Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 11/21/25 in Berichten

  1. Bedankt In mijn geval zijn een aantal stappen echt belangrijk geweest om dit plan bij elkaar te krijgen: Ik ben in een vroeg stadium in gesprek gegaan met een paar banken om een beeld te krijgen van welke informatie ze willen hebben en welke financieringsruimte er is. Daar kwamen een paar hoofdlijnen uit Looptijd vijf jaar is standaard. Bij sommige banken is zes jaar nog bespreekbaar. Eigen inbreng is belangrijk. Banken financieren in de regel 2,5 - 3,5 x de eigen inbreng. Achtergestelde lening van de verkoper (vendor-loan) geldt in dat kader ook als 'eigen inbreng'. Banken rekenen ook met de EBITDA en de omvang van de financiering wordt dan gelimiteerd tot een factor van de EBITDA. Die factor verschilt per bank, maar ligt in de order van grootte van 2,5 - 3,0 Verkoop aan iemand binnen het bedrijf (management buy-out) heeft voor de bank een lager risicoprofiel dan aan iemand van buiten het bedrijf (management buy-in) Naast een plan moet er ook een goed onderbouwde liquiditeitsprognose zijn, waaruit blijkt dat Rente en aflossing betaald kunnen worden over de hele looptijd Het investeringsniveau gehandhaafd kan worden op tenminste het niveau van de afschrijvingen Ik heb voor mezelf alle data in een uitgebreid sheet gezet, zodat ik met draaien aan knoppen snel het effect door kan rekenen voor de prognose voor vijf jaar. Ik had de volgende knoppen om aan te draaien rente banklening rente rekening-courant rente vendor-loan percentage jaarlijkse omzetgroei percentage jaarlijkse kostenstijging percentage jaarlijkse loonkostenstijging Investering per jaar Toen ik een concreet plan had, heb ik dat uitgewerkt in een ondernemersplan. Dit plan bevatte de volgende onderdelen: Beschrijving van de onderneming Mijn CV + motivatie Jaarcijfers afgelopen drie jaar Activastaat (verspaning is kapitaalintensief omdat je feitelijk je geld verdient met machines) Prognose komende vijf jaar Dat plan heb ik bij diverse financiers gepitched. Wat mij daarbij opviel dat, naast de 'dit past niet bij ons wat te groot, te klein' ik ook een paar reacties kreeg waarbij aangegeven werd dat dit plan niet te financieren was, maar er ook een variant voorgesteld werd die wel te financieren zou zijn. Uiteindelijk is het één van die voorgestelde varianten geweest die we rond hebben gekregen.
  2. Anders … Vanaf de start van de onderneming in 2008 zijn wij altijd 24/7 bereikbaar … maar dat komt omdat onze klanten, zonder uitzondering, allochtone arbeidsmigranten zijn, die niet alleen vragen hebben over administratieve en fiscale problemen, maar ook met vele privé-problemen, en die dienen zich niet altijd aan op werkdagen tussen nine-to-five. Het is een kwestie van dienstverlening die verder gaat dan anderen ooit zullen doen. Veel arbeidsmigranten worden (helaas) nog steeds misbruikt, uitgebuit en gediscrimineerd. Dus hulp blijft geboden.
  3. Minder werken, minder groei. In een tijd waarin groei bijna tot religie is verheven, ga ik het komend jaar eens wat rustiger aan doen. En nee, ook niet om ruimte te maken voor persoonlijke groei. Gewoon even stilstaan, wat in tegenstelling tot de populaire uitdrukking, zeker geen achteruitgang is.
  4. Hallo Niels. Kort en bondig: Ja, dat is het waard! Een EORI-nummer moet je inderdaad zelf aanvragen. CE-markering, productveiligheid en documentatie moet je allemaal zelf regelen / controleren. Dat zijn geen taken die een expediteur van je overneemt. Afhankelijk van het volume en het gewicht van je monsters kun je die het beste per pakketdienst laten sturen. Grotere zendingen per lucht- of zeevracht, kunnen het beste door een expediteur afgehandeld worden. Ik neem aan, dat je niet meteen een volle container gaat bestellen, maar 1 of een paar pallets. Als ik in jouw schoenen stond, zou ik het als volgt doen: - Ik zou bij voorkeur alleen op basis van FOB bestellen - Maak een schatting van je eerste bestelling (aantal pallets, volume in cbm en gewicht van de zending. Je leverancier kan je hierbij helpen). - Neem contact op met een (of meer) expediteur(s) en laat hem (ze) een gedetailleerde offerte sturen voor het transport vanaf Tianjin naar je woonplaats. Je moet dan een offerte krijgen waarin de kosten voor de zeevracht van Tianjin – Rotterdam, havenkosten in Rotterdam, inklaringskosten, en transport van Rotterdam naar je woonplaats gespecificeerd worden. Vraag tevens naar de kosten van een verzekering. - Stuur een beschrijving en indien mogelijk een foto van de producten mee en vraag gelijk welk douanetarief van toepassing is. Je kunt dan zelf de invoerrechten berekenen. Deze ben je verschuldigd over de factuurwaarde + de kosten van het zeetransport. Als er nog iets onduidelijk is of als je vragen hebt over iets wat niet algemeen maar specifiek is in jouw geval of voor jouw producten, mag je me graag een PM sturen of bellen.
