• 0

Nep ondernemers.

Ik wordt helemaal moe van wat in mijn ogen nep-ondermeners zijn. Van die goedbedoelende nit-wits die als leuke vrijetijdsbestedeing op hun studeerkamertje webwinkels beginnen zonder het oogmerk deze te laten uitgroeien tot een echte onderneming. Door de lage kosten en het gebrek aan de wil tot winst zijn dit meestal marktverstoorders pur-sang. Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan. Ook zou ik willen voorstellen op topics van dergelijke niet-ondernemers niet te reageren, daar zij niets met ondernemen te maken hebben.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Vind jij trouwens dat er een verschil is tussen iemand die op zijn studentenkamer met een webshop begint of dat iemand (vaak voor nog veel minder euro's per uur) bij een (web)winkel gaat werken?

Wat heeft dit er mee te maken? In beide gevallen ga ik er van uit dat zij dit doen om iets te verdienen. Winst maken dus.

Levert een verkoopprijs op van kostprijs + marge. Ik heb moeite met diegene die geen of nauwelijks marge willen maken.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Vind jij trouwens dat er een verschil is tussen iemand die op zijn studentenkamer met een webshop begint of dat iemand (vaak voor nog veel minder euro's per uur) bij een (web)winkel gaat werken?

Wat heeft dit er mee te maken? In beide gevallen ga ik er van uit dat zij dit doen om iets te verdienen. Winst maken dus.

Levert een verkoopprijs op van kostprijs + marge. Ik heb moeite met diegene die geen of nauwelijks marge willen maken.

Dat sommige mensen liever een onderneming beginnen die nauwelijks marge maakt, dan in een winkel werken waar ze nog minder verdienen. En dat vanuit die mensen geredeneerd heel legitiem is.

 

Er zal niemand zijn die het op lange termijn vol houdt een onderneming te hebben die geen winst maakt.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Er is een grijs gebied tussen ondernemers en beunhazen. De laatsten hebben geen idee van risico's e.d. en doen hun best om ondernemers het leven zuur te maken. Maar door de opkomst van de e-commerce, is er dus een grijs gebied ontstaan. De vraag is of je dat erg moet vinden. Als het meehelpt dat die mensen ook een boterham hebben, is er weinig aan de hand. In China moet iedereen wel een beetje handelen en rommelen om het eten te kunnen betalen.

Link naar reactie
  • 0

Wat heeft dit er mee te maken? In beide gevallen ga ik er van uit dat zij dit doen om iets te verdienen. Winst maken dus.

Levert een verkoopprijs op van kostprijs + marge. Ik heb moeite met diegene die geen of nauwelijks marge willen maken.

Een webwinkel die een acceptabel maandinkomen genereert is een onderneming naar mijn idee. Zie ook de context waaruit jij het citaat hebt gehaald.

 

Ieder z'n meug, maar waarom zou jij je hier druk om maken? ???

 

Voor veel mensen begint hun handeltje of serieuze onderneming als een hobby, waarbij elke stuiver die het opbrengt als meegenomen (lees: acceptabel maandinkomen) wordt beschouwd. Soms loopt de hobby uit de hand en wordt het een serieuze onderneming.

 

Live and let live.

 

Link naar reactie
  • 0

 

Eigenwijze geesten die zich niet tussen 9 en 5 willen laten opsluiten om gelaten langs de gele lijn te lopen, bang om hun zekerheden kwijt te raken.

 

 

Hoi Ruben,

 

Wat een prachtig antwoord, ik was de reus al aan het oppoetsen, tot ik bovenstaande zin tegenkwam. Was dat nou echt nodig?

Jammer.

 

groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0
Misschien wel. Maar komt denk ik omdat ik eigenlijk weer eens de moeite nam om een flink aantal topics doot te lezen waarbij mij het gehalte van vele starters opviel.

 

In de trant van.

 

Ik begin een webshop mag ik nu een grijs kenteken auto rijden in plaats van hoe krijg ik mijn shop winstgevend.

Ik begin een webshop maar kan ik de kvk inschrijving (ca 75,00) niet beter uitstellen want ik betaalvoor de laatste twee maanden hetzelde als voor een jaar.

