Een B2B klant heeft 2 producten besteld met een waarde van ± €2300. Deze werden ipv binnen 4 na 8 werkdagen geleverd door het transportbedrijf.
De klant claimt nu dat de producten van lage kwaliteit zijn, ongeschikt voor professioneel gebruik en stelt 2 oplossingen voor:
klant krijgt 50% korting op het aankoopbedrag en behoudt de producten
klant krijg gehele aankoopbedrag terug én stuurt een factuur voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering
Klanten mogen retourneren binnen 14 werkdagen na levering; wij nemen in dit geval de producten retour. Wel rekenen wij hiervoor retourkosten – in dit geval bedragen die waarschijnlijk €135 excl. BTW. Ook krijgt de klant niet de al betaalde verzendkosten terug – in dit geval €100 excl. BTW. Dit alles staat uitgelegd op de site en vermeldt in de algemene voorwaarden.
Wij nemen de producten retour maar zullen de klant waarschijnlijk €235 excl. BTW inhouden voor de kosten.
Mijn vraag; snijdt de klant's claim voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering juridisch gezien hout?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Luspada
Luspada
Een B2B klant heeft 2 producten besteld met een waarde van ± €2300. Deze werden ipv binnen 4 na 8 werkdagen geleverd door het transportbedrijf.
De klant claimt nu dat de producten van lage kwaliteit zijn, ongeschikt voor professioneel gebruik en stelt 2 oplossingen voor:
Klanten mogen retourneren binnen 14 werkdagen na levering; wij nemen in dit geval de producten retour. Wel rekenen wij hiervoor retourkosten – in dit geval bedragen die waarschijnlijk €135 excl. BTW. Ook krijgt de klant niet de al betaalde verzendkosten terug – in dit geval €100 excl. BTW. Dit alles staat uitgelegd op de site en vermeldt in de algemene voorwaarden.
Wij nemen de producten retour maar zullen de klant waarschijnlijk €235 excl. BTW inhouden voor de kosten.
Mijn vraag; snijdt de klant's claim voor misgelopen omzet i.v.m. verlaatte levering juridisch gezien hout?
aangepast door Luspadawww.pedicuremotoren.nl, https://electricnailfiles.co.uk, www.rentindicator.com, www.brewto.eu
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/63265-wanneer-verantwoordelijk-voor-misgelopen-omzet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
18 antwoorden op deze vraag