Ga naar inhoud

Zakelijk gebruik van Twitter

Geplaatst:

Edo van Santen

Dit topic bevat reacties op de column Marketing met Twitter

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

Featured Replies

Geplaatst:

Frans Sijtsma

Geen idee. Klik op "find people" of type in het searchfield dan lukt het wel

 

Frans

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

Cruisebabe

Twitter 101 for Business :)

 

Dit is een soort handleiding hoe je twitter kan inzetten voor je zaak.

If at first you don't succeed try again

Geplaatst:

Zlata

Af en toe krijg ik een beetje overstroming gevoel.

Bloggen, twitter, fora, linked in, hyves, het wordt een dagtaak

Kunnen bloggen en twitter niet in één?

 

Ja, ik zie door de bomen het bos ook af en toe niet meer! En alles moet ook up to date zijn, want iemand zal maar een oude aanbieding van je zien. Ik vind ook dat al die middelen communicatie misschien wel verbreden over een grote groep, maar het wordt er allemaal niet diepzinniger op. Ik vraag me af en toe af wat de toegevoegde waarde precies is van smoelenboeken.

 

Ik ga liever een champagnebrunch voor een leuke groep mensen organiseren dan op Twitter te melden dat de croissants in de oven gaan en dat ik die gezellig in mijn eentje op ga eten.

www.vioolspelen.nl

http://twitter.com/ZlataBrouwer

www.zlatabrouwer.com

Geplaatst:

Ewout Wolff

Daarom is het goed te realiseren dat heel veel mensen aan het experimenteren zijn. En op een gegeven moment komen ze tot een punt, dat voor hen werkt. Of niet.

 

Het moet, kortom, bij je passen of niet. Net als in het echte leven.

 

en @Zlata : ik kom graag bij je langs voor die lunch ;-)

Geplaatst:

Rikkert Walbeek

In het licht van deze draad is dit een aardige link, een ‘guide how to use Twitter for business’:

 

http://business.twitter.com/twitter101

 

 

Geplaatst:

Cruisebabe

In het licht van deze draad is dit een aardige link, een ‘guide how to use Twitter for business’:

 

http://business.twitter.com/twitter101

 

 

 

Dat link heb ik een al een paar dagen geleden gepost . ;)

If at first you don't succeed try again

Geplaatst:

Rikkert Walbeek

oeps

 

zie het dan maar als een RT ;D

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

anna82

Ik was het nooit van plan maar ben toch maar aan de twitter....maar dan onder mijn bedrijfsnaam met alleen berichten over mijn bedrijf. Alleen nu vraag ik me af....wie moet ik zelf allemaal volgen? Ik dacht in eerste instantie iedereen te volgen die mij volgt....maar als je dan soms ziet wat een onzin sommigen kunnen posten ??? ::) . Ik heb een webshop voor particulieren, dus degenen die mijn volgen zijn puur voor de fun op twitter. Maar ja, wie volg je dan...ikzelf vind dat als je puur als bedrijf twittert je niet hele persoonlijke moet volgen zoals favoriete radio dj ofzo....En om nou weer niemand te volgen komt ook weer zo on-geinteresseerd over....Ik ben benieuwd hoe degenen die niet echt hoeven te netwerken dat doen!

Geplaatst:

Frans Sijtsma

zoek eens uit wie er wereldwijd twittert over jouw merken

 

levert je wellicht weer nieuwtjes op je site , blog of followers

Geplaatst:

Romano Sandee

Anna, wellicht vind je ook nog interessante mensen op www.twittergids.nl waarin mensen staan die met jouw branche te maken hebben.

Geplaatst:

anna82

Bedankt voor de tip Romano! Toevallig had ik het al gelezen in 1 van de eerdere posts, kon toen niet echt wat vinden, maar net wat uitgebreider gezocht en 1tje al toegevoegd aan mijn lijstje. :)

Geplaatst:

Pikappabi

interessante mensen op www.twittergids.nl waarin mensen staan die met jouw branche te maken hebben.

Dank voor je tip Romano. Ik Twitter al langer onder een andere naam over allerlei onderwerpen. Ben dankzij een Stamrecht van plan in de ondernemerswereld te stappen en weet al zeker dat Twitter, zeker in combinatie met http://www.linkedin.com van nut zal zijn bij het uitbreiden van het netwerk.

 

Iedereen die hier nog aan twijfelt raad ik aan zich bij minimaal een van deze Web 2.0 fenomenen aan te sluiten. Het is gratis en baat het niet, schaden zal het in de meeste gevallen ( mits je zo slim bent om een degelijke virusscanner te installeren en ook te gebruiken ;) ) ook niet.

