Ga naar inhoud

Erelijst

Populaire inhoud

Toont de inhoud met de hoogste reputatie sinds 09/15/25 in Berichten

  1. Lijkt alsof ik de enige ben met een afwijkende mening: je hoeft je bankrekeningnummer niet op straat uit te delen, maar om de post vast te pinnen met "pas op" ervoor vind ik zwaar overdreven. Mensen informeren is prima, mensen onnodig angst aanjagen zeker niet. We moeten niet gaan doen of je je bankrekeningnummer van je zakelijke rekening met je leven moet verdedigen. Ook niet of je wakker moet liggen omdat je bankrekeningnummer ooit op het internet heeft gestaan en nu in het archief zit. Een beetje kwaadaardig persoon bestelt 100 artikelen op Bol.com, vraagt 100 facturen op, retourneert 100 artikelen en googled op de bedrijfsnaam om de naam van een tekenbevoegde te hebben. Die zal je in 80 van de 100 gevallen probleemloos vinden. En dan is dat even de "moeilijkste" weg die ik bedenk, want volgens mij zijn er nog tig andere mogelijkheden om aan bankrekeningnummers te komen die minder moeite kosten. Wat ik wil zeggen: Je bankrekeningnummer is een middel dat ieder bedrijf nodig heeft. Die kan je simpelweg niet "verbergen" of "achterhouden" (facturen/offertes/briefpapier). Hem van je site halen is prima advies hoor, daar niet van, maar het is naïef om te denken dat men hem dan niet kan achterhalen. Het probleem is toch gewoon Delta? Die sluiten blijkbaar op basis van een naam en bankrekeningnummer een abonnement af, wat natuurlijk heel gek is in 2025. Laat dit hun maar 20x gebeuren (en ja heel vervelend voor gedupeerde ondernemers); dan gaan ze vanzelf de protocollen aanpassen gezien zij voor de kosten zullen opdraaien. Ik kan me sowieso niet heugen wanneer de laatste keer was dat ik ergens online een abonnement kon afsluiten zonder de eerste termijn met ideal te betalen, eerst een cent over te maken, een incassomachtiging te tekenen, via IDIN bevestiging te geven of het uploaden van je paspoort/rijbewijs ter verificatie.
  2. Trots, dat ben ik, enorm trots! Op mijn concullega adviseurs van RADI - AOV, op mijn mede-kerncommissieleden Ruud Houtzager, Maarten Prins RADI en Majan Van Riessen, op mijn mede-initiatiefnemer van RADi-AOV Annemieke Postema, en uiteraard op mijzelf. In de Memorie van Toelichting op de concept wet Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ) wordt maar liefst 30 keer verwezen naar overleg met en adviezen van "mijn" RADi-AOV tijdens de internetconsultatie en ons overleg op het Ministerie van SZW samen met branchevereniging Adfiz En onze naam wordt niet alleen "genoemd" (Prof. dr. Ir. P. Akkermans), maar we hebben met z'n allen ook échte concrete en meetbare resultaten bereikt: vrijwel alle scherpe kantjes van het overgangsrecht zijn eraf zodat vrijwel iedereen die nu al een AOV heeft - of er nog op korte termijn één afsluit - niet verplicht hoeft deel te nemen aan de publieke regeling maar de vrije keuze heeft. Op zulke dagen voel ik me super, man!
