Ga naar inhoud

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Geplaatst:

Ilja van Roon

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Featured Replies

Geplaatst:

Tekstflair

In mijn vakgebied schrijft iedereen "heldere teksten" of "sprankelende teksten".

Ik krijg altijd uitslag als ik het lees.. brr.

Geplaatst:

Manon GJ

We leveren meer op dan we kosten...

 

Mag ik hopen ja!

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

"Wij doen wat anderen beloven." Dus als iemand mij een miljoen belooft, gaan jullie die betalen? ;D

 

 

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Henk de Greef

Duurzaam (wat is dat)

People Planet Profit (Hoe doe je dat)

Maatschappelijk Verantwoord (Wat is dat)

Milieuvriendelijk (in een blister verpakking?)

Cradle to Cradle (Wat is dat)

innovatief (alsof innovatief beter is, Wat is dat)

Nieuw (is lang niet altijd beter, ten opzichte van wat)

Midden in de samenleving (Archhh, wat een mooi voorbeeld van de wens is de vader...)

 

En ga zo maar door. Marketeers maken er hun vak van om woorden te verzinnen, die een eigenschap van een produkt moeten duiden, maar zelf betekenisloos zijn. Het gevolg is dat er een vermoed idee van voordeel over een produkt ontstaat, waar bij nader onderzoek, vaak nogal wat op af te dingen valt. Het werkt overigens wel, want het verschaft ons een goed verhaal over de aankoop van ons laatste produkt, waardoor de cognitieve dissonantie wordt opgelost. Maw: Het verschaft ons een argument om te kunnen verklaren waarom de laatste aanschaf ok was. Tip voor iemand die echt eens de naarling wil uithangen: Vraag naar de inhoud van het begrip dat wordt gebruikt om aan te geven dat een net aangekocht produkt goed is.

 

Henk

Geplaatst:

Hans v N

"Gemaakt van natuurlijke materialen"

"Natuurlijke grondstoffen"

"Ambachtelijk bereid"

"Met aandacht voor het milieu"

"Verantwoord"

 

En het zegt allemaal helemaal niks!

 

Helemaal eens dat groene reclame taal de plank vaak helemaal mis slaat. Bovendien, wat vandaag groen is kan morgen gif zijn.

 

Een tijdje geleden vroeg ik me af of biologisch ook echt gezonder was.

 

Heb ooit eens een zeer intensieve cursus `schimmels op voedingsmiddelen` gedaan en dan leer je dat moeder natuur zelf heel giftige stoffen maakt. Als je dan ook weet dat in de biologische tuinbouw minder of geen schimmelwerende maatregelen worden genomen dan is er bij mij meteen de vraag of de producten dan toch gezonder zijn. Ook weet ik dat planten gifstoffen maken als ze worden aangevallen door insecten.

 

Naast medicijnen zijn bessen en paddenstoelen uit de tuin de belangrijkste vergiften waar tegen je je kind moet beschermen. Een taxus bes bevat waarschijnlijk meer gif dan een vrachtwagen, niet biologische, sinaasappelen.

 

Waar ik naar toe wil is mijn constatering dat vrijwel alle groene marketingkreten uitgewoond zijn. Biologisch hoeft niet altijd gezonder te zijn maar dat geldt andersom net zo goed. Ik wil dus altijd weten waarom het gezonder is.

 

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Ik mis "de win-win situatie"?

Ik zie dat de Win win situatie gelukkig al genoemd is

 

Want al die duurzaam geproduceerde goederen met groene ecostroom leveren natuurlijk wel een win-win situatie op voor mens EN dier.

 

Frans

Geplaatst:

Manon GJ

WIN-WIN >:(

 

Zo uitgewoond is de kreet dat ie zelfs hier al 2 x instaat.

 

@Hans: gelukkig kun je geen taxusbessen kopen bij de AH, helaas die sinaasappels wel ;)

 

Enne ook een irritante: Hip en trendy

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Zo uitgewoond is de kreet dat ie zelfs hier al 2 x instaat.