  5. De desinvesteringsbijtelling gaat over de waarde economisch verkeer, dus als de telefoon binnen 5 jaar vervangen wordt, is de waarde nagenoeg nul. Dan dus ook geen desinvesteringsbijtelling. Wat een onnozele houding van die boekhouder. Beetje telefoon van 800 euro levert via investeringsaftrek toch netto 90 euro op.
  6. via de online aangifte simulatie kun je een berekening maken https://opleiding-ola.belastingdienst.nl/ola-simulatie/casussen?1 Ik heb dat gedaan met als enige post 8500 inkomsten uit overig werk, geen kosten Dan kom je op 0 IB en 447 ZVW te betalen. Zie bijlage Als jij het netjes opgeeft en de verbouwing voldoet aan de eisen die daarvoor staan dan is er geen reden om het niet af te trekken. BTW zal niet in beeld komen omdat je 1 projectje hebt gedaan ook nog eens in famile/vriendenkring dus dat voldoet ook niet aan de criteria. Dit is wel iets om alert op te zijn als je toch nog vaker klusjes gaat doen want BTW kan al snel aan de orde zijn. Aangifte_IB_2025_21-12-2025_11.58u.pdf
  7. Vele webwinkels zijn niet opgezet om als B2B te opereren … en die bieden vaak geen mogelijkheid om als bedrijf - met opgave van btw-nummer - bestellingen te doen. De KOR kan een reden zijn, maar alleen TS kan dat vertellen of deze webwinkel ook aan ondernemers levert.
  8. Bereikbaar zijn kan ook via asynchrone middelen zoals voicemail en email.
  9. "Uren die je hebt gemaakt voor nieuwe opleidingen, zoals bijvoorbeeld een hbo- of mbo-opleiding, tellen niet mee voor het urencriterium." Zie: https://goedestartbelastingdienst.nl/wiki/view/2a607332-6a74-4a12-ae2b-f3400734f81a/urencriterium-en-urenregistratie-bijhouden
  10. Gall’s Law: A complex system that works is invariably found to have evolved from a simple system that worked. A complex system designed from scratch never works and cannot be patched up to make it work. You have to start over with a working simple system.
  11. Ik in deze fase zelf kiezen voor een non-exclusieve distributeursrol. Die rol sluit beter aan bij hoe je als ondernemer waarde toevoegt in de markt. Als distributeur kun je lokaal voorraad aanhouden, Europees factureren en het commerciële traject inrichten op een manier die aansluit bij wat klanten hier verwachten. Je opereert zelfstandig richting de markt, met eigen verantwoordelijkheid voor verkoop, positionering en klantrelaties, in plaats van als sales representative die vooral verlengstuk is van de leverancier. Wat daarbij helpt, is dat dit geen theoretische constructie is. Ik werk zelf al met meerdere niet-Europese merken in een non-exclusieve distributeursrol en dat functioneert in de praktijk goed. Je kunt snelheid maken, de markt leren kennen en het merk opbouwen zonder dat je meteen vastzit aan zware exclusiviteitsafspraken. Vanuit de distributeur bekeken heeft dit ook een duidelijk strategisch effect. Door vroeg in te stappen en daadwerkelijk te investeren in voorraad, klanten en marktontwikkeling, neem je als distributeur een voorsprong. Je bouwt kennis, relaties en een werkend verkoopkanaal op. Dat maakt jouw positie sterker en het minder aantrekkelijk voor concurrenten om later nog dezelfde rol te proberen te pakken, zonder dat je dit juridisch hoeft dicht te timmeren met exclusiviteit. Non-exclusief betekent daarbij niet vrijblijvend. Je kunt prima werken met afspraken over minimale afname, inspanningsverplichtingen, afbakening van regio’s of klantsegmenten en vaste evaluatiemomenten. Als de samenwerking zich bewijst, is exclusiviteit later altijd nog een logische vervolgstap, gebaseerd op resultaat in plaats van aannames.
  12. Als je een opdracht hebt gesloten met deze boekhouder tot een geruisloze inbreng van je onderneming in een BV met terugwerkende kracht naar 1 januari 2025, dan ligt er als het goed is een intentieverklaring geregistreerd bij de Belastingdienst sinds ergens voor 1 oktober jl. Zo ja, dan heb je nog tot 1 april om de inbreng met terugwerkende kracht naar 1-1-25 in orde te maken. Is die intentieverklaring geregistreerd?
  13. Als je jezelf wil verdiepen in hoe het werkt heb je denk ik meer aan een uitgebreide beschrijving van de Bedrijfsopvolgingsregeling (BOR) en de doorschuifregeling (DSR) binnen de inkomstenbelasting. Dus daarom geen direct antwoord omdat ik dat niet ken. Om je op weg te helpen. Dit is een wat ouder artikel (2020) vanuit een organisatie in jou sector https://www.najk.nl/2020/06/11/geen-bedrijfsovername-zonder-bedrijfsopvolgingsregeling-bor/ En hier een artikel over de actualiteiten in de (aanscherping) van de regels voor 2026 Daarmee kan je denk ik zelf een breder perspectief krijgen. https://www.jonglaan.nl/nieuws/fiscaal-vriendelijke-bedrijfsopvolging En het is ook niet raar om aan je accountant ook te vragen naar (openbare) kennis die hij of zij gebruikt zodat je jezelf ook kan inlezen.
  14. Ehm, dit zou toch begeleid zijn door een fiscalist? Die had zich wel even mogen bekommeren om jouw BV, zeker omdat er een stukje voorperiode is, waarover hij/zij kennelijk niks gezegd heeft, namelijk van 30 sept tm 29 dec. Je openingsbalans bij een ruisende inbreng, ontstaat dan ook vanuit de balans van de VOF van 30 sept. 2023. De cijfers die je hier geeft, had je moeten opnemen in de aangifte VPB over 2023, als ook het resultaat over dat tijdvak (30-9 tm 31-12). Dat de fiscus de aangifte uitreikt op 29-12 / 31-12 komt doordat de BV op 29-12 bij de notaris is opgericht. De terugwerking naar 30-9-2023 komt daarbij niet tot uitdrukking. Of erger nog, het was een geruisloze inbreng en de terugwerking is naar 1-1-2023 en de balans van 30-9 is alleen gebruikt voor de notaris. Dan loopt de voorperiode van 1-1 tm 29-12. Daarbij moet je dus ook nog een voorbeloning opnemen en die verwerken als inkomen in box 1. Bovendien moet je de geruisloze inbreng verwerken in je IB 2023. En hopelijk heeft die adviseur wel de verplichte toestemming gevraagd voor toepassing van een geruisloze inbreng aan de belastingdienst. Kortom: je bent gaan handelen zonder te weten wat er allemaal speelt rond de inbreng. Maar ook je adviseur heeft de bal behoorlijk laten vallen. VPB 2023 en IB 2023 opnieuw opstellen en indienen.
