• 0

[Column] Geitiquette

Het boertje had een probleem, zeg maar gerust een heel GROOT probleem! Van de ene op de andere dag gaven de geiten geen melk meer. Geen enkele aanwijsbare oorzaak. Het grote zomerhok was schoon, de weide groen en sappig vol klaver. Ook waren de geiten actief en speels en leken ze in hun schik. Alleen geen druppel melk. Dit was wel een klein drama. Over 3 maanden moesten de kazen gereed zijn, en verse melk was daarvoor toch echt een vereiste.

 

Vragen bij de buren was natuurlijk uit den boze. Wat zouden ze hem uitlachen! En direct roddelen bij de kaaswinkel natuurlijk, dat kon hij niet hebben.

 

Misschien dat dat internet een oplossing bood? Het boertje gebruikte internet eigenlijk nooit. Ja, een beetje goatbooken. Maar nu toch eens proberen met die zoekmachine, Goagle. De allereerste zoekopdracht geit geeft geen melk meer? gaf direct meer dan 20.000 resultaten, wat een overvloede aan informatie!

 

De eerste link zag er niet onaardig uit: Goeiegeit.nl, antwoord op al je vragen

Een vraagbaak waar je je vraag kon stellen en jan en alleman daar op kon antwoorden.De vraag was snel gesteld. Alleen vielen de reacties wat tegen, zowel het aantal als de inhoud. Duidelijk niet veel echte geitenhoeders op deze site.

 

De volgende link was veelbelovend: Geitto!, daar deel je kennis van Geiten

Een site van de GvG, het Genootschap van Geitenhoeders. Volgens de site hadden ze wel 65.000 leden. ( Beetje vreemd met maar 1.600 geregistreerde geitenhoeders en hobbyboertjes, maar ja) Wel wat vreemde vragen op dat forum. 8-jarige meisjes die graag een geit wilden hebben als huisdier, en een ouwe bok die overal op reageerde met hoofdletters. Verder niet onaardig, maar wel wat vlak: het duurde wel erg lang voor er reactie kwam, maar met die tips kon hij wel wat.

 

De derde link was het meest intrigerend : Goaterlevel, innovatie en geitenhoederschap

Wat een enorme overvloed aan kennis en wat een dynamiek: hij zag tientallen actuele vragen en honderden reacties. En dan die zoekfunctie! Niet normaal meer! Meer dan 500 Topics over geitenmelk. En hoewel veel vragen leken te gaan over het exporteren van geitenmelkpoeder naar China , las hij in de overige topics al 6 bijna vergelijkbare situaties.

 

Toch maar eens op dit machtige forum een vraag stellen. Zou het hier zo lang duren voor de eerste reactie kwam? Vast niet, zo te zien zaten hier de kenners en zelfs een paar echte lactatiedeskundigen!

 

De eerste reacties kwamen snel, heel snel, en waren totaal niet wat het boertje er in de verste verte van verwacht had:

 

Je hebt je geiten vast en zeker geslagen, of erger nog! We zouden je aan moeten geven bij de Animal cops, lelijke geitenmisbruiker. Dat is de enige reden waarom geiten geen melk meer geven!

Je vertelt niet het hele verhaal. Volgens mij geven die geiten wel melk, maar wil je niet vertellen wat er echt aan de hand is!

 

Je moet je geiten ook alleen maar appels te eten geven, de rest is rommel

 

Laten we de zaak breder trekken: hoe gaat het met je kippen, geven die wel eieren?

 

Het boertje reageerde verrast:

dat heeft er helemaal niets mee te maken, wilt u aub gewoon mijn vraag beantwoorden?

 

Reactie volgde per omgaande, binnen 10 seconden:

Wie denk je wel dat je bent, geitenboertje? Komt hier een beetje als lam op dit forum je eerste vraag stellen en geeft gelijk een grote mond terug als iemand durft om door te vragen? Dat zijn onze mores op dit forum boertje. Niet jij stelt de vragen, dat doen WIJ en niemand anders!

 

Vervolgens nam de discussie een nog vreemdere wending. De ene na de ander begon zich te mengen in het krakeel dat overal over ging, behalve over zijn geiten die geen melk meer gaven. De discussie ging vooral over de discussie zelf. Ook verrassend waren de rode en groene blokjes die overal opdoken in de discussie. Het leek wel een kerstboom!

 

Wat was dit voor een vreemde club die zo nieuwelingen verwelkomde? Het boertje kreeg er een gek gevoel in zijn maag van. Met bezwaard hart stuurde hij een van de beheerders een mailtje, met verzoek om zijn profiel te verwijderen.