Geplaatst:

passie

Vandaag erachter gekomen dat mijn account is suspended :-(

Following en followers staan op nul.

 

Ik gelezen dat het goed krijgen van je profiel heel moeilijk is. Twitter reageert niet op alle e-mails die ze krijgen omdat het een gratis service is.

 

Ik zou niet weten waarom mijn account geblokkeerd is, maar ik weet wel, dat Twitter voor mij twexit is!

Geplaatst:

dannyverhoeven

Daar heb ik geen ervaring mee passie. Wel heb ik ervaring mee dat wanneer je per dag teveel mensen volgt je account ook geblokkeerd wordt voor een bepaalde tijd.

 

Ook kunnen mensen jou niet meer volgen. Dus mijn tip is: volg niet teveel mensen per dag

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Geplaatst:

R.I.P. | Peter Bonjernoor

Net gepubliceerd

 

Pear Analytics bekeek tweeduizend kleine berichtjes en deelde deze in zes klassen in. Daaruit bleek dat 40,5 procent in de categorie ''zinloos gebabbel'' terecht kwam.

 

Als voorbeeld geven de onderzoekers de Tweet ''Ik eet nu een boterham''. Nog eens 37,5 procent kwam terecht in de klasse ''conversatie'', een gesprek tussen twee Twitteraars dat meer lijkt op chatten.

 

Joh... ;)

  • 3 weeks later...
Geplaatst:

msteer

Voor wat het waard is: 21 commerciële Twitter tips

Geplaatst:

ICT-er

MOD-Edit: @ICT-er : Het domein waar je naar verwijst staat op je eigen naam, dus de spam is logischerwijs verwijderd. Bij deze het verzoek de huisregels na te leven van HL

Geplaatst:

G.Bos

Het is inderdaad een leuke toevoeging vind ik, maakt het wat persoonlijker ook

http://twitter.com/DraadsMedia

Geplaatst:

Norbert Bakker

  • Moderator

@G. Bos: ik ben een absolute n00b op Twittergebied, maar klik af en toe wel eens op een voorbeeld van zakelijk gebruik, zoals op jouw link (die voor sommige HL-ers wellicht in het bericht zelf als linkspam wordt gezien, maar ik persoonlijk vind het als voorbeeld wel kunnen ;).)

Het valt me op dat jij in je tweets nieuwe relaties met naam en toenaam noemt, c.q. verwelkomt als nieuwe klant.

 

Ben daarom wel erg benieuwd:

[*]doe jij dit met medeweten en instemming danwel toestemming van de klant vooraf?

[*]vinden jou klanten die aandacht leuk, m.a.w. krijg je er complimentjes op, in de trant van "leuk dat je me noemt?"

[*]gaan jouw klanten daardoor ook meer interesse tonen in Twitter, gaan ze het ook zelf gebruiken of gebruikt jouw doelgroep het al?

 

Norbert,

(nog lang niet bekeerde Twitter-scepticus, maar staat open voor alles)

Eem Financieel Advies ; persoonlijk en vertrouwd verzekerd voor ZZP en MKB

Gespecialiseerd in Arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid en Cyber.

 

 

Geplaatst:

djemmers

Ik heb twitter geprobeerd voor ik deze thread (en de higherlevelblog) zag.

een account voor mijn websiteje gemaakt.

En ik feed daar mijn website nieuwsitems in.

Wat later een paar apparte accounts gemaakt per sport en die krijgen de toernooien ook automatisch gefeed. Als die in mijn databank geplaatst worden.

 

Ik besef wel dat dit niet ideaal is, maar wel leuk om dat werkend te krijgen.

wat ik gebruikt heb:

twitterfeed.com (rss feeden aan twitter)

splitweet.com (beheer en lees je twitter accounts tesamen.)

En wie weet gebruik ik die ervaring later nog om het deftig te doen.

Of begin ik zelfs echt te tweeten?

 

Ben natuurlijk ook net begonnen met HL te volgen als tornooinet

 

 

www.tornooi.net : toernooilijst voor België en Nederland

Geplaatst:

global

twitter lijkt me weer zo'n overroepen en overhyped internet fenomeen,waar de relevantie ervan me ontvlucht.

:PNu

Nu ja,als je een bandje zou hebben is twitter natuurlijk heel aangenaam voor de groupies

Geplaatst:

Karen Dam

Ik heb behalve mijn shop ook een prive website, hyves, een dieren-twitter (snuffelt) en diverse mail-discussielijsten waar ik tijd en aandacht aan probeer te geven naast mijn 32-urige werkweek bij een werkgever.

