Geachte,

Het begon allemaal met een telefoontje van een callcenter medewerker van de firma BeUP welke ons benaderde of wij interesse hadden in een gratis actie mee te doen in onze regio. Er waren maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar dus zij wouden graag met ons een afspraak maken. Het ging erom om hoger te scoren in google en beter vindbaar op zoekwoorden. Wij hadden wel interesse in wat ze te zeggen zouden hebben dus hebben vervolgends een afspraak gemaakt op de woensdag erna.

Zo gezegd zo gedaan stond er een vrouwelijke verkoop medewerker van de firma BeUP aan de deur kwartier na de afgesproken tijd. Ze begon met het verhaal officieel partner van Google te zijn en vragen te stellen over onze firma. Hoelang we al bezig zijn, wat we doen aan marketing, wat we overhielden na de verkoop van een van onze artikelen gemiddeld etc. Hierna heeft deze aardige mevrouw ons uitgelegd wat ze doen bij BeUP. Wij zouden tussen onze concurrenten op de eerste pagina van de google zoekresultaten komen op bekende zoekwoorden die bij onze firma van betrekking zouden zijn. En onze bezoekersaantallen zouden fors stijgen tot zeker wel 300 per dag. Hierna kwam ze aan met een standaard prijslijst van BeUP met verschillende gespecificeerde kosten zoals inschrijfkosten, en nog wat verschillende kosten. Deze werden allemaal doorgestreept en wij zouden het instap bedrag a 1250/1500 euro niet hoeven te betalen omwille van de actie die nu actief zou zijn in onze regio. Het maandbedrag wat wij zouden moeten betalen kwam uit op 155 euro EX btw. Eventueel konden wij extra clicks erbij nemen (dus wanneer men zoekt op een zoekwoord en ze klikken er daadwerkelijk op) Want in het standaard pakket zitten 3000 clicks. Maar de aardige mevrouw wist ons erbij te vermelden dat ze het eigenlijk niet mocht zeggen van haar baas maar dat het niet erg zou zijn als we over de 3000 clicks zouden komen en dat we er dan niks over zouden horen omdat ze daar toch niet naar zouden kijken volgends haar baas. Het contract zou eerst gelden voor een looptijd van 48 maanden. Dit klinkt voor een startende ondernemer natuurlijk als muziek in de oren alleen de looptijd zat ons een beetje dwars. Dus hebben gevraagd of dat ook korter kon. Mevrouw ging even bellen, opmerkelijk was dat wij dit niet mochten horen blijkbaar want ze liep even de kamer uit waar wij in zaten. Toen de mevrouw terug kwam was het geen probleem en de 48 maanden op het contract is doorgekrast en 24 maanden van gemaakt. Het maandbedrag is hier wel op aangepast, dit is nu 238 euro per maand. We vonden het wel goed klinken en na het snel doorbladeren van het contract maar getekend, continu onder het gepush van de mooie toekomst die we tegemoet zouden gaan door de vriendelijke mevrouw.

En toen begon de horror. Natuurlijk zoals iedereen zou doen ga je de firma googelen. Toen kreeg ik gelijk last van hartkloppingen en duizeligheid. BeUP blijkt een malafide oplichters firma met wurgcontracten dat haar afspraken niet nakomt! Helaas ben ik samen met vele andere gedupeerden in de val gelopen van dit bedrijf dat dochter is van Proximedia. Ik heb er heel het weekend veel over gelezen en dat we helaas geen recht hebben op de colportage wet.

Wij zitten hier in lichte paniek en met ons handen in ons haar, want we kunnen dit echt niet betalen! In het contract staat dat wanneer een automatisch incasso niet heeft kunnen afschrijven er automatisch 5 euro bijkomt per herinnering met een minimaal bedrag van 25 euro !

Wij hebben nog geen contact gehad met het bedrijf want we willen per eerste contact direct juist handelen. Wellicht dat ze ons morgen gaan bellen, zoals de verkoopster aangaf om onze gewenste zoekwoorden te bespreken.

Ik zal vandaag nog het contract inscannen en hopelijk heeft iemand voor ons een oplossing hiervoor!

Alvast enorm bedankt voor de moeite,

Benji barends

[titel ververst - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/74887-mkb-clickservice/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Sinds wanneer? Het klinkt namelijk alsof je wel in de startblokken staat, maar nog niks verkoopt laat staan verdient als ondernemer. En als je eigenlijk nog geen ondernemer bent, kun je aanspraak maken op consumentenrechten.

Was het alleen telefonisch contact of is er iemand bij je langs gekomen? Was er iemand anders aanwezig bij het verkoopgesprek? Op wat voor weekdag en welk tijdstip vond dat plaats?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Het komt er op neer dat je willens en wetens een overeenkomst bent aangegaan (voor 24 maanden) die weliswaar met de gebruikelijke misleidende verkooppraatjes is voorgelegd, maar de essentie was wel duidelijk. Daar staan voor beide partijen verplichtingen in. Jij moet elke maand betalen. Zij moeten het beloofde product leveren.