  3. Voordat je gaat praten en denken over de rechtsvorm en hoe je e.e.a. gaat inrichten fiscaal en juridisch, is het volgens mij veel belangrijker dat je met je vader gaat praten over zijn rol in jouw bedrijf. Je zult de eerste niet zijn waarbij vaders het niet kan loslaten dat het zijn bedrijf niet meer is. Als je denkt dat je nu veel conflict hebt, wacht maar wat er gebeurt als hij straks zijn bedrijf nog steeds als zijn bedrijf ziet. Dat geeft intern conflicten, niet alleen met jou maar ook met personeel, en zorgt naar buiten toe voor een hoop onduidelijkheid voor relaties van het bedrijf. Ga daar eerst eens goed voor zitten om te kijken hoe je dat werkend krijgt. Verder nog even op nummer: Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Hangt ook af van de waarde van het bedrijf en de hoogte van de uitkoopsom; Op basis van de overwinst (wat resteer er in de onderneming aan winst nadat voor jou er een redelijke arbeidsbeloning en pensioen van de winst is afgehaald). In de regel ongeveer 3 tot 5 keer de overwinst; Zie aanhef + maak daarbij ook goede afspraken over de financiën, zowel de uitkoop als de verplichtingen rond vaders loon; Keukentafel, pot koffie erbij, en samen in gedachten een hele werkweek doornemen. Valt zo niet te zeggen. Er zijn mogelijkheden om het fiscaal zonder afrekening te doen, maar de vraag is of dat wenselijk is. Hangt o.a. af van uitkoopbedrag, belastingdruk, overig vermogen vader, etc. Zie aanhef en punt 4. Sowieso ligt het op de weg van je vader om jou richting het personeel te presenteren als opvolger en daarbij duidelijk te maken dat er geen nepotisme-cadeautjes worden uitgedeeld en jij dus net als hij zal handelen als eerlijk en integer eigenaar; Niet meer expertise/ervaring idem Succes!
  4. 'Opgelost'. Onthoudingsverklaring betreft alleen de huidige 'overtreding' en niet onvoorziene toekomstige overtredingen. Ik bleek dus ook de vorige onthoudingsverklaring niet gebroken te hebben, er was (mijn inziens) begrip voor het misverstand van mijn kant, geen schade en geen motivatie voor opzet. Voor mij is dit een afloop waar ik tevreden mee ben.
  5. Zelfs dereguleren wil men eerst goed regelen...
  6. regels vraagt om denken in oplossingen, stimuleert creativiteit. En ja, er zijn veel te veel regels. Daar heb ik mijn bedrijf aan te danken 😁
  7. Korte toelichting: sinds enige tijd zit ik met mijn bedrijf in een dynamisch bedrijfsverzamelgebouw in Amersfoort. Hier worden ook regelmatig netwerkbijeenkomsten georganiseerd, waaronder deze open coffee. Ben je Higherlevel lid of -lezer in midden-Nederland en lijkt het je leuk een keertje live collega ondernemers en mij te ontmoeten, meld je dan aan!
  8. 🙏 it's a finance man, it's an insurance guy, no, it's SuperNorbert
  9. @Vstan24 , allereerst welkom op Higherlevel! Mijn belangrijkste advies: laat je begeleiden door iemand die gespecialiseerd is bedrijfsoverdracht binnen de familie. Naast financiële (prijs, wijze van waardering en betaling), fiscale (wat is de meest fiscaal vriendelijke vorm voor zowel koper als verkoper) spelen vooral emotionele aspecten een grote rol en blijven deze in de familiekring ook een rol spelen na verkoop/na overdracht, zeker als de oud eigenaar in een andere rol nog aan het bedrijf verbonden blijft. Ik durf te stellen dat dat sowieso gedoe op gaat leveren: 2 kapiteins op 1 schip. En zorg daarbij ook voor een persoon op zakelijke afstand, dus niet de boekhouder die al 30 jaar voor je vader actief is of dat ene vriendje met een juridische achtergrond: uiteindelijk zijn jullie dan beiden beter af!
  10. Ik wil je niet nog een paar jaar ouder maken, maar buitgemaakte gegevens zijn natuurlijk opgeslagen. As je pech hebt worden ze ook nog doorverkocht. Echter nu ze gelijk geblokkeerd zijn zal die persoon wel snappen dat nog meer misbruik niet veel kans op succes geeft. ER zijn dus nog een paar stappen die je moet zetten zie hier hoe te handelen bij identiteitsfraude Wat kan ik doen bij identiteitsfraude? | Het Juridisch LoketBij identiteitsfraude misbruikt iemand anders uw gegevens. Verzamel bewijs van de fraude. Meld dit zo snel mogelijk. En doe aangifte bij de politie. je moet ook aangifte doen bij de politie en je bank informeren. ALs er namelijk meer fraude gevallen via jouw rekening komen dan kan het zijn dat de bank jou als medeplichtige ziet en maatregelen tegen jou neemt. Het is fijn dat je je geld terug hebt maar dat is omdat het bedrijf direct meewerkte maar daarmee is het risico op verder misbruik niet opgelost.
