Ga naar inhoud

Waar is het rolletje Rang gebleven

Geplaatst:

renep

Ach, melkunie is ook campina geworden

 

Verhip. Weet je toevallig ook wat er met Rang gebeurd is? Want ik kan die lekkere snoepjes nergens meer vinden.

Featured Replies

Geplaatst:

jan willem

Waar is het rolletje Rang gebleven?

 

:P

 

Waarschijnlijk mag het nu niet meer verkocht worden.... Te veel giftige stoffen

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Goed, laten we hem nog even open, hoewel de laatste relevante post uit 2007 was.

 

Frans

Geplaatst:

ironny

Da's niet zo moeilijk, Baptista werkt voor de leverancier van Rang >;(

 

Topic gaat op slot

 

ah ok maar das dan mods info of is dat een kwestie van zoeken?

 

www.bofatelefoondienst.nl

Geplaatst:

Jeroen Bakker

ah ok maar das dan mods info of is dat een kwestie van zoeken?

 

Verborgen e-mailadressen zijn wel zichtbaar voor mods, vandaar.

 

En nu weer on-topic, dit kan nog steeds een leuk onderwerp zijn :)

Geplaatst:

Marcel (Up)

Pasgeleden nog een paar brokken jodenvet kunnen kopen....

Dat was écht lang geleden...!

Geplaatst:

ironny

voor mij ook en zal ook nog wel heel lang duren... de laatste brok die ik ooit heb gegeten zitten nog 4 tanden van mij in ;D

 

dan kom ik met Benbits kauwgum..... die bestaat ook niet meer toch? die reclame van smaakt de hele dag door.. na 2uur was de smaak weg en was t een stuk leer wat je in je mond had..

 

bah!

www.bofatelefoondienst.nl

Geplaatst:

TwaBla

Jodenvet/druivensuiker: dat is een klassiek voorbeeld van een internetgedreven return. Zoek maar eens even door. Veel mensen die dat spul missen, met als gevolg dat ze het weer zijn gaan maken. Althans, het was een afvalproduct van de suikerindustrie en door nieuwe methoden is dat afval verdwenen. Dus nu maken ze het na, min of meer.

 

Overigens had die overenthousiaste meneer die Rang weer verkoopt desgevraagd vast best wel willen uitleggen wat er nou precies gebeurd is. Dit topic begint met de vraag waar Rang gebleven is, en als er dan eens iemand langs komt die het antwoord heeft, wordt-ie als spammert weggestuurd. Misschien kan er iets meer rekening gehouden worden met de intentie van de reageerder, want van promotie is hier amper sprake. En de toedracht achter de terugkeer van Rang is vast interessant.

 

Kan iemand 'm netjes vragen om wat meer uitleg te geven?

 

Zal toch niet die volslagen idioot zijn (Mark Huybregts) die onder de naam Rangkids als linkdeveloper voor casino, forex en games gerelateerde websites actief is?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

Highio

Benbits, da's ook door RBV L uit de handel genomen...'t is trouwens vier uur!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Geplaatst:

Iwan van Geelen

Banjo! Die candybar kreeg ik altijd na het zwemmen...

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Marcel (Up)

...'t is trouwens vier uur!

 

Groet,

 

Highio

En dus ? Cup-a-Soup ? ;D

Geplaatst:

Iwan van Geelen

...'t is trouwens vier uur!

 

Groet,

 

Highio

En dus ? Cup-a-Soup ? ;D

 

Nee hoor een uurtje wachten dan is het vijf uur en ook nog eens donderdagmiddag :P

 

Proost alvast :-)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Maarten

Jodenvet/druivensuiker: dat is een klassiek voorbeeld van een internetgedreven return. Zoek maar eens even door. Veel mensen die dat spul missen, met als gevolg dat ze het weer zijn gaan maken. Althans, het was een afvalproduct van de suikerindustrie en door nieuwe methoden is dat afval verdwenen. Dus nu maken ze het na, min of meer.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Jodenvet

 

Aardappelindustrie :)

Geplaatst:

Hans van den Bergh

  • Moderator

Misschien leuk om dit topic wat meer inhoudelijk uit te diepen: Welke redenen zijn er zoal om merken te veranderen, merken / producten te laten verdwijnen, te laten herleven?

 

Bijvoorbeeld: Waarom is het ineens geen Negerzoen meer, waarom heeft Unilever begin deze eeuw drastisch het aantal merknamen teruggebracht (om er vervolgens weer een paar een rentree te laten maken), waarom werd Caltex ooit Chevron, en waar is Chevron nu gebleven, etc., etc. etc.?

 

Succès en groet,

 

Hans

(CREANIZE!)

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc I Innovatiestrategieën Ontwerper I HL-Deelnemer en -Moderator I Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht I Bedrijfsidee? Toets het Grátis: HIERMEE!

Geplaatst:

Marcel (Up)

Waarom wordt er zo bewust reclame gemaakt dat de Prince koeken weer terug zijn in de oude verpakking ?

