Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
belasting betalen bij verkrijgen aandelen
Nee, dat is niet zo, want dan zou er dubbel belast worden. De enige reden waarom er die 25% betaald moet worden, is dat uw werkgever de verkoopopbrengst naar privé haalt. Als de opbrengst in de BV blijft, dan hoeft die 25% niet betaald te worden. Klopt, maar nog steeds enkel door u, de genoemde 52%. Ook bij een optieregeling zal er belasting betaald moeten worden. Niets.
-
betalen van borgstelling na faillissement
Dat verschilt per situatie. De ene curator gaat voor de hoofdprijs, de andere neemt een wat meer menselijke houding aan door te beoordelen wat er voor draagkracht bestaat. Is het terecht dat u aansprakelijk wordt gehouden. Het is mijn ervaring dat op dit moment de banken heel star zijn, maar dat het toch wel de moeite waard is te pogen een regeling te treffen. Heeft de bank al beslag gelegd?
-
belasting betalen bij verkrijgen aandelen
Als u aandelen krijgt, dan is dat een beloning die met IB belast is. Als u genoeg inkomen hebt, dan kan dat tarief oplopen tot 52%. Dat klopt niet helemaal: kennelijk krijgt u 4,9% van de aandelen die momenteel bij de eigenaar in dienst zijn. Hiervoor betaalt u een bedrag x. Als de eigenaar 25% daarover af moet dragen, dan betekent dat dat hij eerst dat bedrag x van zijn BV ontvangt. Het kost de eigenaar dus helemaal niet 25% van x, maar hij ontvangt 75% van x. Overigens kan de eigenaar dit goed voorkomen: in plaats zijn aandelen aan u te verkopen, kan de BV ook nieuwe aandelen uitgeven en die aan u leveren. Het verschil is dat de verkoopopbrengst dan - waarschijnlijk gedeeltelijk in een agio reserve - belastingvrij aan de BV toekomt.
- Eenmanszaak: aansprakelijkheid gezamenlijk huis afdekken
- parkeer ontheffing
-
Iemand met veel verstand van php scripts en server beveiliging!
Het grootste probleem van scripting talen is code injection, en dat is niet mogelijk als je b.v. java servlets gebruikt. Ik heb een site die SOAP en AJAX gebruikt, en daar kan ook geen code injection plaatsvinden. Ik adviseer altijd om een site niet in PHP te maken maar in Java. Code injection is net zo goed mogelijk met gecompileerde code, als er bijvoorbeeld eens een keer een SQL where niet goed gecontroleerd wordt. Ook kan het zijn dat er sprake is van bijvoorbeeld een buffer overflow waardoor de injection plaatsvindt via de httpd ipv via de scripttaal. Ik heb veel meer vertrouwen in een PHP script waar bij de ontwikkeling vanaf het begin rekening is gehouden met code injection dan in een Java site die geschreven is door iemand die als uitgangspunt gebruikt dat het platform veilig is!
- Iemand met veel verstand van php scripts en server beveiliging!
- Leasen, prive kopen en doorbereken? Wat is voordeliger
- parkeer ontheffing
-
Higherlevel.nl ; wat heb je er aan?
HL is voor mij eerst en vooral een soort denktank, waar ik samen met anderen nadenk over allerlei vragen die met ondernemen te maken. Het leuke daaraan vind ik dat je kunt zien dat de vraagstellers hier een multidisciplinaire benadering krijgen van probleem. Dat veel van die vraagstellers daarna niet meer terugkomen, is inherent aan het werken in een internet-community. Aan de andere kant zijn er ook die wel blijven hangen.
-
Iemand met veel verstand van php scripts en server beveiliging!
Je hebt waarschijnlijk last van 'code injection', wat betekent dat je ergens een GET of POST niet voldoende controleert of er misschien php of SQL code in zit. De manier om dit uit te zoeken is in je logs al je GET en POST requests na te lopen en kijken wat voor gekkigheid daar voorbij komt. Zodra je daar de vreemde eend hebt gevonden, kun je dan zoeken waar het lek zit.
- aandelen van bank naar bv
-
ik krijg een email dat ik foto's op mijn webshop moet verwijderen...help!
Ik zou het volgende doen: 1. Foto's verwijderen 2. Importeur melden dat je de foto's hebt verwijderd omdat je op dit moment je geconfronteerd ziet met claims van twee rechthebbenden: de fabrikant in China en de in Nederland vertegenwoordigde fabrikant. Je geeft dan die importeur een termijn van bijvoorbeeld twee weken om aan te tonen dat op deze foto's auteursrecht van de vertegenwoordigde fabrikant rust. 3. Hetzelfde melden ten aanzien van ontwerpen. Geef daarbij aan dat wanneer blijkt dat de claims niet onderbouwd kunnen worden, je de importeur aansprakelijk houdt voor de schade die je lijdt door de goederen - tijdelijk - niet te verkopen.
- Samengaan van 2 bedrijven... (LTDs) - hoe?
- Samengaan van 2 bedrijven... (LTDs) - hoe?
- Samengaan van 2 bedrijven... (LTDs) - hoe?
- afgestudeerd en dan?
- Bedrijf met meerdere eigenaren/aandeelhouders, hoe en waar registreren?
-
ik krijg een email dat ik foto's op mijn webshop moet verwijderen...help!
Als je daadwerkelijk foto's hebt gebruikt zonder toestemming, dan zit je fout. Je kunt dan wel in de verdediging gaan dat je het niet wist, maar juist wanneer het gaat om intellectueel eigendom, dan is dat geen argument. Het is de verantwoordelijkheid van de gebruiker er zeker van de te zijn dat er geen inbreuk wordt gemaakt op de rechten van de derden. Beter is het aan de andere partij je excuses aan te bieden, erop te wijzen dat de foto's direct offline zijn gehaald, aan te geven dat het nooit je bedoeling is geweest mensen te misleiden, aan te geven dat je je leveranciers direct aan zult spreken en alle artikelen die ook maar lijken op ontwerpen van hen uit je assortiment zult halen en daarbij aan te geven dat je geen geld hebt om hen te betalen.
- consequenties fictief dienstverband ipv ondernemerschap
-
algemene voorwaarden/contracten
De instantie dit dit gratis doet zit naast de winkel waar ze auto's uitdelen, zonder dat u hoeft te betalen. Hebt u een concrete vraag waar u niet uitkomt, dan kunt u die natuurlijk hier stellen en dan zult u ongetwijfeld inhoudelijk antwoord krijgen, net zoals bij de vele andere topics over dit onderwerp het geval is.
-
Openstaande facturen falliet bedrijf
Waarom zou je de curator bellen? Elke minuut die jij met de curator aan de telefoon hangt, gaat van de boedel af en betekent dat je minder krijgt. Gewoon een brief / fax / mail sturen waarin je aangeeft dat en onderbouwt wat je vordering op de failliet is en dan maar afwachten of er nog iets overblijft voor de concurrente crediteuren.
- Internet faxen wettig/rechtsgeldig?
- Inboeken inkomsten uit rechtzaak
-
Vreemde tekst op factuur
Helemaal niet vreemd. Het bedrijf maakt gebruik van een financiering of factoring waarbij de debiteuren verpand zijn. Om nu in het geval van een faillissement zo'n verpande vordering door de financier te kunnen laten innen, moet de verpanding tijdig aan de debiteur te kennen zijn gegeven. Dit is daartoe een gebruikelijke formulering.