 

Die avond, onder genot van een biertje, dacht het boertje er nog eens over na. Zoveel kennis, zoveel deskundigen, maar helaas net te weinig beschaving naar nieuwe leden toe. Als die mensen eens wat meer begrip zouden tonen voor nieuwe leden (voor wie alles nieuw en spannend is en de mores nog niet kennen) zou dat hele geitenforum echt naar een Higher level getild worden. Wat minder gezever en minder gemoraliseer levert vast en zeker ook minder hanengedrag op. Een beetje Geittiquette!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 2

 

We kunnen wel geitegrapjes maken maar het probleem dat Norbert aankaart is reeel, en de oplossing heb ik hier nog niet voorbij zien komen.

 

 

De beleving is reëel. Of het per saldo (als je de voor- en nadelen afweegt) een probleem is, weet ik nog niet. Er is in de loop der jaren een filter ontstaan dat toegepast wordt op vragen van nieuwkomers om van alles vroegtijdig uit te filteren: studievragen, spam, helpdesk-issues, verzoeken om assistentie bij belastingfraude, enz. Die is onderdeel van de cultuur geworden. Voeg daarbij de neiging om bij vragen ook tussen de regels door te lezen (wat is nou het achterliggende probleem) en de ontvangst kan al snel als kritisch, onvriendelijk of zelfs agressief opgevat worden. En dan heb je nog het probleem van de stamtafel: mensen die elk topic vullen met prietpraat en ongein. Om over bekvechtende experts nog maar te zwijgen.

 

Dat is een terugkerend thema. Al jaren. En zal best een aantal nieuwkomers afschrikken.

 

Die filters juist afstellen is echter knap lastig. Er vindt bijvoorbeeld achter de schermen een hele discussie plaats over bv 'mag een vraag hinten naar wat wel eens opgevat kan worden als misleiding'? En een kritische benadering verdeelt de spraakgemeente al snel in twee kampen. Of talloze kampen. Maar laat je die houding varen, dan duiken er ineens columns op van allerlei snelgeld-coaches en andere clowns.

 

Wat blijft er hangen in de filters? HL doet erg vijandig tegen bv mensen van de pers en omroepen. HL is allergisch voor mensen die bij grote ondernemingen of adviesbureaus werken. Die worden weggehoond. HL is knap ongeduldig met studenten, ook niet aardig. En geiteboeren? Volgens mij valt dat reuze mee. Er zal best eens kritische vraag teveel gesteld worden, maar als ik naar andere fora en vraagbakens kijk is er geen plek in Nederland waar een kleine (beginnende) ondernemer zo snel een goed antwoord krijgt of zelfs een kritische analyse van zijn/haar probleem.

 

Misschien dat in dat laatste wel de pijn zit. Mensen vragen vaak niet om een kritische analyse. Die willen gewoon een direct antwoord. Maar worden de antwoorden beter als de opgeworpen vragen minder kritisch bekeken worden?

 

Of in geitiquette: gaan die geiten melk leggen als je de boer niet doorzaagt?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

Zonder gekkiggeit gekkigheid even grazen kijken bij een ouwe bok ander forum: Reddiquette

Een verwijzing naar de Nederlandstalige versie bevordert het hoe en waarom misschien iets beter...

 

Met de vriendelijke groeten vsn Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 1

Hmmm ik bespeur in Norbert toch een persoon die zich het lot van dieren wel aantrekt. Mocht je, naast je mod-werkzaamheden hier nog vrije tijd over houden en deze nuttig willen besteden.... de dierenambulance kan nog wel wat mensen gebruiken! ;)

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 1
het kan ook prima zijn dat het boertje door zijn eigen opmerkingen reakties als bovenstaande uitlokt. Is dat dan niet een beetje zijn eigen schuld?

wat mij betreft : zeker!

 

We zitten hier met een stel volwassen geitofielen bij elkaar, en met tere kinderzieltjes hoeven we niet echt rekening te houden.

Wat mij betreft mogen we er iets meer rekening mee houden. Niet alleen richting topicstarter zelf, maar ook hoe het overkomt naar andere nieuwe leden.

 

Ik herinner me een topic van een maand of langer geleden waarbij een noob een vraag stelde die uitgelegd "kon" worden als het ontduiken van belasting. En een nog beter voorbeeld: onze relaxte moneymaking machine Jimmy van een paar maanden geleden.

 

In beide topics ontstond er een storm van reacties met gezever, gemoraliseer en hanengedrag. Wat IK persoonlijk interessant en leerzaam aan die discussie vond was hoe enorm imponerend en overrompelend een forum voor een nieuw lid eigenlijk kan zijn als je zo'n "tricky" vraag stelt. Je krijgt er op iedere reactie minstens 3 terug, zo niet meer, en in 3 verschillende richtingen: de zeveraars die de zaak breder trekken, de moralisten die schande prediken, de haantjes die onderling naar elkaar pikken enz enz.

 

Aan het einde van de dag zijn beide leden weggejaagd. Opgeruimd staat netjes roept de ene dan, toch alleen maar een zelfpromo van een zelfhulpgoeroe zegt de ander. Maar weet je wat een willekeurig ander nieuw of vers lid zegt? Die zegt: "wat een rattenclub is dat HL zeg, zonde van mijn tijd."

 

Nee, ik ben geen voorstander van tere zieltjes, maar iets meer consideratie (begrip, beschaving) met hoe het af en toe overkomt op anderen zou - wat mij betreft - prettig zijn.

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Het moderatie-team zal niet alles kunnen voorkomen, maar het lezen van een vraag van een newbie en die wel of niet beantwoorden op vriendelijke toon zonder daarbij meteen iemand in een hoek te drukken en te denigreren zal toch mogelijk zijn.

 

Het moderatieteam kan niets voorkomen, wij lopen altijd achter de feiten aan. Pas als het leed geschied is kan er orden ingegrepen. Dus als er een vraag beantwoord is door iemand in een hoek te drukken of te denogreren dan is dat gebeurd en het enige wat de mods dan kunnen doen is (achteraf) modereren.

 

Daarbij zet ik wel de vraag of het moderatie-team niet eerder moet ingrijpen bij boertjes die absoluut niet op een forum thuishoren, ik denk dan aan een eerlijke autohandelaar die hier dagelijks verscheen met een gecompenseerd karma van -35, on-gecompenseerd was het een karma van -70. Of een toptoptopboekhouder die ronduit agressief is en aan het provoceren was. Provoceren was ook duidelijk de insteek van de eerlijke autohandelaar.

 

Het forum heeft ook een zelfreinigend vermogen. De actieve leden sturen ook op hun manier bij. Het kan niet zo zijn dat de mods ieder topic dat enigszins provocerend is sluiten of een lid dat een andere toon aanslaat geband wordt. Jij haalt twee extreme voorbeelden aan waarin het allemaal te lang geduurd heeft. Maar ook deze mensen hebben een kans gehad en zijn op een gegeven moment heel kort gehouden en zelfs geband.

Vergeet niet dat het modereren van HL iets is dat erbij gebeurt, naast een drukke baan of onderneming. Aansturen moet dus primair vanuit de community komen en ingrijpen door mods pas als dat ontspoort. We hebben zelfs een hele mooie knop om ongeregeldheden te melden, en die wordt iij goed gevonden ;)

 

Wat er op zulke momenten achter de schermen bij het moderatie-team gebeurt is mij niet bekend, maar gezien de reacties van overige HL leden zat eigenlijk iedereen te wachten op een ban van zulke boertjes.

 

Snap ik, maar de mods zijn er ook voor om de belangen van deze boeren te behartigen. We zijn immers geen dictatuur. De autohandelaar begon altijd met goede vragen, de boekhouder had goedbedoelende bijdragen. Pas als er geen houden meer is moet je terugvallen op je meest ingrijpende instrument, en dat gebeurt dus ook.

Maar als gemeenschap kunnen wij deze mensen ook gewoon negeren en hun daarmee hun provocatieve werking onthouden. Blijkbaar is er in de gemeenschap ook behoeft om hier op in te gaan.

 

Door deze excessen toe te laten haal je ook heel veel agressie binnen wat langere tijd doorwerkt en dan meer normaal gaat worden.

 

Mods handelen primair vanuit de forumregels. Hierin staat ook een stukje over onverdraagzaamheid:

 

Hatelijke, racistische, fascistische, bedreigende, seksueel getinte, denigrerende, lasterende of schokkende berichten en afbeeldingen plaatsen is ongewenst en kan gevolgen hebben voor de deelname aan het forum. Plaats ook geen persoonlijke gegevens van derden (zoals naam, adres, telefoonnummer, e.d.) op het forum.

 

Als dit wordt gezien wordt er actief gemodereerd. Bij de autohandelaar werd er ingegrepen toen hij niet langer alleen maar provocerend was maar de regels echt ging overtreden.