 

Dat gecombineerd met een vriend die zijn winkel in huishoudelijke apparaten kan sluiten maakt het inderdaad een beetje verkeerde been.

 

Ik kan de redenatie van Rien wel volgen. dit weekend al in diverse topics de volgende zaken gelezen.

 

Ik ben van plan om een webwinkel te beginnen in een kleine niche markt, ik verwacht er geen grote successen van

 

Oftewel allemaal nog kosten zo aan het einde van het jaar terwijl ik als ik net begin waarschijnlijk

niet hard van start zal gaan en het daardoor niet de moeite waard is. Ik wilde eigenlijk snel

beginnen om de feestdagen mee te pakken en zo al meteen wat winst mee te pikken.

 

 

moet je de topicstarters die dit soort uitspraken doen dan nog serieus nemen? eigenlijk niet maar tegen beter weten in wil je vaak toch reageren op een vraag.

 

Link naar reactie
  • 0

@John Kode

Waarom jammer? Dat is mijn observatie en het gevoel wat ik bij het werknemerschap heb. Ik ben in mijn hele leven drie keer werknemer geweest, en dat was drie maal kennismaken met collega's die zich door de werkweek trekken met het weekend als lichtpuntje in het bestaan. Professionals die hun mening hebben opgeofferd aan het collectief, om maar niet ten prooi te vallen aan kantoorpolitiek. Het waren mooie functies met dito salaris en arbeidsvoorwaarden, maar ik hou het daar niet uit. Doe mij maar het leven van een cowboy.

Link naar reactie
  • 0
.....ik verwacht er geen grote successen van, maar ik ben bereid mijn ziel en zaligheid erin te gooien aangezien ik deze nichemarkt mij op het lijf geschreven is en ik de kans wil grijpen. Ik heb de afweging gemaakt in eerste instantie direct mijn baan op te zeggen, maar uit mijn ondernemingsplan blijkt dat de kans dat ik dan binnen 6 maanden failliet ben te groot is.

Mijn doelstelling is er zoveel mogelijk kennis uit te halen en een bescheiden winst te boeken waardoor ik vervolgens in staat ben zelf te investeren in mijn grote droom, namelijk zelfstandig ondernemer zijn in een andere markt waar ik zelf het startkapitaal voor wil verdienen en niet afhankelijk wil zijn van een bank

 

Ben het met je eens dat topicstarters die de eerste keer plaatsen soms ondoordachte uitspraken doen en weinig informatie geven. Als ik op een topic reageer dan probeer ik altijd een toegevoegde waarde aan mijn antwoord te geven. Maar nu ik even wat vrije tijd heb en nog eens wat oude topics doorlees merk ik dat je heel veel van dit soort uitspraken tegenkomt. Vaak zie je ook dat er na enkele antwoorden totaal geen reactie meer komt van topicstarters.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik wordt helemaal moe van wat in mijn ogen nep-ondermeners zijn. Van die goedbedoelende nit-wits die als leuke vrijetijdsbestedeing op hun studeerkamertje webwinkels beginnen zonder het oogmerk deze te laten uitgroeien tot een echte onderneming. Door de lage kosten en het gebrek aan de wil tot winst zijn dit meestal marktverstoorders pur-sang. Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan. Ook zou ik willen voorstellen op topics van dergelijke niet-ondernemers niet te reageren, daar zij niets met ondernemen te maken hebben.

 

Beste Rien,

 

Waar zit nou het pijnpunt? In het feit dat er lieden bestaan die tegen lage kosten vanaf hun zolderkamer iets kunnen leveren waar je elders grof meer voor betaalt, of het feit dat die mensen ook HL actief, topics starten en vragen stellen? Wanneer ik jouw posts in deze draad terug lees dan krijg ik eerder het idee dat je een probleem hebt met de HL deelnemer die voldoet aan het profiel voornoemd. Wat mij dan intrigeert, hoe kom je tot jouw beoordeling?. Waar leg je de grens tussen wat jij ziet als kaf en koren en welke criteria hanteer je daarvoor?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt wel een opmerking van een detaillist die maar klaagt last te hebben van al die zolderkamer webwinkeltjes maar zelf passief aan de kant zit.

 

Door de eeuwen heen is er, volgens de verliezers oneerlijke, concurrentie geweest en altijd is dat in het voordeel geweest voor de consument qua prijs of service.

Concurrentie maak je creatief en bij een gebrek daaraan delf je het onderspit, zoiets noemen ze de natuurlijke selectie.

Creativiteit is bijvoorbeeld je eigen aanbod meerwaarde te geven tegenover die van de concurrent.

 

TS maak je niet druk, al die zolderkamer ondernemingen zijn of tijdelijk of groeien uit tot een "volwaardige" onderneming en dan gaan deze weer klagen dat er een "oneerlijke" concurrent opstaat.

Als ze, de zolderkamer ondernemers, slim zijn blijven zij klein zodat zij die "oneerlijke" concurrent blijven en zo door gebrek aan daadkracht en creativiteit van de grote ondernemingen maandelijks een leuke boterham kunnen verdienen.

 

Link naar reactie
  • 0
Oh, maar ik voel mij allerminst aangevallen.

 

Okay, daar het leek het wel een beetje op, vandaar. ;)

 

Nou ja, 1 reus en 1 kneus binnen 2 minuten. Mijn dag kan al niet meer stuk. ;)

 

Gefeliciteerd!

 

Een webwinkel die een acceptabel maandinkomen genereert is een onderneming naar mijn idee. Zie ook de context waaruit jij het citaat hebt gehaald.

 

Kijk, nou wordt het lastig. Definieer 'acceptabel', alstjeblieft.

Link naar reactie
  • 0

Ik begin een webshop mag ik nu een grijs kenteken auto rijden in plaats van hoe krijg ik mijn shop winstgevend.

Ik begin een webshop maar kan ik de kvk inschrijving (ca 75,00) niet beter uitstellen want ik betaalvoor de laatste twee maanden hetzelde als voor een jaar.

 

Ik ben van plan om een webwinkel te beginnen in een kleine niche markt, ik verwacht er geen grote successen van

 

Oftewel allemaal nog kosten zo aan het einde van het jaar terwijl ik als ik net begin waarschijnlijk

niet hard van start zal gaan en het daardoor niet de moeite waard is. Ik wilde eigenlijk snel

beginnen om de feestdagen mee te pakken en zo al meteen wat winst mee te pikken.

 

Allemaal voorbeelden, waar je als ondernemer je volgens mij niet echt druk om moet maken.

 

Het word anders, wanneer ze over een jaar nog bestaan en met serieuze vragen komen en de zelfde prijzen kunnen hanteren. Dan zijn het pas echt concurrenten.

 

Ook op internet word er scherp gelet op kwaliteit en service. Kijk maar eens naar de pricewatch van tweakers.net. Daar worden bedrijven gemaakt en gebroken. Zie het eerder als een kans, jij hebt de tijd en kunde om service te leveren.

 

Zo heb ik zelf al wat gestrande projecten van beunhazen gered, uiteraard tegen een bijbehorend tarief ;D

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij niet specifiek om mijn bedrijfstak. Maar wat zie ik om mij heen gebeuren?

Winkeliers die worden gebruikt voor orientatie en uitleg van produkten welke vervolgens bijvoorbeeld bij een zolderkamerartiest zonder winstoogmerk worden besteld. Die natuurlijk, zeker als je het begrip winst er niet tot nauwelijks in betrekt, kan leveren tegen een kostprijs die vele malen lager is dan die waar de winkelier van uit moet gaan. Wat zie je dan ook. De winkeliers leggen het loodje, het aanbod verschraalt en de winkelstraten sterven uit.

 

in mijn ogen is het wel enigszins een bedreiging, maar ook een kans!

 

in mijn winkel heb ik hier ook last van, ze vragen om info en bestellen ergens online waar het goedkoper is.

Dit soort concurrentie houdt je scherp; ik pas ook mijn prijzen naar beneden aan om niet teveel buiten de boot te vallen.

 

Adviezen vanuit mijn expertise verstrek ik gratis aan iedere bezoeker, ik heb snel genoeg in de gaten of iemand serieus interesse heeft of even snel wat info en prijzen komt scoren.