 

Eerlijk gezegd hou ik naast de webshop en baan in loondienst eigenlijk sowieso al geen tijd over.

De mail lijsten komen in mijn mailbox binnen dus dat is nog aardig te combineren met de rest van het werk thuis, maar snuffelt loopt ernstig achter en mijn eigen site is nog ernstiger aan een update toe.

Hyves doe ik eigenlijk helemaal niets mee, ja, ik bekijk soms wat familie-foto's en dan plaats ik vaak ook maar iets in mijn blog om toch iets gedaan te hebben..

 

Nou wil ik echt wel graag gaan bloggen en twitteren enzo, ik vind het leuk om mijn kennis te delen en ik denk dat het ook heel belangrijk is voor een shop om kennis van zaken te hebben en dergelijke media is natuurlijk een prima bron om potientiele klanten te laten zien, ervaren dat die kennis er daadwerkelijk is.

 

Maar hoe ga ik in hemelsnaam tijd vinden om alles up to date te houden en waar blog/twitter je over?

Zitten er echt mensen te wachten op een goede morgen en weltrusten?

 

Want als ik heel eerlijk ben zijn mijn dagen over het algemeen helemaal niet zo spannend.

Na het opstaan ga ik met de hond wandelen en trainen enzo, dan naar mijn werkgever, 's avonds de bestellingen afhandelen en op de post doen, eten koken, hond weer uitlaten, klanten mailen, webshop onderhouden en boekhouding e.d. en dan gaan we weer slapen en begint het weer overnieuw...

 

Als ik nou echt serieus mensen info moet gaan delen, wat ga ik ze dan vertellen... elke dag zo ongeveer hetzelfde is toch ook niet geweldig, ik kan wel iets zeggen over de dieren en wat daarmee gebeurd en soms zijn er ook wel nieuws dingen waar ik een mening over heb maar daar houdt het wel bij op..

Tot nu toe stranden dergelijke dingen dus bij mij op tijd en gebrek aan creatieviteit wat betreft de onderwerpen..

 

Hoe pakken jullie dergelijke dingen aan?

 

Groetjes Karen

 

Geplaatst:

anna82

Ik gebruik ook twitter voor mijn webwinkel en mijn idee is alleen te posten wat voor de doelgroep interessant is. Dus als er nieuwe artikelen zijn, als ik een leuke tip heb, wil verwijzen naar handige site, dat soort dingen. Het idee is dat je dan supersnel nieuws heb...Ook ik wil ze niet lastig vallen met onzinnige posts zoals goedemorgen. Mensen die het niet zo snel hoeven te weten kunnen aanmelden voor wekelijkse nieuwsflits en maandelijkse nieuwsbrief....Karen, stuur je wel al nieuwsbrieven? Dat heeft echt veel nut, je houdt je klanten dan wakker.

 

Ik vind het vooral lastig wie ik moet followen....eerst dacht ik iedereen die mij followt en potentiele klanten zijn.....maar soms word ik wel moe, dan heb je 1 iemand die alleen depressieve berichten post en dan weer eentje die niets anders te doen heeft dan twitteren.....Kortom berichten waar ik niet op zal reageren....dan is het weer net of ik ze voor de show followed en het me eigenlijk niets interesseert......

Geplaatst:

Manon GJ

Ik twitter dus wel persoonlijke dingen. Was ik eerst ook niet per se van plan maar gaat vanzelf. Ik twitter wel onder greenjumpnl en focus ook wel qua tweets op baby- en kinderdingen.

 

Ik post vaak nieuwsberichtjes over biologisch, giftige dingen, ongezonde dingen, onderzoeken etc. En ik twitter veel met andere webwinkeliers over van alles en niks. Ook promoot ik af en toe een product of zeg ik iets over een product met een linkje erbij.

 

Juist omdat ik ook persoonlijk twitter, kunnen mensen een commercieel berichtje hier en daar ook wel waarderen. Ik probeer het netjes te houden en zet er vaak ook achter #commercieelbericht;

 

Ik overweeg om een andere account aan te maken voor mijn M&A dingen dan kan ik het wat beter bijhouden en hoeven die mensen die mij op dat gebied volgen (niet veel) niet al die babydingen te horen.....

Geplaatst:

R.I.P. - Fred Wiersma

....

Ik overweeg om een andere account aan te maken voor mijn M&A dingen dan kan ik het wat beter bijhouden en hoeven die mensen die mij op dat gebied volgen (niet veel) niet al die babydingen te horen.....

 

Graag! Al dat babygeneuzel >;(

 

;D ;D ;D

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.