Mijn suggestie is: plaats een link naar je site (en of landingspagina's) op dit forum zonder de naam van je bedrijf te noemen, zodat een paar mensen eens kunnen kijken of de geleverde prestatie vlekkeloos is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Het komt er op neer dat je willens en wetens een overeenkomst bent aangegaan (voor 24 maanden) die weliswaar met de gebruikelijke misleidende verkooppraatjes is voorgelegd, maar de essentie was wel duidelijk.

Vraag me overigens af of die 24 maanden nog wel mag.

Overeenkomsten >1 jaar staan tegenwoordig op de grijze lijst.

Was een overeenkomst van 24 maanden de enige aangeboden optie, of heb je er bewust voor gekozen in ruil voor bijv. lagere tarieven?

• 0

De klachten blijven maar komen, hier kan er vast nog wel 1 bij ;D

Een leuk stukje tekst op hun site:

MKB ClickService is vanaf heden deelnemer van ICT Waarborg

Voor u als klant betekent dat dat u de garantie heeft dat wij kwaliteit, kennis en goede service bieden en dat er altijd duidelijke afspraken gemaakt worden. Zo wordt de deskundigheid en kwaliteit van MKB ClickService nogmaals bevestigd.

Op ictwaarborg.nl kan je een beoordeling plaatsen.

Hopelijk gaat er snel een oplossing komen, sterkte.

• 0

www.telefoonhoesjes-nederland.nl

Hij is bij mij donderdag langs gewest in de ochtend. Ik heb tot nu toe 10 producten verkocht en het meest via marktplaats! Het ergste vind ik dat ze een dienst beloven maar niet kunnen leveren! Ik heb eens geen tijd gehad voor de contract om te lezen. Het ging heel snel!

• 0

Vraag me overigens af of die 24 maanden nog wel mag.

Overeenkomsten >1 jaar staan tegenwoordig op de grijze lijst.

Als iets op de grijze lijst staat betekent het nog niet dat het niet mag; er wordt alleen vermoed dat het onredelijk bezwarend is.

Los daarvan, Art 6:237 heeft alleen betrekking op overeenkomsten met consumenten die niet handelen in de uitoefening van een beroep of bedrijf.

Uit de diverse uitspraken van de rechter in zaken met/tegen MKBclickservice blijkt dat rechters tot nu toe niet geneigd zijn om de z.g.n. reflexwerking van toepassing te verklaren. Zowel de grijze als zwarte lijst bepalingen zijn volgens de rechter dus niet van toepassing op de overeenkomsten met MKBclickservice.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Ik heb tot nu toe 10 producten verkocht en het meest via marktplaats!

Je hebt ook nog een andere website, die staat pontificaal vermeld op de voorpagina van je landingspagina's. Met de slogan Empathie voor Uw Keuze. Komt op mij niet over als de site van een verse beginner (ik zie augustus 2015). Waarom laat je je nou door zo'n voet-tussen-de-deur verkoper een tweede site (landingspagina's) aansmeren voor zoveel geld?

• 0

Uit de diverse uitspraken van de rechter in zaken met/tegen MKBclickservice blijkt dat rechters tot nu toe niet geneigd zijn om de z.g.n. reflexwerking op kleine ondernemers toe te passen. Zowel de grijze als zwarte lijst bepalingen zijn volgens de rechter dus niet van toepassing op de overeenkomsten met MKBclickservice.

Dacht dat de rechter alleen geoordeeld had dat reflexwerking niet op zijn plaats was bij een beroep op de toenmalige colportagewet.

In het verleden hebben rechters bij zaken tegen andere bedrijven met discutabele handelswijzen reflexwerking wel toegestaan bij bedingen die op de zwarte lijst staan.

Bijvoorbeeld bij automatische verlengingen met een periode van twee jaar:

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBMID:2009:BL4051

http://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:RBSHE:2008:BC9287

Dat normale meerjarige contracten (in tegenstelling tot te lange verlengingen) op de grijze lijst staan en niet op de zwarte lijst staan klopt, maar betekend dat dat een beroep daarop bij voorbaat kansloos is?!

Denk alleen dat het niet eerder geprobeert is, omdat de eerdere zaken ouder zijn, en nog uit een tijd stammen dat meerjarige contracten nog niet op de lijst stonden.

• 0

Vanwege de vaste baan, vrouw en twee kinderen is de empathiewerking vast van toepassing, maar gezien zijn inschrijving als groothandel en eerdere ervaring met een webshop is een beroep op de reflexwerking waarschijnlijk kansloos. Er is ook geen houvast voor misleiding of wanprestatie. Als ondernemer neem je risico en dat is wat hier ook gebeurd is. Dan is er geen vangnet.