  11. Hi Niels, Als eerste, dankjewel voor de inzichten die ik nu al heb door het lezen van het artikel en het delen van jouw expertise. Zelf heb ik een onderneming in de onderwijsgerelateerde branche. In het begin van je artikel lees ik dat veel ondernemers AI inzetten voor het genereren van teksten (herkenbaar)! Ik gebruik AI als inspiratiebron voor bijvoorbeeld mijn social media teksten, daar zitten soms echt 'ohja momenten' tussen. Ik ontwikkel lesmateriaal voor het basisonderwijs, waar veel tijd en uren in gaat zitten. Denk hierbij aan het bedenken van een onderwerp/thema, maar ook de uitwerking van de lessen die moet voldoen aan de doelen van het onderwijs en passen bij de leeftijd en belevingswereld van een kind. Is dit iets waar ik AI voor zou kunnen inzetten en in welke vorm? Heb jij hier tips/tools voor? Ik zie namelijk door de bomen het bos even niet meer 🤣 en gezien mijn onderneming groeit en de vraag van scholen ook steeds meer geworden is lijkt het mij tijd om efficient(er) te werken. Benieuwd naar je tips en reactie. Groetjes, Priscilla
  12. Hi Mats, Om beter gevonden en geciteerd te worden door AI bots, kun je het beste de focus van jouw SEO/GEO verleggen van zoekwoorden naar uitgebreide, door AI leesbare content die specifieke vragen beantwoordt. Drie tips die ik je daarbij kan geven mbt content: Gebruik duidelijke opmaak: korte alinea’s, beknopte zinnen en bullets of genummerde lijsten zodat AI het makkelijker kan scannen. Maak FAQs: beantwoord vragen direct in een vraag-en-antwoordstructuur om gemakkelijke snippets te bieden die AI kan gebruiken. Implementeer Schema Markup: voeg gestructureerde tags toe aan je pagina’s om het doel en de context van je content helder aan AI-systemen door te geven. Hoe je dat het beste kunt doen, zou ik even aan Chat of Claude vragen ;)
  13. Er is enkel en alleen een uitzondering (6:96 lid 6) als iemand met een eenmanszaak (of vergelijkbaar, dus niet een B.V. bijv.) bij de bestelling niet handelt in de uitoefening van zijn bedrijf of beroep. Dus als ik als jurist via mijn bedrijf iets bestel dat niet 'bij mijn beroep hoort', zou ik mij daarop kunnen beroepen. Het artikel luidt als volgt: Op grond van art. 6:96 BW lid 6 is als de debiteur een natuurlijk persoon is, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, de buitengerechtelijke incassokosten pas verschuldigd nadat de schuldenaar na het intreden van het verzuim (zoals bedoeld in art. 6:81 BW), een schriftelijke sommatie heeft ontvangen en na het verstrijken van veertien dagen de betaling is uitgebleven.
  14. Zelf volg ik veel vrouwelijke ondernemers (wat een verrassing he 😂), hieronder zal ik er een aantal met jullie delen, wellicht zit er iemand tussen die interessant is voor tijdens een evenement of borrel. Sophia Meijr: https://www.instagram.com/sophiameijr/ Zarayda Groenhart: https://www.instagram.com/zaraydagroenhart/?hl=nl Lyanne Vos: https://www.instagram.com/lyannevos/ Dzanella Tihic: https://www.instagram.com/dzanella.tihic/ Janneke van Heugten: https://www.instagram.com/jannekevidm/ Malka Jonas-Velthof: https://www.instagram.com/malkaopinsta/
  15. Mijn suggestie: Een vakman ondernemer Ter toelichting: Veel ondernemers (ook hier op Higherlevel) ondernemen op het vlak van handel, in mensen(uren van anderen), in spullen etc. over het algemeen overzichtelijk schaalbaar. Ik zeg niet dat dat niet zi'n eigen uitdagingen heeft. Er zullen, zeker op Higherlevel ook veel ondernemers zijn die met hun skills hun brood verdienen, vaak minder schaalbaar. (ondernemers die echt een product van scratch ' opzetten zijn schaars). Of je nu webdevelopper bent, of creatief, of programma's ontwikkelt voor scholen, of als ingenieur of als jurist of arts. I.i.g graag een bevlogen spreker. p.s. en als ik dan een persoon mag noemen, iemand die mij afgelopen zomer bijzonder inspireerde dan kom ik op ecoloog/ filosoof: Matthijs Schouten. https://matthijsschouten.nl Ik denk dat hij vanuit een compleet andere invalshoek veel ondernemers kan inspireren.
