Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Wba
Wba
Ik hoop dat ik in de juiste categorie post, anders mijn excuses!
Wij hebben het vermoeden dat een van onze werknemers gelogen heeft over zijn rijbewijs.
Hij beweerde dat hij bezig was met zijn rijbewijs, tijdens deze periode werd hij gehaald/gebracht.
Na een paar weken zei hij dat hij zijn rijbewijs had gehaald, en kwam sindsdien zelf met de auto en reed ook naar de klanten.
Nu hebben enkele collega's van hem ons verteld dat hij nog steeds geen rijbewijs heeft, maar binnenkort weer op moet voor examen.
Als dit blijkt waar te zijn, dan zijn we er uiteraard al niet blij mee dat hij tegen ons heeft gelogen.
Maar daarnaast vraag ik me af in hoeverre we aansprakelijk zijn indien hij tijdens werktijd een ongeval veroorzaakt?
Ik kan me zo inbeelden dat onze verzekering (terecht) niet zal uitkeren als blijkt dat hij geen rijbewijs heeft...
En mag ik als werkgever vragen om zijn rijbewijs te zien?
Weet iemand op deze vragen een antwoord?
Bij voorbaat dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/53468-werknemer-rijdt-zonder-rijbewijs-aansprakelijk/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
35 antwoorden op deze vraag