  15. Ik gebruik, hoofdzakelijk voor kampeertripjes, een 1 kWh powerstation voorzien van 2 geaarde 230V AC stopcontacten en 4 usb-poortjes met daarbij een 200Wp uitklapbaar zonnepaneel. Laatst viel in onze wijk de stroom uit en heb ik off-grid met een waterkoker oploskoffie kunnen zetten, mijn telefoon en laptop opgeladen kunnen houden, even tv kunnen kijken, e.d. Dat setje kostte excl. Btw misschien €800,00, wellicht zou het in die orde van grootte nog aannemelijk te maken zijn als proportioneel, denk ik...? (ik ben geen ondernemer voor de btw)
  16. Hoe ben je tot die conclusie gekomen. Het blijft een van de meest herhaalde broodje aap verhalen van het internet. Er is geen enkele wet die verbied om een document te sturen waarop staat hoeveel iemand moet betalen een factuur te noemen. Inschrijving KvK, wel of geen btwnummer, wel of geen IB ondernemer zijn compleet irrelevant. Stoor NOOIT een betaalbewijs of kwitantie voor een bedrag dat je nog niet hebt ontvangen. Met een betaalbewijs of kwitantie geef je de tegenpartij nu juist een documnet waarmee jij verklaart dat ze betaald hebben. En dus niet welk bedrag jij verwacht te ontvangen. Ja, want ondernemer voor de BTW ben je al heel snel een paar facturen of ontvangen bedragen personen of bedrijven die niet je familie of vrienden zijn en je neemt deel aan het economisch verkeer. Als je toch denkt dat jij wil mee wilt werken aan deze constructie van de bouwonderneming dan kun je kijken of je aan de voorwaarden van de kleine ondernemersregeling voldoet. Zeker zou dat eenvoudiger zijn voor jouw en voor de bouwonderneming er zijn zelfs speciale 65+ uitzendbureau's dan kun je als het leuk zo vinden ook nog eens een ander klusje doen, bijv surveillant bij universitaire tentamens En nee zo'n payroller snoept niets van jouw inkomen af, want jij zegt gewoon tegen de bouwonderneming, als jij mij niet wil verlonen, dan kun je een payroller inhuren die jij lekker betaald, jij hebt mij nodig voor mijn expertise, ik jou niet. Ik vind mijn werk hardstikke leuk en doe die extra opdracht na mijn pensioen heel graag voor je maar ik ga niet zelf kosten maken om betaald te kunnen worden.
  17. Geen crux, maar "gewoon" een verlenging van het dienstverband, oftewel schijnzelfstandigheid.
  18. Dat dus: Veel verenigingen moeten de laatste tijd de eindjes aan elkaar knopen. En wanneer TS btw in rekening moet brengen die de vereniging vervolgens niet kan aftrekken als ze geen btw kunnen verrekenen wordt het uurtarief nog eens 21% hoger.
  19. Was de telefoon toevallig de enige investering, of was het totaal van je investeringen in dit jaar <2900?
  20. Dank je wel voor het plaatsen. Uiteraard ben ik benieuwd naar vragen. Ik zal de komende weken dit topic goed in de gaten houden
  21. Nou ben ik niet helemaal onbevooroordeeld, omdat ik met hem samenwerk voor www.aovkompas.nl. 😁 Maar in mijn ogen is Norbert Bakker de beste AOV adviseur. Niet alleen door zijn kennis van het vak, maar vooral door zijn eerlijkheid wat het beste voor jou is. Dus, doe er mee wat je wilt. Groet, Martin
  22. Inderdaad. Als de intermediair ("de boekhouder") de jaarstukken samenstelt / de winstaangifte doet op basis van - zoals de wet voorschrijf - goed koopmansgebruik, dan zal je in dit soort situaties snel een verschil krijgen met de gegevens van de 'doe-het-zelf' ondernemer die ook (kennelijk) niet precies weet wanneer wat meegenomen hoort te worden voor wat qua resultaat en BTW aangiften.
  23. Is dit de reden waarom je boekhouder op een andere jaaromzet uitkomt dan jijzelf?
  24. Dank jullie wel allemaal voor de kritische en waardevolle feedback! Hans en RubenT: Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Ik merk dat ik te snel hier om antwoorden vroeg die ik eigenlijk bij mijn doelgroep zelf moet ophalen. Het advies om de Lean Canvas erbij te pakken en écht met potentiële klanten in gesprek te gaan neem ik ter harte. Ik ga daar concrete stappen in zetten. JvanMa: Heel praktisch idee om webshops te rangschikken op Google reviews en daar patronen uit te halen. Daar kan ik zeker mee aan de slag, dat geeft concrete data over waar de meeste frustratie zit. Peter73: Goede vraag over het verdienmodel. Het klopt dat €4,95 per claim laag lijkt, maar door schaalgrootte kan dit werken. Mijn kosten per claim liggen rond de €1,20, dus zelfs met jouw 75% succesratio (€3,71 gemiddelde opbrengst) blijft er ongeveer €2,51 over per claim. De marge per klant is inderdaad klein, maar bij voldoende volume moet dat kunnen werken. Dat gezegd hebbende: jullie reacties maken me wel duidelijk dat ik mijn businesscase nog beter moet doorrekenen en valideren. Pieter__VH: Je punt over "vergeten worden" is scherp en confronterend (op een goede manier). Ik had inderdaad nog niet echt nagedacht over hoe hoog de frequentie moet zijn om top-of-mind te blijven bij iets wat mensen maar sporadisch nodig hebben. Je suggestie over reviewplatforms is interessant, ook al is de kans klein, het is in ieder geval een concrete lead om uit te zoeken. Kortom: ik ga terug naar de basis. Klantgesprekken voeren, assumpties toetsen, en pas daarna terugkomen met scherpere vragen. Bedankt voor het wakker schudden! Met vriendelijke groet, Sander
  25. Het volgende komt wat hard over, maar is niet zo bedoeld, we kennen elkaar inmiddels een beetje. Hoe vervelend ook, er bestaat geen uitzondering op het DGA-loon vanwege langlopende ziektes. De BV had immers ook een andere bestuurder kunnen aanstellen, die geen potentiële arbeidsongeschiktheid kent. Omgekeerd, als het niet jouw BV was en je zou gevraagd zijn om als bestuurder voor de BV te werken, dan doe je dat ook niet gratis. Voor investeerders is er alleen het verhoogd risico dat jij uitvalt. Financieel kent jouw AO geen gevolgen voor de BV in de vorm van loondoorbetaling omdat jij niet sociaal verzekerd bent als meerderheids DGA. Er is dus ook geen directe noodzaak in de BV om extra buffer op te bouwen voor het geval je ziek wordt. Je zou kunnen overwegen om je aan te sluiten bij een broodfonds. Succes!
