• 0

Ervaringen met regiobedrijvengids.nl?

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is. Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is. Pas als je naar beneden scrollt wordt er op de tekst verwezen, tekst wat zeer waarschijnlijk niet zichtbaar was tijdens de aanmelding, gezien de vele klachten ook van andere gedupeerden in zeer korte tijd. Na 30 dagen zit je automatisch vast aan een jaarabonnement. Bovendien is het de vraag of die gratis vermelding enkel voor 30 dagen en daarna een jaarlijks abonnement van €299,- er toen al bijstond. Ook in het aanmeldingsformulier wordt hier niet op gewezen. Na informatie te hebben opgevraagd wordt vermeld dat er vanuit ons IP adres de aanmelding is uitgevoerd. Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden. Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Zie ook:

http://www.klacht.nl/regiobedrijvengids-nl

https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?f=27&t=168003&p=2332449#p2332449

 

 

Mod edit: titel aangepast, zie reactie in dit topic

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 3

 

Verschil met andere dubieuze gidsen is dat de essentiële kenmerken van oplichting hier redelijk goed zichtbaar gemaakt konden worden.

 

Het misleidend gebruik van landingspagina's om de indruk te wekken dat het een gratis aanbod betrof, is te omschijven als listige kunstgrepen. Het gebruik van valse BTW-nummers en de tenaamstelling van de onderneming op naam van een Bulgaarse dame duidt op valse hoedanigheid.

 

Dat verschillende gedupeerden aangifte gedaan hebben en melding gedaan bij Fraudehelpdesk, banken, de Belastingdienst en andere partijen is waarschijnlijk ook van invloed.

 

Het is een nieuwe variant in de breimand van acquisitiefraude, dus het zou mooi zijn als we dit breiwerkje tijdig ontrafeld hebben. Ben benieuwd of er achter de schermen aan strafrechtelijk gevolg gewerkt wordt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 2

En de afronding van de bestelling:

 

Nergens in het sluiten van deze overeenkomst wordt vermeld dat er na 30 dagen kosten gerekend worden, noch dat er een ander abonnement tot stand komt dan datgene ik in m'n winkelmandje heb gedaan.

Behalve dat er al algemene informatie staat dat ik een abonnement altijd 30 dagen gratis kan proberen en anders doorloopt in een basisabonnement. Maar vervolgens wordt dat niet overeengekomen.

 

Het enige dat ik overeenkom is dat ik een abonnement heb met een looptijd van 30 dagen en daarvoor geen tegenprestatie verschuldigd ben. "Dat dit abonnement 365 actief is betekent niet meer dan dat ik 365 dagen de tijd heb om van het abonnement gebruik te maken. ::)"

 

Laat ze lekker procederen voor die 300 euro...

bestelling_afronden.thumb.JPG.123616b4f75ec89b31826a76c495b6cf.JPG

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 1

Dus als ik iemand "30 dagen gratis" met "365 dagen actief" aanbied dan is het volgens jou duidelijk dat het om een betaald abonnement gaat waar van de eerste 30 dagen gratis?

Het blinkt niet uit in duidelijkheid en dat is ongetwijfeld niet per ongeluk, maar toch.

 

(Wellicht ten overvloede: ik ben ook niet zo gecharmeerd van de handelswijze van genoemde aanbieder en vind het erg vervelend dat TS 300 euro armer is. Dat kan me verleiden om in het straatje van TS mee te gaan praten, maar ik ben niet te beroerd om mijn nek uit te steken en de advocaat van de duivel uit te hangen. Disclaimer: ik ben uberhaupt geen advocaat.)

 

Vul je nu niet in wat je elders hebt gelezen

Misschien staat het niet in het winkelmandje, maar op de website kom je wel degelijk langs die tekst voor je de aanmelding kunt doen. De vraag is hier wel of je daar via de knop in de mail langs komt.

 

en wat de argeloze klikker op de startpagina helemaal niet gezien heeft?

Het gaat hier niet om een argeloze klikker maar om een ondernemer, van wie toch wat verwacht mag worden.

 

Als uiteindelijk wordt geklikt en ingestemd met de algemene voorwaarden dan kan louter uit die klik niet uit volgen dat er sprake is van een totaal andere (betaalde) overeenkomst, zeker als die voorwaarden zoals RT opmerkt ook nog eens in tegenspraak zijn met de tekst die de meeste mensen niet zien omdat ze van een GRATIS aanbod per spammail naar BEGIN worden gedirigeerd.