  16. Assumption is the mother of all fuckups, maar dit schreeuwt katvanger.
  17. Autoreclame was 1, mijn uitgebreide netwerk 2 en een duidelijke doelgroep 3. Vooral dat laatste was een goede keuze. We hebben ons altijd gericht op mkb bedrijven die kwa grootte een behoefte hadden van 2 tot 10 uur schoonmaak per week. Geen overheden, scholen of kdv's waar budgetten altijd krap zijn of aanbesteding vereisten. Via mijn netwerk kwam ik al regelmatig in contact met onze doelgroep en nieuwe contactpersonen daardoor breidde dat nog sneller uit. Met dank aan alle Calimero marketing lessen en de boeken van Jos Burgers. Ideale kost om groot te worden door klein te blijven.
  18. Dat kan ik me voorstellen, als de website slechts het plaatje van een schoonmaakemmer was 😉 Het is natuurlijk erg sectorafhankelijk welke inzet van marketingmiddelen wel of niet goed werken. Voor jouw sector kan ik me goed voorstellen dat de reclame op locatie met de auto goed werkt.
  19. Onze website was nooit meer dan 1 pagina met de schoonmaak emmer, paar regels tekst en naw gegevens. Onze auto's waren ook met die emmer beplakt en dat waren echte klant magneten. Hoe vaak we niet aangesproken werden als we ergens geparkeerd stonden. De auto belettering heeft ons veel meer opgeleverd dan de website. Inmiddels is de auto reclame al ruim 1 jaar er van af en staat de website op under construction. Werken is tegenwoordig mogen en niet meer moeten.
  20. Spot on: dan bedenken we een rechtvaardiginggrond waarom "ik toch echt uitgezonderd ben van die regels"
  21. Is dan best een volle agenda vermoed ik zo. Wij kijken bijvoorbeeld op netwerkoverzicht.nl of de site van de bni, boomerang of open coffee. Maar er zijn dus ook veel ''zelfstandige'' netwerkclubs.
  22. Elke derde woensdag van de maand in Amersfoort Ik zit overigens zelf niet in de(ze) organisatie. Degene die het organiseert is sinds kort medehuurder in het zelfde bedrijfsverzamelgebouw als waar ik gevestigd ben, en waar deze open coffee in oktober en december ook plaatsvindt 😊
  23. Een website (mits goed gebouwd) maakt je als ondernemer geloofwaardig (tot op zekere hoogte). Conversie in de vorm van ''iemand neemt contact met je op'' is voor een groot deel van de ondernemers voldoende, behalve de ondernemers die al contact hebben met hun klant en waarbij hun website dus als visitekaartje dienst (nadat ze al contact hebben gehad met de klant). Die klanten willen vooral weten of ze de ondernemer kunnen bereiken ''mocht er wat misgaan''. Voorbeeld: de stukadoor, timmerman. Verder kun je ook voorkomen dat je aanbod verouderd door juist niet teveel op je website te zetten.
  24. Leuk Norbert! Wijzelf organiseren Open Coffee Eindhoven en er zijn er zo nog wat meer in Noord-Brabant. Is het bij jullie ook een terugkerend iets iedere zoveelste van de maand of per ochtend gepland?
