Ik stuur 1x per 3 maanden , een envelop richting mijn boekhouder met inkoop + verkoopfacturen + aantal bonnetjes. Intotaal is het gemiddelde per maand 10x inkoopfacturen + 10x verkoopfacturen + 10 bonnetjes. Dus intotaal 30 blaadjes per maand. Ik stuur het per 3 maanden 1x op naar mijn boekhouder. Ik betaal ''per maand 83 euro''.

 

Betaal ik niet teveel? En waarom betaal ik ''iedere'' maand , terwijl ik die blaadjes 1x per 3 maanden opstuur? Is dit normaal , of kan het ook zo zijn dat ik alleen 1x moet betalen , dus 1x per 3 maanden?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/35268-betaal-ik-teveel-aan-mijn-boekhouder/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

 

80 euro? Ik betaal er 30 á 40 euro maximaal voor :) (Turkse garagebedrijf)

 

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

 

das wel grappig, want zonder bonnetje kun je ook de kosten niet declareren in je administratie als bedrijfskosten.. kom je netto toch weer net zo duur uit als die witte monteur.

 

..o ja en met wit bedoel ik gewoon "netjes met belasting" ipv zwart werken en niet de kleur van de monteur ;D

  • 0

 

80 euro? Ik betaal er 30 á 40 euro maximaal voor :) (Turkse garagebedrijf)

 

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

 

das wel grappig, want zonder bonnetje kun je ook de kosten niet declareren in je administratie als bedrijfskosten.. kom je netto toch weer net zo duur uit als die witte monteur.

 

..o ja en met wit bedoel ik gewoon "netjes met belasting" ipv zwart werken en niet de kleur van de monteur ;D

 

 

hahaha :P

 

Je hebt daar wel gelijk in , alleen ik betaal toch liever 30 á 40 euro , dan 80 euro. :) En die mensen werken niet zwart. Ga maar is een keer langs een Turkse garage , die geven je nooit een bon. Ik weet niet hoe hun dat doen met belasting , maar ik had een keer gevraagd en ze zeiden van dat ze een totale bedrag geven aan wat ze hebben gedaan ofzo. En dat ze dan daarover belasting betalen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

  • 0

Ik zit bij een Bovag garage die al 12 jaar mijn auto's onderhoud en die rekend 45 euro per uur, dat is incl gebruik van de garage, uiteraard excl materialen en afvoerkosten. Ik vind persoonlijk 80 euro nogal veel geld, zelfs bij de Merdeces dealer in het forepark betaalik maar 60 euro (maar deze doen er ineens wel 2 keer zo lang over.

  • 0

de belastingdienst leest nooit mee op een forum

 

Nice! Dat doen ze inderdaad heel regelmatig

 

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

  • 0

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

hahaha, die naïviteit, heerlijk!! ;D ;D ;D vooral zo doorgaan.

"zoek het maar uit"

  • 0

Owja die lui werken allemaal zonder bonnetje. :) dus die btw etc die zie ik nooit.

Doe nou niet alsof de belasting dienst niet weet hoe de Turkse garage bedrijven te werk gaan. Ik heb nog nooit gezien dat ze een bonnetje uitdelen. Ik heb daar zelfs nog nooit een kassa gezien. Denk je dat de belastingdienst niet weet hoe die lui te werk gaan. Niks ''zwarts'' aan.

hahaha, die naïviteit, heerlijk!! ;D ;D ;D vooral zo doorgaan.

 

Dus jij zegt dat de belastingdienst niet weet hoe al die autosloperijen , autogarages te werk gaan? Denk je dat de belastingdienst dom is :) ?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

  • 0

De Turkse garages zijn niet dom, de belastingdienst is niet dom, de enige die dom is is de ondernemer die geen bonnetjes heeft, want die kan de kosten niet aftrekken.

 

Hoe lang gaat dit nog door? ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Altan heeft wel gelijk, op autoslopperijen krijg je nooit bonnen of facturen. Ze zullen uiteraard wel BTW afdragen, maar een bon krijg je er niet van. En als je daar echt een probleem mee hebt, dan ga je gewoon naar een dealer toe en betaal je het tiendubbele.

 

Dat is trouwens hetzelfde met het wegbrengen van oude metalen, ook hier is geen kassa het is gewoon wegen en dan krijg je een x bedrag.

 

Het is misschien een ander verhaal als je het laat ophalen, maar met wegbrengen is het nooit zo. Tenminste niet hier in de randstad en heb al bij verschillende bedrijven tonnen aan oud ijzer weggebracht.

  • 0

Ja, maar een bon/factuur verstrekken aan consumenten is ook niet verplicht.. Dus je zult jezelf eerst als ondernemer bekend moeten maken voordat zij een factuur moeten verstrekken. Dus in formele zin overtreden ze de wet niet door geen bon te geven behalve als jij vraagt om een btw bon op naam en ze weigeren dat.. en natuulijk in veel gevallen komt die weigering voort uit de "wet op de toegepaste luiheid" en niet uit belastingontduiking en zelfs bij de Hema, blokker en andere winkels word je met grote ogen aangekeken en soms geirriteerd doorverwezen naar de klantenservice balie waar je dan vaak eerst ook nog de opmerking krijgt "het staat toch al op het bonnetjuhh.."

 

Ik kom al jaren niet meer in een supermarkt, maar ik kan me herinneren dat er vroeger bij de Edah zoiets als "wij verstrekken niet aan bedrijven en schrijven geen btw bonnen uit" op de deur stond....

 

 

  • 0

Ik kom al jaren niet meer in een supermarkt, maar ik kan me herinneren dat er vroeger bij de Edah zoiets als "wij verstrekken niet aan bedrijven en schrijven geen btw bonnen uit" op de deur stond....

 

Ach ja dat staat op gelijke voet met de Makro die niet aan particulieren wil leveren en dus moet je met een KvK inschrijving komen en als je zus of je ouders wilt laten kopen voor jou moeten ze een machtiging hebben van jou en legitimatie meenemen..

het is maar hoe lastig je het wil maken en in hoeverre je behoefte hebt om klantgroepen uit te sluiten. Bij de makro begrijp ik dat prima, daar zijn de prijzen lager, bij Edah zal het motief vermoedelijk liggen in "de complexiteit van het proces" ofwel dan moeten ze baliemedewerkers daar ook weer in trainen.. of het was een Edah van een franchisenemer die geen zin had in dat gezeik met bonnetjes ;)

 

punt van mijn betoog was vooral dat elke ondernemer goed moet bedenken wat voor hem het voordeligst is en dan is met btw factuur kopen al heel snel voordeliger.. en als je dat doorhebt waarom dan nog naar die jongens die niet aan bonnetjes doen. Als die autoslopers en garages vaak genoeg de vraag krijgen of merken dat ondernemers wegblijven en de omzet daalt dan gaan ze vanzelf bonnetjes schrijven.

uiteindelijk blijkt "wie schrijft die blijft.." * voor ondernemers maar al te vaak een kille waarheid te zijn.

 

 

 

______________________

Wie schrijft, die blijft

Wie zijn boekhouding goed bijhoudt, die kan de zaak overzien, maar wie dat niet doet kan zijn bedrijf niet in stand houden. Ook wel: als je iets geschreven hebt word je niet vergeten.

  • 0
Hoe dan ook, ik had je al eerder gevraagd niet op mijn berichten te reageren, kennelijk heb je te weinig ervaring of zo om goed antwoord te geven of bepaalde dingen in te zien. Geeft niks, we zijn allemaal klein begonnen, maar houdt dat gebrek aan ervaring dan bij jezelf zou ik zeggen.

 

 

Nooit van vrijheid van meningsuiting gehoord? :P en daarnaast is H.L. een forum met duidelijke gebruiksvoorwaarden zonder beperking van inhoudelijke reacties op topics. Mocht ik hier toch van afgeweken zijn dan verneem ik dat graag van de mods.

 

In mijn reactie zeg ik alleen maar dat je heel veel petten op zet terwijl je continue verkondigd dat alleen een boekhouder de aangewezen persoon is om de administratie te voeren. Vervolgens komt er dan een opsomming van allerhande taken waar andere adviseurs voor zijn .

 

Met jouw reacties doe je een heleboel specialisten met andere disciplines te kort. In jouw ogen zijn die dan weer overbodig.

 

zei een ondernemer die al sinds 1983 actief is en al die tijd nog steeds dezelfde boekhouder heeft.

 

 

 

  • 0

Nu weer even inhoudelijk op de vraag van Altan:

 

Altan stuurt op jaarbasis 30x12=360 facturen naar zijn boekhouder en wil weten of hij te duur uit is. Inmiddels blijkt uit alle antwoorden dat het tarief wat zijn boekhouder in rekening brengt door iedereen als heel erg acceptabel gevonden wordt.