 

In mijn optiek moet forumhygiëne uit de gemeenschap komen, een gemeenschap waartoe moderatoren ook behoren. Pas als dat niet werkt moet er actief ingegrepen worden. Moderen is dus als de noodoverloop in de wasbak: je kunt de bak rustig vol laten lopen zonder dat de kamer overstroomt, maar het is handiger om de kraan dicht te draaien of de stop eruit te trekken.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 1

Ik vind het moeilijk om een zinnige bijdrage aan deze discussie te leveren.

 

Als een newbie met een vraag komt waar ik al eerder een antwoord op heb gegeven heb ik niet zo'n behoefte meer om het nog weer een keer te doen. Meestal doet iemand anders dat dan wel, of de newbie heeft via de zoekfunctie toch een van mijn of andersmans antwoorden gevonden.

 

Als ik wil weten of ik in de HL gemeenschap op een gereserveerde en nette manier, maar met een rechte rug antwoorden plaats kijk ik af en toe naar mijn eigen lijst met rode en groene blokjes. Waarbij niet de optelsom belangrijk is, maar wel de lijst met de afzonderlijke kleuren en hun inhoud.

Dit is een goede leidraad voor mij (alhoewel behoorlijk subjectief) hoe een newbie met mijn manier van antwoorden om zou kunnen gaan.

 

Ik weet, door schade en schande wijs geworden, dat een woord op papier of scherm tien keer zo doordringt bij de ontvanger dan een gesproken woord met alle lichaamstaal en omstandigheden er om heen.

Dus mijn formulering is tien keer doorgekeken, tien keer gecorrigeerd en tien keer doorgedacht voor ik hem verstuur. Zodat een newbie of een ervaren lezer op HL wel mijn boodschap begrijpt, maar niet weggejaagd wordt door mijn rechte rug.

 

Ik weet ook dat ik een vraag of reactie van iemand eigenlijk nooit impulsief van een antwoord moet voorzien.

Een tweede keer lezen verhoogt de kwaliteit van mijn antwoord denk ik altijd maar.

 

Maar of die geitenboer nu meer melk gaat krijgen door mijn antwoorden?

Link naar reactie
  • 1

@peter Wat is gepast en ongepast? ( buiten deze specifieke garagehouder om)

 

Op HL vond (vind) ik je "persoonlijk" soms overkomen als een botte lul. Tegendraads om het tegendraads zijn en veelal de snel de scherpte opzoekende. En soms vond ik die scherpte ongewenst. Dit geld hetzelfde voor TwaBla (mijn mening). He ik moet leren en een beetje eelt krijgen op die ziel :-)

 

Maar dit geld voor hoe ik het vond/zag in het begin als newbie en hoe ik net nu soms ook ervaar. Alleen ik heb nu meer ervaring, dus ik kan dingen nu beter plaatsen (misschien meer eelt of ervaring blijkbaar). En iedereen is anders.

 

Maar goed ik ben ik, en jullie zijn jullie. En volgens mij hebben wij allemaal hetzelfde belang "een leuke en leerzame community van verschillende mensen en inzichten".

 

Dus (persoonlijk en bescheiden) ben het wel eens met Norbert. Wat meer terughoudendheid en meer uitgaan van het goede bij een nieuw lid en zijn misschien "onbehouwen, korte of slechte" eerste instap op HL zou soms wenselijk zijn. Maar sommige van mijn laatste reacties verdienen ook geen prijs voor "genuanceerdheid"...

 

Mijn twee centjes,

 

Micha

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 1
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ondanks dat deze blog niet onlangs geplaatst is, is de inhoud van deze blog nog steeds iets waar we dagelijks wel rekening mee mogen houden.

 

Ik zie zo nu en dan weer deelnemers die het nodig vinden om flink te gaan vlaggen in plaats van de goede kant op te sturen.

Ook zie ik flauwe opmerkingen voorbij komen. Deze zijn wellicht voor insiders grappig bedoeld en zit men al lachend voor het beeldscherm. Maar bij nieuwkomers zal dit niet direct zo overkomen. En als je geen nieuwkomer bent, maar een forum fossiel zoals ik begrijp ik best dat je het in sommige topics niet kan laten, maar toch mijn verzoek:

 

Ga bij met name nieuwe topicstarters niet direct als reactie grappig en/of sarcastisch doen. Speel het sowieso niet direct op de man/vrouw. Stuur ze bij i.p.v. ze weg te fluiten.