  25. Blijven lezen dus. "Leaders are readers" zeggen ze in de US Army en dat klopt denk ik wel. Gecombineerd met mijn vaders favoriete quote: "Onderzoek alles en behoudt het goede" kom je een heel eind in het leven. Mijn meer complete favorieten:
  26. Ik ben nog steeds een fan van "Eckart's Notes" van oud BSO topman Eckart Wintzen. De nodige humor en zelfspot en ook een aantal praktische ondernemerslessen. "Start with why" van Simon Sinek; voor iedereen die wil nadenken over de basis van zijn bedrijf. Je kunt ook de TED-talk op youtube bekijken. "The art of War" van Sun Tszu. Moeten we nu echt een oorlogsboek lezen Hans? Je moet niks, maar de Nederlandse titel ('Winnen zonder Strijd') geeft aan dat je er best een hoop van kunt leren, al was het maar over een Taoistische levenshouding. En daar op voortbordurend: "De Tao of Pooh". waar het Taoisme door William Hoff wordt uitgelegd aan de hand van de belevenissen van een "bear of very little brain", die veel slimmer (b)lijkt te zijn. Ook goed om een beetje te snappen wat er allemaal in China gebeurt (al moet je je daarvoor weer verdiepen in Confucius en dat kost enige moeite.) "Influence " van Robert Cialdini is een (terechte) klassieker en verplichte kost voor iedereen die wil verkopen óf zich tegen verkopers wil wapenen. "Tipping point" van Malcolm Gladwell over hoe je organisaties verandert door zelf anders te gaan handelen.
  27. Maar wel eentje met een wettelijke bedenktijd van 14 dagen waarin een consument de overeenkomst zonder opgave van reden mag opzeggen. Bijvoorbeeld:
  28. Idem, creditcard of paypal. Niet vanwege het betaalgemak, maar vooral vanwege de consumentenveiligheid bij geen of verkeerde levering.
  29. Klopt helemaal, er moet van - zéér specifieke (!) - omstandigheden sprake zijn en dat moet dito zijn overeengekomen. Het andere scenario (onrechtmatig handelen) is een invalshoek, die ook van toepassing zou kunnen. Daarop zou Vraagsteller @George12345 mogelijk nog wat meer toelichting kunnen geven?
  30. Hoi Jasper. Het kan wellicht in de details zitten, bijvoorbeeld als gedurende het dienstverband medewerkers alvast actief klanten werven om 'mee te nemen' naar de eigen, nieuwe zaak. Dat is onrechtmatig. Vraagsteller is nogal summier in de informatie daarover, maar wil advies. Mijn advies is dan om dat door een jurist te laten beoordelen.
  31. Beste Hans, volgens mij weet je de uitkomst uit. De combinatie van tijdelijk contract en concurrentiebeding is niet veel belovend.
  32. Edit: hmm mijn reactie komt misschien beetje als mosterd na de maaltijd, ik had hem klaarstaan en ben toen paar uurtjes weggeweest dus had de reeks reacties gemist sinds vanochtend dus sorry voor de overlap waar van toepassing Nou ja het is wel een headsup met een kanttekening.. Het is namelijk helemaal niet verplicht om banknummer op je website te zetten KvK nummer is dat wel, BTW nummer ook of beter het BTW id zoals het tegenwoordig heet. Met het BTW nummer was in het verleden een probleem omdat in het BTW nummer van alle eenmanszaken het BSN van de eigenaar was opgenomen. Dat heeft men opgelost (na tussenkomst van de rechter) door alle eenmanszaken een ander BTW id te geven dat je in externe contacten gebruikt en het btw nummer heet nu ob-nummer en bevat nog steeds je BSN en die gebruik je in contact met de belastingdienst In onderstaande link staat welke gegevens voor welke "bedrijfscorrespondentie" en bedrijfsuitingen verplicht zijn https://ondernemersplein.overheid.nl/regels-voor-bedrijfscorrespondentie/ Zelfs op facturen is het bankrekeningnummer geen verplicht gegeven. Maar het is natuurlijk wel erg handig om het wel op je facuren te zetten als je ook daadwerkelijk een betaling wil ontvangen 😉
  33. eens, ik heb het topic vastgeprikt voor betere zichtbaarheid
  34. Ander punt om in overweging mee te nemen dat, ondanks de beeldvorming, Amex in Nederland geen creditcards uitgeeft, maar chargecards. Werkt hetzelfde in gebruik, echter alle uitgaven worden standaard elke maand afgeschreven op een vast tijdstip zonder optie om het open te laten staan. Wat enerzijds geen BKR betekent, maar ook betekent dat je je uitgaven niet open kunt laten staan zoals bij andere creditcards.