  26. Als hobby mag het wel, als bedrijf mag het niet. Blijf lekker met je hobby bezig. Wat is de reden dat je het beroepsmatig wilt doen?
  27. Oh zit ik een lang verhaal te schrijven omdat ik even dacht dat schijnzelfstandigheid niet meer bestond na 67 jaar, afijn zie reactie Cosara kort en bondig. Het kan niet maar met dat argument erbij toch weer iets makkelijker om het rompslomp probleem bij je werkgever te laten. Stel je constructief op dat je voor een payroller wil werken of voor een collega bouwer die geen hoofdpijn krijgt van een loonstrookje meer of minder maar ga jezelf niet in allerlei fiscale bochten wringen om nog 5 maanden een klusje te kunnen doen..
  28. Ik zou maar eens een bestuursrechtjurist inschakelen want of die brommer wel of niet voor milieubelasting zorgt zegt niets over de milieubelasting door jouw bedrijf. Dit klinkt alsof er een beslissing is genomen op de verkeerde gronden. Straks mag je ook geen banketbakkerszaak of ijssalon meer beginnen, omdat mensen daar dik van kunnen worden en dat ongezond is.
  29. Ik heb een hele kundige advocaat gevonden voor het nakijken van onze contracten. Was wel wat duurder dan iemand die alleen jurist is, maar deze kwam hoog aangeschreven op dit gebied. Deze adviseerde mij het niet op te nemen in het arbeidscontract maar in het handboek, zo is het makkelijker aan te passen, zonder dat er opnieuw contracten moeten worden gemaakt. Ook gaf hij aan dat het niet verplicht is, maar wel duidelijkheid geeft het gaat bij ons uiteindelijk ook om maar 6, niet aangesloten, weken.
  30. Nu is het niet je vraag, maar hoe ga je dat in vredesnaam voor 4,95 per claim doen, en dan ook nog eens no cure no pay.. dus zeg als het meezit is gemiddeld 75% van die 4,95 realistischer. Of begrijp ik je nu verkeerd? Vermoedelijk ga je geautomatiseerd een hele pipeline met wat AI er doorheen opzetten.. maar zelfs dan nog.. dat kan zich toch bijna niet lonen?
  31. Hi Joost, Met mijn onderneming ben ik steeds meer uit handen aan het geven. Zo worden lessen en kookworkshops gegeven door ZZP-ers. Zij hebben geen vaste tijden, vaste plek of vaste werkzaamheden en geven zelf aan wanneer zij beschikbaar zijn of niet. Maar toch vind ik het lastig merk ik. Het proces zit momenteel zonder in elkaar. In de groepsapp of via mail zet ik een opdracht uit waar ik iemand voor zoek. De gene die kan reageert en krijgt de opdracht toegewezen. Met elkaar word het tarief, data en tijden afgestemd. De zzp-er man aan de slag. Na de les/lessen stuurt de ZZP-er mij een factuur. Beetje zwart wit en kort en bondig, maar wel om even een beeld te geven hoe het nu verloopt. Zie ik iets over het hoofd? Heb je tips? Ik hoor ze graag 😄 (want ben van plan nog verder te groeien!).
  32. Technisch misschien wel, maar de fiscale afschrijving is ‘gewoon’ vijf jaar.
  33. Desinvestering is als je de telefoon binnen 5 jaar verkoopt. Het ontvangen bedrag voeg je toe aan de herinvesteringsreserve. Boekverlies als de telefoon binnen 5 jaar ter ziele gaat, en waarmee de afschrijving direct en in zijn geheel naar nul wordt afgeschreven.