Als je via een knop in de mail niet langs alle voornoemde informatie op de site zou gaan zou je een punt kunnen hebben, maar dan nog verwijzen de algemene voorwaarden naar de site (al gebeurd dat mogelijk niet concreet genoeg) en zou ik van een ondernemer verwachten dat 'ie toch iets meer doet dan alleen twee keer klikken en dan geloven dat het allemaal gratis is. Ook als dat niet letterlijk in de overeenkomst staat, had TS dat wel kunnen weten.

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 1

Heb niet het hele topic gelezen, maar heeft er al iemand de topicstarter op gewezen dat de titel van zijn bericht niet echt handig is ivm laster?

 

Ik heb de titel aangepast

 

Misschien iets voor de mods in het algemeen om titels met 'opgelicht' e.d. te flaggen?

Klachtentopics en -titels worden altijd extra scherp gevolgd, meestal ook in belang van de topicstarter zelf.

 

Edit: aangepast nav opmerkingen Twa

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Er is inderdaad nog een heel kleine kans dat het om een bonafide bedrijf gaat dat na onhandige acquisitie te hebben gedaan, een tikfoutje in het BTW nummer heeft zitten en geen tijd heeft om klachten van klacht.nl in behandeling te nemen of daar ook maar op te reageren. Uiteraard zullen we dan onze welgemeende excuses maken.

Link naar reactie
  • 1

Dadelijk ga ik aangifte doen bij de Politie.

Laat even weten of die aangifte geaccepteerd wordt. De politie is niet zo snel geneigd om zich te bemoeien met contractvraagstukken - dat is privaatrecht.

 

Wat dat betreft zou de Fraudehelpdesk actiever kunnen zijn. Niet alleen een standaardformulier om melding te doen, maar ook de mogelijkheid om snel in te grijpen (met hulp van de KvK, de banken, belastingdienst en justitie) als er sprake lijkt van btw- en identiteitsfraude. Deze onderneming staat namelijk op naam van een Bulgaarse dame die in 2014 ambtelijk is uitgeschreven door de gemeente Zaandam.

 

Misschien is uit de code van de website af te leiden wie er werkelijk achter zitten. En het IBAN-nummer leidt direct naar een zakkenvuller (die waarschijnlijk meeleest) daar zit het jaartal 84 in. Een al lang bestaande bankrekening dus.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Ik heb van iemand een CC van de betreffende email ontvangen, waarvoor dank.

 

Helaas is het een gepersonaliseerde link, dus kan ik die url hier niet overnemen zonder de tipgever te verraden. Het is een redirect die -momenteel- verwijst naar het aanmeldformulier met informatie over kosten na de gratis aanmelding (https://regiobedrijvengids.nl/index.php/add-listing/).

 

Wat ik niet kan vaststellen is OF deze link in het verleden geredirect heeft naar een andere url waarbij deze informatie mogelijk ontbrak. Wel staat in de mail heel duidelijk dat het een GRATIS (hun hoofdletters) vermelding betreft en wordt met geen woord gerept over kosten, opzegging of verlenging.

 

Het gebruik van gepersonaliseerde urls voor de link in de mail maakt het domweg onmogelijk om te zien wat de gebruiker destijds in beeld kreeg. De huidige pagina is heel duidelijk over de kosten, dusdanig duidelijk dat ik niet zou denken dat iemand erin zou trappen, wat me doet vermoeden dat er voorheen een andere redirect was naar een pagina waarbij de kosten een stuk beter verborgen waren.

 

Bewijs is dit echter niet. Anderzijds, de bewijslast ligt bij regiobedrijvengids als ze betaald willen krijgen, en er zijn genoeg ict'ers die onder ede kunnen verklaren dat het onmogelijk is om nu nog te achterhalen naar welke pagina die gepersonaliseerde urls destijds hebben verwezen.

 

Ik zou daarom zeggen: betaal niet en betwist de vordering. Regiobedrijvengids heeft geen mogelijkheid te -bewijzen- dat je destijds iets als https://regiobedrijvengids.nl/index.php/add-listing/ hebt ingevuld op basis van de propositie in de email.