 

Momenteel zijn er genoeg aanbieders waarbij je de documenten scant verzend en die dan de boekhouding verzorgen. Ik heb even op 2 websites gekeken wat het voor Altan zou kosten als hij op deze manier te werk zou gaan.

 

Yuki zou het kunnen doen voor 59,00 euro per maand bij 300 stukken op jaarbasis en 77,00 euro bij 400 stukken op jaarbasis.

 

Scan@d zou het kunnen doen voor 96,00 euro per maand. (alle bedragen ex btw)

 

De werkzaamheden in deze bedragen betreffen:

 

Aangifte omzetbelasting

Opstellen jaarrekening

Aangifte inkomstenbelasting

 

met bovenstaande offertes in ogenschouw mag Altan zelf de conclusie trekken.

 

P.S. bij bovenstaande aanbieders heb ik ook gekeken voor mijn eigen situatie. Met meer boekstukken per jaar kwam het voor mij nog onvoordeliger uit. Er zijn ongetwijfeld meer aanbieders met een dergelijk calculatiemodel en misschien zijn er ook die goedkoper zijn. Ik heb alleen de tijd niet om het hele internet hier voor af te struinen.

 

 

 

 

  • 0
en zo mag je het verschil tussen een goede boekhouder en een matige boekhouder ook zien. Een "foute" boekhouder voert alleen in maar doet het voorkomen alsof hij van alles op de hoogte is, maar een klant heeft daar uiteindelijk helemaal niets aan.

 

??? en nu in jip en janneke taal? of slaat dit op jouzelf?

  • 0

 

Die eindeloze woordentwist voegt helemaal niks toe. Als je perse het laatste woord wil hebben, doe dat dan niet op dit forum. Ongeacht wie gelijk heeft. Kijk thuis in de spiegel en vloek een keer. Maar blijf weg van die reply-button.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

  • 0

Dan ban ik heel blij dat ik een boekhouder heb dit dat dus juist niet doet. Een boekhouder moet doen waar je hem voor vraagt en niet meer of minder. Ik irj langs gooi die map af en 2 weken later pik ik hem weer op, meet daarbij de aangifte en een simpele jaarrekening, eventueel aangevuld met wat wijzigingen.

 

Als je mij inhuurt voor een evenement dan ga ik ook niet zonder overleg me ineens bemoeien met dingen die ik niet hoef te doen. En dan vervolgens de rekening sturen.

JE spreekt duidelijka f wat je wel en niet gaat doen en adviseerd de klant/opdrachtgever in dingen die hij/zij eventueel zou kunnen vergeten. Maar als iemand vraagt om een podium incl verlichting dan ga ik geen speakers neerzetten omdat ik denk dat dit wel handig is.

 

Hetzelfde geldt voor Altan, hij hoeft geen boekhouder die langskomt en wil praten over boekhouden. Hij kiest ervoor om de boel weg te brengen en zich bezig te houden met de in en verkoop van auto's.

 

 

Maar daarmee heeft Dennis gelijk, voor ieder wens is een boekhouder. Helaas heeft iedereen in de branche hetzelfde naampje.

  • 0

Dan ban ik heel blij dat ik een boekhouder heb dit dat dus juist niet doet. Een boekhouder moet doen waar je hem voor vraagt en niet meer of minder.

 

 

Gelukkig zijn mijn klanten bijzonder content met de manier waarop ik met hun concrete situatie omga ;D Vanzelfsprekend gaat dit volledig in overleg en zonder onverwachte konijnen uit de hoge hoed (lees: facturen van honderden zo niet duizenden euro's voor het meerwerk). En ik adviseer ook altijd eerlijk of het geld gaat opleveren of niet en, belangrijker, of de voorgestelde handelingen al dan niet uitgevoerd moeten worden.

Je hebt een paar extra ogen tot je beschikking en je zegt bij voorbaat: ik maak daar geen gebruik van! Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Niemand is toch onfeilbaar? Juist bij een houding van: "ik doe waar ik voor betaald wordt en niets meer dan dat" gaat het volgens mij fout. Uitvoerders heb je overal, denkers moet je koesteren.

Ik hoop dat jij ook zou aangeven dat een bepaalde locatie voor een podium niet geschikt is, bijvoorbeeld omdat 3/4 van de zaal er dan geen zicht op heeft. Zo moet je het zien. Je signaleert en als de opdrachtgever zegt dat hij het podium toch daar wil hebben (en je overtreedt de wet niet) dan bouw je het gewoon daar op.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

  • 0

Nu weer even inhoudelijk op de vraag van Altan:

 

Altan stuurt op jaarbasis 30x12=360 facturen naar zijn boekhouder en wil weten of hij te duur uit is. Inmiddels blijkt uit alle antwoorden dat het tarief wat zijn boekhouder in rekening brengt door iedereen als heel erg acceptabel gevonden wordt.

