Ik heb een eenmanszaak waarbij mensen mensen mij bezoeken voor verschillende diensten allemaal kunst gerelateerd. Mijn klanten komen uit alle hoeken van Nederland en zijn dan gemiddeld een aantal uren bij mij waarna er naderhand meteen afgerekend wordt.
Nu gaat dit over het algemeen altijd goed maar een hele enkele keer komt het wel eens voor dat iemand niet meteen kan betalen om welke reden dan ook. Niet voldoende saldo, verkeerde (of geen) pinpas bij zich.. ik heb van alles meegemaakt. En helaas heb ik ook iemand gehad die me nooit heeft betaald. "Ging even geld halen" en heb ik nooit terug gezien. Dat was mijn eigen domme fout, ik heb toen geen sleutels, telefoon of ID achtergehouden uit vertrouwen.
Lang verhaal kort: hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb dus een winkel maar lever een dienst en geen goederen. Dus het werk is al gedaan als er betaald moet worden. Ik kan me voorstellen dat een kapper dit probleem bijvoorbeeld ook wel eens heeft alleen gaat het bij mij om hogere bedragen.
Van te voren betalen is lastig want ik weet niet precies hoe lang ik bezig ben met een klant. En soms komt iemand van de andere kant van Nederland en dan moet je er maar op vertrouwen dat het achteraf goed komt. Komt meestal ook wel goed, daar niet van, maar je hebt geen zekerheid.
Beste wat ik kan bedenken als iemand niet kan betalen een formulier laten tekenen waarin we afspreken dat er binnen een bepaalde termijn wordt betaald.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
sander86
sander86
Ik heb een eenmanszaak waarbij mensen mensen mij bezoeken voor verschillende diensten allemaal kunst gerelateerd. Mijn klanten komen uit alle hoeken van Nederland en zijn dan gemiddeld een aantal uren bij mij waarna er naderhand meteen afgerekend wordt.
Nu gaat dit over het algemeen altijd goed maar een hele enkele keer komt het wel eens voor dat iemand niet meteen kan betalen om welke reden dan ook. Niet voldoende saldo, verkeerde (of geen) pinpas bij zich.. ik heb van alles meegemaakt. En helaas heb ik ook iemand gehad die me nooit heeft betaald. "Ging even geld halen" en heb ik nooit terug gezien. Dat was mijn eigen domme fout, ik heb toen geen sleutels, telefoon of ID achtergehouden uit vertrouwen.
Lang verhaal kort: hoe zouden jullie dit aanpakken?
Ik heb dus een winkel maar lever een dienst en geen goederen. Dus het werk is al gedaan als er betaald moet worden. Ik kan me voorstellen dat een kapper dit probleem bijvoorbeeld ook wel eens heeft alleen gaat het bij mij om hogere bedragen.
Van te voren betalen is lastig want ik weet niet precies hoe lang ik bezig ben met een klant. En soms komt iemand van de andere kant van Nederland en dan moet je er maar op vertrouwen dat het achteraf goed komt. Komt meestal ook wel goed, daar niet van, maar je hebt geen zekerheid.
Beste wat ik kan bedenken als iemand niet kan betalen een formulier laten tekenen waarin we afspreken dat er binnen een bepaalde termijn wordt betaald.
Bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/72921-als-een-klant-niet-kan-betalen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
24 antwoorden op deze vraag