Als men uit de bocht vliegt en je wil daarover een opmerking plaatsen, laten we dan met zijn allen daar weer wat meer bedachtzaam bij zijn.

En nee... We zijn geen knuffelforum. Maar i.p.v. direct een opmerking plaatsen die je zelf grappig vindt maar in basis niet on topic is en zelfs voor anderen bot overkomt, kunnen we ook begip tonen voor het "nog wennen om hier aanwezig te zijn". En dat gaat wel lukken. Toch?

 

 

 

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
Wat een enorme overvloed aan kennis en wat een dynamiek: hij zag tientallen actuele vragen en honderden reacties. En dan die zoekfunctie! Niet normaal meer! Meer dan 500 Topics over geitenmelk. En hoewel veel vragen leken te gaan over het exporteren van geitenmelkpoeder naar China , las hij in de overige topics al 6 bijna vergelijkbare situaties.

 

Toch maar eens op dit machtige forum een vraag stellen. Zou het hier zo lang duren voor de eerste reactie kwam? Vast niet, zo te zien zaten hier de kenners en zelfs een paar echte lactatiedeskundigen!

 

Hap hap...

 

Wat was nu precies de vraag die het boertje stelde?

 

Wellicht schreef het boertje wel dit: "Mijn geiten geven geen melk. Dat komt door die valse heks op het stadhuis. Hoe kan ik haar op de brandstapel krijgen?"

Of misschien was het zoiets: "Ik zet m'n geiten op het erf en geef ze maandelijks vers water. Toch geven ze geen melk. Wat voor krachtvoer moet ik nu geven?"

 

Waarom kreeg hij toch zoveel nare reacties? Was het boertje soms blind voor de tientallen positieve reacties en voor de verschillende suggesties die hem vroegen om details om hem daarmee nog beter te kunnen helpen? Had hij niet door dat door zijn boeren botheid niemand meer inhoudelijk reageerde? En dat terwijl in die 6 andere topics wel normaal werd gereageerd en de andere boeren wel goed werden geholpen. Wist hij door die geweldige zoekfunctie misschien al lang wat hij moest doen, maar wilde hij vooral klagen in plaats van kaas maken?

 

Tja, zoveel boertjes, zoveel reacties...

 

(P.S. Reusje voor het schrijven van dit leuke artikel. Voor alle duidelijkheid: mijn reactie is niet per se gebaseerd op de topics waar jij de inspiratie voor je artikel uit haalde. Ik had wellicht andere topics uit de afgelopen periode voor ogen...)

Link naar reactie
  • 0
"Mijn geiten geven geen melk. Dat komt door die valse heks van het stadhuis. Hoe kan ik haar op de brandstapel krijgen?"

 

Stel, dit was het geval.

 

2 soorten reacties:

 

De meest voorkomende:

 

Wat ben jij een lompe boer zeg. Noob op ons geitenforum, maakt gelijk al iemand zwart en speelt rechter, jury en beul tegelijk. We zullen je hier eens flink de les lezen boertje, wacht maar af, wij zijn nog niet klaar met je. Wie pakt de virtuele pek en veren?

 

En nu het alternatief:

 

Beste geitenboer. Allereerst welkom op ons forum. Een paar kleine tips vooraf: probeer, ondanks je woede en frustratie zakelijk te blijven in de vragen die je stelt op dit forum. Dit zorgt voor betere inhoudelijke reacties en een prettige sfeer op dit forum.

 

Vervelend dat je geiten geen melk geven. Ik stel voor dat je ons wat meer informatie geeft over de omstandigheden.

 

Met alle begrip voor jouw omstandigheden: iemand beschuldigen of verdacht maken zonder vermelding van feiten stellen we op dit forum niet op prijs Ik adviseer je je tekst op dat gebied aan te passen (als je dat zelf niet meer kunt, kun je een beheerder daar om verzoeken).

 

Tot slot: ga niet zelf voor eigen rechter, jury en beul spelen. Laat het recht zijn gang gaan. Benader hiervoor de schout of het steunpunt geitenfraude. Mocht de dame in kwestie - na de proef op de waag - inderdaad een heks zijn en verklaart zij vervolgens onder tortuur dat zij jouw geiten heeft behekst, dan dragen wij op dit forum graag bij aan de verbranding. Sterker nog: diverse leden zijn dan gaarne bereid steres hout, lampenolie en een fakkel aan jou te leveren en gezellig mee te kijken.

