, dikke bult”. Wij zijn hier ook niet bij gebaat en dit is het laatste wat wij willen.

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Je hebt hier kunnen lezen dat je klant niet kan betalen. Dus wat let jullie om het contract te ontbinden?

 

Want zoals jezelf schrijft:

 

Wij zijn hier ook niet bij gebaat en dit is het laatste wat wij willen.

 

Dit is de kans om aan de reputatie van je bedrijf te werken.

  • 0
Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen.

Volgens jullie klant heeft hij dit tegen de vertegenwoordiger gezegd: "ik zou u kunnen betalen als ik via jullie advertentie kan verkopen anders hebben we een probleem."

 

Wij zijn hier ook niet bij gebaat en dit is het laatste wat wij willen.

Maar als het gebeurt reken je zonder enig medelijden wel de hoofdprijs - heel klantvriendelijk, hoor!

 

 

  • 0

De laatste keer toen ik contact naam. Wilde ik graag de vergenwoordiger spreken, masr dat mocht niet, want hij had hier niks meer mee te maken! Now ik heb nog steeds niks gemerkt van de advertentie! Ik krijg zoals altijd 10-12 bezoekers naar mijn website! Waar miet ik dan 285 euro voor betalen! Het bedrijf dat ik in mijn gedachte had om bij te verdienen is nu in problemen grbracht door mkb, wat als ik mijn bedrijf uitschrijf bij de kvk en failliet verklaar. Wat zou mkb kunnen eisen van mijn bedrijf met negatieve resultaten? Heeft iemand advies of wil kennis delena.u.b.?

  • 0

Ik krijg zoals altijd 10-12 bezoekers naar mijn website!

 

Kun je zien hoeveel bezoekers je naar je website hebt gehad vanaf je *kuch* landingspagina's en kun je zien hoeveel bezoekers er op je *kuch* landingspagina's geweest zijn?

 

  • 0

Het bedrijf dat ik in mijn gedachte had om bij te verdienen is nu in problemen grbracht door mkb...

Nee. Dat bedrijf is in problemen gebracht doordat de eigenaar een verplichting aanging om elke maand 285 euro te betalen voor een dienst waar hij niks aan had. Het is een eenmanszaak (neem ik aan) dus dan zijn bedrijf en man één. Bedrijfsschulden zijn persoonsschulden.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Het was bij ons niet bekend dat deze klant de maandelijkse bijdrage niet kon betalen. Dit is ons dan ook niet kwalijk te nemen. Wij lichten onze diensten toe en bespreken de bijbehorende kosten.

Dan blijft bij mij nog steeds de - tot nu toe nog niet beantwoorde - vraag:

 

De klant heeft zelf ook een onderzoeksplicht.

Dat "ook" vind ik wel heel bijzonder. Ik ben dan benieuwd op welke manier jullie adviseur in dit geval zijn kant van de onderzoeksplicht heeft ingevuld.

  • 0

Nee. Dat bedrijf is in problemen gebracht doordat de eigenaar een verplichting aanging om elke maand 285 euro te betalen...

 

Mee eens.

 

voor een dienst waar hij niks aan had.

 

Dat wist hij natuurlijk van tevoren niet, anders had hij nooit getekend. Maar ja, het is natuurlijk niet bepaald verstandig om een overeenkomst te tekenen waardoor je zo zwaar in de problemen komt.

 

Maar ja, ik ben er vroeger ook weleens ingestonken toen ik net begon... een overeenkomst van 2 x 500 euro aangegaan met zo'n soort bedrijf, leverde wel aardig wat bezoekers op maar 0,0 omzet. De tweede termijn geweigerd te betalen, nooit meer iets van gehoord... maar ja dat werkt bij Proximedia niet, dat is inmiddels wel bekend. En dat ging dus om 1000 euro totaal, ook erg zuur maar dat is natuurlijk wel te overleven.

Onder de naam Bob de webbouwer bouw en verbeter ik websites.

Daarnaast verzorg ik dj's en drive-in-shows op bruiloften, bedrijfsfeesten, verjaardagen enzovoorts.

  • 0

Hmmm, bij de KvK ben ik nooit gewaarschuwd voor dit soort constructies, en twee, ik ging inderdaad zelf even op onderzoek uit.

Kwam ik hier, en wist meer dan voldoende.

Een forse portie wantrouwen op telefonische colportaties heb ik altijd al gehad...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..

  • 0

Elke starter wordt gewaarschuwd door de KvK.

 

Dochter van vrienden van ons gaat zich morgen inschrijven, zal vragen waarvoor zij door de kvk gewaarschuwd is. ;)

 

Gesprek en waarschuwingen hadden niet veel om het lijf. Ze stond zo weer buiten met een uittreksel, waarschijnlijk omdat ze zichzelf goed voorbereid had en door overname van een klantenbestand zich kon presenteren als een serieuze starter.

 

De waarschuwing was in de trant van " Nu je ingeschreven staat kan je benaderd worden door bedrijven die gegevens van de KVK gebruiken (lees kopen ;)) en dat ze goed op moest letten en controleren met wie ze zaken deed. Maar je kan je altijd aanmelden bij het bel me niet register. En als je niet benaderd wil worden moet je hier een kruisje zetten ;D

 

Geen woord over malafide praktijken of opdringerige verkopers voor betere vindbaarheid.

 

Tja ik kan de terughoudendheid van de KVK wel begrijpen, ze "leven" tenslotte van de verkoop van gegevens.

 

  • 0

Tja ik kan de terughoudendheid van de KVK wel begrijpen, ze "leven" tenslotte van de verkoop van gegevens.

Niet natrappen Henk. De KvK is tegenwoordig gratis.

 

De waarschuwing zit standaard in het eerste gesprek, waar een heleboel zaken doorgenomen worden. Als het bel-me-niet register genoemd wordt, is dat een fout, want dat register geldt niet voor ondernemers. En inderdaad: de KvK openbaart jouw telefoonnummer en daarna word je platgebeld door oplichters en andere snelle zakkenvullers. Die hebben een abonnement op diensten die elke week contactgevens van starters doorgeven. Dat jachtseizoen is altijd open.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Met een goed gesprek met de leidinggevende van MKB zijn we tot een goede oplossing gekomen! ik dank jullie! neem wat kennis en wijsheid mee!

 

Jamali, gelukkig zijn wij tot een oplossing gekomen. Wij kijken uit naar een goede en prettige samenwerking!

 

MKB ClickService Webcare

  • 0

Jamali, gelukkig zijn wij tot een oplossing gekomen. Wij kijken uit naar een goede en prettige samenwerking!

 

Zie eerdere reactie Peter: we zijn nu uiteraard wel razend benieuwd naar die oplossing. Ik neem toch aan dat dat geen staatsgeheim is? Het zou huidige of toekomstige klagers en klachten enorm kunnen helpen

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

  • 0

Vraag, mijn zaak dient in hoger beroep.

Wie kan mij helpen in het verweer?

Ik moet reageren op de financiele onderbouwing van de geleden schade van Proximedia?!

 

4 jaar lang strijd!

Dwaling en misleiding niet kunnen aantonen.

De effecten zijn niet van belang volgens de rechter?.!,!

  • 0

Beste grietjem,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Een advocaat kan je helpen in het verweer. Heb je die niet eerder ingeschakeld? Of zoek je nu een financieel specialist?

 

Hoeveel tijd heb je nog voor het indienen van een onderbouwde reactie?

 

Groet,

 

Highio

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    10 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.