StevenK
Raad van Advies
-
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
-
Activiteit
Bekijkt topic: Update verplichte Basisverzekering Arbeidsongeschiktheid Zelfstandigen (BAZ)
Alles dat geplaatst werd door StevenK
-
Bestuurdersaansprakelijkheid bij detacheringsbedrijf
De vraag is niet hoe de BV en haar bestuurder(s) reageren, maar welke actie je advocaat, waarvan je zegt dat die er bovenop zit, neemt. Als de activiteiten overgeheveld zijn, is het zaak op de juiste vorderingen die door die overname ontstaan behoren te zijn beslag te leggen en die uit te winnen. Dat de BV en haar bestuurder(s) niet reageren had je kunnen verwachten, op basis van wat je zelf allemaal hier al hebt verteld.
-
Wat is een reële prijs voor de overname van een opdracht?
Wat zo'n opdracht waard is, is natuurlijk afhankelijk van wat je eraan kunt verdienen en dus in de basis van de marge en van de zekerheid dat de opdracht voortduurt. Dat je voor een klus die nog een jaar of tien gaat duren vijf keer de winst betaalt is niet heel vreemd. Maar zelfs dan zou ik allerlei voorwaarden inbouwen die de vergoeding toch deels afhankelijk maken van het voortduren van de opdracht. Het probleem met één opdracht is natuurlijk dat je je risico niet kunt spreiden. Het risico van je totale overnamesom ligt bij die éne opdracht. En dat risico moet ofwel verrekend zijn in de prijs of afgedekt worden in de overeenkomst.
-
Virtuele 020-nummer aanvragen met doorschakeling?
Ja. Ik snap overigens het ‘virtuele’ niet echt. Er is niks virtueel, het is gewoon een nummer. En als je daar een VOIP client aan koppelt, geinstalleerd op je telefoon of pc, kun je daarmee uitbellen. Overigens kun je ook gebruik maken van vast-mobiel integratie. Niet alleen de kleinere aanbieders, zoals Maxitel, waar ik zelf mee werk, bieden dat, maar ook Vodafone heeft volgens mij zo’n product. Dan wordt er een vast nummer gekoppeld aan je mobiel en gedraagt je mobiel zich als een toestel in je virtuele centrale. Die centrale wordt overigens wel virtueel genoemd, omdat je geen echte telefooncentrale hebt, maar je met 1 of meer toestellen in een afgezonderd deel van de centrale van je leverancier draait. Het werkt als een eigen centrale, maar het is het niet.
- Moet ik een bijgewerkte offerte sturen?
- nog 1 onbetaalde factuur na overname 1 mans zaak, wie betaalt?
- Grote klant heeft uitstel van betaling gevraagd
- NDA (geheimhoudingsverklaring) met een persoon uit Gambia
- Crowdfunder vraagt om inzage bankgegevens
- Eenmanszaak in een BV
- compagnon uit de bv zetten.
-
6% BTW op nieuwe fiets zakelijk gebruik?
Dat is alleen maar in theorie. In deze praktijk is dat niet het geval, want voor deze regeling werd over de fiets 21% BTW gerekend en nu wordt de fiets voor dezelfde winkelprijs verkocht, maar wordt er minder BTW afgedragen. De enige die hier voordeel van heeft is de fietsenverkoper. In het aangehaalde artikel van Accon AVM staat dat ook expliciet zo uitgelegd. Mod edit: fietsberichtenmaker heeft als gratis service quote gerepareerd
- Zakelijk gebruik van mijn eigen auto
- 6% BTW op nieuwe fiets zakelijk gebruik?
- llp, BV, holding (overname)
-
VOF naar BV mag ik een derde contract
Als het gaat om het verlengen van arbeidsovereenkomsten is er één vuistregel die, in ieder geval in mijn praktijk, nooit pijn doet: bij twijfel niet doen. Al is het maar omdat er een risico is dat de werknemer nu nog zijn best doet omdat er nog geen contract voor onbepaalde tijd is. Deze insteek is niet aardig of sociaal, maar voor werkgevers wel een manier om de risico's te beperken.
- Bestuurdersaansprakelijkheid bij detacheringsbedrijf
- Hulp gezocht voor de aangifte 2017
-
Tussentijds overgaan van eenmanszaak (EMZ) naar BV
Dat zal ooit wel gebeuren. Sws bij overlijden Maar toch heeft Haci wel een punt. Dat geld in je BV is relatief goedkoop kapitaal om mee te handelen of bijvoorbeeld een eigen woning mee te financieren. De meeste rekenmodules gaan uit van alles naar privé halen maar als je daar niet van uit gaat, kan het plaatje er heel anders uit zien.
-
Vraag over evt. derdenrekening
Zo heel makkelijk is dat juist niet: banken zijn heel terughoudend, tenzij het gaat om een derdengeldenrekening die op basis van een wettelijk voorschrift geregeld is, zoals bij advocaten. Het probleem zit er ondermeer in dat rechtspersoon die de gelden gaat beheren, als deze niet op basis van een wettelijk voorschrift is opgericht, al snel als financiële instelling aangemerkt wordt met alle daarop van toepassing zijnde regels.
-
Waarom zijn starters zo'n makkelijke prooi voor scammers?
Is niet in te schatten. De factuur van een uurtje-factuurtje advocaat is - mede - afhankelijk van de tijd die de cliënt claimt. Fixed price zul je bedragen van 250 - 2500 tegenkomen, verwacht ik. En we mogen niet no-cure, no pay werken, maar in dit soort zaken ben ik vaak wel geneigd een flexibele afspraak te maken, waarbij ik een kostendekkend basistarief hanteer.
- Relatiebeding in vaststellingsovereenkomst
- Offerte aangepast wegen dreiging met een rechtszaak
-
Aflossing kredietschuld na faillissement
Kwestie van in gesprek gaan en de gebruikelijke informatie verstrekken en op die basis een regeling treffen. Alleen als een heel voordelige regeling (max 30%) ineens geaccepteerd wordt, zou ik adviseren dat te lenen. Anders lijkt het mij onverstandig een lening af te sluiten om een lening af te lossen.
- Uitkopen partner deel hypotheek tijdens faillissement
- Krijg mijn 3 maanden borg maar niet terug