:-[

 

Post maar ff aangepast

Geplaatst:

retail

Nog eentje uit de oude doos;

 

Wij zijn niet de grootste maar wel de goedkoopste.

Geplaatst:

Johan Mulder

het is echt de laatste...

het is echt de allerlaatste...

;D

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Geplaatst:

Louise

Het begrip wellness begint me ook danig de keel uit te hangen, net als lifestyle.

 

of:

...Tot 30% meer, beter.... ja, % van wat?

 

en alle kreten rondom schoonheidsproducten, retinol-A, biohuppeldepuppen, ze verzinnen ze waar je bij staat!

 

Geen marketing maar wat je mensen vaak hoort gebruiken:... zal ik maar zeggen...brrrr

Geplaatst:

Manon GJ

fruitzuren.....

Geplaatst:

Louise

Jahaa! ;D

 

en ....dermatologisch getest

Geplaatst:

Dsmits

"Nergens goedkoper"

 

Daar knap ik op af.

Geplaatst:

Edwin84

Het begrip wellness begint me ook danig de keel uit te hangen, net als lifestyle.

 

of:

...Tot 30% meer, beter.... ja, % van wat?

 

en alle kreten rondom schoonheidsproducten, retinol-A, biohuppeldepuppen, ze verzinnen ze waar je bij staat!

 

Geen marketing maar wat je mensen vaak hoort gebruiken:... zal ik maar zeggen...brrrr

 

Inderdaad zelfde geldt voor drankjes, Bifidus A, L Cassei Defensis en dergelijke.

Geplaatst:

RedGeo

"op de kaart zetten" (en dan bedoel ik niet in de letterlijke zin, dat doe ik zowat dagelijks, maar in de betekenis van "onder de aandacht brengen")

Geplaatst:

Cor van Prooyen

" Onze prijs is het bewijs ! " ???

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Geplaatst:

Edwin84

bent u ontevreden vertel het ons,

bent u tevreden vertel het een ander

  • 7 months later...
Geplaatst:

DennisvdHeijden

Voor de kwalificering van leads bezoek ik dagelijks tientallen website van ondernemingen en wordt helemaal gek van 'jong & dynamisch' Nederland.

 

Ieder bedrijf met een website zegt we zijn 'jong en dynamisch' het komt mijn neus uit!

 

[*]8 miljoen pagina's met "jong en dynamisch"

[*]Slechts 181.000 met "jong & dynamisch"

 

Bedenk eens iets anders!

 

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Geplaatst:

Jeroen Bakker

Maar wat nu áls al die bedrijven echt jong en dynamisch zijn? ;)

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

Jonge lemmingen die zich in zee storten zijn ook dynamisch ;D.

 

Ik ben het wel met Dennis eens, maar hier heb je vooral last van als je (zoals Dennis) voor je werk veel sites moet bezoeken, dan valt pas op hoe weinig origineel de meesten zijn.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Joost Rietveld

  • Moderator

dan valt pas op hoe weinig origineel de meesten zijn.

 

 

 

"en nu snel naar www. vulwillekeurigesitenaamin .nl"

 

om maar een slogan te noemen waar je echt doodmoe van wordt

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Wouter Hol

De termen "Jong" en "Dynamisch" zijn zo leeg als wat.. waarom zou men die willen gebruiken vraag ik mij altijd af.

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Kom op medemod's , jullie geheugen is ook niet zo jong & dynamisch meer ;D

 

Dit topic dus maar even samengevoegd met een reeds sinds 2006 lopend draadje over dit onderwerp

 

O.a. in 2006 de volgende post over jong & dynamisch

 

Blader terug voor meer vermaak ;)

 

Frans

Geplaatst:

Bazzio

"yes we can"

"sure we can"

" ..... can"

 

vreselijke Obama-apers.... >;(

"zoek het maar uit"

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.