 

("Let op, weer herkenbaar aan de vertrouwde verpakking")

 

Ik wist trouwens niet eens dat de verpakking verandert was..... :-[

Geplaatst:

Johan Mulder

Oeeh.. oud snoep! Zo ken ik er nog één: waarom werd Raider een Twix? ???

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Geplaatst:

Hans v N

Kan zo 3 redenen bedenken waarom merken verdwijnen. Wellicht kunnen anderen aanvullen.

 

1: Kosten. Reclame en productontwikkeling voor 1 merk is goedkoper dan voor meerdere. (Smith naar Lays en Raider naar Twix) Vaak aan de orde bij overname of fusie.

2: Vraaguitval. Producten raken uit de mode. Denk aan Buisman.

3: Verpesten van de merknaam door derde of callamiteit. Denk aan Buckler en Planta.

Geplaatst:

TwaBla

 

4. Beperkte schapruimte in de supermarkt

 

Het zijn de klassieke argumenten voor rationalisering. Veel multinationals hanteren omzet- en winstdoelstellingen, en als een merk afzakt dan gaat de aandacht naar de groeiers. Overigens komen er weer merken bij, en heel veel extensies/ondervoegsels.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Geplaatst:

fvddungen

Als kind was ik verzot op de lange smalle repen 3 Musketiers. Maar die zijn ook al tijden nergens meer te krijgen.

Zelfstandige loonslaaf

Geplaatst:

Ferry

Kan zo 3 redenen bedenken waarom merken verdwijnen. Wellicht kunnen anderen aanvullen.

 

1: Kosten. Reclame en productontwikkeling voor 1 merk is goedkoper dan voor meerdere. (Smith naar Lays en Raider naar Twix) Vaak aan de orde bij overname of fusie.

 

Nu heeft Smith's wel het product Smith's Sunfields in de markt gezet. Daarmee is de naam Smith's weer terug op de verpakking. Ze voerden wel nog andere merken onder Smith's vlag.

http://www.pepsico.nl/Merken/Smiths%20Lays/Smiths.aspx

 

Nu is Smith's bezig met onderzoek en testen van hoe een nieuwe snack/ zoutje in de markt te zetten. Beetje vreemd product. Het is geen chippie maar ook geen zoutje. Wel lekker. De vragen die nu dus aan het testpaneel worden gesteld zijn dus oa:

Moeten we dit onder de naam Lay's of Smith's brengen?

Is het een zoutje of chippie? In welke schap zetten we het?

Gebruiken we de conventionele chipsverpakking of een trendy verpakking (ronde bodem, taps toelopend).

Wie willen we bereiken? Is het voor op een feestje of is het een verantwoord snackje voor tussendoor? (geen vet aan de bereiding te pas gekomen).

Welke prijs zou je willen betalen? Bovengrens/ ondergrens?

 

Zo zie je maar weer dat merken verdwijnen en toch ook weer hun rentree maken.

 

Wat is Treets trouwens geworden? Smarties? Allebei M&M?

 

Altijd opzoek naar het "That's it!"- moment.

Geplaatst:

John B

Als een ondernemer zich aanbiedt om al dat oude snoep weer op de markt te brengen (www.oudsnoep.nl is nog vrij) dan stem ik voor de Mekka repen, die chocoladerepen met hele rozijnen in zo'n blauw-paarse verpakking.

Geplaatst:

MrPepper

Bijvoorbeeld: Waarom is het ineens geen Negerzoen meer?

Was dat destijds niet een reclame stunt? Eigenlijk gewoon een opoffering van de gouden merknaam in ruil voor wat aandacht. Overigens noemt iedereen die dingen nog steeds negerzoenen en is er in de praktijk wat dat betreft niet sprake van opoffering.

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Geplaatst:

Marco van den Maagdenberg

En waar is de tijd gebleven dat we nog van ulevellen konden genieten?

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

En zwart/wit? Bestaat dat nog? Of die knotsen met zwart/wit vulling?

 

Die hele kleine plastic flesjes (3-4 cm hoog?) gevuld met misselijkmakend zoet naar fruit smakend poeder in de meest giftige kleuren?

 

Gelukkig zijn er elk jaar nog steeds pepernoten!

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Geplaatst:

Iwan van Geelen

En dan nu een zakelijke slag, echte ouderwetse dropspek; wie-o-wie kent de fabrikant...

(hoort eigenlijk bij vraag en aanbod.. ;D)

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Geplaatst:

Henri Kroeze

Als kind was ik verzot op de lange smalle repen 3 Musketiers. Maar die zijn ook al tijden nergens meer te krijgen.

Die heb ik niet zo heel lang geleden nog een keer gegeten. Kijk uit voor je vullingen... Geen idee waar m'n vrouw die vandaan getoverd had. Maar zij komt soms ook nog wel thuis met Caramac repen, heerlijk!

... doet leuke dingen op internet ...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.