  35. American express heeft een Membership Rewards programma dat samenwerkt met veel hotelketens en vliegmaatschappijen . Voor elke euro kun je punten sparen, stel dat je veel advertenties campagnes hebt lopen zoals Google ads, en daar grote bedragen aan spendeert kan het snel gaan met deze spaarpunten. Punten zijn vervolgens over te boeken naar spaarprogramma’s van vliegmaatschappijen, waarmee je vervolgens upgrades of zelfs vliegtickets kan kopen tegen enkel betaling van de luchthavenbelasting.
  36. Die weg zal dan ook gevolgen hebben met betrekking tot de reeds genoten zelfstandigenaftrek, startersaftrek, mkb-winstvrijstelling, inkomstenbelasting … met andere woorden … terugbetalen dus, om maar niet te spreken over het loon en de loonbelasting. Zoals altijd … de “beste” juristen en boekhouders hebben hun residentie in de cafetaria, net zo goed als dat de beste voetballers op de tribune zitten.
  37. Al eens contact gehad met Werkspot of Homedeal hierover? Lijkt me niet echt de manier van werken van je concullega en wellicht kunnen hun hier iets aan doen?
  38. Ik heb begrepen dat de uitvoering van een verplichte AOV op z’n vroegst vanaf 2030 mogelijk is. Als dan heeft het UWV nog even de tijd om de nodige ZZP’ers te ronselen. Trouwens 1 … als de premie inderdaad €171 per maand gaat kosten, dan hebben wij het over - pak ‘m beet - €1 per uur. Dat betekent het uurtarief met €1 verhogen, of het besteedbaar inkomen met €1 verlagen. Beiden lijkt mij voor niemand - opdrachtnemer én opdrachtgever - een probleem. Trouwens 2 … ik heb ook begrepen dat de verplichte AOV niet van toepassing is op pensionado-ZZP’ers en ook niet op deeltijd-ZZP’ers die daarnaast nog gedeeltelijk in loondienst zijn.
  39. In 2030 zijn we alweer drie of meer kabinetten verder. Wie weet hoe de vlag er tzt bij hangt.
  40. Nou, uiteindelijk zal iemand AI moeten controleren. Ik denk niet dat je een klant kunt uitleggen dat AI wat tekortkomingen heeft en daardoor de offerte uiteindelijk niet kloppend was en het factuurbedrag hoger is geworden. daarbuiten is de offerte uitrekenenen en materiaal berekenen al eendeel inlezen in eht werk, kennis die je nodig heb t bij een uitvoering en lang niet altijd uit een computerantworod kunt halen. AI is nuttig, maar leren, installeren investeren is kostbaar, en zeker gezien technologie snel ontwikkeld... er komt en omslagputn dat het produceren goedkoper wordt door gewoon de kennis te kopen, en de werknemer het weer zelf uit te laten voeren dan door een aparaat van een miljoen wat over 6 jaar al weer verouderd is.
  41. Zakkenvullen naar Amerikaans politiek principe. Ohohoh, al die arme ondernemers die maar arbeidsongeschikt raken zonder vangnet. Dat loopt allemaal maar in de bijstand. Daar moeten we wat aan doen! Hier: een verplichte AO verzekering. Ohja, of je even 2 jaar wilt wachten op je uitkering ter hoogte van maximaal het wettelijk minimumloon. Want ja tuurlijk, al die arme ondernemers hebben allemaal zakken met geld liggen, klaar om opengemaakt te worden om die twee jaar te overbruggen.
  42. Welke tools raad je aan om eens te bekijken voor bijvoorbeeld: Chat/Customer service Workflows/Automation GEO Maken van bedrijfsvideo's?
