Na 2 succesvolle jaren is het eindelijke zo ver het bedrijf waarin ik de afgelopen 2 jaar met hart en ziel heb gewerkt wordt per 1-1 volledig mijn eigendom. Super leuk natuurlijk, ook beetje spannend..maar ook een 'jongensdroom' die ik altijd heb gehad om volledig mijn eigen bedrijf te hebben. Echter het lijkt me ook geen overbodig luxe om klanten in te lichten over de wisseling van de wacht. Ik ben gelukkig al twee jaar werkzaam dus ben geen onbekende voor de meeste klanten, maar de meesten hebben natuurlijk ook nog een goede band met de oud-eigenaar. Deze zal via een adviseursconstructie part-time aanwezig blijven en werk blijven verzetten. Ook vanwege zijn enorme kennis die hij heeft.
Ik wil vanzelfsprekend geen onrust saaien bij klanten, het is ook niet aannemelijk dat zij om zich heen gaan kijken naar andere leverancier of zo. De meeste zullen waarschijnlijk zelfs opgelucht is dat men zeker weet dat er in de toekomst meer mensen zijn die het allemaal 'doen'. Maar vraag me even af of er iemand is met ervaring met het formuleren van een goede brief en do's en don'ts.
Ik wilde dit verder niet op de website bekend maken aangezien de nieuwe klanten nog geen band hebben met het bedrijf en per definitie het niet veel uit zal maken wie de scepter zwaait. Kleine klanten vinden het ook prima denk ik, kortom het zou gaan om een selectie van 'oude' klanten die met de huidige eigenaar zijn 'opgegroeid' en ik vind het dan ook niet meer dan fatsoenlijk om hen in te lichten.
In dezelfde brief kan ik meteen ook uitleggen dat wij ook investeren in nieuwe personeel om de 'gaten' die vallen op te vangen en continuïteit extra te waarborgen...of is dit wellicht 'too much detail' ? "Gaten vallen' en 'waarborgen' wil ik natuurlijk niet zeggen...je wilt klanten ook geen aanleiding geven om iets te 'denken'.
Enfin, ik zie graag reacties tegemoet, ook 'leermomenten' van mensen die achteraf er zijn achter gekomen dat ze het anders hadden moeten doen vind ik altijd leerzaam.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
alfredbos
alfredbos
Hallo,
Na 2 succesvolle jaren is het eindelijke zo ver het bedrijf waarin ik de afgelopen 2 jaar met hart en ziel heb gewerkt wordt per 1-1 volledig mijn eigendom. Super leuk natuurlijk, ook beetje spannend..maar ook een 'jongensdroom' die ik altijd heb gehad om volledig mijn eigen bedrijf te hebben. Echter het lijkt me ook geen overbodig luxe om klanten in te lichten over de wisseling van de wacht. Ik ben gelukkig al twee jaar werkzaam dus ben geen onbekende voor de meeste klanten, maar de meesten hebben natuurlijk ook nog een goede band met de oud-eigenaar. Deze zal via een adviseursconstructie part-time aanwezig blijven en werk blijven verzetten. Ook vanwege zijn enorme kennis die hij heeft.
Ik wil vanzelfsprekend geen onrust saaien bij klanten, het is ook niet aannemelijk dat zij om zich heen gaan kijken naar andere leverancier of zo. De meeste zullen waarschijnlijk zelfs opgelucht is dat men zeker weet dat er in de toekomst meer mensen zijn die het allemaal 'doen'. Maar vraag me even af of er iemand is met ervaring met het formuleren van een goede brief en do's en don'ts.
Ik wilde dit verder niet op de website bekend maken aangezien de nieuwe klanten nog geen band hebben met het bedrijf en per definitie het niet veel uit zal maken wie de scepter zwaait. Kleine klanten vinden het ook prima denk ik, kortom het zou gaan om een selectie van 'oude' klanten die met de huidige eigenaar zijn 'opgegroeid' en ik vind het dan ook niet meer dan fatsoenlijk om hen in te lichten.
In dezelfde brief kan ik meteen ook uitleggen dat wij ook investeren in nieuwe personeel om de 'gaten' die vallen op te vangen en continuïteit extra te waarborgen...of is dit wellicht 'too much detail' ? "Gaten vallen' en 'waarborgen' wil ik natuurlijk niet zeggen...je wilt klanten ook geen aanleiding geven om iets te 'denken'.
Enfin, ik zie graag reacties tegemoet, ook 'leermomenten' van mensen die achteraf er zijn achter gekomen dat ze het anders hadden moeten doen vind ik altijd leerzaam.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag