• 0

Ervaringen met Clingendael Mediagroep?

Onlangs is er een vertegenwoordiger van een bedrijf bij mij langs geweest voor reclame.

Het gesprek ben ik begonnen met dat ik geen reclame wil gedurende het hele jaar en als dat mogelijk is bij hun alleen dan heeft het nut etc.

hij verzekerde mij dat dit kon etc. vervolgens heb ik een contract getekend en nu zeggen ze dat het een 5 jaar contract was en dat de reclame niet maandelijks opzegbaar was etc.

Wat nu? ze willen dat ik de factuur van een jaar betaal! maar ik wilde slechts 2 maanden in het jaar reclame maken voor de camping.

 

[aanpassing: titel verduidelijkt]

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1
1 minuut geleden, Nick16 zei:

En er zullen er denk ik wel meer zo benaderd zijn door dit bedrijf

Er zijn zo te zien meer klachten.

 

De moderatoren zullen overleggen of we hier een ervaringen-topic van maken. In dat geval komt de bedrijfsnaam in de titel én nodigen we het bedrijf uit voor het geven van wederhoor (m.a.w. hun kant van het verhaal)

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
  • 1

Mondelinge afspraken zijn inderdaad ook afspraken.

 

Kun jij bewijzen dat die mondelinge afspraken zijn gemaakt?

 

Om wat voor bedragen hebben we het?

 

Als jij het bedrijf niet meer mag bellen, hoe weten zij dan wat er op de reclameborden moet komen te staan?

 

Wanneer worden de eerste reclameborden opgehangen? Is dat ook echt gebeurt? Weet jij om welke locaties het gaat? Hebben die locaties ook een overeenkomst met de partij met wie jij in zee bent gegaan?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 1
12 minuten geleden, Nick16 zei:

Ja helaas wel, maar mondelinge afspraken zijn toch ook afspraken??

Mondelinge afspraken zijn inderdaad ook afspraken. Maar de vraag is natuurlijk, als jij daarna iets tekent, of dat geen meer bindende overeenkomst is.

 

Wil je hier vanaf, dan zul je denk ik echt juridische hulp in moeten schakelen.

https://www.sprout.nl/artikel/juridisch/7-beproefde-manieren-om-van-een-contract-af-te-komen

 

Ten eerste kun je kijken of "3. Contract ontbinden" van toepassing kan zijn (levering van wanprestatie of helemaal niets geleverd). Indien dat niet het geval is dan denk ik dat je alleen nog kunt kijken naar "Dwaling" of "Misbruik van omstandigheden" uit punt "4. Contract vernietigen".

 

Link naar reactie
  • 1
(aangepast)

De Clingendael Mediagroep is al eerder genoemd op Higherlevel.  Laat even weten of het dezelfde boosdoener is, of een andere. De case heeft echter talloze aanknopingspunten.

 

Zo helpt het om contact op te nemen met de sportzaal en hen te wijzen op deze misleiding. Daarna kun je contact opnemen met de lokale krant: Sportzaal X strikt ondernemers met reclame-wurgcontracten. Dan gaat Sportzaal X namelijk bellen met Clingendael en wordt Clingendael boos op jou. Gaan ze bluffen met smaad en laster, maar ze hebben geen poot om op te staan. Wordt contract ingekort.

 

Moet je wel durven. Terugvechten.

 

Mail me de naam van de vertegenwoordiger maar eens. Zou best wel eens dezelfde uit eerdere cases kunnen zijn. Die man werkt op commissie.

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

(aangetekende) brief schrijven dat je het contract wilt ontbinden omdat het niet overeenkomt met de besproken voorwaarden.

 

goede kans echter dat ze je aan dat contract willen houden of een flinke afkoopsom zullen vragen.

een reclame contract voor 5 jaar is absurd lang.. er bestaat ook een mogelijkheid dat dit acquisitiefraude of iets wat daar sterk op lijkt

 

kijk eens bij fraudehelpdesk.nl of je daar iets kunt vinden over het bedrijf..