Uiteraard geef ik niet direct alles uit handen; een deel van de info en extraatjes komt pas bij het afrekenen. ;)

 

Het gebeurt ook vaak genoeg dat men er bij ons achterkomt dat ze bepaalde (online aangeschafte) producten al tijden verkeerd gebruiken, mijn goede informatie levert in dat geval een zeer tevreden nieuwe klant op.

 

de term 'nep-ondernemers' is wat mij betreft ook te kort door de bocht!

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Het gaat mij niet specifiek om mijn bedrijfstak. Maar wat zie ik om mij heen gebeuren?

Winkeliers die worden gebruikt voor orientatie en uitleg van produkten welke vervolgens bijvoorbeeld bij een zolderkamerartiest zonder winstoogmerk worden besteld. Die natuurlijk, zeker als je het begrip winst er niet tot nauwelijks in betrekt, kan leveren tegen een kostprijs die vele malen lager is dan die waar de winkelier van uit moet gaan. Wat zie je dan ook. De winkeliers leggen het loodje, het aanbod verschraalt en de winkelstraten sterven uit.

 

Ik begrijp Rien heel goed. Hij lijkt alleen alle thuiswerkers over één kam te scheren en dat kan natuurlijk niet. Naast de vele ondernemers die het wel porfessioneel aanpakken met de start vanaf de zolderkamer, zijn er ook genoeg (te veel) die zichzelf rijk rekenen met veel te weinig. Deze "zolderkamerartiesten" houden na 1 a 2 jaar op zodra ze doorhebben wat voor kosten ze eigenlijk hebben gemaakt en wat ze dan nog aan de belastingdienst moeten afdragen.

Het is een komen en gaan van deze tijdelijke ondernemers en daar heb je wel wat last van als ze in jou branche zitten, maar niet zo veel als gedacht wordt.

 

Ik ben het niet eens met het citaat hierboven. De winkelstraten lopen leeg omdat de kleinere speciaalzaken er niet meer kunnen zitten. De huren zij abnormaal hoog en alleen de grote ketens kunnen het zo langzaam aan nog betalen. De winkeltsraten worden hierdoor eentonig en saai.

Als je wil starten als ondernemer in het verkopen aan particulieren heb je vaak niet de keuze een traditionele winkel te beginnen omdat daar wel enorm veel geld voor nodig is en de verdiensten in de detailhandel nou niet echt in verhouding daar tegenover staan.

 

Laatst is er nog een nieuwsbericht geweest waarin stond dat uit onderzoek blijkt dat de meeste mensen die online kopen dit het liefst bij een bekend adres doen. Een webwinkel van bekende naam (als wehkamp of bol) of een webwinkel gekoppeld aan een traditionele winkel die men kent (bijvoorbeeld van grote landelijke ketens).

 

Komt nog eens bij dat in de branche waar mijn vrouw en ik (vooral mijn vrouw) een (web)winkel hebben, de babybranche, de markt behoorlijk verziekt wordt door de grote ketens als Prénatal, Baby Planet en Baby Dump en nog enkele. Omdat zij elkaar het licht in de ogen niet gunnen en ze allen ook een webshop hebben, zijn de marges op vooral kinderwagens en autostoeltjes zo laag geworden dat er al zelfstandige speciaalzaken zijn die deze artikelen uit hun assortiment hebben gehaald. Zijn die "grote jongens" dan ook nepondernemers omdat ze autostoeltjes met verlies aanbieden?

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het spoor een beetje bijster?

 

Een vriend van Rien kon z'n deuren sluiten, omdat deze de concurrentie niet meer aankon. Daar kregen dan even de "nit-wits" van "nep" ondernemers de scghuld van, maar waarschijnlijk misste deze de boot met alle geweld van Aldi's, Mediamarkten en andere groot en proffesioneel dumpers.

 

Daarna nemen we de wending dat ondernnemrs pas echt zijn als ze op langere tgermijn veel winst willen maken. Iets starten zonder duidelijk ondernmersplan of winstdoelstelling is "slecht"? Blijkbaar missen er een aantal mensen hier wat ontwikkelingen van de afgelopen 10 jaar. Er zijn juist talloze, giga, ondernemingen die juist op die wijze begonnen zijn. Neem een Google, Amazon, Facebook, Hyves, etc. etc.

 

De afgelopen paar jaar is ondernemen een stuk eenvoudiger geworden. Je hoeft niet eens meer alle hoeken en gaten van wetgeving te kennen, kilometers ondernemingsplan schrijven voor die 2de hypotheek, je baan opzeggen en de diepte in te duiken. Welnee, je kunt nu rustig wat snuffelen aan ondernemen zonder dat dat je de kop hoefst te kosten. Als je daarna een beetje weet hoe het werkt krijg je misschien wel die ene briljante ingeving en weet je hoe je daar goud van kan maken. De "nep" ondernmer van vandaag als miljardair van morgen.

 

Dus hup, niet zo zuur. Je hoeft de topics niet te beantwoorden. Lekker leven en laten leven en Nederland als innovatief land komt er wel.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het spoor een beetje bijster?

Volgens mij komt dat doordat het topic eigenlijk over iets heel anders gaat.

De afgelopen paar jaar is ondernemen een stuk eenvoudiger geworden. Je hoeft niet eens meer alle hoeken en gaten van wetgeving te kennen, kilometers ondernemingsplan schrijven voor die 2de hypotheek, je baan opzeggen en de diepte in te duiken. Welnee, je kunt nu rustig wat snuffelen aan ondernemen zonder dat dat je de kop hoefst te kosten. Als je daarna een beetje weet hoe het werkt krijg je misschien wel die ene briljante ingeving en weet je hoe je daar goud van kan maken. De "nep" ondernmer van vandaag als miljardair van morgen.

In dit hele verhaal is er (volgens mij ;) ) maar 1 (groep) partij schuldig, en dat zijn de leveranciers van de (web)winkels. De voorwaarden waartegen een bedrijf mag leveren met bijbehorende kortingen bepaalt wat de toegangsbarrières zijn.

 

Voorbeeldje (uit de PC hoek):

Klant heeft 3 weken geleden een muisje gekocht en komt dat ding ruilen. Of de winkelier geeft service ruilt het ding om, of hij stuurt het op en de klant heeft 3 weken later een nieuwe.

De oplossing die de winkelier biedt kan ook vanuit de leverancier worden bepaald of gestuurd worden. Als de leverancier het geen r**t interesseert hoe er met zijn producten wordt omgegaan mag je dus alles opsturen, krijg je constant discussies over garantie en zullen webwinkels daar tegen dezelfde condities kunnen kopen als fysieke winkels. Als de leverancier het belangrijk vindt dat zijn producten ook in de buurt van de klant gekocht en afgehaald kunnen worden kan hij hiervoor een extra korting bieden. Een "Service" fee of discount.

Ik kan me zelfs voorstellen dat een winkelier betaald wordt voor een garantie afhandeling. Dat is immers een heel belangrijk moment om je merk te versterken.

 

Mijn (tegen)stelling zou dan ook zijn:

Hebben we het hier over nepondernemers of hebben we last van nepleveranciers/producenten, die het werkelijk niks kan schelen hoe de markt zich ontwikkeld?

 

Ps. denk ook eens aan Bose, los van de discussie over prijs/kwaliteit, zij laten zich amper gek maken door de internetshops.

Link naar reactie
  • 0
Mijn (tegen)stelling zou dan ook zijn:

Hebben we het hier over nepondernemers of hebben we last van nepleveranciers/producenten, die het werkelijk niks kan schelen hoe de markt zich ontwikkeld?.

 

Daarom schreef ik meteen al : Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Daarom schreef ik meteen al : Ik heb mij dan ook voorgenomen leveranciers aan dit soort "bedrijfjes" alleen nog mijn klandizie te gunnen als het echt niet anders kan.

Dat is jouw persoonlijke keuze en daarin geef ik je helemaal gelijk, maar wat betreft de opmerking over reacties in dit (en andere) fora pas je toch wel een behoorlijke struisvogel tactiek toe. Zelfs de door jou benoemde nepondernemers moet ik toch wel een compliment geven voor hun doorzettingsvermogen om ook daadwerkelijk alles op te zetten. Ik ken ook genoeg mensen die al 3 jaar lang een klusje in huis hebben uitgesteld, omdat ze er geen tijd/zin in hadden.