Link naar reactie
  • 1

In dit soort gevallen (waar het er duimendik op ligt), stuur ik de factuur terug met een begeleidend briefje waarin ik aangeef dat voor de factuur elke rechtsgrond ontbreekt omdat er geen (geldige) overeenkomst aan ten grondslag ligt.

 

Meestal voeg ik daaraan een vooralsnog kosteloos advies toe, dat ze - om toekomstige misverstanden te voorkomen - betreffende factuur, alsmede mijn gegevens beter uit hun bestand kunnen verwijderen en, indien men verder over de kwestie wil corresponderen c.q. discussiëren, ik hiervoor en met terugwerkende kracht een uurtarief á € 65,00 excl. BTW en overige kosten in rekening zal moeten brengen.

 

Edit: indien gewenst, heb ik nog wel een kopie van zo'n begeleidende brief (via pm)

 

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh, MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Design Thinker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 1

 

Je kan een printscreen nog steeds zelf maken op je eigen PC via deze pagina. Dan de PrtScr knop indrukken. Op een windows keyboard zit die rechtsboven (boven de insert knop)

 

Vervolgens kan je deze printscreen in een programma laden (paste) zoals Photoshop of het gratis Gimp en opslaan.

Vanaf Windows 7 heeft Microsoft ook een heel handig knipprogramma... ;)

 

That awkward moment when your sarcasm is so advanced people actually think you're stupid

Link naar reactie
  • 1

Meteen gereageerd en kreeg meteen telefoon(tjes) dat ik maar beter de Homepage had moeten raadplegen, waarop stond dat binnen 30 dagen opgezegd moest worden ...

Hieruit lees ik dat ze dus erkennen dat dit alleen op de homepagina stond en niet op de aanmeldpagina waar vanuit de mail naartoe gelinkt werd.

Link naar reactie
  • 1

Zojuist bericht van Hostnet gekregen: <> Wij hebben zojuist naar aanleiding van meerdere meldingen actie genomen om de website van regiobedrijvengids.nl onbereikbaar te maken. <> Afdeling Legal Hostnet bv

Toch in drie weken dankzij gezamenlijke actie bereikt!

 

Ook de website van ProNet Media lijkt uit de lucht. Wie nog een recensie wil schrijven, kan bij de Telefoongids of Telefoonboek terecht.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 1

Mooi!

 

Een site van een klant offline halen is en erg vergaande actie, ik vermoed dat ze uiteindelijk hebben ingezien dat hun infrastructuur hoogstwaarschijnlijk wordt ingezet voor iets strafbaars, en dat levert meestal de benodige contractbreuk door de klant op waarna een hostingpartij een geldige reden heeft de dienstverlening te staken (staat meestal ook zo vermeld in de algemene voorwaarden).

Link naar reactie
  • 0

Beste Appie,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Er is ons een email gestuurd waarin op een misleidende manier wordt gesuggereerd dat de vermelding Gratis is.

Je spreekt van oplichting en misleiding, maar dat is nog maar de vraag. Die mail heb ik niet, maar ik heb die site eens bekeken.

 

Ook als je naar de site gaat lijkt het erop dat de vermelding Gratis is.

Bij starter pakket staat duidelijk "Gratis voor 30 dagen" en "365 dagen actief". Direct daaronder wordt uitgelegd: je kunt het 30 dagen proberen en binnen die 30 dagen opzeggen, als je niet opzegt loopt het door in een betaald abonnement. Mij lijkt het daardoor helemaal niet gratis; het is hooguit wat sneaky geformuleerd.

 

Ik hier geen oplichting door het bedrijf in kwestie, maar een minder scherp lezende ondernemer. Je bent de overeenkomst aangegaan als ondernemer en niet als consument. Van een ondernemer mag goed lezen en enige kennis of het inwinnen van advies verwacht worden. Een ondernemer geniet daarom ook minder bescherming dan een consument.

 

Er wordt een beetje tussen neus en lippen verwezen naar de algemene voorwaarden.

Een link naar de algemene voorwaarden staat onderaan elke pagina zo te zien, ook op de homepage en de aanmeldingspagina. In het aanmeldformulier moet je met een vinkje akkoord gaan met de voorwaarden en ook dat is een link. Dat is in mijn ogen niet bepaald tussen neus en lippen.

 

Opzegging geven ze geen gehoor aan. Er is geen opzegmogelijkheid op de site en op emailverzoeken om het zogenaamde abonnement op te zeggen wordt geweigerd deze te bevestigen.

