Ga naar inhoud

StevenK

Raad van Advies
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Alles dat geplaatst werd door StevenK

  1. Als de BV op papier, blijkens de gedeponeerde jaarrekeningen, niet leeg is, maar feitelijk wel, dan lijkt mij dat de bestuurder van de BV wat uit te leggen heeft. Zoals terecht opgemerkt is schuldeisersbenadeling ook buiten faillissement een grond voor bestuurdersaansprakelijkheid, op grond van artikel 3:45. Als ik voldoende zou hebben om die bestuurdersaansprakelijkheid te onderbouwen, dan zou ik beslag leggen op de bezittingen van de bestuurder en daarna, als hij of zij weigert te betalen, een procedure tegen hem entameren.
  2. Je beseft je wel dat wanneer je je betrokkenheid probeert te verhullen en dit uitkomt, dit als een boomerang bij je terugkomt? Lijkt mij beter dit in een aparte onderneming (BV, Ltd, whatever) te stoppen en duidelijk vast te leggen dat je enkel als aandeelhouder betrokken bent en dat de bestuurder van de onderneming geheel vrij zijn het eigen ondernemingsbelang na te streven, zonder oog te hebben voor het belang van je primaire onderneming.
  3. Ook ik heb er uitstekende ervaringen mee. Niemand hoeft mijn mobiele nummer te hebben en toch ben ik uitstekend bereikbaar.
  4. Een beetje notaris zal toch echt verlangen dat bij oprichting een voorzitter, penningmeester en secretaris worden benoemd. Nee, de bestuurders mogen geen salaris ontvangen, hooguit een vergoeding van de gemaakte kosten. De stichting kan de gedreven onderneming wel overdragen.
  5. Ik ben er van overtuigd dat het betreffende HL lid je als het ook maar enigszins in de verte mogelijk lijkt te zijn een faillissement af te wenden, je daar uitstekend bij zal kunnen helpen! Veel succes.
  6. Ik denk dat je heel dringend een deskundige adviseur met verstand van in insolventie en sanering in moet schakelen!
  7. Tewerkstellingsvergunning geldt afaik alleen voor werk op Nederlandse bodem.
  8. Naast de mogelijkheid om nu een WSNP aanvraag te doen, hebt u ook de mogelijkheid om nadat het faillissement uitgesproken is nog in beroep te gaan en daarmee de boel te rekken, teneinde in de tussentijd financiering te verkrijgen. En wanneer u niet naar de zitting gaat, kunt nog een extra termijn verkrijgen door verzet te doen. En het mooie is ook nog dat dit heel goedkoop kan, omdat u voor zowel het verzet als het hoger beroep een toevoeging kunt krijgen. Maar beter is het om een regeling te treffen met de aanvrager. Ik zie op kantoor voldoende faillissementsverzoeken voorbij komen maar er zijn er maar weinig die daadwerkelijk uitgesproken worden.
  9. Je moet in 2008 belasting betalen over dit bedrag, maar dit negatieve effect kun je waarschijnlijk voor een groot deel oplossen door een middeling over 2006/2007/2008 toe te passen.
  10. Ik kan me niet voorstellen dat de betreffende partijen die een stichting als voorwaarde stellen hiermee akkoord zullen gaan. Waarom niet een stichting die het terrein - zonder winst oogmerk, met behoud van het monument als doel etc - exploiteert en het KDV als huurder in een BV?
  11. Zo werkt het niet. Jouw bekende heeft nu iets bij de KVK ingeschreven dat niet door de directie of de AVA besloten is. Zoals hierboven al gezegd: direct een deskundige inschakelen.
  12. De kosten zijn op grond van de wet al voor rekening van de klant. (BW 6:96, lid 2)
  13. Als iemand niet wil betalen, heb je een titel nodig. Dat kan een vonnis zijn, maar bijvoorbeeld ook een grosse van een notariële akte van geldlening.
  14. Ja, maar op iemand die (ook) failliet is, zal weinig te verhalen zijn. Nee, een afbetalingsregeling is nooit een recht.
  15. Hiermee kun je beter dan een vakbonds- of arbeidsrechtjurist stappen. HL is er niet voor werknemersvragen.
  16. Deze vragen zijn niet te beantwoorden zonder inzicht in de precieze situatie en cijfers. Vraag het aan je accountant.
  17. Haal die emails eens door een spam-filter heen, dan zie je snel genoeg waardoor die berichten als SPAM worden gezien. Veel voorkomende oorzaken zijn het gebruik van opmaak (HTML) en teveel hoofdletters.
  18. Ik zit dit met grote verbazing te lezen. Dat contract is echt ontzettend éénzijdig en ongenuanceerd. Niet tekenen
  19. Dat gaat niet lukken. Er is een datum voor een kort geding bepaald en die datum wordt alleen verzet als de eisende partij instemt of er onderbouwd wordt dat het volstrekt onredelijk is wanneer de eisende partij niet instemt. Het enige wat TS nog kan doen is de verzekeraar per fax in gebreke stellen en aansprakelijk stellen voor de advocaatkosten en daarna direct een advocaat of andere deskundige inschakelen.
  20. Als er geen verdere voorwaarden opgenomen zijn ten aanzien van de aflossing en rente, dan zijn die gewoon opeisbaar. Of de lening zelf opeisbaar is bij achterstanden, is een vraag die aan de hand van de inhoud van de overeenkomst bepaald moet worden. Is eea niet vastgelegd, dan zou de redelijkheid en billijkheid ertoe kunnen leiden dat het niet nakomen van de voorwaarden leidt tot het opeisbaar zijn van de hele lening.
  21. Dan moet je even naar de B/M percentages kijken. Klinkt alsof je goedkoper uitbent wanneer je deze schade alsnog aan je verzekeraar voldoet (als dat mogelijk is)
  22. Mee eens. En dat betekent dat iedereen die zich actief tegen de opgelegde fiscale eenheid heeft gekeerd, een goed verweer heeft tegen een aansprakelijkheidsclaim. Maar ieder die de fiscale eenheid heeft geaccepteerd zonder morren, staat nu met lege handen.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Account

Navigation

Zoeken

Zoeken

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.