Ik heb een grote klant in de kledingbranche met 180 winkels.
Vorige week mocht ik een -algemene- brief ontvangen van de CEO van dat bedrijf, waarin staat dat alle winkels gesloten zijn wegens de Corona-crisis, er dus geen geld binnenkomt en zij daarom per direct alle openstaande facturen met 60 dagen verlengen.
De betaaltermijn was al 60 dagen, dus de facturen die vorige week betaald zouden moeten worden komen nu dus -hopelijk- eind mei pas binnen.
Nog afgezien van het feit dat ik deze klant kwijt ben, ik heb alle dienstverlening ook stopgezet, en de vraag of ze dit "überhaupt mogen doen vraag ik me nu af of het zin heeft ze betaalherinneringen te sturen?
Ze hebben al aangegeven niet te kunnen of willen betalen voorlopig, maar normaal gesproken stuur ik na het verlopen van de betaaltermijn een herinnering met uiteindelijk een verhoging (en als dat niet helpt een incassobureau)
Hoe zou dit nou uitpakken? Heeft het juridisch nog consequenties als ik wel of juist geen aanmaningen stuur?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Marco van Buren
Marco van Buren
Ik heb een grote klant in de kledingbranche met 180 winkels.
Vorige week mocht ik een -algemene- brief ontvangen van de CEO van dat bedrijf, waarin staat dat alle winkels gesloten zijn wegens de Corona-crisis, er dus geen geld binnenkomt en zij daarom per direct alle openstaande facturen met 60 dagen verlengen.
De betaaltermijn was al 60 dagen, dus de facturen die vorige week betaald zouden moeten worden komen nu dus -hopelijk- eind mei pas binnen.
Nog afgezien van het feit dat ik deze klant kwijt ben, ik heb alle dienstverlening ook stopgezet, en de vraag of ze dit "überhaupt mogen doen vraag ik me nu af of het zin heeft ze betaalherinneringen te sturen?
Ze hebben al aangegeven niet te kunnen of willen betalen voorlopig, maar normaal gesproken stuur ik na het verlopen van de betaaltermijn een herinnering met uiteindelijk een verhoging (en als dat niet helpt een incassobureau)
Hoe zou dit nou uitpakken? Heeft het juridisch nog consequenties als ik wel of juist geen aanmaningen stuur?
https://www.mvbmedical.nl Multimount.nl
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
29 antwoorden op deze vraag