Op de aanmeldpagina staat dat je op kunt zeggen via het contactformulier. Dat ze niet reageren is wel vreemd, want volgens hun voorwaarden is er een opzegmogelijkheid via het platform (15.2) en mag de opzegging ook schriftelijk (15.2), waaronder ook wordt verstaan e-mail (17.4). Of probeer je op te zeggen na de 30 dagen?

 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Het is nog maar de vraag of dit tijdens de aanmelding er ook in stond, ik lees dit soort aanmeldingen altijd zorgvuldig, de hele teneur is trouwens dat het gratis zou zijn.

 

Ervan uitgaande dat de tekst dat je er na 30 dagen aan vastzit niet vermeldt was tijdens de aanmelding, staat hierover in het aanmeldformulier verder niets over, enkel onderaan een link vwb de algemene voorwaarden. hierin staan normaliter algemene bepalingen en niet dat het na 30 dagen toch niet gratis is.

 

Ik probeer inderdaad na 30 dagen op te zeggen, hiervan krijg ik geen bevestiging.

 

Uit de vele klachten in zo'n kort tijdsbestek over deze firma, waarin een ieder de overtuiging heeft dat het gratis zou zijn en de starre houding kan men niet anders concluderen dat men te kwader trouw heeft gehandeld.

Link naar reactie
  • 0

Draait het spelletje eens om en betaal de rekening niet. Dan kom je vanzelf met ze in contact.

Dat contact zal dan waarschijnlijk ARTIKEL 14 laten zien:

ARTIKEL 14. BOETEBEDING

 

14.1. In het geval van schending van 7 en/of 13 zal Gebruiker een direct opeisbare boete van EUR 500,- (zegge: vijfhonderd euro) per overtreding en EUR 50,- (zegge: vijftig euro) per dag dat de schending voortduurt verbeuren aan Regiobedrijvengids, welke niet in aanmerking komt voor enige verrekening. Deze bepaling laat onverminderd het recht van Regiobedrijvengids tot uitoefening van enig ander wettelijk en/of overeengekomen recht, waaronder begrepen maar niet beperkt tot het recht om (aanvullende) schadevergoeding te eisen (al dan niet in combinatie met voornoemde boete).

 

En wat Ron van der Kolk ook al heeft aangegeven staat heel duidelijk op de pagina Bedrijf toevoegen:

Moet ik na 30 dagen betalen?

 

Ja, indien u de advertentie niet binnen 30 dagen opzegt dan zal deze automatisch doorlopen in een basis abonnement. De kosten hiervan staan vermeld op de website.

 

Link naar reactie
  • 0

Die email van dit bedrijf heb ik ook gekregen (zie bijlage) en daar staat heel duidelijk Meld u dan GRATIS aan op onze website

 

Als je dan verder kijkt blijkt gratis toch iets anders te zijn...

 

Maar ik denk dat je op grond van het BW art. 6:194 wel kunt spreken van een misleidende aanbieding en de overeenkomst kunt ontbinden.

Regio_Bedrijvengids.thumb.jpg.3e4bf187c765e230295aafd68014cbae.jpg

Link naar reactie
  • 0

daar staat heel duidelijk Meld u dan GRATIS aan op onze website

 

Ik heb ook al verschillende mails met zogenaamde "gratis" aanbiedingen gekregen. Bij mij gaan dan de alarmbellen af:

 

1. Zelf ben ik ondernemer om geld te verdienen.

2. Anderen kunnen ook niet van lucht leven.

 

Bij "gratis" zit meestal wel een addertje onder het gras, wat soms zelfs een behoorlijke slang kan blijken.

Link naar reactie
  • 0

Ze zijn blijkbaar pas sinds medio november actief, waardoor nu de eerste golf klagers naar boven komt. Dat zijn blijkbaar allemaal ondernemers die positief gereageerd hebben* op een aanbieding. Moet toch simpel zijn om koppen bij mekaar te steken en samen vast te stellen of er sprake was van misleiding.

 

Maar aanmelding was en is gratis, precies zoals beloofd. ::)

 

Op het adres van ProNet Media in Zaandam (exploitant van deze regiobedrijvengids) zitten ook twee klussenbedrijven. Ze zijn gevestigd boven een brillenzaak, wel handig voor mensen die geen kleine lettertjes lezen.

 

 

* Gratis? Geloof je dat nou echt?

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.