 

Momenteel zijn er genoeg aanbieders waarbij je de documenten scant verzend en die dan de boekhouding verzorgen. Ik heb even op 2 websites gekeken wat het voor Altan zou kosten als hij op deze manier te werk zou gaan.

 

Yuki zou het kunnen doen voor 59,00 euro per maand bij 300 stukken op jaarbasis en 77,00 euro bij 400 stukken op jaarbasis.

 

Scan@d zou het kunnen doen voor 96,00 euro per maand. (alle bedragen ex btw)

 

De werkzaamheden in deze bedragen betreffen:

 

Aangifte omzetbelasting

Opstellen jaarrekening

Aangifte inkomstenbelasting

 

met bovenstaande offertes in ogenschouw mag Altan zelf de conclusie trekken.

 

P.S. bij bovenstaande aanbieders heb ik ook gekeken voor mijn eigen situatie. Met meer boekstukken per jaar kwam het voor mij nog onvoordeliger uit. Er zijn ongetwijfeld meer aanbieders met een dergelijk calculatiemodel en misschien zijn er ook die goedkoper zijn. Ik heb alleen de tijd niet om het hele internet hier voor af te struinen.

 

 

 

 

 

Ik betaal ''incl'' btw 83 euro. Dus mijn boekhouder is niet duur.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

  • 0

 

Gelukkig zijn mijn klanten bijzonder content met de manier waarop ik met hun concrete situatie omga ;D Vanzelfsprekend gaat dit volledig in overleg en zonder onverwachte konijnen uit de hoge hoed (lees: facturen van honderden zo niet duizenden euro's voor het meerwerk). En ik adviseer ook altijd eerlijk of het geld gaat opleveren of niet en, belangrijker, of de voorgestelde handelingen al dan niet uitgevoerd moeten worden.

Je hebt een paar extra ogen tot je beschikking en je zegt bij voorbaat: ik maak daar geen gebruik van! Daar begrijp ik dus helemaal niets van. Niemand is toch onfeilbaar? Juist bij een houding van: "ik doe waar ik voor betaald wordt en niets meer dan dat" gaat het volgens mij fout. Uitvoerders heb je overal, denkers moet je koesteren.

Ik hoop dat jij ook zou aangeven dat een bepaalde locatie voor een podium niet geschikt is, bijvoorbeeld omdat 3/4 van de zaal er dan geen zicht op heeft. Zo moet je het zien. Je signaleert en als de opdrachtgever zegt dat hij het podium toch daar wil hebben (en je overtreedt de wet niet) dan bouw je het gewoon daar op.

 

Helemaal mee eens, maar dat doe ik in het begin traject, eigenlijk al voor het maken van een offerte (misschien is de verglijking daarom niet helemaal goed). Het eerste bezoek is altijd gratis en soms kom je er met de klant achter dat ze mijn inzet helemaal niet nodig hebben. Dat is dan wel jammer, maar ze zijn dan vaak wel heel blij.

 

Je quote mij niet helemaal goed. Ik doe niet meer dan nodig is zonder overleg met de opdrachtgever. Want er kan wel degelijk een andere reden achter zijn. In mijn geval is het vaak het geval dat er meerdere leveranciers zijn.

 

En natuurlijk is het extra paar ogen wel leuk voor je boekhouding, maar dat kost wel geld en ik vind het voor mijn bedrijf niet nodig. En aan Altan's reactie te zien, is hij prima tevreden over het resultaat ten opzichte van de kosten.

  • 0

@ Altan

Het is moeilijk te zeggen voordat iemand je 30 facturen bekeken heeft. En wat er nog meer bij komt kijken. Bij sommige firma's is dat niet veel, maar soms valt het tegen. Ik ken accountants die het voor minder doen, maar ook boekhouders zonder relevante opleiding die het voor meer doen. Vraag anders gewoon eens rond bij allerlei boekhouders.

@ Topboekhouder

Typisch dat je hamert op het inhuren van een specialist, terwijl je zelf geen specialistische tekstschrijver voor je website hebt. Of een specialistische webbouwer. Dat bedoel ik niet onvriendelijk of persoonlijk, maar iedereen heeft zo zijn eigen prioriteiten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    4 leden, 74 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.