 

 

Link naar reactie
  • 0

reclame op een tv scherm/mediascherm in een bibliotheek...

contract kreeg ik tijdens het gesprek voor mn neus gedrukt en werd gezegd er staat niks anders in dan besproken. snel doorheen gelezen en zag geen tijdsperiode zo snel staan van t/m.

op zich in google niks gevonden over het bedrijf nee...

 

Link naar reactie
  • 0

 

Eén bibliotheek of een heleboel in het land?

 

Klinkt alsof een paar kleine sjacheraars het Proximedia-model aan het kopiëren zijn. Ik weet niet wat de juridische term is voor een papieren contract dat afwijkt van wat mondeling overeengekomen is, maar wellicht dat 'dwaling' geclaimd kan worden. Het riekt weliswaar naar misleiding en bedrog, maar dat is lastig aan te tonen.

 

Hoe lang geleden heb je getekend? En hoe snel heb je bezwaar gemaakt? Per telefoon, brief of anders?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of er op dit punt zoveel is wat je kunt doen. Als je vermoed dat er nog een kans is dat de leverancier een eerlijke partij is, kun je kijken of je de schriftelijke overeenkomst kunt laten aanpassen. Als ze dat niet willen doen, weet je eigenlijk wel wat voor partij het is.

 

Schrijf in elk geval voor jezelf zo nauwkeurig mogelijk op wat jij je herinnert te hebben afgesproken. Als je over twee maanden nog met deze zaak bezig bent, dan heb je in elk geval een verslag. Zet boven aan het verslag de datum dat je het verslag hebt geschreven en zet minimaal in het verslag wie je wanneer heeft gesproken, waar dat was, en waar het over ging.

 

Vervolgens lees je het contract. Wat staat daar in? Zijn er manieren om te ontbinden, is er een termijn, enzovoort? Het kan zijn dat je een heel korte ontbindingstermijn hebt, dan is dit het moment om te bepalen of je wel met deze partij verder wil.

 

Zijn er algemene voorwaarden? Deze zijn alleen geldig als ze je ter hand zijn gesteld bij het aangaan van de overeenkomst. Als ze deze later pas hebben verstuurd of als ze je alleen maar hebben gezegd waar je ze kunt vinden, kun je de AV 'vernietigen' (let op, juridische term).

 

Als je niet kunt ontbinden en zij willen het contract niet aanpassen, dan staan je maar weinig wegen open: je kunt je verlies nemen, je kunt gaan praten met de bibliotheken, je kunt dreigen met publiciteit, of je kunt de juridische weg bewandelen.

 

Wat publiciteit betreft, in mijn ervaring is daar een bepaald soort handigheid voor vereist.

 

Ik vraag me trouwens af, uit nieuwsgierigheid, had jij die vertegenwoordiger gevraagd langs te komen? Of was die uit zichzelf langs gekomen en zag je zijn praatje wel zitten?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ja dwaling is zeker iets wat ik het zou noemen!

Begin juli het contract getekend en eind juli 23ste is de reclame ingegaan.

iik heb de factuur gekregen en direct contact opgenomen want ze vragen in 1keer het jaarbedrag. waarop ik zei maar ik wil helemaal geen jaar reclame maken! en dat heb ik ook tijdens het gesprek aangegeven.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of er op dit punt zoveel is wat je kunt doen. Als je vermoed dat er nog een kans is dat de leverancier een eerlijke partij is, kun je kijken of je de schriftelijke overeenkomst kunt laten aanpassen. Als ze dat niet willen doen, weet je eigenlijk wel wat voor partij het is.

 

Schrijf in elk geval voor jezelf zo nauwkeurig mogelijk op wat jij je herinnert te hebben afgesproken. Als je over twee maanden nog met deze zaak bezig bent, dan heb je in elk geval een verslag. Zet boven aan het verslag de datum dat je het verslag hebt geschreven en zet minimaal in het verslag wie je wanneer heeft gesproken, waar dat was, en waar het over ging.

