Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 10/25/25 in alle zones

  1. Goede vraag, die mij ook aan het denken zet. We zitten denk ik deels in dezelfde business (consultancy) en wat we dus verkopen is onszelf. Dat kan tot gêne leiden, want waar je van een schroefsleutel (auto, gezichtscrème) nog kunt beweren dat het het beste product ooit is, zeg je dat toch wat minder gemakkelijk over jezelf. Wat voor mij werkt is zichtbaarheid. Minimaal een relevante post per week op Linkedin, bereik wisselend, maar regelmatig tussen de 20- en 40.000 impressies (met uitschieters boven de 100.000. Dat leidt er toe dat bij live ontmoetingen mensen je al vaak 'kennen' en iets meer van je willen weten. Dat geldt helemaal na een optreden als spreker of moderator op een congres of ander event. Protip: stel een goede vraag aan het panel die verdiepend is, laat zien dat je het onderwerp snapt maar die niet zo wijsneuzig is dat ze alleen maar 'Ja' hoeven te antwoorden. Balanceeract! Als ik de tijd heb, blijf ik lang hangen bij de borrel na een congres waar ik opgetreden heb, want er zijn altijd mensen die je willen spreken en degenen die een specifieke vraag of probleem willen aankaarten zijn nooit de eersten die je benaderen. Omgekeerd; zoek niet meteen de mensen op die je al kent om gezellig oude herinneringen op te halen. Dat moet ook, maar ik probeer juist bij die statafels te gaan staan, waar ene paar mensen stil met hun eerste kopje koffie naar hun brownie staan te staren (da's dan 's morgens.) In zo'n congres gesprek probeer ik het altijd licht te houden. Omdat ik weet dat een van mijn valkuilen is te veel te praten, zal ik altijd (ook) bewust vragen waar de gesprekspartner mee bezig is en waar zij of hij zoal tegen aan loopt. Doorvragen en meedenken is dan belangrijk, ook als jij niets in dat geval kunt betekenen; je kunt altijd doorverwijzen. Als het iets is waar ik mee kan helpen, dan geef ik een richting aan, we praten nog wat door maar op enig moment zeg ik een lach dat ik er best meer over wil vertellen, maar dat er dan wel een prijskaartje aanhangt. Blijf niet te lang hangen bij één persoon, maar zeg dat je doorgaat "om nieuwe vrienden te maken." Alles met een lach. Visitekaartjes zijn niet ouderwets, zeker niet als ze onderscheidend zijn. Ik heb een foto op mijn kaartjes staan. Een lijstje met mensen die waarschijnlijk op het congres / de receptie zijn die je wilt spreken met onderwerp is handig, Als er een congresapp o.i.d. is, download die dan, vul die in met foto en neem de aanwezigen door en kijk wie er interessant voor je kan zijn. Zorg voor een goede follow up. Connect op Linkedin (met een verhaaltje erbij!!) Stuur een mail met een een referentie aan de inhoud van jullie gesprek en een link naar een relevant artikel. En tenslotte: netwerken doe je als je iemand niet nodig hebt. Stuur dus af en toe een app of een berichtje onder water op Linkedin, met de vraag hoe het met hen gaat en waar jij mee bezig bent. Ik kreeg afgelopen week twee aanvragen van mensen die ik jaren niet life gesproken heb, maar waarmee de verbinding wel af en toe warm is gehouden.
  2. Ik ken je frustratie. Het is onze branche ook. Ik zie jongens met motortakels in kisten slepen en ver boven hun hoofd opstapelen. In de evenementenbranche is het heel erg, vooral de concerten en festivals. De personeelsbudgetten zijn extreem laag en personeelsleden slijten sneller dan de materialen waar ze mee werken. De meeste "stoere" bouwers stappen voor hun 30ste uit het werk met rugklachten, kapotte knieën of hersenletsel. Waar vaak de dagen van 12 uur standaard zijn voor een loon dat niet meer past in 2025. Wij doen om die reden ook bijna geen concerten of festivals meer. Wij zijn te duur, omdat wij personeel wel een eerlijk loon willen geven. Gelukkig denkt de bedrijfswereld hier heel anders over. Hoewel de salarisvergoedingen nog steeds laag zijn, kunnen wij dit deels compenseren met onze materialen. Dat gezegd hebbende, heb ik jou product wel veel voorgesteld bij deze bedrijven, maar ze vinden het te duur en te langzaam. De rug slopen van een freelancer is goedkoper en sneller. Wij hebben trouwens de grote broer standaard in de de vrachtwagen staan.
  3. Had een bedrijf in verkoop en reparatie van landbouwmachines en tractoren. Omdat ik vaker met rugklachten opgezadeld was heb ik een tilhulpmiddel ontwikkeld voor het tillen van theoretisch met de hand tilbare goederen. Mijn dochter heeft na haar studie productontwikkeling hier een verkoopbaar product van gemaakt. Toen we het eindproduct aan Syntens (toenmalig adviesorgaan van de overheid) hebben laten zien was de opmerking: "dit is een wereldvinding. Ik zou maar zo breed mogelijk patent aanvragen en een goede partner zoeken voor grootschalige productie en verkoop". We hebben patent aangevraagd en verkregen in 20 landen en zijn met partners in zee gegaan om de markt te veroveren. De beloftes en vergezichten van geïnteresseerden op internationale beurzen waren enorm. Handelaren over de hele wereld wilden het wel in hun programma opnemen. Het was eindelijk afgelopen met rugklachten in de sjouw branche. We hebben circa 3 ton gestoken in de patentbescherming, merkregistratie en promotie. Alles leek mooi. Toch liep het niet. Na verloop van tijd kwamen we erachter dat in de transportwereld, de bouw en de sjouwwereld de mensen te stoer zijn om hulpmiddelen te gebruiken en de prijs veel te hoog bevonden werd. Er werden enkele tientallen per jaar verkocht in plaats van de duizenden die ons voorgeschoteld werden. Na drie jaren van frustratie hebben we besloten om het maar kleinschalig zelf te gaan doen met mijn dochter en zoon. We zijn uit de stoere wereld gestapt en zijn ons gaan concentreren op de meer intelligentere gebruiker. zoals installateurs, wasmachine reparateurs en glaszetters en de mensen die hun rug liefhadden. Voornamelijk de ZZP'er en Mkb'er zijn 70% van onze klanten en de rest is werknemer met rugklachten in de grotere bedrijven. Overal is er maar een of enkele exemplaren nodig , dus we blijven acquisitie doen. We hebben nu een stabiele verkoop. De grote cijfers die ons voorgespiegeld zijn, en waar we op advies van adviseurs en verkopers met open ogen ingetrapt zijn beschouwen we nu als een goede les. De mensheid zit blijkbaar gewoon niet te wachten op grootschalige gezondheidsvoordelen. We vragen ons zelfs af of het aanvragen en betalen van al die patentkosten wel nodig is geweest, Een namaker loopt ook tegen hetzelfde probleem aan.
  4. Als jij denkt dat diverse LLM's het beter weten dan de specialisten alhier, waarom stel je de vraag dan hier? Dit is een typisch geval: you can't have your cake and eat it. Je hebt een werknemer en dus heb je te maken met allerlei dwingendrechtelijke bepalingen en dan kun je hoog en lang springen om die te omzeilen, maar als zich juist de situatie voordoet waar je bang voor bent, is de kans het grootst dat die constructie die je zoekt in je gezicht ontploft. En overigens is niet de fiscus jouw 'probleem', maar de werknemer en mogelijk het UWV, op het moment dat die werknemer ziek uitvalt. Over dat uitvallen gesproken: valt deze persoon niet toevallig onder de no-claim regeling? Dan is er materieel eigenlijk geen risico...