  43. Mod-commentaar: Om het gezellig en ontspannen te houden, heb ik een aantal berichten verwijderd. Kunnen we op een ontspannen toon - en on-topic! - verder? ☺️
  44. Als je een ondernemingsplan hebt uitgewerkt, heb je onderzocht of en, indien ja, hoe jouw idee haalbaar en realiseerbaar is...
  45. Ik begreep de vraag verkeerd, ik wist niet dat ik ook met een naam moest komen. Aan de andere kant als je de spreker al kent en volt, lijkt me een meeting op een higherlevel misschien wat saai, omdat de onderwerpen vaak minder diep gaan dan bij een gespecialiseerd blog/vlog. Ik haal mijn inspiratie vooral uit een ondernemer waar ik ooit nauw mee samenwerkte. De opkomst en ondergang van zijn ondernemingen zijn voor mij altijd iets om op terug te kijken. In veel gevallen waren de oorzaken van het faillissement niet zijn fout naar van de gemeente en vriendjespolitiek. Zijn eindeloze positieve insteek en hoe te vechten tegen oneerlijkheid en tenslotte het ontwijken van die problemen zijn voor mij echt een voorbeeld. Bijna wekelijks denk ik bij beslissingen nog aan Jeroen, hoe zij hij dit gedaan hebben en wil ik dezelfde weg bewandelen of ga ik juist 180 graden de andere kant op. Ik volg verder geen blogs/vlogs, ik kan daar de tijd en rust niet voor vinden. En als ik voor een klant wel zoiets moet bekijken dan gaat het vaak op 1,5x de snelheid en als het nog steeds te lang duurt dan skip ik stukken. Het doel is dan ook vaak meer om de sfeer te proeven dan voor de inhoud. Het mooiste van de netwerk borrels van Higherlevel vond ik altijd de persoon te spreken en te leren kennen achter de berichten op het forum. Er zijn hier een aantal personen die ik als ondernemer heel erg waardeer en waar ik tegenop kijk in wat zijn bereikt hebben. Ik woon nu in het buitenland, dus is het voor mij bijna onmogelijk om bij deze evenementen te zijn, maar wie weet komt het in de toekomst er wel weer van, vroeger was ik een vaste gast en was dit de enige netwerkmeeting waar ik naar toe ging. Misschien ook wel vanwege de bitterballen na afloop bij Mikky thuis ;-)
  46. Voor mij is mijn website erg belangrijk en ik zoek ook op diverse andere websites van ondernemers. Bij jou (topic starter) zou ik overigens niets bestellen, op geen van de website staan adresgegevens of KvK vermeld. Dat is toch al jaren lang verplicht. Om klanten te trekken via de website moet je dus wel zorgen dat je eigen websites aan de eisen voldoen.
  47. Mod comment: Berichten over de 3 profielen van de 3 bedrijven van Monique verborgen. Ja, deze startposts stellen 3 x een vraag over de eigen dienstverlening, maar dat is toegestaan zolang de vragen interessant zijn en vraagsteller zelf (tijdig) inhoudelijk reageert. Geef nieuwe leden a.u.b. het voordeel van de twijfel en en warm welkom.
  48. Mooi dat je dit onderwerp aanhaalt. Zelf werk ik veel via social media en deel ik daar veel actuele informatie. Ik zorg wel altijd dat ik door kan verwijzen naar de website, dus ook dat is zeker voor mij actueel en belangrijk. Samen met de webdesigner kijk ik iedere maand of er veranderingen doorgevoerd moeten worden en indien er tussentijds wat gewijzigd moet worden dan wordt dat ook meteen opgepakt. Mijn voordeel is wellicht ook dat vooruit plan, ik werk bijvoorbeeld ook deels seizoensgebonden, waardoor ik de website en social media op elkaar af kan stemmen. Lang verhaal kort, ik vind het beide belangrijk, maar kan me ook voorstellen dat een website wellicht niet voor iedereen relevant of nodig is. Ik ken ook veel ondernemers die alleen maar via social media werken namelijk.
Deze erelijst is ingesteld op Amsterdam/GMT+02:00

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.