 

Vervolgens lees je het contract. Wat staat daar in? Zijn er manieren om te ontbinden, is er een termijn, enzovoort? Het kan zijn dat je een heel korte ontbindingstermijn hebt, dan is dit het moment om te bepalen of je wel met deze partij verder wil.

 

Zijn er algemene voorwaarden? Deze zijn alleen geldig als ze je ter hand zijn gesteld bij het aangaan van de overeenkomst. Als ze deze later pas hebben verstuurd of als ze je alleen maar hebben gezegd waar je ze kunt vinden, kun je de AV 'vernietigen' (let op, juridische term).

 

Als je niet kunt ontbinden en zij willen het contract niet aanpassen, dan staan je maar weinig wegen open: je kunt je verlies nemen, je kunt gaan praten met de bibliotheken, je kunt dreigen met publiciteit, of je kunt de juridische weg bewandelen.

 

Wat publiciteit betreft, in mijn ervaring is daar een bepaald soort handigheid voor vereist.

 

Ik vraag me trouwens af, uit nieuwsgierigheid, had jij die vertegenwoordiger gevraagd langs te komen? Of was die uit zichzelf langs gekomen en zag je zijn praatje wel zitten?

 

hier heb ik ontzettend veel aan! dankje.

nadeel is ik heb het getekende doordruk contract niet meer! ik heb overal gezocht maar kan het niet vinden en weet ook niet of ik het gekregen heb...dus ik zal aangeven dat ik een kopie van hun exemplaar wens.

 

ze willen het contract niet aanpassen...vertegenwoordiger is maandag pas terug en dan pas kan hij mij bellen erover...maar ik maak me natuurlijk ontzettend druk hierover. het zijn geen kleine bedragen op jaar niveau...

hij heeft mij zelf opgezocht en dit aangeboden.

 

ik ben het gesprek echt begonnen met "elke reclame bedrijf wilt jaar contracten maar dat wil ik niet want ik ben een seizoenscamping!' waarop hij zei je kunt het gewoon stop zetten wanneer je wilt en krijg een factuur voor de periode dat je reclame stond.!!

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Ik vraag me trouwens af, uit nieuwsgierigheid, had jij die vertegenwoordiger gevraagd langs te komen? Of was die uit zichzelf langs gekomen en zag je zijn praatje wel zitten?

 

Hier ben ik ook nieuwsgierig naar, bij dit soort verhalen lijkt het me bijna zeker het laatste scenario.

 

 

nee uit zichzelf dus contact gezocht en ik heb eea uitgelegd wat ik wilde en hij zei dat kan dus toen uitgenodigd en gesproken en ook weer gezegd dat ik niet een heel jaar reclame wenste

Link naar reactie
  • 0

Eén bibliotheek of een heleboel in het land?

Deze vraag is nog niet beantwoord. Ik weet zo goed als zeker dat bibliotheken niet geassocieerd willen worden met dit soort verkooppraktijken, dus dat biedt ook nog aanknopingspunten. Welke bibliotheek betreft het?

 

 

 

ja ik ga als ze niet willen aanpassen de bibliotheken op de hoogte stellen ervan dat hun reclame boer dit soort praktijken doet. het zijn slechts 2 bibliotheke in de buurt...

Link naar reactie
  • 0

Nu na een week weer de debiteur aan de lijn; verkoper is nog een week met vakantie maar heeft laten weten dat hij zich niet kan herinneren dat er iets afwijkends afgesproken is!

Ik ben GVD een seizoenscamping waarom zou ik een jaar reclame willen geven?! Heb dat 2x vermeld bij hem; over de telefoon en bij het gesprek!

Nu heb ik 2 opties en daar wil ik graag raad over:

Er was tijdens het gesprek overeengekomen 10 seconden op 3 lokaties. Echter stond in de contracten op 1 lokatie 10 seconden en 2 lokaties 8 seconden. Toen ik de reclame moest 'controleren/accorderen' heb ik aangegeven dat het 10 seconden moest zijn op de 3 lokaties! En dat dat mondeling was overeengekomen. Dat hebben ze bij de verkoper gecheckt en die heeft bevestigd...dus ik heb op 3 lokaties 10 seconden gekregen. Maar op 2 contracten heb ik getekend met 8 seconden. Kunnen deze 2 contracten op basis van de wijziging die zij hebben doorgevoerd, maar ik niet getekend heb, nietig verklaard worden?

 

Andere: Moet ik aangifte doen van dwaling/bedrog?

Ik kan ook gewoon de facturen niet betalen en kijken hoe lange adem ze hebben? Als het voor een rechter komt zal ik wel gaan (nadat de deurwaarder mij iets overhandigd heeft) en dan kan ik de aangifte en correspondenties tonen en meer stukken/mijn verhaal doen. Gaat die rechter dat dan ook 'neutraal' behandelen ipv alleen naar het factuurtje kijken?

 

alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Eén bibliotheek of een heleboel in het land?

Deze vraag is nog niet beantwoord. Ik weet zo goed als zeker dat bibliotheken niet geassocieerd willen worden met dit soort verkooppraktijken, dus dat biedt ook nog aanknopingspunten. Welke bibliotheek betreft het?

 

 

 

ja ik ga als ze niet willen aanpassen de bibliotheken op de hoogte stellen ervan dat hun reclame boer dit soort praktijken doet. het zijn slechts 2 bibliotheke in de buurt...

 

Ik zal morgen even contact opnemen met deze bibliotheken; zit onder 1 koepel dacht ik.

Link naar reactie
  • 0

Er was tijdens het gesprek overeengekomen 10 seconden op 3 lokaties. Echter stond in de contracten op 1 lokatie 10 seconden en 2 lokaties 8 seconden. Toen ik de reclame moest 'controleren/accorderen' heb ik aangegeven dat het 10 seconden moest zijn op de 3 lokaties! En dat dat mondeling was overeengekomen. Dat hebben ze bij de verkoper gecheckt en die heeft bevestigd...dus ik heb op 3 lokaties 10 seconden gekregen. Maar op 2 contracten heb ik getekend met 8 seconden. Kunnen deze 2 contracten op basis van de wijziging die zij hebben doorgevoerd, maar ik niet getekend heb, nietig verklaard worden?

 

Andere: Moet ik aangifte doen van dwaling/bedrog?

Ik kan ook gewoon de facturen niet betalen en kijken hoe lange adem ze hebben? Als het voor een rechter komt zal ik wel gaan (nadat de deurwaarder mij iets overhandigd heeft) en dan kan ik de aangifte en correspondenties tonen en meer stukken/mijn verhaal doen. Gaat die rechter dat dan ook 'neutraal' behandelen ipv alleen naar het factuurtje kijken?

 

Om te beginnen, heb je die kopie van dat contract nog gekregen?

 

Ik ben geen advocaat, maar ik vermoed dat je een contract niet nietig kunt laten verklaren op basis van een verschrijving waar beide partijen het ook nog eens over eens zijn.

 

Als je aangifte doet, moet je dat van bedrog doen. Dwaling bestaat wel in het strafrecht, maar dat is iets waar de beschuldigde zich op kan beroepen, niet het slachtoffer (zegt wiki). Dwaling is iets wat je in het privaatrecht gebruikt om aan te geven dat het contract niet zegt wat jij dacht dat het zei toen je het contract aanging.

 

Die afspraak over 3 maal 10 seconden, heb je die ook op papier, e-mail of geluidsband (o.i.d.)? Aangezien jullie het nu al oneens zijn over de inhoud van de overeenkomst, lijkt het me handig als je in elk geval een bewijs van de correcties/ammendementen hebt.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
Ik zal morgen even contact opnemen met deze bibliotheken; zit onder 1 koepel dacht ik.
Volgens mij zijn bibliotheken zelfstandige instituten die lokaal gefinancierd worden. De koepel is waarschijnlijk meer een overlegorgaan. Bij lokale financiering sluipt er meer en meer sponsoring en nu dus ook reclame in. Ik vond een tweetal mediabedrijven dat reclameschermen in bibliotheken beheert. Dat is altijd goed voor een stevige discussie in de lokale pers. "Krijgen we nu godsamme ook al reclame in de bieb?"