• 0

Je hebt ook nog een andere website, die staat pontificaal vermeld op de voorpagina van je landingspagina's.

Beide sites komen volgens http://www.seoscanning.nl/ niet voor in de eerste 10 pagina's van google met als zoekterm "telefoonhoesje".

Hoog scoren in Google is toch wel erg belangrijk voor een webshop.

• 0

Hoog scoren in Google is toch wel erg belangrijk voor een webshop.

Moet je vooral telefoonhoesjes gaan verkopen. ::)

Google AdWords lijkt mij dan onmisbaar, mits de inkomsten hoger zijn dan de uitgaven hiervoor.

€285,00 per maand, 24 maanden lang aan uitgaven voor een WP-site waarop je net geen duidelijke link naar de webshop op hebt staan is dan weer wel heel goed misbaar.

• 0

Dit bedrijf vertelde dat ze officieel partner zijn van Google en dat zijn ze zeer waarschijnlijk niet.

Op hun site staat dat ze Google Adwords Certified Partner zijn. Compleet met een linkje naar de google site ter verificatie ...

Ja zegt ook helemaal niks ook, iedereen kan dat worden :) als je maar zorgt dat google centjes verdiend...

Maar nevermind ik zit te slapen

Met vriendelijke groet,

Sander Aerts - Aerts IT Group B.V.

www.aertsit.com / www.masatel.com / www.achtergrondonderzoek.nl / www.jamezz.nl

• 0

Denk alleen dat het niet eerder geprobeert is, omdat de eerdere zaken ouder zijn, en nog uit een tijd stammen dat meerjarige contracten nog niet op de lijst stonden.

Ik vermoed dat je er hier naast zit omdat je aanname niet klopt : de bepalingen over meerjarige contracten op de grijze lijst (art 6:237 sub k) waar je naar verwijst zijn al minstens 15 jaar oud. .

Ze zijn wel gewijzigd in 2010; maar dat betrof een aanscherping (o.a. de maandelijkse opzegbaarheid) en uitbreiding.

Lang verhaal kort: zowel de oude als de nieuwe sub k zijn niet van toepassing zolang een rechter van mening is dat reflexwerking niet aan de orde is.

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

Ik vermoed dat je er hier naast zit omdat je aanname niet klopt : de bepalingen over meerjarige contracten op de grijze lijst (art 6:237 sub k) waar je naar verwijst zijn al minstens 15 jaar oud. .

Ze zijn wel gewijzigd in 2010; maar dat betrof een aanscherping (o.a. de maandelijkse opzegbaarheid) en uitbreiding.

Ah, je hebt gelijk.

In de eerste door mij geplaatste link wordt notabene naar het oude 237 sub k verwezen.

Hoewel [gedaagde] niet is aan te merken als een ‘consument’, nu zij de onderhavige overeenkomst is aangegaan in de uitoefening van haar bedrijf, bestaat er in dit verband voldoende grond om reflexwerking te verlenen aan het bepaalde in artikel 6.237 aanhef en onder k, van het Burgerlijk Wetboek. [gedaagde] is klaarblijkelijk aan te merken als een kleine zelfstandige, voor wie het, op dezelfde voet als bij een consument, onwenselijk is te achten, dat hij te lang gebonden wordt aan (duur)overeenkomsten.

Blijf het dan toch vreemd vinden dat bij MKB niet dezelfde argumenten op gaan.

• 0

Beste, mijn omzet voor een maand bedraagt 50 euro!

Wat deed je besluiten om bij een omzet van slechts 50 euro per maand toch 285 euro per maand méér te gaan uitgeven?

Heeft iets met beloofde gouden bergen te maken denk ik:

ik moest per maand 235 euro betalen om in top 5 van google te staan, want mensen zouden mijn niet kunnen bereiken via google. met mkb zou ik heel veel klanten bereiken.

• 0

Als je kleed als kerstman en cadeaus geeft, waarom niet! Voor 235 euro kan je via markplaats top advertentie maken, via adwords kan je heel veel mee bereiken! Als een klant van mij niet tevreden is over mijn product, dan mag die geld terug of krijgt in overleg een vervangende product! Als mkb een dienst blooft, dan moeten ze het ook waarmaken! Achteraf ben ik erg dom gewest! Mkb gebruikt mondeling andere afspraken, dan op papier!

• 0

Als mkb een dienst belooft, dan moeten ze het ook waarmaken!

Zet eens rustig op een rijtje wat er volgens jou beloofd is 1) aan de telefoon en 2) in het persoonlijk verkoopgesprek, en plaats dat lijstje op dit forum. Zodat ondernemers met vergelijkbare ervaringen dat rijtje kunnen bekijken en aangeven wat ze herkennen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar