Alles dat geplaatst werd door StevenK
- Tekenbevoegdheid
-
Klanten schrikken af doordat ik te jong ben?
Ik kan mij nog wel herinneren dat ik bijna 20 jaar geleden met een vriend van me een proefrit ging maken in een Corrado. Het ding was zo gaar als wat, dus na de proefrit was het duidelijk: deze gingen we niet kopen. De verkoper in kwestie was laaiend want we hadden toch een prijs afgesproken, hij had al die moeite gedaan om de auto uit de showroom te halen en als er iets mis was, dan zou dat gemaakt wordend, dus we moesten de auto kopen. En dat argument werd kracht bijgezet door enkele pillenslikkers. Dat was de laatste keer dat hij en ik reageerden op een advertentie uit Apeldoorn. Als Altan op deze manier zaken wil doen en zich daarin niet wil onderscheiden van zijn concurrenten, dan denk ik niet dat hij hier veel bijval zal krijgen.
- Onerechte vordering / Incassobureau gaat nergens op in
- Wil faillisement voorkomen, maar samenwerken met deze VOF-partner gaat niet...
- Rest BPM wel of niet?
-
Wil faillisement voorkomen, maar samenwerken met deze VOF-partner gaat niet...
1. Volgens mij is deze vraag al eerder gesteld, hetzij hier, hetzij elders, maar ik heb de vraag iig voorbij zien komen, met dezelfde details (rekening 'leegplukken', bedrijfsbus blijven gebruiken. Wat is er in de tussentijd gebeurd en waarom is dit nog niet aan de rechter voorgelegd? 2. Je hebt al een advocaat, waarom laat die geen actie nemen?
-
Bedrijf overdragen voor symbolische prijs, aandeelhouder doet moeilijk
De vorige eigenaar(met zijn 10%) kan ons niks maken zolang de holding niet in financiële problemen komt, toch? Zeker wel, dit is bij uitstek iets waarover de ondernemingskamer kan oordelen. En niks krijgen voor aandelen noem je niet 'slecht gaan' ? Voor de derde aandeelhouder gaat dat zeker wel slecht.
- Bedrijf overdragen voor symbolische prijs, aandeelhouder doet moeilijk
- Bedrijf overdragen voor symbolische prijs, aandeelhouder doet moeilijk
-
Apple lanceert Schone Lei
Heb vanmiddag het apparaat bij mijn moeder gebracht en het is het - voor mij iig - een bijzondere gewaarwording te zien dat iemand die fysiek moeite heeft met toetsenborden zo makkelijk het die iPad, inclusief swipes etc, overweg kan. (overigens verbaast het mij niet minder dat mijn zoontje van nog geen twee ook feilloos diezelfde iPad weet te unlocken, om daarna de iPod op te starten)
- Concurrentiebeding rechten/plichten werknemer?
- Concurrentiebeding rechten/plichten werknemer?
-
Apple lanceert Schone Lei
Ik had ook zoiets van 'wat moet je nu ermee, alles wat met de iPad kan, kan ook met de iPhone', maar sinds ik hem heb, ben ik overtuigd en gebruik ik mijn laptop veel minder om te internetten. Daarnaast is het zakelijk voor mij ideaal, omdat ik op kantoor toegang heb tot mijn intranet en daarmee in besprekingen direct over de informatie beschik. En zometeen ga ik mijn moeder, die door diverse lichamelijke problemen een pc nauwelijks kan bedienen, ook een iPad geven.
- Telefonische bereikbaarheid webshop
- bestemmingsplan & vergunningen
-
Hoe aangifte doen tegen een Nederlandse bank wegens malversaties?
ik denk dat je beter de volgorde in de gaten kunt houden: eerst een advocaat regelen voor je civiele zaak en dan samen met die advocaat een gedocumenteerde aangifte doen bij het OM, niet bij de politie. Yup, die mogelijkheden zijn er vaak wel. Daarnaast kunnen mensen toch wel vaak via hun netwerk iemand vinden die op speciale condities op willen treden.
-
BTW naheffing met onredelijke gevolgen...
Kijk, hier komt het inzicht. Moet de eindgebruiker van een product of dienst dan niet altijd de BTW betalen? De eindgebruiker moet BTW betalen over de dienst (het abonnement), maar de wat TS heeft gedaan is daarna een betaling aan de eindgebruiker en uit die betaling een bedrag aan BTW gehaald en teruggevraagd. Dat kan niet, want die BTW is niet op de in de Wet OB voorgeschreven wijze gespecificeerd op een factuur van de eindgebruiker aan TS.
- BTW naheffing met onredelijke gevolgen...
- relatiebeding van 3 jaar
- HL en innovatie
-
HL en innovatie
NOFI, maar ik heb het gevoel dat dat ook precies is waar je al direct begon de plank mis te slaan: door HL als een site te zien. HL is IMHO een netwerk waarvan maar een deel zichtbaar is op de site. Het is het netwerk in zijn geheel dat je zou moeten beoordelen, niet alleen het openbare deel.
-
dagvaarding
Ik doe zelf geen gefinancierde rechtsbijstand (meer), dus ken die regels niet zo goed, maar kun je wel een gefinancierde advocaat krijgen voor een zakelijk geschil (ik ga er even vanuit dat Christine een zakelijk geschil heeft, maar misschien is dat niet zo)? Ja, dat kan. Ik doe wel zaken op toevoegingsbasis, juist omdat bijvoorbeeld faillieten of sanieten daar gebruik van kunnen maken zo toch toegang hebben tot juridische bijstand.
-
relatiebeding van 3 jaar
Dat moet je aan de rechter vragen en die zal beoordelen of het beding onredelijk is, maar gezien het langjarige karakter van de accountant-klant relatie en het beperkte aantal klanten ten opzichte van de omvang van de markt, verwacht ik eigenlijk niet dat een rechter je zomaar de ruimte geeft het klantenbestand te benaderen in strijd met het beding. In de accountancy is het overigens niet ongebruikelijk dat iemand in jouw positie met de werkgever een deal sluit over het overnemen van één of meer klanten. Ook is het niet ongebruikelijk dat bij overtreding de rechter de contractuele boetes onverkort toewijst.
-
dagvaarding
Als ze heel veel geluk heeft geeft de rechter haar uitstel om alsnog met een advocaat op de proppen te komen, maar formeel gezien moet de rechter vaststellen dat ze niet op de voorgeschreven wijze is verschenen en een verstekvonnis tegen haar wijzen. Gezien haar inkomenssituatie vraag ik me af of ze niet voor gefinancierde rechtsbijstand in aanmerking komt. Dat scheelt niet alleen het betalen van (het grootste deel van) de advocatenrekening, maar levert ook 75% korting op het griffierecht op. Want ook als gedaagde bij de sector civiel moet je, mits verschenen, griffierecht betalen. Mijn advies is daarom zo spoedig mogelijk een advocaat in te schakelen die op basis van gefinancierde rechtsbijstand werkt. In tegenstelling tot wat mensen vaak denken draait een zaak niet zozeer om wat er op de mondelinge behandeling (de comparitie) wordt verteld, maar begint het bij een goed en gedegen formuleren van zowel de eis (in de dagvaarding) als het verweer (en eventuele tegeneis) in de conclusie van antwoord. Die zitting van 11 augustus, daar hoeft alleen maar de advocaat zich te melden. En zelfs als dat niet gebeurt, heb je nog vier weken, want nadat verstek is verleend, duurt het vier weken voor er vonnis wordt gewezen en in die vier weken kan het verleende verstek nog gezuiverd worden.
- Kan een genationaliseerd bedrijf failliet gaan?