 

Ja dus. En die reclame wordt inmiddels blijkbaar verkocht door een stel oplichters misleiders die ondernemers 5-jaar contracten aansmeert onder valse voorwenselen. Alleen het gegeven dat zo'n contract 5 jaar duurt zegt wat mij betreft al genoeg. Een goede dienst heeft helemaal niet zo'n wurgcontract nodig.

 

Ik zou dus uitzoeken wie er aan de leiding staat van de betrokken bibliotheken. Die man of vrouw een brief sturen, waarin je duidelijk uitlegt dat de reclame-exploitant die mediaruimte verkoopt voor de bibliotheek lokale ondernemers op een misleidende manier wurgcontracten aansmeert. Stel maar gewoon dat de bibliotheek op die manier geassocieerd raakt met 'discutabele praktijken' en dat je erop vertrouwt dat de bibliotheekleiding de reclamepartner kan overtuigen dat fatsoenlijke overeenkomsten gewenst zijn.

 

Leidt dat niet snel tot resultaat: neem dan contact op met de lokale krant of omroep. Dan wordt het verhaal dus Reclamewurgcontracten van Bibliotheek Roermond. Kan die bibliotheek gaan roepen: het was hunnie! Maar ze zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen uitbestedingskeuzes.

 

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zal morgen even contact opnemen met deze bibliotheken; zit onder 1 koepel dacht ik.
Volgens mij zijn bibliotheken zelfstandige instituten die lokaal gefinancierd worden. De koepel is waarschijnlijk meer een overlegorgaan. Bij lokale financiering sluipt er meer en meer sponsoring en nu dus ook reclame in. Ik vond een tweetal mediabedrijven dat reclameschermen in bibliotheken beheert. Dat is altijd goed voor een stevige discussie in de lokale pers. "Krijgen we nu godsamme ook al reclame in de bieb?"

 

Ja dus. En die reclame wordt inmiddels blijkbaar verkocht door een stel oplichters misleiders die ondernemers 5-jaar contracten aansmeert onder valse voorwenselen. Alleen het gegeven dat zo'n contract 5 jaar duurt zegt wat mij betreft al genoeg. Een goede dienst heeft helemaal niet zo'n wurgcontract nodig.

 

Ik zou dus uitzoeken wie er aan de leiding staat van de betrokken bibliotheken. Die man of vrouw een brief sturen, waarin je duidelijk uitlegt dat de reclame-exploitant die mediaruimte verkoopt voor de bibliotheek lokale ondernemers op een misleidende manier wurgcontracten aansmeert. Stel maar gewoon dat de bibliotheek op die manier geassocieerd raakt met 'discutabele praktijken' en dat je erop vertrouwt dat de bibliotheekleiding de reclamepartner kan overtuigen dat fatsoenlijke overeenkomsten gewenst zijn.

 

Leidt dat niet snel tot resultaat: neem dan contact op met de lokale krant of omroep. Dan wordt het verhaal dus Reclamewurgcontracten van Bibliotheek Roermond. Kan die bibliotheek gaan roepen: het was hunnie! Maar ze zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen uitbestedingskeuzes.

 

 

 

Hi Dank voor je reactie.

je noemt mooie termen! kan ik je als PR inhuren? :)

ik heb de bibliotheek gebeld en uitgelegd wat er aan de hand is. zij zijn er absoluut niet van gediend, aldus zo kreeg ik te horen over de telefoon. ze gaan met reclame bedrijf bellen om dit op te lossen. ik moet even een mail sturen naar bieb en dan hoop ik dat er meer gaat rollen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 345 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.