  5. Vertrouwen in iemand die het financieel voor je regelt omdat je zelf de kennis niet hebt en blijkt dat het een oplichter is en je een schuld bij de belastingdienst hebt 🫢 Het voordeel? Je zou niet zeggen dat er een voordeel is misschien... ik ben mijzelf gaan verdiepen in het financiële verkeer in mijn bedrijf (eenmanszaak) en heb nieuwe fiscalist in de arm genomen waarmee ik kan sparren omdat ik zelf ook basiskennis heb opgedaan. Niet meer onwetend en af gaan op "een ander weet het wel dus ik hoef er niets aan te doen verder", maar zelf blijven nadenken en kritisch blijven. Duur leergeld, letterlijk. Maar ook een eye-opener om deze blunder voor goed buiten de deur te houden en andere hierin te kunnen vertellen over mijn verhaal 😊
  6. Meest simpele oplossing: gewoon wél in dienst nemen, en je als BV verzekeren tegen ziekteverzuim van werknemers inclusief alle arbodienstverlening en reïntegratiekosten Dat kan al vanaf premies van 2% van het brutoloon. Het medische verleden van een werknemer telt namelijk niet mee bij premie en acceptatie (sterker nog: een verzekeraar mag er niet naar vragen) De eerste 3 jaar heb je premiegarantie en stijgt de premie ook niet tussentijds
  7. de waarde bepaling kan vrij eenvoudig via bij koerslijst van ANWB https://www.anwb.nl/auto/koerslijst/koerslijst of via bovag en nog een aantal online rekentools. je krijgt 4 waardes te zien de optie koop via een particulier is de meest passende in jullie situatie. De cataloguswaarde van de auto kun je eenvoudig vinden via de kentekencheck van de RDW De auto op naam van je partner laten staan is geen optie. Want als jij in de auto gaat rijden dan zijn de kilometers voor haar eenmanszaak privékilometers en omdat zij er niet meer in rijd moet de auto verplicht van de balans en als privé vermogen worden gezien. Maar zelfs al je het toch doet levert het niets op. Want een afgeschreven auto in een eenmanszaak heeft meestal tot gevolg dat je fiscaal gezien geen aftrek meer hebt van de autokosten omdat de bijtelling al hoger is dan de jaarlijkse kosten (waarna de bijtelling wordt gemaximeerd op de totale autokosten) en per saldo mag je dus niks aftrekken. Dat geldt is ook voor jou, stel jij koopt de auto voor 8000 euro met restwaarde van 3000 na 5 jaar dan heb je "maar" 1000 euro afschrijvingskosten + alle variabele kosten, daarnaast nog een paar duizend variabele kosten. maar je zit al op 4000 bijtelling over die 18K je moet dus ruim boven de 4000 jaarlijkse kosten zitten wil je enige vorm van aftrek hebben.
  8. Het gaat er toch juist om dat je een klant via hun krijgt? Als ze binnenkomen door een klik op een wasmachine en vervolgens een speakerset kopen is dat toch ook niet erg? Heel gebruikelijk zelfs. Het gaat niet alleen maar om de direct klik naar één product.
  9. It depends. Het is niet ongebruikelijk om bepaalde producten (tijdelijk) uit te sluiten van affiliate-campagnes. Bijvoorbeeld omdat je ze al extra scherp hebt geprijsd, waardoor je nauwelijks budget overhoudt voor marketing, of omdat ze niet aan te slepen zijn, waardoor je te vaak nee moet verkopen. Of je producten daadwerkelijk kunt uitsluiten, hangt echter vooral af van de software die voor affiliate marketing wordt gebruikt. Door negen verschillende producten te verkopen als negen kleurvarianten van één product, maak je het praktisch uiteraard wel lastiger.
  10. Ja, in mijn ogen wel. Ik breng verkeer naar jou toe om de verkoop te sluiten, of die dan model A, B of C kopen maakt voor mij niet uit. Sterker, voor zo ver ik weet is het richting bol zo dat als ik iemand doorstuur voor een product van 25 Euro en diegene koopt in dezelfde winkelmand ook een televisie van 2.500 Euro krijg ik daar ook commissie over. Dus ik zie hier niks raars in.
  11. Ja dit is complex. Je uitgangspunt is juist dat er een overbrenging van eigen goederen is van Nederland naar Duitsland. Om dat in jouw aangifte ICP te kunnen aangeven heb je een Duits btw nummer nodig van jouw eigen onderneming. Hoe ziet de factuur van jouw afnemer eruit? Omnidock stelt een factuur op voor haar dienstverlening en een afrekening van de door haar ontvangen geldbedragen ten gunste van jouw onderneming. Hier zie ik in de praktijk het vaak mis gaan omdat mensen denken dat het één factuur is maar dat is vaak niet zo. Welke bedragen boek je in jouw administratie? Ik zie ondernemers vaak het netto te ontvangen bedrag als opbrengst boeken maar dat is vaak niet juist. Omdat het vervoer in Duitsland naar de afnemer aanvangt ben je in beginsel btw in Duitsland verschuldigd omdat je een binnenlandse levering verricht. Er zijn soms uitzonderingen bij call off stock maar daar ben ik in Duitsland niet bekend mee. Dat zou je moeten uitzoeken of er een tegemoetkoming is voor niet in Duitsland gevestigde ondernemers die lokaal call off stock aanhouden. Als daar een uitzondering voor is dan is het vaak de tegemoetkoming dat je geen lokale registratie nodig hebt en de btw mag verleggen aan Omnidock alsof het wel een ICP is. Maar dat weet ik dus niet en zou je moeten uitzoeken in de Duitse wetgeving. Verwerf jij de diensten van Omnidock nu in jouw Nederlandse aangifte? Ik kan mij voorstellen dat zij die aan jou listen maar dat hangt af van de factuur.
  12. Ik zou je adviseren contact te zoeken met het Bureau voor Belgische Zaken van de Sociale Verzekeringsbank. https://www.rijksoverheid.nl/contact/contactgids/bureau-voor-belgische-zaken De kans op een uitkering is niet heel groot. Maar als er mogelijkheden zijn Daarnaast zou je eens contact kunnen zoeken met Over Rood. Zij helpen ondernemers met financiële problemen. Ik kan mij zo voorstellen dat de vestiging in Breda ook kennis heeft van "grensgevallen" https://overrood.nl/locatie/breda/ Sowiieso veel sterkte komende tijd
  13. Steven bedoelt hier de No-risk polis Indien no risk dan is er in de eerste 5 jaar van het dienstverband geen enkel risico bij ziekte
  14. Eenvoudige werkzaamheden laten uitvoeren voor 10 uur per week tegen 50% van de winst ... Mij lijkt dat een onzakelijke transactie in optima forma. Om je gemoed rust te geven, kan je het geld net zo goed schenken ... en daarnaast iemand anders, waar je op kunt vertrouwen, inhuren voor de werkzaamheden.
  15. Thanks Cilla! Dat vallen en opstaan gebeurt nog op dagelijkse basis hoor! Die passie en durf heb ik overigens honderd procent aan mijn ouders te danken. Die zijn zelf ondernemer en hebben mij en mn zus eigenlijk altijd geenthousiasmeerd om iets voor ons zelf te beginnen, als we die behoefte hadden. En ook die gingen regelmatig op hun bek. Dank voor je mooie woorden. Wie weet tot ooit voor een goed glas (H)eerlijke wijn!
  16. @Hans van den Bergh stiekem heb ik al best wat informatie over dit topic opgedaan. Onder andere via de site https://www.carrieretijger.nl/ en https://www.frankwatching.com/ kwam er veel nuttige informatie op mijn bureau. Voor wat betreft de direct toepasbare gespreksmodellen kon ik echter nog geen goede boekentitel vinden. Wel staat het nog steeds op mijn takenlijst en onderneem ik zo nu en dan weer eens een online zoektocht. Mocht je referenties paraat hebben dan ontvang ik die natuurlijk graag 😇 Momenteel lees ik het boek van Zig Ziglar - On Selling. Dit levert mij al veel nuttige inzichten in de mindset van een sales professional. (ook volg ik natuurlijk onze andere forum-topics op de voet) @insparcom die personal branding aanpak levert mij inderdaad ook veel goede reclame op. Daarnaast heb ik affiniteit met guerilla marketing en heb ik mijn bedrijfsaanbod vertaald naar de meest toegankelijke en enthousiasmerende vorm van offline communicatie: een mooie stickerset! 😁 Zo werkt de combinatie Arts & Sciences voor mij heel goed om mijn naam te vestigen en een kritische kijk op de zaken ook ludiek verteerbaar te maken. Everyone likes a rebel... (binnenkort stel ik deze stickers wellicht via mijn site beschikbaar, maar bij onze BBQ krijg je natuurlijk een gratis setje) Verder vind ik het ook altijd fijn om in een gesprek de 5-minute favor achter te laten. Zelfs wanneer dat niet altijd lukt, zijn er toch voldoende mensen die je zo onthouden als vrijgevig karakter. Immers; People don't remember what you said, but how you made them feel. De follow-up doe ik volgens de vuistregel altijd binnen 3 dagen. Ik stel het zelf ook op prijs als mijn nieuwe contactpersonen enige menselijkheid vertonen en ons gesprek niet enkel als instrumenteel nut zien. Er zijn namelijk ook erg inhalige figuren die ik na een periode als onvervalste zakkenvullers heb leren kennen, die krijgen dus geen gratis informatie, mooie stickers of overige units meer van mij 🙂 Die congres apps vindt ik eigenlijk een lastig dilemma. Vanuit mijn betrokkenheid bij het https://digitaltrustcommunity.nl/ heb ik een stevig bewustzijn aangaande InfoSec vraagstukken en probeer ik de stroom van (meta)data juist zoveel mogelijk te beperken. Een app die je hele telefoon leeg scant is namelijk niet zo bevorderlijk voor je privacy of security en de vragen die wij onze partners hierover stellen mag echt wel een tikkie hoger. Kijk voor de grap ook eens hoe je mailadres scoort op https://nl.internet.nl/test-mail/ en ga het gesprek hierover aan met je leveranciers om een volwassen cybercultuur te bevorderen.
  17. Prachtig verhaal Gijs! Herken je verhaal en inderdaad het is met vallen en opstaan, maar geloof ook in dat wanneer je ergens passie voor hebt en de durf het te proberen je vaak veel verder komt dan je ooit had gedacht! Dank voor het delen van je verhaal, geeft mij weer (nog meer) perspectief om door te gaan op het pad wat ik momenteel bewandel 🙌 Veel plezier, succes en groei met jullie business en als echte wijnliefhebber is de kans erg groot dat wij elkaar nog wel eens in jullie winkel tegen komen 😇
  18. Eens. Via een VOF lijkt mij in deze situatie niet wenselijk aangezien er bewust voor een BV is gekozen met het oog op de beperkte aansprakelijkheid. Daarnaast wil ik voorkomen dat deze persoon formeel zeggenschap heeft over het bedrijf (dit is bij wijze van iemand die, indien het nodig is, niet schroomt op "even" wat geld naar privé over te maken; wel betrouwbaar qua persoon, maar niet als het op het maken van rationele keuzes aankomt). Ik beng bang dat dit inderdaad wel de basis van de situatie is (zou niet het geval moeten zijn, maar dat is een ander verhaal). Vrij Werken is een nieuw voor mij, maar ik snap de suggestie. Ik zal ze maandag is opbellen. Dat denk ik ook, echter is het bij het in dienst nemen wel erg belangrijk dat de winstdeling nooit als onderdeel zal worden gezien door de belastingdienst als "structureel loon". Zou zuur zijn als het bedrijf bij wijze van minder goed zou lopen en er wel wordt verwacht dat ik 50% van de winst in de voorgaande jaren moet betalen als salaris. Daarnaast is een vast contract na 36 maanden een must, maar dat is dan maar zo.
  19. Maar tien uur per week dat kwalificeert oftewel blijft volgens mij binnen de bandbreedte van Inkomsten uit overige arbeid (link 1 & link 2). Jouw kennis hoeft dan dus enkel een kwitantie (link 3) te sturen en vervolgens de inkomsten op te geven via de IB-aangffte waarbij zij een aanslag IB en Zfw krijgt.
  20. Menig aangifteprogramma - zo niet, allemaal - geeft automatisch aan dat er ook een ICP-aangifte moet worden gedaan. Toegeven dat je iets bent vergeten en gewoon de boete betalen. Het is immers niet de schuld van de klant. Dat geeft een krediet die zich op termijn in goud laat uitbetalen. Het wordt financieel gezien weleen beetje pijnlijk als dit soort fouten veelvuldig voorkomen…
  21. 10 uur per week en dan 50% van de winst? Maak je heel weinig winst of betaal je 10x het minimumloon. Kan ze niet als uitzendkracht/payroll aan het werk? Dan loop je geen risico.
  22. Telt Higherlevel ook? Een bron van inspiratie en ideeen, maar dan in de vorm van korte berichten. Een boek zal ik niet snel lezen, ik had altijd heel veel moeite met het concentreren> Ik vind het moeilijk om maar 1 ding tegelijk te doen.Een film/serie kijken tijdens het maken van offertes gaat prima. Maar tijdens lezen kun je niets anders doen dan lezen en dat verveelt snel.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.