 

 

 

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

"Mijn geiten geven geen melk. Dat komt door die valse heks van het stadhuis. Hoe kan ik haar op de brandstapel krijgen?"

 

Stel, dit was het geval.

 

2 soorten reacties...

 

 

De goeie en de foute. Als je het topic nog eens naleest zie je dat de eerste reacties lomp noch bijzonder verwelkomend waren, maar simpelweg to-the-point.

 

Zo worden de bokken van de geiten gescheiden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vind je dat HL zo reageert op nieuwkomers, Norbert?

 

Ja, dat vind ik. Maar veel belangrijker nog: een hele hoop nieuwkomers vinden dat, Christine.

 

We (niet per sé jij en en ik, maar gewoon algemeen: leden) kunnen als "ouwe hap" onderling van mening verschillen of dat terecht is of niet, maar laten we het er dan hopelijk wel over eens zijn of worden dat die perceptie of dat imago ongewenst is.

 

Als je het topic nog eens naleest

 

Dit blog is niet gebaseerd op dat ene topic Twa, het vormde alleen een deel van de aanleiding, net als het italië topic en nog 2-3 recente discussies.

 

Zo worden de bokken van de geiten gescheiden

 

Dat is jouw mening. Ik ben een andere mening toegedaan en denk dat het inderdaad tijd is daar een wat bredere discussie over te voeren. Ik wil geen Romeinse Arena maar ook geen Poolse landdag.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 0

Bla lijkt geen geitenspecialist. Slechts enkelen van de geitenbokken worden geselecteerd om met de bokkenblokken hun bokkenkunstjes te gaan vertonen. Bijna alle bokken verdwijnen dus als Saté Cambing. Nagenoeg 3/4 seizoen worden de bokken en gieten gescheiden gehouden en juist dat ene seizoen krijgen de bokjes een gekleurd bokkenblokje omgehangen, zodat het boertje kan zien wat door het bokje met het rode blokje is gedekt en welk deel door het bokje met het blauwe blokje is gedekt. Als de dekprestaties van een bokje teruglopen kan hij dat dus door een nieuwe vervangen. Zo dom waren die boertjes nog niet hé? Het kan natuurlijk ook zijn dat het boertje van Norbert, kleurenblind is geworden....... :-[

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Voor wie benieuwd is naar de afloop van deze parabel...

 

Het boertje trok zich teleurgesteld terug van dat platform, beu van het gebrek aan begrip en moe van die eindeloze discussies. Hij klaagde bij zijn boerin in de stee. Die vroeg prompt of hij nu eindelijk wist waarom die geiten geen melk meer gaven. Daar kon het boertje nog steeds geen antwoord op geven, want hij was zo van slag door de diversiteit aan reacties dat hij die paar goeie vragen en behulpzame tips niet eens meer opgemerkt had.

 

De geitenhouderij ging dus helaas failliet.

 

Op zoek naar een nieuwe uitdaging, besloot het geitenhouderspaar in verzekeringen te gaan met een beetje hulp van een ZZP-uitkering. Dat liep echter ook verkeerd af. De barmhartige boer betaalde namelijk elke claim uit. Er werden geen vragen gesteld, er werden geen alternatieven bekeken. De boerin waarschuwde nog: "Je kan niet elke claim kritiekloos accepteren. Je moet onderzoek doen, zodat je de echte probleemgevallen kan helpen." De boer was echter een gul mens en hij had op de lachendeboerenlanddag met honderden vriendelijke lotgenoten van zijn multilevel coach geleerd dat hij met een vierurige werkdag snel een fortuin kon verdienen. Dat viel dus tegen. Zijn verzekeringsbedrijf werd bedolven onder gratis-geld claimers, en de premies werden veel te duur voor de non-claimers.

 

Het verzekeringsbedrijf ging dus ook failliet. En de boerin pakte haar koffers.

 

Toch heeft dit verhaal een happy end. De boer vond namelijk een warm onthaal in katholieke kring en opende een bed & breakfast met een weide voor ondernemersevenementen.

 

(Nu weten we nog steeds niet waarom die verrekte geiten geen melk gaven)

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bla, alle geiten staan wel eens droog. Dat weet zelfs het domste boertje! Het boertje kan ook aan het experimenteren zijn geweest met de brokken en gedacht hebben dat zijn geitjes geen brandnetels meer hoefden te eten. In brandnetels zitten heel goede stoffen om zuren aan te maken, waarmee de melkproductie wordt gestimuleerd. Bovendien bieden die zuren een mooie natuurlijke (duurzame) bescherming tegen de Q-koorts.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.