  34. Het is nog maar de vraag of de verenigingen dat hogere uurtarief kunnen en willen betalen. Ik weet ook niet wat het bruto uurloon is wat TS nu krijgt, maar als je alle rechten en plichten van het werknemer zijn moet projecteren naar het zelfstandig ondernemen, plus dat er winst genoeg overblijft om investeringen te kunnen doen, dan mag je uurtarief als ZZP’er toch minstens 50 euro per uur bedragen. Dat bedrag wordt substantieel hoger naarmate je andere taken gaat uitvoeren. Kijk ook hier even naar … https://www.mkbservicedesk.nl/nieuws/ondernemersnieuws/uurtarieven-van-zzpers-in-2025-grote-verschillen-tussen-sectoren-en-functies
  35. Veel leesplezier en doe er je voordeel mee
  36. dan zou bijtelling tot maximaal 2 voertuigen beperkt blijven
  37. Ik neem aan dat hier privé bedoeld wordt.
  38. Waarom meteen een "warboel" als je wat vergeet of een vraag stelt, met de intentie alles op orde te hebben. Ik vind het niet zo prettig hier bestempeld te worden met mijn bedrijf in mijn sig de aanname dat de administratie een warboel is en (dus ook verder) niet deugd en ik niet in staat zou zijn dit goed bij te houden. Ik stel enkel een vraag over de mogelijkheden een vergissing te corrigeren, zodat alles netjes klopt. Vooral van een moderator verwacht ik zo'n opmerking met aannames niet. Een beetje flauw om een ander topic er bij te pakken waar bij "het ook al" niet goed ging. Het weerhoudt mij hier nog verdere vragen over administratie te stellen als meteen met deze vinger gewezen gaat worden. Daar heb ik geen zin in. Wat mij betreft mag dit topic gesloten worden.
  39. Het is kennelijk een vof met minstens twee vennoten op twee adressen — hetgeen onlangs nog tot een andere administratieve warboel heeft geleid. Misschien een idee om alle administratie te gaan uitbesteden aan een administratiekantoor?
  40. Met die vordering open kun je formeel dus geen turbo liquidatie doen, helaas. Of iemand je tegenhoudt als je het toch doet 🤷🏼‍♂️ Dat blijft uiteindelijk de verantwoordelijkheid van het bestuur van de BV.
  41. Waar ik zei "passiva" bedoelde ik "activa", ik zet geen jokers in, stop de tijd ;-)
  42. Als rechtgeaarde ondernemer ben ik altijd op zoek naar leuke nieuwe klanten, maar als HL-lid en moderator "van dit kaliber"😊😉, laat ik het initiatief voor contact over aan de ander. (Via PM inmiddels afspraak gemaakt voor een eerste vrijblijvende kennismaking)
  43. Vandaar al die blauwe enveloppen op vrijdag, de BD wilde de kosten van van deze feestdag innen. 😜
  44. Ja, maar salaris koppel je aan arbeid. Je zou ook je salaris stop kunnen zetten. Of kijken waar voor jou de beste mix is van box 1 en box 2 inkomen
  45. Zoals elke rechtgeaarde HL-deelnemer is Norbert niet op klanten uit, maar deelt hij graag zijn kennis en adviezen, dus voel je vrij...
  46. Dank je wel @MartinDupuis Ik ben een lange meelezer hier en Norbert staat inderdaad al op mijn lijstje. Ik wist alleen niet of adviseurs van dit kaliber ook zitten te wachten op een klant als ik die al een AOV heeft.
  47. Van harte. Ik vroeg me al af waarom de buren mij vanmorgen toezongen.
  48. Denk even andersom: waarom zouden compagnon 1 en 2 jou nodig hebben? Stel dat compagnon 1 en 2 het samen gaan doen, wat is dan jouw toegevoegde waarde? En welke rol speelt jouw werkgever hierin? Financier, aandeelhouder, mede-beleidsbepaler of feitelijke leider? Is er al gesproken over aandelenbelang, hoe is dat verdeeld tussen jouw/jullie en de werkgever? Anders loop je tegen de Ward genoemde problatiek van schijnzelfstandigheid aan of tegen fictieve dienstverbanden (daar zit overigens wel een fundamenteel verschil tussen)
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+01:00

Je kan ons ook vinden op LinkedIn:

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.