 

Daarnaast weet ik niet wat de exacte marge is van een webwinkel, maar zelfs de grote jongens halen daar maar enkele procenten. Als zolderkamer ondernemer kun je daar lastig tegenop, want dan krijg je ook schaalvoordelen bij je verzending, verpakking, inkoop. De grote spelers hebben een goede naam en reputatie en kunnen best een procent duurder zijn.

Tussen de regels door lees ik dat je een middelmatige (in formaat ;) ) shop hebt, dan zul je het moeilijk krijgen. Mijn tip zou zijn, ga een markt in die wat rooskleuriger eruit ziet, want nu krijg je zowel last van de grote als kleine partijen.

Link naar reactie
  • 0
Tussen de regels door lees ik dat je een middelmatige (in formaat ;) ) shop hebt, dan zul je het moeilijk krijgen.

 

Fout gelezen.

 

Wij hebben helemaal geen shop en willen ook geen shop. Hebben een online catalogus ter ondersteuning van onze persoonlijke verkopen. Noemen daarin echter geen prijzen, maar bieden enkel de mogelijkheid tot het opvragen van een offerte. Daarbij leveren wij ook alleen maar b2b en meestal als onderdeel van een aktie- of marketingplan.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

@Rien:

Dank je wel voor het starten van deze discussie!

Van de week zag ik een stukje op de Nederlandse Moslim Omroep waar een autochtone Belgische Islam-expert ongeveer het volgende zei over partijen als het Vlaams Blok en de PVV: "Ik zie deze partijen als zgn. zweeppartijen. Niemand zal uiteindelijk op ze stemmen. Ze zijn wel nuttig om de serieuze partijen aan te zwepen een mening te vormen over zaken die ze zelf niet durven uit te spreken, maar wel spelen in de samenleving."

 

Eigenlijk bedoel je te zeggen dat sommige ondernemers slimmer zakendoen, wat druk geeft op het prijsniveau van anderen in de branche. Deze vorm van "marktwerking" gaat op voor alle lagen van het ondernemersschap. Zie bijvoorbeeld wat de online media hebben gedaan voor de kranten. Online kost minder en heeft een groter bereik.

 

Ik hoop dat je bij ondernemers hier op het forum het gevoel hebt "aangezweept" dat ze continu moeten blijven innoveren en slimmer zaken moeten blijven doen om geen last te krijgen van de "marktwerking" die je beschrijft! Ik ben ervan overtuigd dat als je jezelf 100% inzet voor je onderneming, je geen last zou moeten hebben van geknutsel in de marge. Beide hebben een eigen doelgroep.

 

P.S. Albert Heijn is ook klein begonnen:

800px-First_shop_Albert_Heijn.jpg

Replica eerste winkel Albert Heijn

Link naar reactie
  • 0
Verschraling in winkelstraten en in winkels heeft ook andere oorzaken dan alleen de hobbyisten. Dat is een trend die al begon voor internet, nl de opkomst van franchiseformules. Internet versterkt die trend alleen maar.

 

Deze trend is, denk ik ook wel, een oorzaak dat de consumenten weg blijven, maar misschien ook wel de afwezigheid van service (vaak kunnen de medewerkers in DHZ-zaak geen normale vraag beantwoorden), het assortiment overal hetzelfde is en je als klant niet het gevoel krijgt dat de ondernemer/medewerker dankbaar is dat jij je geld bij hun wilt uitgeven in plaats van bij de concurrent of 'nep' ondernemers.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Fout gelezen.

 

Wij hebben helemaal geen shop en willen ook geen shop. Hebben een online catalogus ter ondersteuning van onze persoonlijke verkopen. Noemen daarin echter geen prijzen, maar bieden enkel de mogelijkheid tot het opvragen van een offerte. Daarbij leveren wij ook alleen maar b2b en meestal als onderdeel van een aktie- of marketingplan.

Ik sluit me aan bij Veeveevee. Wat wil je bereiken?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.